Ενότητες
- Νέα Ελληνική (1046)
- Μεσαιωνική Ελληνική (555)
- Αρχαία Ελληνική (1107)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (181)
- Γλωσσολογία (916)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3810)
- » Διδασκαλία της Ελληνικής (900)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (170)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (466)
- Ανακοινώσεις (8156)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2198)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (40)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1146)
- Τύπος (820)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | Jul 2025 | > | ||||
S | M | T | W | T | F | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
Διδασκαλία της Ελληνικής
900 items total [1 - 10] |
-
Νέα Ελληνική :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις
Νέα περίοδος του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διαδρομές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» για διδάσκοντες στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ανακοινώνει τη νέα περίοδο του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διαδρομές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης Γλώσσας» για διδάσκοντες/ουσες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (http://diadromes.greek-language.gr). Τα μαθήματα ξεκινούν τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025 και διαρκούν 9 μήνες. Αιτήσεις εγγραφής γίνονται δεκτές από 07/05/2025 μέχρι και 04/09/2025 στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.greek-language.gr/routes.
Το πρόγραμμα αποτελείται από τις παρακάτω οκτώ ενότητες, οι οποίες καλύπτουν όλες τις θεματικές περιοχές που ενδιαφέρουν τον/τη διδάσκοντα/ουσα την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα: 1. Σχεδιασμός και διαχείριση μαθήματος, διδασκαλία των τεσσάρων δεξιοτήτων 2. Διδασκαλία της γραμματικής, του λεξιλογίου και της προφοράς 3. Διδασκαλία ξένης γλώσσας μέσω Η/Υ (Computer Assisted Language Learning) 4. Γλωσσική διδασκαλία σε παιδιά 5. Όψεις της γλώσσας (Ποικιλομορφία της γλώσσας, κειμενικά είδη και λογοτεχνικός λόγος) 6. Διγλωσσία: Η γλώσσα και η σκέψη στον δίγλωσσο ομιλητή 7. Όταν οι πολιτισμοί συνομιλούν στο σχολείο: ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης 8. Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών Το πρόγραμμα, που από την πρώτη χρονιά εφαρμογής του, το 2007, τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών, διαρκώς επικαιροποιείται και βελτιώνεται, ενώ προσφέρει ευελιξία στην παρακολούθησή του, καθώς υλοποιείται εξ ολοκλήρου από απόσταση με ασύγχρονη διδασκαλία. Οι επιμορφούμενοι/ες σε κάθε ενότητα έχουν πρόσβαση επί 24ώρου βάσεως στο υλικό και σε φόρα συζητήσεων για άμεση επικοινωνία με τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες καθώς και τους/τις επιμορφούμενους/επιμορφούμενες, προκειμένου να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων και εποικοδομητικός διάλογος. Πραγματοποιούνται τηλεσεμινάρια σε κάθε ενότητα, σε πραγματικό χρόνο, για τη ζωντανή επικοινωνία με την ομάδα διδασκαλίας. Μοναδικά στοιχεία του προγράμματος: - Τρεις, τουλάχιστον, εξειδικευμένοι/ες διδάσκοντες/ουσες σε κάθε ενότητα, με πολύχρονη πείρα στον τομέα τους, διδάσκουν, επιβλέπουν και απαντούν άμεσα στις ερωτήσεις των επιμορφούμενων. - Η διδασκαλία αξιοποιεί αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. - Οι επιμορφούμενοι/ες εκπονούν εργασία σε κάθε ενότητα με την καθοδήγηση και υποστήριξη των διδασκόντων/διδασκουσών. - Από το 2022–2023 λειτουργεί διαδικτυακή κοινότητα εκπαιδευτικών στην οποία εντάσσονται οι απόφοιτοι/ες. Η καινοτομία αυτή ανταποκρίνεται στις σύγχρονες επιστημονικές αναζητήσεις, οι οποίες δεν θεωρούν την εκπαίδευση εκπαιδευτικών ως μια άπαξ ενέργεια που ολοκληρώνεται με τον κύκλο κάποιων μαθημάτων. Το περιβάλλον της διαδικτυακής κοινότητας ανταποκρίνεται στην ανάγκη αυτή, παρέχοντας τη δυνατότητα για συνεχή συνεργασία και ενημέρωση στο μέλλον. Στο πρόγραμμα μπορεί να συμμετέχει κάθε εμπλεκόμενος/η στη ή/και ενδιαφερόμενος/η για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αρκεί να είναι απόφοιτος/η ελληνικής φιλολογίας, ξένων φιλολογιών, παιδαγωγικών τμημάτων, θεολογικών σχολών ή άλλων πανεπιστημιακών τμημάτων ελληνικών ή ισότιμων ξένων πανεπιστημίων. Υπό όρους γίνονται δεκτοί/ές υποψήφιοι/ες που δεν έχουν ολοκληρώσει σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα «Διαδρομές στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» α) αποτελεί αναγνωρισμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οδηγεί στην απόκτηση αναγνωρισμένης από το ελληνικό κράτος διδακτικής επάρκειας για τη διδασκαλία της ελληνικής στην αλλοδαπή (Υ.Α. Φ.815.2/306/40937/Ζ1, ΦΕΚ τ. Β΄ 862/8.4.2014), β) παρέχει πιστοποιημένη εξειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και ανταποκρίνεται στα συνεκτιμώμενα προσόντα της πρόσφατης ρύθμισης για τη στελέχωση των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) από μόνιμους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 3 (δ) της Κ.Υ.Α. αριθμ. 152360/ΓΔ4/19.9.2016 (ΦΕΚ 3049/Β/23.9.2016), γ) μοριοδοτείται ως προσόν για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης (νόμος υπ’ αριθμ. 4823/2021. ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021). Για κάθε σχετική πληροφορία, όπως την εγγραφή στο πρόγραμμα και το κόστος, σας παραπέμπουμε στην ιστοσελίδα των εγγραφών: www.greek-language.gr/routes. Στοιχεία επικοινωνίας: Συντονίστριες του προγράμματος «Διαδρομές»: Αθανασία Μαργώνη, Ευδοξία Μητρούση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: diadromes@greeklanguage.gr Τηλ.: (0030) 2310 805 507 & 488 560 (ώρες πληροφόρησης: 9.00-14.30 καθημερινά–εργάσιμες ημέρες)Δείτε στα συνημμένα τα Δελτία Τύπου στα ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά και ρωσικά
-
Νέα Ελληνική :: Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Ανακοινώσεις
Προκήρυξη θέσης καθηγητή Νεοελληνικών Σπουδών στο Παν/μιο της Βιέννης
Το Τμήμα Ιστορικών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Βιέννης προκηρύσσει θέση τακτικού καθηγητή στο πεδίο των Νέων Ελληνικών Σπουδών.
-
Νέα Ελληνική :: Μεσαιωνική Ελληνική :: Αρχαία Ελληνική :: Λεξικά και Λεξικογραφία :: Γλωσσολογία :: Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις
Λεξιλογείον: μιλώντας για λέξεις...
Διαβάστε τη δημοσίευση του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας στη στήλη "Λεξιλογείον" της εφημερίδας Το Βήμα της Κυριακής
Αναδημοσίευση από το φύλλο της 22ας Ιουνίου 2025
νοσταλγία (made in Switzerland) Διαγνωστικά και θεραπευτικά οι γιατροί κάποτε ήξεραν λιγότερα, όμως είχαν προφίσιενσι στα αρχαία ελληνικά και (απαραιτήτως) στα λατινικά. νοσταλγία (made in Switzerland) Το αρχαιοελληνικό ρήμα «νέομαι» και το παράγωγο ουσιαστικό «νόστος» έχουν να πουν κάτι περισσότερο από την απλή «επιστροφή στο σπίτι ή στην πατρίδα», μια ενέργεια/πράξη για την οποία θα αρκούσαν οι εκφράσεις «οίκαδε ήκειν» ή «οίκαδε επανιέναι». Η σημασιολογική υπεραξία τους είναι ότι δηλώνουν την αίσια, ασφαλή επιστροφή μετά από μια περιπέτεια που εγκυμονεί κινδύνους – πολεμική εκστρατεία ή εξορία, κυρίως. Συνήγορος εδώ η ετυμολογία, δεδομένου ότι η παλαιά ινδοευρωπαϊκή μήτρα του «νέομαι» έδωσε λέξεις στα τευτονικά, στα γοτθικά και στα αγγλοσαξονικά που σημαίνουν «διαφεύγω, σώζω, επιβιώνω» αλλά και «γιατρεύω» ή «τρέφω», με το τελευταίο σε πλήρη θέα στο «nähren» της σύγχρονης γερμανικής. Με άλλα λόγια, ο «νόστος» είναι λεξιλογικό τιμαλφές ευρέος φάσματος: Η μέρα που επιστρέφεις σώος στον τόπο που σε ανέθρεψε είναι γιατρειά, είναι «νόστιμον ήμαρ». Κι όταν αυτό δεν συμβαίνει, νιώθεις πόνο ψυχής – «αλγείν» και «άλγος», αυτό που ένιωθαν κάποτε οι ελβετοί μισθοφόροι όταν ευρισκόμενοι για καιρό μακριά από τις αλπικές ευτοπίες των χωριών τους αναστέναζαν πριν από τον Κώστα Κρυστάλλη «να πάω απάνου στα βουνά , τι θα με φάει ο κάμπος» και μελαγχολούσαν, συχνά με σοβαρές συνέπειες για την υγεία τους. Τιμή και δόξα στον ελβετό σπουδαστή της ιατρικής που το 1688 σκέφτηκε τη σύνθεση των δύο λέξεων και δρομολόγησε τη λαμπρή σταδιοδρομία της «νοσταλγίας» από τον τίτλο της διδακτορικής του διατριβής και τα ιατρικά κιτάπια στις νοσταλγούσες ψυχές της οικουμένης και στις ρεμβαστικές αριστείες του υψηλού Ρομαντισμού. ______________________________________________ Σε συνεργασία με την εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας δημοσιεύει δύο λέξεις την εβδομάδα στην στήλη «Λεξιλογείον», στο ένθετο των Νέων Εποχών του «Βήματος» (και στην ηλεκτρονική έκδοση). Οι σχετικές καταχωρίσεις θα αναδημοσιεύονται στα διαδικτυακά μέσα του ΚΕΓ και σε ειδική ενότητα της ιστοσελίδας του ΚΕΓ. Σχολιάζονται λέξεις που είτε παρουσιάζουν ενδιαφέρον από ιστορική άποψη (ετυμολογία, ταξίδι της λέξης μέσα στον χρόνο) είτε «πριμοδοτούνται» από τη σύγχρονη γλωσσική (και όχι μόνο) επικαιρότητα, μεταξύ άλλων. Ο σχολιασμός ̶ σύντομος, μακριά από κάθε διάθεση γλωσσικής διδασκαλίας ̶ θα κινητοποιεί, πιστεύουμε ευχάριστα, την ανάδυση ρητών και υπόρρητων σημασιών, διασυνδέοντας ακόμη και γνωστές σημασίες με σύγχρονα νοήματα. Δείτε όλες τις δημοσιεύσεις -
Διδασκαλία της Ελληνικής :: Ανακοινώσεις
Ίδρυση Διεθνούς Γραφείου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στη Νέα Υόρκη
Μνημόνιο συνεργασίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων υπεγράφη στις 28 Μαΐου στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής από τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο και την Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καθηγήτρια κ. Άννα Μπατιστάτου, με στόχο την ίδρυση Διεθνούς Γραφείου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε χώρο της Αρχιεπισκοπής, την υποστήριξη των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στη διασύνδεσή τους με την ακαδημαϊκή κοινότητα των ΗΠΑ και την προώθηση των αδελφοποιήσεων σχολείων της Αρχιεπισκοπής με σχολεία της Περιφέρειας Ηπείρου.
Η υπογραφή του μνημονίου πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης. Ο σκοπός του Διεθνούς Γραφείου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων είναι η προβολή των ελληνόφωνων και αγγλόφωνων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η ενημέρωση των ενδιαφερομένων φοιτητών και φοιτητριών και του ευρύτερου κοινού για το σύνολο των ακαδημαϊκών δράσεων που προσφέρει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, η οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων σε συνεργασία με το Τμήμα Ελληνικής Παιδείας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής και η στήριξη στην οργάνωση συνεδρίων, συμποσίων και άλλων ακαδημαϊκών δράσεων.
-
Νέα Ελληνική :: Γλωσσολογία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Ανακοινώσεις :: Συνέδρια & Ημερίδες
Διεθνές Συνέδριο για την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα και πολυγλωσσία από το Ινστιτούτο Ελληνογλωσσίας (5-6/6/25)
Το Ινστιτούτο Ελληνογλωσσίας (ΙΝΕΛ) διοργανώνει Διεθνές συνέδριο για την ελληνική ως δεύτερη / ξένη γλώσσα και πολυγλωσσία. Το Συνέδριο θα γίνει στις 5-6 Ιουνίου 2025, στο
Ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental (Λεωφ. Συγγρού 89-93, Αθήνα).
To Διεθνές Συνέδριο διοργανώνεται από τo ΙΝΕΛ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου (Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών).Η εγγραφή για τη διά ζώσης συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν.
Μπορείτε να εγγραφείτε εδώ
Με την εγγραφή σας, θα λάβετε QRcode για την είσοδo στο χώρο του συνεδρίου.Στους συμμετέχοντες/Στις συμμετέχουσες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
-
Νέα Ελληνική :: Γλωσσολογία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις
Διαδικτυακή συνάντηση του προγράμματος Χαρτογραφήσεις της Δ.ΕΛ.ΕΞΩ. για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στην Ελβετία και τη Σερβία (30/5/25)
Στο πλαίσιο του προγράμματος "Χαρτογραφήσεις" της διεθνούς ομάδας ειδικού επιστημονικού ενδιαφέροντος Δ.ΕΛ.ΕΞΩ (Διδασκαλία της Ελληνικής στο Εξωτερικό), θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συνάντηση, την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025 και ώρα 14:00–16:00 (ώρα Ελλάδας), με δύο τοποθετήσεις από τον κ. Βόικαν Στόιτσιτς για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Σερβία και την κ. Βάλλη Λύτρα (Goldsmiths Πανεπιστήμιο του Λονδίνου) για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στην Ελβετία.
-
Νέα Ελληνική :: Γλωσσολογία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Ανακοινώσεις :: Συνέδρια & Ημερίδες
Πανελλήνιο Γλωσσολογικό Συνέδριο Τζαρτζάνεια 2025: Από τις θεσμικές αλλαγές στην εκπαιδευτική πράξη: Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα γλωσσικά μαθήματα (28-29/11/25)
Tο γλωσσολογικό συνέδριο στα Τζαρτζάνεια 2025 διοργανώνεται για έβδομη φορά στον Τύρναβο στις 28 και 29 Νοεμβρίου 2025. Η διοργάνωση του Συνεδρίου γίνεται με τη συνεργασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Τυρνάβου, του Εργαστηρίου Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας και Πολυγλωσσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Συνδέσμου Φιλολόγων νομού Λάρισας.
Στο φόντο θεσμικών αλλαγών όπως τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, σε μια κοινωνική συνθήκη όπου η ψηφιακά διαμεσολαβημένη επικοινωνία καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής αλληλεπίδρασης ενώ διαρκώς αναδεικνύονται οι όλο και πιο διαφοροποιημένες ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν γλωσσικά μαθήματα είτε στην Πρωτοβάθμια είτε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καλούνται να αντιμετωπίσουν μια σειρά από προκλήσεις: να γνωρίζουν τις τελευταίες τάσεις στη γλωσσική διδασκαλία, να εξοικειώνονται με αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο και να βρίσκουν τρόπους να προσαρμόζουν το γλωσσικό μάθημα σε αυτές, να είναι σε θέση να κατανοούν το κοινό της τάξης τους και να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του, να αισθάνονται επαρκείς και αποτελεσματικοί σε αυτό που κάνουν, να ανταποκρίνονται σε διαδικασίες αξιολόγησης. Σε αυτό το πλαίσιο, το γλωσσολογικό συνέδριο Τζαρτζάνεια 2025 επικεντρώνεται στην ανάπτυξη προβληματισμού γύρω από τις διαφορετικές μορφές υποστήριξης των εκπαιδευτικών. Οι προτάσεις για εισηγήσεις μπορούν να αφορούν έρευνες που σχετίζονται με δράσεις/πρωτοβουλίες για την επιμόρφωση/υποστήριξη των εκπαιδευτικών σχετικά με τις ακόλουθες θεματικές:
- Προγράμματα Σπουδών
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
- Αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών/εργαλείων AI
- Πολυγραμματισμοί
- Πολυπολιτισμικές τάξεις – πολυγλωσσία
- Δημιουργία εκπαιδευτικού γλωσσικού υλικού
- Κοινότητες διδακτικών πρακτικώνΤα μέλη της ερευνητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας καλούνται να υποβάλουν προτάσεις εισηγήσεων για παρουσίαση έως τις 15 Ιουνίου 2025. Οι προτάσεις των εισηγήσεων (15´+5΄για ερωτήσεις/συζήτηση) θα παρουσιάζουν κατά προτίμηση ερευνητικά αποτελέσματα και θα αξιολογηθούν ανώνυμα από τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής ως προς τη συνάφειά τους με τη θεματική του συνεδρίου, τη σαφήνεια των στόχων, τη μεθοδολογική επάρκεια και την πρωτοτυπία τους.
Κάθε σύνεδρος μπορεί να συμμετάσχει με μία ατομική εισήγηση και/ή με μία σε συνεργασία.
-
Διδασκαλία της Ελληνικής :: Συνέδρια & Ημερίδες
6ο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο: ''Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό'', (1,2/11/2025)
Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Εφαρμογών στην Προσχολική Αγωγή, Laboratory for Research on Early Childhood Psychopedagogy, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και το Greek Cultural Institute συνδιοργανώνουν στις 1 και 2 Νοεμβρίου 2025 το 6ο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο: ''Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό''.
Στόχος του Συνεδρίου είναι να διερευνηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη τόσο στην τυπική όσο και στη μη τυπική εκπαίδευση. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει κεντρικές ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες, εισηγήσεις και εργαστήρια.
Το Συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, μουσειολόγους, μουσειοπαιδαγωγούς, βιβλιοθηκονόμους, φοιτητές, σπουδαστές, ερευνητές, εμψυχωτές ομάδων άτυπης εκπαίδευσης και σε όποιον/α ενδιαφέρεται για τις θεματικές του.
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά διαδικτυακά.
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει:
α. Προφορικές ανακοινώσεις
β. Θεματικά Συμπόσια
γ. Εργαστήρια
δ. Αναρτημένες ανακοινώσεις, PostersΌσοι ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος με σύγχρονη ή ασύγχρονη ανακοίνωση ή με εργαστήριο θα πρέπει να στείλουν τον τίτλο και την περίληψη της ανακοίνωσής τους (έως 300 λέξεις) μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας που βρίσκεται στην ιστοσελίδα https://conferencedu.weebly.com/ έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2025.
-
Διαδικτυακή διάλεξη των κ.κ. Mary Kalantzis & Bill Cope με θέμα : ''Literacy in the time of Artificial Intelligence'', Παν/μιο Αιγαίου (28/5/2025)
Στο πλαίσιο της στρατηγικής εξωστρέφειας και με στόχο την ενίσχυση της σύνδεσης με τη διεθνή ερευνητική κοινότητα, το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ''Ανάλυση και Διδασκαλία Πρώτης και Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας'', που προσφέρει το Τμ. Μεσογειακών Σπουδών: Αρχαιολογία, Γλωσσολογία, Διεθνείς Σχέσεις και το Παιδαγωγικό Τμ. Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/μίου Αιγαίου, καθιερώνει από φέτος μια ετήσια δημόσια διάλεξη (Inspirational Talk/Εμπνευστική Ομιλία) με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων από πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού.
Η πρώτη διάλεξη της σειράς, η ''Εμπνευστική Ομιλία 2025/Inspirational Talk 2025'', με ομιλητές τους κ.κ. Mary Kalantzis & Bill Cope και θέμα: ''Literacy in the time of Artificial Intelligence'', θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 28 Μαΐου 2025, στις 19:00-20:30.
Σύνδεσμος παρακολούθησης: https://aegean-gr.zoom.us/j/96956204194?pwd=I6P5CfiAKBYEaxZElAgSH0wF0MdZcc.1
Η πρόσβαση είναι ελεύθερη.
-
Νέα Ελληνική :: Γλωσσολογία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Ανακοινώσεις
Σεμινάριο για φοιτητές/τριες του Τμήματος Φιλολογίας, ΑΠΘ: Ψηφιακοί Γραμματισμοί. Εκπαίδευση και Γλώσσα (26/5/25)
Το Εργαστήριο Φιλολογίας και Νέων Τεχνολογιών (ΕΡΦΙΝΤΕ) του Τμήματος Φιλολογίας οργανώνει σεμινάριο με θέμα «Ψηφιακοί Γραμματισμοί, Εκπαίδευση και Γλώσσα». Το σεμινάριο θα γίνει από την κα Μαρία Αλεξίου, φιλόλογο-εκπαιδευτικό, αποσπασμένη στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, υποψήφια διδάκτορα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας, ΑΠΘ, τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 στις 19:00, στην αίθουσα 108 του νέου κτιρίου της Φιλοσοφικής Σχολής, ΑΠΘ.
Το σεμινάριο θα έχει διάρκεια δύο ωρών (19:00-21:00) και θα συζητήσει τις τάσεις που διαμορφώνονται σε κείμενα αναφοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε Προγράμματα Σπουδών της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα θέσει και θα εξετάζει ερωτήματα όπως: Τι είναι οι ψηφιακοί γραμματισμοί και πώς συνδέονται με τη γλώσσα σε επιλεγμένα κείμενα πολιτικής; Ποια θέση έχει η γλώσσα στην αντίληψη των κειμένων αυτών για τους ψηφιακούς γραμματισμούς; Ποια θέση έχουν οι ψηφιακοί γραμματισμοί σε κείμενα εκπαιδευτικής πολιτικής για τη γλώσσα;