Ενότητες

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

ΚΔΤΤΠΠΣ
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Βρες
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11)

Ενημερωτικό Δελτίο

Κανάλι RSS

Ενημέρωση

  • Δελτίο Τύπου για την Επιμορφωτική ημερίδα του ΚΕΓ για τα εκπαιδευτικά σενάρια του προγράμματος ΠΡΩΤΕΑΣ (14/12/18)

    Το ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ πραγματοποίησε την Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018 στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επιμορφωτική ημερίδα για τους διδάσκοντες τα γλωσσικά μαθήματα στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

  • Επιμορφωτικό Σεμινάριο για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης σε συνεργασία με το ΚΕΓ

    Από τις 6 ως τις 9 Δεκεμβρίου του 2018 πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (SISU) Επιμορφωτικό Σεμινάριο για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Το σεμινάριο διοργανώθηκε από το Τμήμα Ελληνικών Σπουδών του SISU σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ).

    Το πρωί της 6ης Δεκεμβρίου έγιναν τα εγκαίνια του Σεμιναρίου στα οποία συμμετείχαν ο Αντιπρύτανης του SISU Yang Li, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στη Σαγκάη Βασίλειος Ξηρός, ο Πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης Περικλής Μήτκας, ο ιδρυτής του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών του SISU Zhu Shengpeng , διευθυντές των διάφορων γραφείων του SISU, και όλοι οι διδάσκοντες και φοιτητές του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών του SISU. Επίσης, στα εγκαίνια έγιναν το αποκαλυπτήριο της πλακέτας του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών και η τελετή βράβευσης του Α΄ Διαγωνισμού Ανάγνωσης των Έργων Νίκου Καζαντζάκη στην Κίνα.

    Το Επιμορφωτικό Σεμινάριο οργανώθηκε υπό την επιστημονική επιμέλεια του Καθηγητή του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ και Προέδρου του ΚΕΓ Ι.Ν. Καζάζη και πραγματοποιήθηκε από τις Επιστημονικές Συνεργάτιδες του ΚΕΓ δρ Ράνια Βοσκάκη και δρ Θωμαΐδα Ρουσουλιώτη, οι οποίες παρουσίασαν το ψηφιακό σύμπαν του ΚΕΓ για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, διδακτικές προτάσεις και σημαντικά εργαλεία για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.

    Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια για την κατανόηση, εφαρμογή και εμπέδωση των εργαλείων. Υπό την καθοδήγηση των Επιστημονικών Συνεργάτιδων του ΚΕΓ, οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο μελέτησαν και σχεδίασαν μικροδιδασκαλίες και διδακτικό υλικό βασιζόμενοι στα ψηφιακά εργαλεία του ΚΕΓ.

    Απόδειξη του ζωηρού ενδιαφέροντος για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Κίνα αποτελεί το γεγονός ότι στο σεμινάριο κατάρτισης συμμετείχαν καθηγητές και φοιτητές από ιδρύματα στα οποία διδάσκεται η Ελληνική σε όλη την Κίνα: ενδεικτικά αναφέρονται το Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης, το Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών του Πεκίνου, το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου, το Πανεπιστήμιο Ξένων Γλωσσών της Καντόνας και το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο Ξένων Γλωσσών του Χεμπέι.

  • Δελτίο Τύπου για την προγραμματική συμφωνία για την ανάπτυξη προγραμμάτων ελληνομάθειας στις ελληνικές φυλακές μεταξύ Υπ. Παιδείας, Υπ. Δικαιοσύνης και ΚΕΓ

    Προγραμματική συμφωνία για την ανάπτυξη προγραμμάτων ελληνομάθειας στις ελληνικές φυλακές, υπέγραψαν την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018 στο Υπουργείο Παιδείας, παρουσία των Υπουργών Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου και Δικαιοσύνης κ. Μιχάλη Καλογήρου, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Ηλίας Γεωργαντάς, ο Γενικός Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Δικαιοσύνης κ. Ευτύχιος Φυτράκης και ο Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας καθηγητής κ. Ιωάννης Καζάζης.

    Η δράση αυτή για την παροχή βασικών γνώσεων ελληνικής γλώσσας στους αλλοδαπούς, έλληνες ρομά και μουσουλμάνους κρατουμένους έρχεται να επιστεγάσει τη σταθερή και συστηματική συνεργασία των δύο Υπουργείων τα τελευταία 4 χρόνια, με στόχο την ενίσχυση του δικαιώματος των κρατουμένων στην εκπαίδευση. Πράγματι από το 2015 μέχρι σήμερα έχει αλλάξει ριζικά η εικόνα του σωφρονιστικού συστήματος ως προς την πρόσβαση των κρατουμένων στην εκπαίδευση. Τα σχολεία στις φυλακές σχεδόν διπλασιάστηκαν (από 11 σε 20) ενώ αυξήθηκε και ο αριθμός φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Ειδικότερα:

    - Ιδρύθηκαν τέσσερα (4) νέα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) στις φυλακές Χανίων, Νιγρίτας, Μαλανδρίνου, Κέρκυρας και ένα (1) παράρτημα ΣΔΕ στο Νοσοκομείο Κρατουμένων Κορυδαλλού.
    - Ιδρύθηκαν τέσσερα (4) Δημοτικά Σχολεία στις φυλακές Κομοτηνής, Ελεώνα Θηβών (γυναικών), Ναυπλίου και Γρεβενών.
    - Επαναλειτούργησε το ΣΔΕ στη φυλακή Δομοκού και αυτονομήθηκε/ μετεγκαταστάθηκε το ΣΔΕ στη φυλακή Πάτρας.
    - Λειτούργησε πρόγραμμα εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας στη φυλακή Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
    - Ενισχύθηκε η πρόσβαση των κρατουμένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως εξής:
    Ενίσχυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης φοιτητών και σπουδαστών κρατουμένων: ηλεκτρονική επιτήρηση, παρακολούθηση των μαθημάτων και εργαστηρίων, συμμετοχή στις εξετάσεις.
    - Υπογραφή προγραμματικής συμφωνίας με το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) το 2016 και εξασφάλιση, μεταξύ άλλων, 20 θέσεων – υποτροφιών ετησίως σε προπτυχιακά προγράμματα για κρατουμένους.

    Η προγραμματική συμφωνία που υπογράφηκε δηλώνει τη δέσμευση των δύο Υπουργείων στην κατεύθυνση της ανάπτυξης εξειδικευμένων και σύγχρονων προγραμμάτων τα οποία θα καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες του πληθυσμού των φυλακών, όπως είναι η ανάγκη εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας για τους αλλοδαπούς κρατουμένους, οι οποίοι αποτελούν πάνω από το ήμισυ του πληθυσμού των φυλακών της χώρας, καθώς και για κρατουμένους με ανεπαρκείς γνώσεις ελληνικών, Έλληνες πολίτες ιδίως Ρομά και μουσουλμάνους. Η διασφάλιση ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσης στις φυλακές αλλά και η προετοιμασία της επανένταξης και η πρόληψη της υποτροπής είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι που επιτυγχάνονται μέσα από αυτή τη δράση που απευθύνεται στους πλέον αποκλεισμένους πληθυσμούς, ακόμα και των φυλακών.

    Ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Καλογήρου εξέφρασε την ικανοποίησή του για τον σύνθετο όσο και πολυπαραγοντικό αυτό σχεδιασμό, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας θα αποτελέσει εργαλείο καθημερινής επιβίωσής τους μέσα στη φυλακή αλλά και εργαλείο επανένταξή τους στην κοινωνία».

    Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου στάθηκε κυρίως στη σημαντική συμβολή των εκπαιδευτικών για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Δημοτικά Σχολεία), σε κάθε κατάστημα κράτησης.

ταξινόμηση βάσει :: Ημ. Δημιουργίας . Ημ. Ενημέρωσης
< Προηγούμενο   [1] 2 3 4 5 ...733   Επόμενο >