Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ο κόσμος μας είναι εξαιρετικά πλούσιος και ταυτόχρονα φτωχός, κάνει πολύ σπουδαία πράγματα και ταυτόχρονα πολύ ασήμαντα, μετράει την εικόνα και όχι την ουσία.

ΕΒΑΝΣ: ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΜΠΟΝΤΙΡΟΓΚΑ

7. Τα γεγονότα των ετών 1909-1913

Ταυτίζει το δίκαιο και την ηθική με τους νόμους και τους κανόνες, τη γνώση με τις πληροφορίες και την αγωγή με την ψυχαναλυτική ικανότητα!

Δεν παίζει μόνος

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της Τουρκίας, οι Μεγάλες Δυνάμεις δεν αντέδρασαν δυναμικά και φάνηκαν να αποδέχονται σιωπηρά τις νέες εξελίξεις.

Αρνηθήκαμε το πρόσωπο και τη σχέση κι επιλέξαμε τα αντικείμενα και τον αυτοεγκλωβισμό.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΙΡΗΣ

Δεν προχώρησαν όμως σε καμιά επίσημη αναίρεση του πολιτικού καθεστώτος, όπως το είχαν υπογράψει το 1898.

Η αγωγή μας καθορίζεται από μία απρόσωπη γνώση και ατομική ηθική.

Δεν αποκλείεται να χρεωθεί το μαρκάρισμα του Ντέγιαν Μποντίρογκα ο Μορίς Έβανς. Πάντως, όπως λέει ο ίδιος, ο Γιουγκοσλάβος δεν είναι όλη η Μπαρτσελόνα

Όταν όμως υψώθηκε στο φρούριο του Φιρκά η ελληνική σημαία, οι Μ. Δυνάμεις απαίτησαν αμέσως την υποστολή της.

Χάθηκε η έμπνευση και η έκπληξη.

Νίκη στο Παλάου Σεν Τζόρντι της Βαρκελώνης θέλει απόψε ο Ολυμπιακός (21.30, Magic Πειραιά), προκειμένου να μπορέσει έτσι να ξαναβρεθεί στην πρωτεύουσα της Καταλωνίας, σε περίπου έναν μήνα για το φάιναλ φορ της Ευρωλίγκας.

Η Κυβέρνηση της Κρήτης δεν υπάκουσε και παραιτήθηκε.

Συμβαίνει μία πνευματική κλωνοποίηση, που καταργεί τη μοναδικότητα του προσώπου.

Οι «ερυθρόλευκοι» βρίσκονται στην ισπανική μεγαλούπολη, για να αντιμετωπίσουν ένα από τα μεγάλα φαβορί όχι μόνο για πρόκριση, αλλά και για την κατάκτηση του τροπαίου, αν και ένας Ισπανός, ο Ινιάκι ντε Μιγκέλ ήταν σαφής:

Και καθώς δεν βρέθηκε Κρητικός να υποστείλει την ελληνική σημαία, οι Μ. Δυνάμεις αποβίβασαν στρατιωτικό άγημα, το οποίο απέκοψε τον ιστό της. Για να γίνει η ανατροπή και να βασιλέψει η ζωή, είναι απαραίτητη η αποκατάσταση της σχέσης με το πρόσωπο:

«Δεν φοβάμαι τη Μπαρτσελόνα, αλλά την ομάδα μου, αφού ξέρω πως αν παίξουμε σοβαρά μπορούμε να νικήσουμε οποιονδήποτε αντίπαλο», λέει ο Ντε Μιγκέλ, που ξέρει και αυτός καλά πως το παιχνίδι θα είναι δύσκολο.

Το πολιτικό κενό στη διακυβέρνηση της Κρήτης μετά την παραίτηση της Προσωρινής Κυβέρνησης καλύφθηκε με προσωρινά κυβερνητικά σχήματα, έως τις εκλογές του Μαρτίου 1910. Τον Χριστόν, τον εαυτό μας και τον αδελφό.

«Η Βαρκελώνη διοργανώνει το φάιναλ φορ και είναι φυσικό η Μπαρτσελόνα να θέλει να πάει εκεί, ενώ μετά την ήττα της στη Λιουμπλιάνα κόντρα σε εμάς παίζει το τελευταίο της χαρτί.

Το κόμμα του Ελ. Βενιζέλου πλειοψήφησε και σχημάτισε κυβέρνηση δύο μήνες αργότερα (17 Μαΐου 1910).

Πριν και πέρα από κάθε γνώση και σύστημα απαιτείται η εύρεση του προσώπου και η αίσθηση της ζωής - καρπός μετανοίας.

Το μυστικό είναι να μείνουμε συγκεντρωμένοι και στα 40 λεπτά και να κάνουμε το παιχνίδι μας», καταλήγει ο Ινιάκι, ο οποίος θα έχει πολλή δουλειά απόψε το βράδυ.

Για το Κρητικό Ζήτημα άνοιγε μια νέα περίοδος, κατά την οποία ο κύριος διαχειριστής του ήταν ο Ελ. Βενιζέλος, που είχε οριστικά επιβληθεί ως η κορυφαία πολιτική προσωπικότητα στην Κρήτη.

Δε διδάσκεις τότε, δε συμβουλεύεις ούτε ελέγχεις για να καλύψεις την ενοχή της έλλειψης, αλλά παραδίδεις τα πάντα και παραδίδεσαι στον υπέρ ημών Αποθανόντα.

Ο Λευτέρης Σούμποτιτς δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα και ζήτησε από τους παίκτες του να προσέχουν όλους τους παίκτες των αντιπάλων και όχι να επικεντρωθούν πάνω στον Ντέγιαν Μποντίρογκα.

Υποστολή της αγγλικής σημαίας

Ο άλλος δε σώζεται με τις διδαχές μας, σώζεται με την ελπίδα που μεταδίδουμε κι έτσι, παίρνει κουράγιο να κάνει αρχή.

Την επιτήρηση του μεγάλου αυτού παίκτη θα αναλάβει σίγουρα σε κάποια στιγμή ο Νίκος Μπουντούρης, ενώ ενδεχομένως να τον ξεκινήσει στην αρχή ο Μάρκοβιτς ή ακόμα και ο Έβανς.

Αλλά ποια ελπίδα, όταν ο Χριστός μέσα μας έγινε θεωρία κι απλή ανάμνηση;

«Όποιος και να τον μαρκάρει δεν πρέπει να σταθούμε μόνο σε αυτόν, αλλά να παίξουμε ομαδική άμυνα.

Ζητούμε την ελπίδα ότι ο Χριστός είναι προσιτός και για τον έσχατο αμαρτωλό.

Παίξαμε ένα εξίσου δύσκολο παιχνίδι στην Ισπανία με τη Ρεάλ Μαδρίτης και χάσαμε, αλλά δεν είχαμε παίξει καθόλου καλά.

Αν μεταδίδεις κάτι τέτοιο δε χρειάζονται λόγια.

Ελπίζω αυτή τη φορά να τα πάμε καλύτερα», τόνισε ο Μορίς Έβανς που θα έχει τη συμπαράσταση και του πατέρα του Τζορτζ, ο οποίος ακολούθησε την αποστολή της ομάδας στη Βαρκελώνη.

Θα αναφέρουμε το παράδειγμα του αββά Νισθερώ, που στην τετράγωνη ηθική μας ηχεί σκανδαλιστικά, αλλά το πνεύμα του Θεού πάντα σκανδάλιζε τους δυνατούς και υγιείς:

Ο Ντέγιαν Μποντίρογκα από την άλλη πλευρά, έχοντας παίξει κόντρα στον Ολυμπιακό στο τελευταίο του - στην Ελλάδα - παιχνίδι θέλει να πάρει τη ρεβάνς και μεταξύ σοβαρού και αστείου τόνισε πως θέλει τη νίκη και επειδή νιώθει Παναθηναϊκός…

"Ο αββάς είχε φτάσει σε τέτοιο ύψος αρετής, ώστε κάποτε είδε τη δόξα του Θεού.

Ο Σβιέτισλαβ Πέσιτς ζήτησε από τους παίκτες μεγάλη προσοχή χαρακτηρίζοντας τον Ολυμπιακό ιδιαίτερα επικίνδυνη ομάδα που μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή τη ζημιά.

Μετά απ' αυτή την εμπειρία τήρησε απαράβατα την ακόλουθη αγωγή με τους αδελφούς που συνοικούσε: Ποτέ δε τους διέταξε, δεν τους είπε αυτό ή εκείνο πρέπει να κάνετε, ποτέ δεν τους έδωσε εντολή ούτε απάντησε σε ερώτησή τους. Τους άφηνε να κάνουν ό,τι θέλουν, χωρίς να μεριμνά γι' αυτούς. Κακό να διέπρατταν, δε μεριμνούσε και δεν είχε την αίσθηση ότι ο ίδιος φταίει ή ότι αυτός τους οδηγεί στο κακό".

Αρκετά προκλητικό για όσους νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν ό,τι δεν μπορεί ο Θεός. Ποτέ δεν επεμβαίνει ούτε αντιλέγει ο Θεός, όταν ξέρει ότι θα κάνουμε αυτό που θέλουμε. Σκανδαλισμένοι αδελφοί από τη στάση του Νισθερώ επισκέφτηκαν τον αββά Ποιμένα και τον ρώτησαν: "Πώς ήταν δυνατό ο αββάς Νισθερώ να μη συμβουλεύει τους μαθητές του και μάλιστα αυτόν που συνεχώς αμάρτανε;". Απαντά ο ποιμήν: "Εάν εγώ είχα έναν τέτοιον άνθρωπο, όχι μόνο δε θα το συμβούλευα αλλά και το προσκέφαλο θα του έβαζα, για να κοιμάται πιο αναπαυτικά και να κάνει την αμαρτία!". Γνώριζε ο αββάς ότι τίποτα καλό δε γίνεται με τη βία και μόνο η μη απόρριψη μπορεί να ενεργοποιήσει το φιλότιμο του αμαρτάνοντος. Όταν ρωτήθηκε στη συνέχεια ο ποιμήν: "Εάν σε ρωτούσε ο Θεός, γιατί δεν τον ήλεγξες, αφού τον είδες να αμαρτάνει, τι απάντηση θα έδινες;". Απαντά ο αββάς: "Γιατί με ελέγχεις Θεέ μου; Ξεχνάς ότι μου είπες να βγάλω πρώτα το δοκάρι από το μάτι μου και μετά την αγκίδα από το μάτι του αδελφού μου; Πώς να τον διδάξω, όταν κι εγώ ο ίδιος είμαι αμαρτωλός;".

Έχουμε ανάγκη μετανοίας και παραδείγματος. Δεν μπορείς να δώσεις σωτήρια αγωγή στον άλλον, αν δε βλέπεις στο πρόσωπό του την εικόνα του Θεού, αν δε βλέπεις τη δική σου αμαρτία και όχι τη δική του. Η αγωγή είναι αντανάκλαση της σχέσης μας με το μοναδικό κι αιώνιο ΠΡΟΣΩΠΟ!