Ενότητες

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

SMTWTFS
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Go
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11)

Ενημερωτικό Δελτίο

Κανάλι RSS

Συμμετοχή του ΚΕΓ στην 11η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (10-11/5/14)

07 May. 2014 11:09 (ενημερώθηκε 13 May. 2014)

Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας συμμετέχει στην 11η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (http://www.tbf.gr/) με τις παρακάτω τέσσερις παρουσιάσεις-εκδηλώσεις.

Σάββατο 10 Μαΐου 2014, Φιλολογικό καφενείο [περίπτερο 13]
11.00-12.00
Σύγχρονο Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Franco Montanari
Ομιλητές: Ι.Ν. Καζάζης, πρόεδρος του ΚΕΓ, καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ, Αντ. Ρεγκάκος, Ακαδημαϊκός, καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ, Σ. Τσέλικας, εκπαιδευτικός, συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, και Δημήτρης Χρηστίδης, καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ.
Παρουσίαση του Σύγχρονου Λεξικού της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Franco Montanari, που πρόσφατα κυκλοφόρησε μεταφρασμένο στα ελληνικά, αναδεικνύοντας τη σημαντική συνεισφορά του στην λεξικογραφία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας καθώς και τις δυνατότητες αξιοποίησής του κατά τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στη μέση και ανώτατη εκπαίδευση.

Κυριακή 11 Μαΐου 2014, Αίθουσα επαγγελματικών συναντήσεων [περίπτερο 15]
11.00-14.00. Σειρά 3 εκδηλώσεων που προβάλουν τις νέες ψηφιακές υποδομές που εκπονεί το ΚΕΓ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».

11.00-12.00
1. «Εξερευνώ τις ιστορίες: ψηφιακά παιχνίδια λογοτεχνίας για παιδιά του δημοτικού»
Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας παρουσιάζει μια σειρά από ψηφιακά παιχνίδια που απευθύνονται σε παιδιά του δημοτικού και υποστηρίζουν την ανάγνωση της λογοτεχνίας, καλλιεργούν την απόλαυσή της και προτείνουν ιδέες για την ενσωμάτωσή τους στη διδακτική πράξη (παιχνίδια με λέξεις, παιχνίδια συνάντησης ηρώων και σύγκρισης κειμένων).
Παρουσιάζουν οι υπεύθυνοι της δράσης του ΚΕΓ και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Β. Βασιλειάδης, Ειρ. Βοκοτοπούλου, Κ. Κύρδη, Α. Τσαρμποπούλου).
2. «Παρουσίαση του διδακτικού εγχειριδίου ΚΛΙΚ στα ελληνικά. Επίπεδα Α1 & Α2
Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί η δομή και το περιεχόμενο του βιβλίου ΚΛΙΚ στα ελληνικά που απευθύνεται σε αρχάριους αλλόγλωσσους μαθητές της ελληνικής γλώσσας. Το συγκεκριμένο διδακτικό εγχειρίδιο συνιστά μια μέθοδο διδασκαλίας για τα επίπεδα Α1 και Α2, όπως αυτά ορίζονται στον τόμο Πιστοποίηση Επάρκειας της ελληνομάθειας: Νέο Αναλυτικό εξεταστικό πρόγραμμα και στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΚΕΠΑ).
Ομιλητές: Μαρία Καρακύργιου και Βικτωρία Παναγιωτίδου, ερευνήτριες στο ΚΕΓ

12.00-13.00
«Το ψηφιακό μυθολογικό λεξικό του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και η αξιοποίηση των αρχαιοελληνικών επιγραφών στο γλωσσικό μάθημα»
Ομιλητές: Γιάννης Τζιφόπουλος, καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ, Ανδρονίκη Οικονομάκη, φιλόλογος, Δήμητρα Μήττα, φιλόλογος και Γιάννης Παπαθανασίου, φιλόλογος
Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, η αναγκαιότητα και η μέθοδος εκμάθησής της αλλά και γενικότερα η προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελούν πεδίο πειραματισμών και προβληματισμών τις τελευταίες δεκαετίες. Η επιγραφική μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών και του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Ο συνδυασμός κειμένου και αντικειμένου, η διαθεματικότητα και διαχρονικότητα των επιγραφικών συνηθειών, η προσαρμοστικότητα των επιγραφικών κειμένων σε διαφορετικές ηλικίες και ενδιαφέροντα, η βιωματική μάθηση, η δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και να οδηγήσουν σε ουσιαστική γνώση του αρχαίου κόσμου μέσω της γλώσσας του.
Με την ψηφιακή βάση δεδομένων, Θετίμα (http://ancdialects.greeklanguage.gr/), και με το ηλεκτρονικό εγχειρίδιο εισαγωγής στην επιγραφική επιστήμη του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας παρέχεται πρωτογενές υλικό αξιοποιήσιμο από εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές.
Το ψηφιακό μυθολογικό λεξικό Αριάδνη σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού μύθου, να ενθαρρύνει την άμεση και αδιαμεσολάβητη ανάγνωση μέσα από την παράθεση πηγών στο πρωτότυπο ή/και σε μετάφραση αλλά και τη διαμεσολαβημένη μέσα από σχόλια, παρατηρήσεις, παραπομπές. Η επιλογή μορφών και θεμάτων της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας έγινε με γνώμονα τη δυνατότητα αξιοποίησης του υλικού στην εκπαίδευση (δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια, δραματικές σχολές) αλλά και ευρύτερα.

13.00-14.00
«Ψηφιακές διαδρομές για την ανάγνωση της λογοτεχνίας»
Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας παρουσιάζει τους ψηφιακούς πόρους που δημιουργεί για την υποστήριξη του μαθήματος της λογοτεχνίας στο σχολείο και την προώθηση της ανάγνωσης μέσα και έξω από αυτό (διαδρομές στη γραμματολογία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ψηφιακό corpus νεοελληνικής ποίησης, λογοτεχνικές περιηγήσεις στο χώρο και στο χρόνο). Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν τα παρακάτω περιβάλλοντα:
-Ιστορία και Λογοτεχνία: Ψηφιακή χρονογραμμή με τις ιστορικές στιγμές της νεώτερης και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας (18ος – 20ός αι.), όπως αποτυπώνονται σε λογοτεχνικά κείμενα και ιστορικές πηγές
-Λογοτεχνία και πόλεις: Εικονική περιήγηση σε λογοτεχνικούς τόπους πόλεων με τη χρήση διαδραστικών ψηφιακών χαρτών
-Ανεμόσκαλα: Σώματα κειμένων και συμφραστικοί πίνακες για σημαντικούς νεοέλληνες ποιητές του 19ου και 20ού αιώνα
-Πρόσωπα και θέματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας: Βάση δεδομένων με υλικό από τις Ιστορίες της νεοελληνικής λογοτεχνίας καθώς και μελέτες και άρθρα γραμματολογικού περιεχομένου
Συντονίζει ο Β. Βασιλειάδης (ερευνητής στο ΚΕΓ). Ομιλητές: Μαρία Ακριτίδου, εκπαιδευτικός Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης, συντονίστρια δράσης, Βασίλης Βασιλειάδης, υπεύθυνος της δράσης, Ανδρέας Γαλανός, εκπαιδευτικός Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης (συνεργάτης του ΚΕΓ), Παναγιώτης Παντζαρέλας, φιλόλογος-εκπαιδευτικός (συνεργάτης του ΚΕΓ), Αρμόδιος Τσιβάς, Σχολικός Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας Δ.Ε. Σερρών (συνεργάτης του ΚΕΓ).

Οι δράσεις του ΚΕΓ υλοποιούνται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

07 May 2014 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0