Ενότητες

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

SMTWTFS
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Go
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11)

Ενημερωτικό Δελτίο

Κανάλι RSS

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Αναδημοσίευση συνέντευξης προέδρου του ΚΕΓ (23/2/16)

03 Mar. 2016 08:59

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Αναδημοσίευση συνέντευξης προέδρου του ΚΕΓ, καθ. Ιωάννη Καζάζη.
Πρόταση δημιουργίας «κλασικών τάξεων» σε επιλεγμένα Γυμνάσια και Λύκεια
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Σμαρώ Αβραμίδου, Θεσσαλονίκη, 23/02/2016

Διδάσκουν αρχαία ελληνικά σε Γυμνάσια και Λύκεια. Διδάχθηκαν, όμως, οι ίδιοι αρχαία ελληνικά στη διάρκεια των Σπουδών τους; Είναι οι κλασικοί φιλόλογοι τάξης "είδος" προς εξαφάνιση; Η τριχοτόμηση -στα μέσα της δεκαετίας του '80- των Φιλοσοφικών Σχολών σε Τμήματα («Φιλολογικό», «Ιστορικό-Αρχαιολογικό», και «Φιλοσοφικό, Παιδαγωγικό, Ψυχολογικό») δημιούργησε οξύτατο πρόβλημα στην τροφοδότηση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ικανούς αρχαιοελληνιστές και της πανεπιστημιακής βαθμίδας με υψηλής ποιότητας προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, επισημαίνει ο πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), ομότιμος καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, Ιωάννης Καζάζης, εξηγώντας γιατί "από καιρό πια οι κλασικές σπουδές έχουν πάρει την κατιούσα στην Ελλάδα".
Στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία ο κ.Καζάζης προτείνει να δοθεί η δυνατότητα να λειτουργήσει μια εκατοστή κλασικών τάξεων, των 25 παιδιών, σε δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια και Λύκεια, με ενισχυμένες ώρες αρχαίων και λατινικών, ώστε "να μην χάσουμε την ευγενή τάξη των πραγματικά επαγγελματιών κλασικών φιλολόγων- πολύ υψηλών προδιαγραφών".
Σε συνέντευξη στο "Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων" και στο "Πρακτορείο 104,9 FM" ο πρόεδρος του ΚΕΓ διευκρινίζει ότι πρόκειται για μία πρόταση χωρίς κόστος, άμεσα υλοποιήσιμη εντός των υπαρχουσών εκπαιδευτικών δομών, μέσα από την οποία σε δέκα χρόνια δύναται να διαμορφωθεί "ένα εσωτερικό τοπίο φιλολογικών σπουδών τελείως αλλαγμένο".

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της συνέντευξης στο συνημμένο

Συνημμένα

  • (msword, 21KB)

03 Mar 2016 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0