Stakeholders

*Εμπλεκόμενοι παράγοντες/Εμπλεκόμενα μέρη. Κολτσάκης 2007.

Υπόλοιπες ενδιαφερόμενες ομάδες. Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών 2007:10.

Ως εμπλεκόμενα μέρη μιας εκπαιδευτικής αξιολόγησης ορίζονται όλοι όσοι έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την εκπαίδευση (Reavill 1998, Longworth 2006:117). Τέτοιοι είναι οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι διευθυντές, οι κηδεμόνες και η οικογένεια των μαθητών, η πολιτεία, οι υπάλληλοι που εμπλέκονται με την εκπαίδευση, οι αξιολογητές, οι πολιτισμικές οργανώσεις, οι τοπικοί άρχοντες κ.ά.

Ο όρος αυτός είναι δανεισμένος από το χώρο των επιχειρήσεων και αναφέρεται σε όσους έχουν κάποιο θεμιτό ενδιαφέρον για μία επιχείρηση ή έναν οργανισμό. Θα μπορούσε κανείς να παραλληλίσει τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς με επιχειρήσεις, όπου οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών ή των εκπαιδευτικών και των ανωτέρων τους είναι πελατειακές. Για παράδειγμα, οι μαθητές στρέφονται προς τους εκπαιδευτικούς για να ζητήσουν τις υπηρεσίες τους, και οι τελευταίοι τους τις παρέχουν. Μεταξύ αυτών των εμπλεκομένων μερών υπάρχουν και αντικρουόμενα συμφέροντα, τα οποία ο εκάστοτε αρμόδιος οφείλει να εξισορροπήσει (Reavill 1998).

Βιβλιογραφία

  • Κολτσάκης Β. (2007). Εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική και εσωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων. Πρόσβαση [on line]: http://ek.based.gr/?p=9 [12/10/09].

  • Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ.ΕΚ) (2007). Κριτήρια Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Υλικού για τα Μαθήματα Ειδικότητας ΤΕΕ. Κριτήρια Αξιολόγησης: Λογισμικό, Σχολικά Εγχειρίδια, Προγράμματα Σπουδών.


  • Longworth N. (2006). Learning Cities, Learning Regions, Learning Communities: Lifelong Learning and Local Government. Oxon: Routledge.
  • Reavill L. R. P. (1998). Quality Assessment, Total Quality Management and the Stakeholders in the UK Higher Education System. Managing Service Quality, 8/1: 55-63. MCB University Press.