(Test) item

*(Εξεταστικό) ερώτημα. Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας 2005:8. Τσοπάνογλου 20102:46.

Ερώτηση. Δημητρόπουλος 19984:355.

Ζητούμενο. Τσοπάνογλου 20102:46.

Αρκετοί συγγραφείς φαίνεται να μη διακρίνουν το καθήκον από το ερώτημα μιας δοκιμασίας. Οι Davies et al. (1999:201), ωστόσο, ορίζουν το ερώτημα ως το μέρος της δοκιμασίας που απαιτεί από τον εξεταζόμενο έναν προκαθορισμένο τύπο απάντησης. Συνεπώς, το ερώτημα είναι για αυτούς μία κλειστή ερώτηση, που μπορεί να υπάρχει σε ένα τεστ είτε αυτόνομα είτε μαζί με άλλες ερωτήσεις, που σχετίζονται μεταξύ τους και αφορούν το ίδιο θέμα, συναποτελώντας μία δοκιμασία.

Οι συνηθέστερα χρησιμοποιούμενοι τύποι ερωτημάτων είναι οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, οι ερωτήσεις αντιστοίχισης, οι ερωτήσεις σωστό/λάθος και οι ερωτήσεις συμπλήρωσης.

Βιβλιογραφία

  • Δημητρόπουλος Ε. (19984). Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Η Αξιολόγηση της Εκπαίδευσης και του Εκπαιδευτικού Έργου. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.

  • Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (2005). ΚΠΓ: Ενημερωτικό Φυλλάδιο. Αθήνα: Υπουρ­γείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

  • Τσοπάνογλου Α. (20102). Μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας και εφαρμογές της στην αξιολόγηση της γλωσσικής κατάρτιση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Ζήτη.


  • Davies A., Brown A., Elder C., Hill K., Lumley T., McNamara T. (1999). Dictionary of Language Testing. Cambridge: University of Cambridge Local Examinations Syndicate.