Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

6.4. Προθυμία χρήσης των νέων τεχνολογιών

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στα επιμορφωτικά αυτά σεμινάρια επιδείκνυαν πολλές φορές μοναδική προθυμία να γνωρίσουν αλλά και να προσαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες στα μαθήματά τους. Υπήρχαν όμως και περιπτώσεις εκπαιδευτικών που αποδεικνύονταν ιδιαίτερα διστακτικοί, γιατί οι ίδιοι δεν γνώριζαν πολύ καλά τη χρήση και φοβούνταν μήπως αποδειχτούν ανεπαρκείς. Ιδιαίτερης σημασίας είναι η επισήμανση που γίνεται[9] ότι η λογική προηγούμενων εμπειριών σε επιμορφώσεις (π.χ. ΠΕΚ) προσδιόριζε και τη στάση τους: στάση παθητικής αποδοχής και όχι δημιουργικής εμπλοκής.


Ήταν συνάδελφοι που χειρίζονταν πράγματα, είναι αυτό που λέμε ανοιχτοί, όχι ίσα-ίσα συνέβαινε μερικές φορές και το αντίθετο. Υπήρχαν συνάδελφοι που, μολονότι είχαν περάσει σεμινάρια τεχνικής κατάρτισης, μολονότι είχαν όλοι υπολογιστή στο σπίτι, δεν ήταν από τους χρήστες τους δυναμικούς, παρ' όλα αυτά διδασκαλίες κάνανε, κάνανε.

Δεν θέλανε να κάνουνε, ακόμη και όταν τους έλεγα ότι θα τους βοηθήσω, γιατί οι μαθητές τους γνωρίζανε περισσότερο από εκείνους και δεν ξέρανε πώς να χειριστούν τη νέα αυτή κατάσταση που θα διαμορφώνονταν στην τάξη.

Όσοι είχαν ενεργό συμμετοχή είναι προφανές γιατί ερχόταν, να μάθουν τα καινούργια λογισμικά κτλ. Όσοι δεν είχαν ενεργό συμμετοχή ερχόταν, γιατί ήτανε κομπιούτερ της μόδας και μπορούσαν να λένε στους φίλους "α, πάω και κομπιούτερ και μαθαίνω". Αυτό ήταν…, το κομπιούτερ ήταν ένα, έτσι πολύ της μόδας και εν μέρει έκανε και τη δουλειά μας εύκολη, διότι βρίσκαμε κόσμο, είχαμε πολύ διαθεσιμότητα δηλαδή και διαλέγαμε.

9 Βλ. επόμενη ενότητα, δεύτερο απόσπασμα, σ. 38.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18