Authenticity
Αυθεντικότητα. Αντωνοπούλου 2000:271. Ιακώβου & Μπέλλα 2004:53. Μουτή 2003:14.
Η αυθεντικότητα είναι ιδιότητα τόσο των κειμένων που χρησιμοποιούνται στη γλωσσική αξιολόγηση όσο και των δοκιμασιών. Ως προς τις δεύτερες, η αυθεντικότητα ορίζεται από την έκταση ή το βαθμό της αντιστοιχίας των χαρακτηριστικών μιας γλωσσικής δοκιμασίας με τα χαρακτηριστικά μιας δραστηριότητας της καθημερινής ζωής (Bachman & Palmer 1996:23). Ο όρος αναφέρεται επίσης στο κατά πόσο οι σχολικές δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί για να μοιάζουν με δραστηριότητες και καταστάσεις της καθημερινής ζωής και να ανταποκρίνονται στις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών (Allison 1999:229).
Για τους Bachman και Palmer (1996:18), η αυθεντικότητα αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό των γλωσσικών δοκιμασιών, αφού θεωρείται μέρος αυτού που αποκαλούν χρησιμότητα μιας δοκιμασίας (τα άλλα χαρακτηριστικά είναι η αξιοπιστία, η εγκυρότητα δομής, η διαδραστικότητα, η αναδραστική επίδραση και η πρακτικότητα).
Είναι προφανές ότι πλήρης αυθεντικότητα σε μια δοκιμασία δεν μπορεί να υπάρχει, αφού από τη φύση της μια δοκιμασία είναι μια ειδική περίσταση (Davies et al. 1999:13). Ωστόσο, παρόλο που τα ερωτήματα και τα κείμενα μιας δοκιμασίας δεν μπορούν να είναι τελείως αυθεντικά, πρέπει να γίνει προσπάθεια να γίνουν όσο γίνεται αυθεντικότερα (Hughes 2003: 17). Μια δόση αυθεντικότητας μπορεί να δοθεί με τη χρήση προφορικών και γραπτών κειμένων τα οποία έχουν συλλεχθεί και δεν είναι ειδικώς γραμμένα για τη δοκιμασία, αφού η αυθεντικότητα των κειμένων και η αυθεντικότητα των δοκιμασιών σχετίζονται.
Βιβλιογραφία
- Αντωνοπούλου Ν. (2000). Εφαρμογή της επικοινωνιακής προσέγγισης στη διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας ως ξένης-δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
- Ιακώβου Μ., Μπέλλα Σ. (2004). Αναλυτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία της νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε ενηλίκους. Αθήνα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
- Μουτή Α. (2003). Η 'Αυθεντικότητα' κατά την Αξιολόγηση της Γλωσσομάθειας: Εφαρμογή στην Πιστοποίηση Επάρκειας της Ελληνομάθειας. Θεσσαλονίκη.
- Allison D. (1999). Language Testing & Evaluation. Singapore: Singapore University Press.
- Bachman L. F., Palmer A. S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press.
- Davies A., Brown A., Elder C., Hill K., Lumley T., McNamara T. (1999). Dictionary of Language Testing. Cambridge: University of Cambridge Local Examinations Syndicate.
- Hughes A (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.