Διδασκαλία-Εκπαίδευση

Εργαστήριο Αρχαιομάθειας 

Φύλλο εργασίας αριθμ. 7 

Σύνταξη-επιμέλεια: Ιωάννης Κονδυλόπουλος

Κείμενο: ΞΕΝΟΦΩΝ, ΚΥΡΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ 5.1.2-5.1.5
Γραμματική: Αρχικοί χρόνοι (ἁλίσκομαι) | Παραθετικά (ανώμαλα) | Ουσιαστικά (ετερόκλιτα)
Συντακτικό: Μετοχές επιρρηματικές | Μετοχές (ανάλυση) | Μετοχές κατηγορηματικές | Διαθέσεις ρημάτων | Ευθύς-πλάγιος λόγος
Λεξιλογικά: Σημασίες λέξεων (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2-5.1.5) | χαμαί (εξέλιξη λέξεων)
Ερμηνευτικά: Ανδρικό και γυναικείο φύλο - Δούλες και οικοδέσποινες (αξιοποίηση πηγών)

Κείμενο

ΞΕΝΟΦΩΝ, ΚΥΡΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ 5.1.2-5.1.5

(Απόσπασμα από την ενότητα ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2-5.1.8)

[5.1.2] Καλέσας δὲ ὁ Κῦρος Ἀράσπαν Μῆδον, ὃς ἦν αὐτῷ
ἐκ παιδὸς ἑταῖρος, ᾧ καὶ τὴν στολὴν ἐκδὺς ἔδωκε τὴν
Μηδικήν, ὅτε παρ' Ἀστυάγους εἰς Πέρσας ἀπῄει, τοῦτον
ἐκέλευσε διαφυλάξαι αὐτῷ τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν·
[5.1.3] ἦν δὲ αὕτη ἡ γυνὴ τοῦ Ἀβραδάτου τοῦ Σουσίου· ὅτε δὲ
ἡλίσκετο τὸ τῶν Ἀσσυρίων στρατόπεδον, ὁ ἀνὴρ αὐτῆς οὐκ
ἔτυχεν ἐν τῷ στρατοπέδῳ ὤν, ἀλλὰ πρὸς τὸν τῶν Βακτρίων
βασιλέα πρεσβεύων ᾤχετο· ἔπεμψε δὲ αὐτὸν ὁ Ἀσσύριος
περὶ συμμαχίας· ξένος γὰρ ὢν ἐτύγχανε τῷ τῶν Βακτρίων
βασιλεῖ· ταύτην οὖν ἐκέλευσεν ὁ Κῦρος διαφυλάττειν τὸν
Ἀράσπαν, ἕως ἂν αὐτὸς λάβῃ. [5.1.4] κελευόμενος δὲ ὁ Ἀράσπας
ἐπήρετο· Ἑώρακας δ', ἔφη, ὦ Κῦρε, τὴν γυναῖκα, ἥν με
κελεύεις φυλάττειν; Μὰ Δί', ἔφη ὁ Κῦρος, οὐκ ἔγωγε.
Ἀλλ' ἐγώ, ἔφη, ἡνίκα ἐξῃροῦμέν σοι αὐτήν· καὶ δῆτα, ὅτε
μὲν εἰσήλθομεν εἰς τὴν σκηνὴν αὐτῆς, τὸ πρῶτον οὐ διέ-
γνωμεν αὐτήν· χαμαί τε γὰρ ἐκάθητο καὶ αἱ θεράπαιναι
πᾶσαι περὶ αὐτήν· καὶ τοίνυν ὁμοίαν ταῖς δούλαις εἶχε τὴν
ἐσθῆτα· ἐπεὶ δὲ γνῶναι βουλόμενοι ποία εἴη ἡ δέσποινα
πάσας περιεβλέψαμεν, ταχὺ πάνυ καὶ πασῶν ἐφαίνετο δια-
φέρουσα τῶν ἄλλων, καίπερ καθημένη κεκαλυμμένη τε καὶ
εἰς γῆν ὁρῶσα. [5.1.5] ὡς δὲ ἀναστῆναι αὐτὴν ἐκελεύσαμεν,
συνανέστησαν μὲν αὐτῇ ἅπασαι αἱ ἀμφ' αὐτήν, διήνεγκε δ'
ἐνταῦθα πρῶτον μὲν τῷ μεγέθει, ἔπειτα δὲ καὶ τῇ ἀρετῇ
καὶ τῇ εὐσχημοσύνῃ, καίπερ ἐν ταπεινῷ σχήματι ἑστηκυῖα.
δῆλα δ' ἦν αὐτῇ καὶ τὰ δάκρυα στάζοντα, τὰ μὲν κατὰ τῶν
πέπλων, τὰ δὲ καὶ ἐπὶ τοὺς πόδας.

Γραμματική

Αρχικοί χρόνοι (ἁλίσκομαι) [Επίπεδο Α]

Άσκηση 1η

ἡλίσκετο (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.3.2): Να επιλέξεις από τους παρακάτω τύπους όσους χρησιμοποιούνται στην παθητική διάθεση.

1. Ενεστώτας
αἱρεῖται
αἱρεῖ
ἁλίσκεται
2. Παρατατικός
ᾑρεῖτο
ἡλίσκετο
ᾕρει
3. Μέλλοντας
αἱρήσει
ἁλώσεται
αἱρήσεται
4. Αόριστος
εἵλετο
εἷλε
ἑάλω
5. Παρακείμενος
ᾕρηκε
ᾕρηται
ἑάλωκε
6. Υπερσυντέλικος
ἡλώκει
ᾕρητο
ᾑρήκει
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Παραθετικά (ανώμαλα) [Επίπεδο Β]

Άσκηση 2η

ταχὺ (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.4.9): Να επιλέξεις τον αντίστοιχο τύπο στον υπερθετικό

ταχίστως
τάχιστον
τάχιστα
θᾶττον
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Ουσιαστικά (ετερόκλιτα) [Επίπεδο Β]

Άσκηση 3η

δάκρυα (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.5.5): Να πληκτρολογήσεις στα κενά τους τύπους της δοτικής πληθυντικού του ουσιαστικού

β΄ κλίσηΈλεγχος
γ' κλίσηΈλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Συντακτικό

Μετοχές επιρρηματικές [Επίπεδο Α]

Άσκηση 4η

καθημένη (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.4.10), ἑστηκυῖα (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.5.4): Να επιλέξεις τι λογής είναι οι παραπάνω επιρρηματικές μετοχές;

τροπικές
αιτιολογικές
τελικές
εναντιωματικές
υποθετικές
χρονικές
ΈλεγχοςΑπάντηση

Άσκηση 5η

Να επιλέξεις ποιες από τις παρακάτω λέξεις τίθενται πριν από μια εναντιωματική μετοχή και μας βοηθούν να την εντοπίσουμε.

ὡς
οἷον
καίπερ
ὣσπερ
ἅτε
καὶ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Μετοχές (ανάλυση) [Επίπεδο Α]

Άσκηση 6η

Από τις προτάσεις που δίνονται παρακάτω να επιλέξεις αυτή με την οποία μπορεί να αναλυθεί καθεμιά από τις μετοχές του κειμένου που σημειώνονται με έντονα στοιχεία.

1. Καλέσας δὲ ὁ Κῦρος Ἀράσπαν Μῆδον ... ἐκέλευσε διαφυλάξαι αὐτῷ τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2)
εἰ καὶ ἐκάλεσε
ἐπεὶ ἐκάλεσε
ἔως ἂν καλέσῃ
ἐπὰν καλέσῃ
2. πασῶν ἐφαίνετο διαφέρουσα τῶν ἄλλων, καίπερ καθημένη (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.4)
Εἰ καὶ κάθηται
Εἰ ἐκάθητο
Καὶ εἰ ἐκάθητο
Εἰ καὶ ἐκάθητο
ΈλεγχοςΑπάντηση

Μετοχές κατηγορηματικές [Επίπεδο Α]

Άσκηση 7η

Να βρεις τις κατηγορηματικές μετοχές του κειμένου και να τις πληκτρολογήσεις στη στήλη Β του παρακάτω πίνακα. Στη συνέχεια να πληκτρολογήσεις στη στήλη Γ του πίνακα το ρήμα στο υποκείμενο ή στο αντικείμενο του οποίου είναι συνημμένη η μετοχή. (Οι μετοχές και τα ρήματα θα πρέπει να πληκτρολογηθούν με τη σειρά που εμφανίζονται στο κείμενο).

ΑΒΓ
1.Έλεγχος
2.Έλεγχος
3.Έλεγχος
4.Έλεγχος
5.Έλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 8η

Να επιλέξεις τη λέξη στην οποία αναφέρεται καθεμιά από τις παρακάτω κατηγορηματικές μετοχές.

1. ὤν (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.3.3):
ἔτυχεν
ὁ ἀνὴρ
τὸ στρατόπεδον
2. διαφέρουσα (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.4.9):
πασῶν
(αὕτη)
ἐφαίνετο
3. στάζοντα (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.5.5):
(αὐτὸν)
δῆλα ἦν
τὰ δάκρυα
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Διαθέσεις ρημάτων [Επίπεδο Α]

Άσκηση 9η

Να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά επιλέγοντας κάθε φορά μία από τις λέξεις που δίνονται στις παρενθέσεις, για να αντιληφθείς τη διαφορά διάθεσης των δύο τύπων του ρήματος κελεύω που συναντούμε στο χωρίο:
ταύτην οὖν ἐκέλευσεν ὁ Κῦρος διαφυλάττειν τὸν Ἀράσπαν͵ ἕως ἂν αὐτὸς λάβῃ. κελευόμενος δὲ ὁ Ἀράσπας ἐπήρετο (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.3.6-7).

Ο τύπος ἐκέλευσεν είναι _____________(ενεργητικής/μέσης /παθητικής/ουδέτερης), καθώς το ____________ (υποκείμενό/αντικείμενό/κατηγορούμενό) του ____________ (ενεργεί/ενεργεί και η ενέργεια επιστρέφει στο ίδιο/παθαίνει/βρίσκεται σε μια κατάσταση). Ο τύπος κελευόμενος είναι _______________ (ενεργητικής/μέσης /παθητικής/ουδέτερης), καθώς το υποκείμενό του _______________ (ενεργεί/ενεργεί και η ενέργεια επιστρέφει στο ίδιο/παθαίνει/βρίσκεται σε μια κατάσταση).

Έλεγχος
Έλεγχος
Έλεγχος
Έλεγχος
Έλεγχος
Απάντηση

Ευθύς-πλάγιος λόγος [Επίπεδο Α]

Άσκηση 10η

τοῦτον ἐκέλευσε διαφυλάξαι αὐτῷ τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2.3-4):
Να επιλέξεις τις λέξεις που δεν πρέπει να παραλείψεις ή να αλλάξεις κατά τη μετατροπή του πλάγιου λόγου σε ευθύ.

τοῦτον
ἐκέλευσε
διαφυλάξαι
αὐτῷ
τήν τε γυναῖκα
καὶ
τὴν σκηνήν
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 11η

τοῦτον ἐκέλευσε διαφυλάξαι αὐτῷ τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2.3-4):
Να επιλέξεις την πρόταση στην οποία έχουμε ορθή μετατροπή του πλαγίου λόγου σε ευθύ.

Κέλευσον διαφυλάξαι αὐτῷ τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν.
Διεφύλαξάς μοι τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν.
Διαφυλάξειας ἄν μοι τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν.
Διαφύλαξόν μοι τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν.
Διεφύλαξας ἄν μοι τήν τε γυναῖκα καὶ τὴν σκηνήν.
ΈλεγχοςΑπάντηση

Λεξιλογικά

Σημασίες λέξεων (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2-5.1.5) [Επίπεδο Α]

Άσκηση 12η

Να χαρακτηρίσεις ως σωστή ή λανθασμένη καθεμιά από τις παρακάτω προτάσεις. Πριν απαντήσεις, πρόσεξε ιδιαίτερα τη σημασία της λέξης που είναι γραμμένη με έντονα στοιχεία.

Άσκηση 1η

ὃς ἦν αὐτῷ ἐκ παιδὸς ἑταῖρος (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2.1-2)
Ο Κύρος και ο Αράσπας ήταν αυτό που θα λέγαμε σήμερα συνέταιροι και συνεργάτες.

ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 2η

ἀλλὰ πρὸς τὸν τῶν Βακτρίων βασιλέα πρεσβεύων ᾤχετο. (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.3.4)
Ο Αβραδάτας εγκαταστάθηκε κοντά στον βασιλιά των Βακτρίων, για να περάσει ήσυχα τα γεράματά του.

ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 3η

ξένος γὰρ ὢν ἐτύγχανε τῷ τῶν Βακτρίων βασιλεῖ. (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.3.5)
Ο Αβραδάτας ήταν φίλος από φιλοξενία με τον βασιλιά των Βακτρίων.

ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

χαμαί (εξέλιξη λέξεων) [Επίπεδο Α]

Άσκηση 13η

χαμαί (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.4.6): Το επίρρημα επιβίωσε στη νέα ελληνική με διαφορετική μορφή. Να το πληκτρολογήσεις σ' αυτήν, για να συμπληρώσεις το παρακάτω κενό.

01. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 14η

Να επιλέξεις ποια ή ποιες από τις παρακάτω λέξεις δεν έχει/ουν ετυμολογική συγγένεια με το επίρρημα χάμω.

χαμογέλιο
χαμοκέλα
χαμόκλαδο
χαμόμηλο
χαμός
χαμόσπιτο
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 15η

Να ανατρέξεις στον >Συμφραστικό Πίνακα του Γιώργου Σεφέρη και να πληκτρολογήσεις χαμογελ. Να πληκτρολογήσεις με απόλυτη αλφαβητική σειρά στον λημματικό τους τύπο τα ουσιαστικά που πήρες ως αποτελέσματα, για να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά.

01. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
02. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Ερμηνευτικά

Ανδρικό και γυναικείο φύλο - Δούλες και οικοδέσποινες (αξιοποίηση πηγών) [Επίπεδο Β]

Άσκηση 16η

Ακολουθεί η συνέχεια της αφήγησης του Αράσπα για την πρώτη συνάντησή με την Πάνθεια. Να τη διαβάσεις και να απαντήσεις στις ερωτήσεις που ακολουθούν.

[5.1.6] ὡς δ' ἡμῶν ὁ γεραί-
τατος εἶπε, Θάρρει, ὦ γύναι· καλὸν μὲν γὰρ κἀγαθὸν ἀκούο-
μεν καὶ τὸν σὸν ἄνδρα εἶναι· νῦν μέντοι ἐξαιροῦμεν ἀνδρί
σε εὖ ἴσθι ὅτι οὔτε τὸ εἶδος ἐκείνου χείρονι οὔτε τὴν γνώ-
μην οὔτε δύναμιν ἥττω ἔχοντι, ἀλλ' ὡς ἡμεῖς γε νομίζομεν,
εἴ τις καὶ ἄλλος ἀνήρ, καὶ Κῦρος ἄξιός ἐστι θαυμάζεσθαι,
οὗ σὺ ἔσῃ τὸ ἀπὸ τοῦδε· ὡς οὖν τοῦτο ἤκουσεν ἡ γυνή,
περικατερρήξατό τε τὸν ἄνωθεν πέπλον καὶ ἀνωδύρατο·
συνανεβόησαν δὲ καὶ αἱ δμωαί. [5.1.7] ἐν τούτῳ δὲ ἐφάνη μὲν
αὐτῆς τὸ πλεῖστον μέρος τοῦ προσώπου, ἐφάνη δὲ ἡ δέρη
καὶ αἱ χεῖρες· καὶ εὖ ἴσθι, ἔφη, ὦ Κῦρε, ὡς ἐμοί τε ἔδοξε
καὶ τοῖς ἄλλοις ἅπασι τοῖς ἰδοῦσι μήπω φῦναι μηδὲ γενέ-
σθαι γυνὴ ἀπὸ θνητῶν τοιαύτη ἐν τῇ Ἀσίᾳ· ἀλλὰ πάντως,
ἔφη, καὶ σὺ θέασαι αὐτήν. [5.1.8] καὶ ὁ Κῦρος ἔφη· [Ναὶ] Μὰ
Δία, πολύ γε ἧττον, εἰ τοιαύτη ἐστὶν οἵαν σὺ λέγεις. Τί
δαί; ἔφη ὁ νεανίσκος. Ὅτι, ἔφη, εἰ νυνὶ σοῦ ἀκούσας ὅτι
καλή ἐστι πεισθήσομαι ἐλθεῖν θεασόμενος, οὐδὲ πάνυ μοι
σχολῆς οὔσης, δέδοικα μὴ πολὺ θᾶττον ἐκείνη αὖθις ἀνα-
πείσῃ καὶ πάλιν ἐλθεῖν θεασόμενον· ἐκ δὲ τούτου ἴσως ἂν
ἀμελήσας ὧν με δεῖ πράττειν καθῄμην ἐκείνην θεώμενος.

Άσκηση 1η

Ο γεροντότερος εκθειάζει τον σύζυγο της Πάνθειας. Ποιον χαρακτηρισμό τού αποδίδει; Να μεταφέρεις στο παρακάτω κενό με αντιγραφή-επικόλληση τη σχετική ημιπερίοδο (χωρίς το σημείο στίξεως του τέλους).

Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 2η

Σε ποια χαρακτηριστικά δεν ήταν κατώτερος, κατά τον γεροντότερο, ο Κύρος από τον άντρα της Πάνθειας; Να πληκτρολογήσεις τα τρία (τιμητικά για τον άντρα στον οποίον αποδίδονται) ουσιαστικά στον λημματικό τους τύπο.
Σημ. Να πληκτρολογηθούν με την σειρά που εμφανίζονται στο κείμενο.

(α)Έλεγχος
(β)Έλεγχος
(γ)Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 3η

Να μεταφέρεις με αντιγραφή - επικόλληση στα παρακάτω κενά τα ρήματα που φανερώνουν την αντίδραση της Πάνθειας στο ενδεχόμενο να γίνει γυναίκα του Κύρου.

(α)Έλεγχος
(β)Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 4η

Ποιο ρήμα δείχνει ότι οι δούλες συμμετείχαν στις αντιδράσεις της κυρίας τους; Να το πληκτρολογήσεις στον λημματικό του τύπο.

Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 5η

θεράπαινα, δούλη: ποια άλλη λέξη χρησιμοποιείται στο απόσπασμά μας για τις δούλες; Να την πληκτρολογήσεις στον λημματικό της τύπο.
Σημ. Τη λέξη την χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα για όσες δούλες είχαν πιαστεί αιχμάλωτες στον πόλεμο)

Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 6η

Σε κάποιο σημείο του αποσπάσματος ο Αράσπας δηλώνει απερίφραστα τον θαυμασμό του για την ομορφιά της Πάνθειας. Να μεταφέρεις με αντιγραφή-επικόλληση τη σχετική ημιπερίοδο (χωρίς το σημείο στίξεως του τέλους).

Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 7η

ἐν τούτῳ δὲ ἐφάνη μὲν αὐτῆς τὸ πλεῖστον μέρος τοῦ προσώπου, ἐφάνη δὲ ἡ δέρη καὶ αἱ χεῖρες (ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.7):
ποια μετοχή του ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.2-5.1.6 φανερώνει ότι η σεμνή και φοβισμένη Πάνθεια είχε προηγουμένως σκεπασμένο το κεφάλι της και το πρόσωπό της; Να τη μεταφέρεις στο παρακάτω κενό με αντιγραφή- επικόλληση.

Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 8η

Να εντοπίσεις στο παρακάτω απόσπασμα (ΞΕΝ ΚΠαιδ 6.4.4) τα επίθετα - θετικούς χαρακτηρισμους που αποδίδονται στον σύζυγο της Πάνθειας και να τα πληκτρολογήσεις στην ονομαστική ενικού του αρσενικού γένους.
[6.4.4] Ἐπεὶ δὲ καὶ πρόσθεν ὢν ἀξιοθέατος ὁ Ἀβραδάτας ὡπλίσθη
τοῖς ὅπλοις τούτοις, ἐφάνη μὲν κάλλιστος καὶ ἐλευθεριώ-
τατος, ἅτε καὶ τῆς φύσεως ὑπαρχούσης· λαβὼν δὲ παρὰ
τοῦ ὑφηνιόχου τὰς ἡνίας παρεσκευάζετο ὡς ἀναβησόμενος
ἤδη ἐπὶ τὸ ἅρμα.
Σημ. Να πληκτρολογηθούν με την σειρά που εμφανίζονται στο κείμενο.

(α)Έλεγχος
(β)Έλεγχος
(γ)Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 9η

Στο ΞΕΝ ΚΠαιδ 5.1.8 ο Κύρος παρουσιάζεται ως ένας εγκρατής και συνετός άνδρας. Σε ποια παράγραφο του ΞΕΝ ΚΠαιδ 6.4.4-6.4.9 επιβεβαιώνεται από την Πάνθεια ο παραπάνω ισχυρισμός;
Να πληκτρολογήσεις τον αριθμό της παραγράφου στο παρακάτω κενό.

Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 10η

Ο Αβραδάτας έπεσε τελικά νεκρός στη μάχη. Θρηνώντας πλάι στο νεκρό σώμα του η Πάνθεια δηλώνει:
Καὶ τἆλλά τοι, ὦ Κῦρε, οὕτως
ἔχει· ἀλλὰ τί δεῖ σε ὁρᾶν; καὶ ταῦτα, ἔφη, οἶδ' ὅτι δι' ἐμὲ οὐχ
ἥκιστα ἔπαθεν, ἴσως δὲ καὶ διὰ σέ, ὦ Κῦρε, οὐδὲν ἧττον. ἐγώ
τε γὰρ ἡ μώρα πολλὰ διεκελευόμην αὐτῷ οὕτω ποιεῖν, ὅπως
σοι φίλος ἄξιος γενήσοιτο
· αὐτός τε οἶδ' ὅτι οὗτος οὐ τοῦτο
ἐνενόει ὅ τι πείσοιτο, ἀλλὰ τί ἄν σοι ποιήσας χαρίσαιτο.
καὶ γὰρ οὖν, ἔφη, αὐτὸς μὲν ἀμέμπτως τετελεύτηκεν, ἐγὼ δ'
ἡ παρακελευομένη ζῶσα παρακάθημαι. (ΞΕΝ ΚΠαιδ 7.3.10).
Ποια από τα λόγια της Πάνθειας στο ΞΕΝ ΚΠαιδ 6.4.4-6.4.9 σχετίζονται με αυτήν τη δήλωση μεταμέλειας; Να πληκτρολογήσεις με τη σειρά τούς αριθμούς των σχετικών παραγράφων στα παρακάτω κενά:

(α)Έλεγχος
(β)Έλεγχος
(γ)Έλεγχος
(δ)Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση