True/false item

Ερωτήσεις διαζευκτικής απάντησης. Κασσωτάκης 200110:164.

Ερωτήσεις διχοτομικής απάντησης. Δημητρόπουλος 1983:123.

Ερωτήσεις εναλλακτικής απάντησης. Δημητρόπουλος 1983:123. Χαρίσης 2006α:31.

*Ερωτήσεις Σωστό/Λάθος. Βαλσαμάκη-Ράλλη 1979:101. Μαυρογιώργος 1993:226-227.

Ερωτήσεις του τύπου «σωστό-λάθος». Κασσωτάκης 200110:164.

Ερωτήσεις τύπου σωστού ή λάθους. Χαρίσης 2006α:31.

Το τεστ «ορθόν-εσφαλμένον». Μάνος 1976:71.

Το τεστ σωστού-λάθους. Καρακατσάνης 1994:26. Καψάλης 1998:84. Ταρατόρη-Τσαλκατίδου 2009:105.

Οι ερωτήσεις Σωστό/Λάθος είναι στην ουσία ίδιες με τις ερωτήσεις Ναι/Όχι, με την έννοια ότι παρουσιάζουν ακριβώς τα ίδια πλεονεκτήματα και τα ίδια μειονεκτήματα.

Στις ερωτήσεις εναλλακτικής απάντησης, γενικά, που εκτός των ερωτήσεων Ναι/Όχι και Σωστό/Λάθος περιλαμβάνουν και τις ερωτήσεις Συμφωνώ/Διαφωνώ, οι ερωτήσεις μπορεί να είναι είτε απλές είτε σύνθετες. Δηλαδή μπορεί να είναι απλές δηλώσεις/επιλογές ή να απαιτείται από τον εξεταζόμενο να αιτιολογήσει την επιλογή του. Όμως αυτή η αιτιολόγηση μπορεί να αποδειχθεί προβληματική, πρώτο, γιατί απαιτεί παραγωγή γραπτού λόγου, δεξιότητα που δεν εξετάζεται και άρα τίθεται θέμα εγκυρότητας, και, δεύτερο, γιατί γιατί αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης των απαντήσεων, εγείροντας θέματα αξιοπιστίας (Hughes 2003:79).

Οι ερωτήσεις εναλλακτικής απάντησης σπάνια τοποθετούνται μόνες τους σε ένα τεστ. Βρίσκονται πάντα σε συνδυασμό με άλλα είδη ερωτήσεων, προς αποφυγή των αρνητικών επιπτώσεων που μπορεί να έχουν.

Βιβλιογραφία

  • Βαλσαμάκη-Ράλλη Η. (1979). Εξέταση και βαθμολογία του μαθητή. Αθήνα: Horizon.

  • Δημητρόπουλος Ε. (1983). Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, η Αξιολόγηση της Σχολικής Επίδοσης. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Πουρνάρα.

  • Καρακατσάνης Γ. Θ. (1994). Θέματα Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Art of TEXT.

  • Κασσωτάκης Μ. (200110). Η Αξιολόγηση της επιδόσεως των μαθητών: Μέσα, Μέθοδοι, προ­βλή­ματα, προοπτικές. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.

  • Καψάλης Γ. Α. (1998). Αξιολόγηση και Βαθμολογία στο Δημοτικό Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg.

  • Μάνος Γ. Κ. (1976). Μέθοδοι Αξιολογήσεως της Επιδόσεως των Μαθητών. Αθήνα.

  • Μαυρογιώργος Γ. (1993). Εκπαιδευτικοί και Αξιολόγηση. Αθήνα: Σύγχρονη Εκπαίδευση.

  • Ταρατόρη-Τσαλκατίδου Ε. (2009). Σχολική αξιολόγηση: Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού και της επίδοσης του μαθητή. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

  • Χαρίσης Α. Ε. (2006α). Αξιολόγηση της Σχολικής Μάθησης. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.


  • Hughes A (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.