Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Έκθεση Βιβλίου στο Κάιρο.

Η Νότια Κορέα ξεσπαθώνει στη… Βαγδάτη

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Σημαντική είναι η ελληνική παρουσία και ειδικότερα της ελληνικής κοινότητας Καΐρου στην 38η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου στο Κάιρο, που άνοιξε τις πύλες της την περασμένη Τρίτη στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα και θα ολοκληρωθεί στις 3 Φεβρουαρίου.

ΓΙΑΝΝΗΣ Ε. ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

Αποφασίζοντας γιο το μέλλον σου

Η Ελλάδα συμμετέχει για δεύτερη συνεχή χρονιά με το πρόγραμμα μετάφρασης που έχει υιοθετήσει από το 2003 το μορφωτικό τμήμα της ελληνικής πρεσβείας σε συνεργασία με το ελληνικό πολιτιστικό κέντρο Καΐρου και την ελληνική κοινότητα Καΐρου.

Σε άλλες εποχές αυτό θα φαινόταν απίστευτο. α) Προσδιορισμός του προβλήματος

Νέο βραβείο.

Αντιπροσωπεία της Βουλής της Νοτίου Κορέας, αποτελούμενη από βουλευτές και του κυβερνώντος κόμματος και της αντιπολίτευσης, να δίνουν συνέντευξη Τύπου στη Βαγδάτη και να «τα βάζουν» με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπους και τις ΗΠΑ! Σηκωθείτε όλοι όρθιοι και περιπλανηθείτε για λίγο στο χώρο όπου στεγάζεται η τάξη σας (εκτός εάν ο καθηγητής Σ.Ε.Π. σας υποδείξει διαφορετικά).

Ο σκηνοθέτης της ταινίας "Το μυστικό του Μπροουκμπάκ Μάουντεν" Ανγκ Λι απέσπασε και το βραβείο της Αμερικανικής Ένωσης Παραγωγών, θέτοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση του βραβείου Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Και όμως, χθες το μεσημέρι, στο Κέντρο Τύπου, μπροστά σε ένα «δάσος» από μικρόφωνα, το έζησα κι αυτό.

• Χωριστείτε σε ζευγάρια, θα μιλήσει ο καθένας με τη σειρά του στον άλλο, για 5 περίπου λεπτά, σχετικά με τον εαυτό του και με όσα περιμένει από το μελλοντικό του επάγγελμα (όποιο και αν είναι αυτό).

Οι υποψηφιότητες για τα βραβεία θα ανακοινωθούν στις 31 Ιανουαρίου και οι νικητές στις 5 Μαρτίου, κατά τη διάρκεια της τελετής της 78ης απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Επιστημών.

Πήρα μάλιστα, σε σχετική ερώτηση των «ΝΕΩΝ», την ακόλουθη απάντηση από τον επικεφαλής της κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας, Song Young Gil μιας χώρας με… 37.000 Αμερικανούς στρατιώτες στο έδαφός της:

Επικεντρώστε στη σημασία της απόφασης για το τι θα κάνετε μετά το Γυμνάσιο. Κάννες.

«Μπορεί ο Σαντάμ Χουσεΐν να κατηγορείται για δικτάτορας, αλλά ποιος έδωσε το δικαίωμα στον πρόεδρο Μπους και στην αμερικανική κυβέρνηση να λέει ότι θα τον αλλάξει και μάλιστα διά της ένοπλης βίας.

Αυτός που ακούει δεν διακόπτει, παρά μόνο αν χρειάζεται να υποβάλει κάποια διευκρινιστική ερώτηση. Η ταινία "Κωδικός Ντα Βίντσι" θα ανοίξει την αυλαία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών στις 17 Μαΐου.

Την επιλογή μεταβολής του καθεστώτος μπορεί να κάνει μόνον ο ιρακινός λαός.

• Στο τέλος, συζητήστε ελευθέρα με τον/την συμμαθητή/τριά σας για άλλα 5 λεπτά. Η ταινία του Ρον Χάουαρντ, που βασίζεται στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Νταν Μπράουν και στην οποία πρωταγωνιστεί ο Τομ Χανκς (φωτογραφία), θα προβληθεί στο Φεστιβάλ δύο ημέρες πριν από την παγκόσμια προβολή της στους κινηματογράφους.

Και εάν θέλουν το πετρέλαιο, έχουμε να προτείνουμε τόσον στον κ. Μπους όσο και στον κ. Μπλερ, να αρχίσουν διαπραγματεύσεις και συζητήσεις.

Φαίνεται να έχει 'καταλήξει' στην επιλογή κάποιας επαγγελματικής κατεύθυνσης;

Ανακάλυψη. Δεν μπορεί αυτή η όμορφη και ήρεμη πόλη της Βαγδάτης με τόσα εκατομμύρια πληθυσμό να βομβαρδιστεί.

Υπάρχουν μήπως σημεία που τον/την προβληματίζουν, που στέκονται εμπόδιο στις επαγγελματικές επιλογές;

Η Αθήνα του Περικλή φαίνεται ότι αποδεκατίστηκε εξαιτίας λοιμού, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η γενετική έρευνα στο ανθρωπολογικό υλικό που βγήκε από τις ανασκαφές του μετρό. Όχι άλλο αίμα για το πετρέλαιο!».

Έχει εναλλακτικές λύσεις;

Ο περίφημος λοιμός της Αθήνας, του 430-426 π.Χ., από τον οποίο πέθανε το ένα τρίτο των Αθηναίων και οδήγησε στο θάνατο τον Περικλή, ήταν μία επιδημία τυφοειδούς πυρετού.

Χθες πάντως πολλά μαγαζιά ήταν κλειστά και η κυκλοφορία στους δρόμους φαινόταν μικρότερη.

β) Εντοπισμός στοιχείων του εαυτού

Σεμινάρια. Αυτή τη φορά όχι γιατί σκέφτονταν τον πόλεμο, αλλά γιατί στον μουσουλμανικό κόσμο γιορτάζουν μία από τις σημαντικότερες θρησκευτικές τους γιορτές, προς τιμήν του Moharan.

Η προηγούμενη δραστηριότητα ίσως σε βοήθησε να αναγνωρίσεις και να συνειδητοποιήσεις μια σειρά από ανάγκες ή επιθυμίες σου ή ενδιαφέροντα σου.

Στο πλαίσιο του κυβερνητικού προγράμματος "Παιδεία-Πολιτισμός" το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε σε πιλοτική βάση 36ωρα σεμινάρια αρχαίου δράματος με επικεφαλής την ηθοποιό του Εθνικού Θεάτρου Λυδία Κονιόρδου. Άλλωστε, όπως μου είπε ο τελευταίος ταξιτζής - κάθε πολίτης του Ιράκ κάνει τον ταξιτζή για να επιβιώσει - που με πήρε προχθές το βράδυ να με πάει στο ξενοδοχείο «Παλαιστίνη» (πρώην «Μεριντιέν») «δεν έχουμε λόγο να φοβόμαστε».

Μια καλή ιδέα θα ήταν να τις καταγράψεις στις γραμμές που ακολουθούν.

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και έως τώρα έχουν πραγματοποιηθεί σε Κιλκίς και Καβάλα με επόμενους προορισμούς τη Χίο, τα Ιωάννινα και τη Σπάρτη.

Και όταν τον ρώτησα «γιατί», απάντησε:

ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ: Στα επόμενα τρία χρόνια προβλέπεται να έχουν καλυφθεί όλες οι εκπαιδευτικές περιφέρειες με δράσεις που θα αφορούν μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα καλύπτουν όλες τις εκφάνσεις της Τέχνης.

«Είμαι συνταξιούχος δάσκαλος. ΑΝΑΓΚΕΣ: Μακεδονία: Με λένε Μισάρ Σλαχ και έχω μεγάλη πείρα.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ:

Μία επιπλέον σελίδα δημιούργησαν στο Διαδίκτυο οι υπεύθυνοι της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Ζούμε τόσα χρόνια με πόλεμο.

Είναι πολύ πιθανό να έχεις ήδη σκεφτεί κάποια επαγγέλματα που σε ενδιαφέρουν.

Στις ιστοσελίδες που είναι αφιερωμένες στην ιστορία και τον πολιτισμό της Μακεδονίας προστέθηκε άλλη μία. Το έχουμε συνηθίσει.

Σημείωσέ τα (μέχρι 10) στον παρακάτω πίνακα, στη στήλη «επάγγελμα».

Θέμα της η παρουσίαση των εργασιών μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας οι οποίες έχουν αναφορά στη λέξη "Μακεδονία". Δεν είμαστε σαν εσάς, έρχεσθε για ένα - δύο μήνες και ανησυχείτε.

Είναι πολύ σημαντικό, σε αυτή τη φάση, να σημειώσεις τα επαγγέλματα εκείνα που σου προκαλούν θετική προδιάθεση.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ηλεκτρονική διεύθυνση web.lib.auth.gr/portal/macedonia/pub, όπου πέραν των τίτλων των εργασιών, θα βρουν το όνομα ή τα ονόματα τού ή των συγγραφέων τους, καθώς και περίληψη των εργασιών αλλά μόνο στα αγγλικά. Έπειτα δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να δεχθεί η ανθρωπότητα τον αφοπλισμό του Ιράκ, όταν την ίδια ώρα δεν επιβάλλει έναν αφοπλισμό στους Ισραηλινούς οι οποίοι δεν αφήνουν τους Παλαιστίνιους, όχι πατρίδα να έχουν αλλά να αναπνεύσουν».

Δεν είναι ανάγκη να ανήκουν όλα στον ίδιο επιστημονικό ή επαγγελματικό χώρο.

Αυτή η ηλεκτρονική βάση δεδομένων θα εμπλουτίζεται εφόσον δημοσιεύονται νεότερες εργασίες στις οποίες αναφέρεται η λέξη "Μακεδονία".

Επάγγελμα:

Όμως και η επίσκεψη στις άλλες ιστοσελίδες της Κεντρικής Βιβλιοθήκης και ο πλούτος γνώσεων που περιέχουν αποδεικνύει πόσο χρήσιμη μπορεί να αποδειχθεί η εισαγωγή των ηλεκτρονικών υπολογιστών στο χώρο των βιβλιοθηκών.

Βαθμός α Βαθμός β Άθροισμα 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.

Ρίξε τώρα μια ματιά στις επιθυμίες και στις ιδιαίτερες ανάγκες που κατέγραψες στην αρχή της δραστηριότητας (στην προηγουμένη σελίδα). Βάλε ένα βαθμό από το 1 μέχρι το 10 δίπλα σε κάθε επάγγελμα, στην στήλη «βαθμός α», ανάλογα με το πόσο αυτό το επάγγελμα ανταποκρίνεται στις επιθυμίες και στις ιδιαίτερες ανάγκες σου. Να καταγράψεις τώρα τις αξίες σου, τις δεξιότητές σου, αλλά και τις ιδιαιτερότητες που χρειάζεται να λάβεις υπόψη σου. Συμπλήρωσε και τα τυχόν επιπλέον εφόδια που νομίζεις ότι διαθέτεις.

ΑΞΙΕΣ:

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙΣ ΥΠΟΨΗ ΣΟΥ:

ΑΛΛΑ ΕΦΟΔΙΑ:

• Βαθμολόγησε πάλι τα επαγγέλματα του πρώτου πίνακα με βάση τα νέα στοιχεία στη στήλη «βαθμός β». Αφού το κάνεις άθροισε τους βαμούς α και β στο κάθε επάγγελμα. Τώρα έχεις μια ένδειξη για το επάγγελμα που επιθυμείς περισσότερο: Είναι αυτό με το μεγαλύτερο άθροισμα. Βάζοντας τα επαγγέλματα με τη σειρά των βαθμών, έχεις μια ιεράρχησή τους, αλλά μόνον με βάση το κριτήριο των προσωπικών σου χαρακτηριστικών.

γ) Αναζήτηση και άλλων πληροφοριών • Έχεις ήδη αξιολογήσει, με βάση τις αξίες, τις επιθυμίες, τις δεξιότητες, τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαιτερότητές σου μια σειρά από επαγγέλματα που σε ενδιαφέρουν. Είναι πιθανόν να γνωρίζεις ήδη αρκετά στοιχεία για κάποια από τα επαγγέλματα που έχεις σημειώσει. Χρειάζεται όμως να συμπληρώσεις τις πληροφορίες που διαθέτεις. Αν συνέτασσες μια επαγγελματική μονογραφία για καθένα από τα επαγγέλματα αυτά, θα μπορούσε να σου φανεί πολύ χρήσιμο (Η αντίστοιχη ενότητα του βιβλίου αυτού ίσως σε βοηθήσει). Ποιες είναι οι προοπτικές του κάθε επαγγέλματος σήμερα; (Ασφαλώς, μια τέτοια πληροφορία είναι ενδεικτική και δεν καθορίζει απαραίτητα το μέλλον ενός επαγγέλματος). Πώς είναι το εργασιακό περιβάλλον και ποια είναι η εκπαίδευση που απαιτείται προκειμένου κάποιος να το ασκήσει; Αν θέλεις, σημείωσε στις παρακάτω γραμμές κάποια στοιχεία για τα επαγγέλματα στα οποία έδωσες τους μεγαλύτερους βαθμούς, που θεωρείς ότι θα βαρύνουν στη λήψη της τελικής σου απόφασης. Βρες τις εναλλακτικές διεξόδους για καθένα από τα επαγγέλματα που εξετάζεις. Σε ποιους τομείς μπορείς να εργαστείς και, εναλλακτικά, προς ποιες κατευθύνσεις θα μπορούσες να στραφείς; • Επίσης, εξέτασε την πορεία που απαιτείται για την υλοποίηση κάθε επιλογής (την εκπαίδευση, την εξειδίκευση, την εξεύρεση πόρων κτλ. που απαιτούνται προκειμένου να ασκήσει κάποιος ένα συγκεκριμένο επάγγελμα). Μπορεί να παρουσιάζονται περισσότερες από μία εναλλακτικές λύσεις. Σημείωσέ τες χωριστά για κάθε επάγγελμα. Επειδή στο τέλος της Γ' Γυμνασίου πρέπει να αποφασίσεις ποια πορεία θα ακολουθήσεις, σύνδεσε την κάθε επιλογή (το κάθε επάγγελμα) με τις διάφορες κατευθύνσεις μετά το Γυμνάσιο. Ουσιαστικά κάνεις στον εαυτό σου το ερώτημα: Αφού θέλω να φτάσω εκεί, ποιον δρόμο πρέπει να ακολουθήσω;

δ) Μελέτη των δυσκολιών αλλά και των θετικών στοιχείων κάθε εναλλακτικής λύσης Πάρε τόσα φύλλα τετραδίου όσα τα επαγγέλματα που εξετάζεις. Γράψε σε καθένα από αυτά την ονομασία ενός επαγγέλματος. Χώρισε στα δύο το φύλλο που κρατάς στα χέρια σου, όπως δείχνει το παρακάτω σχήμα. Γράψε τα θετικά σημεία για το αντίστοιχο επάγγελμα και, στη συνέχεια, τα αρνητικά που παρουσιάζει. Τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά μπορεί να σχετίζονται με προοπτικές του και με τις εναλλακτικές λύσεις που διαφαίνονται, με την ευκολία ή δυσκολία της πρόσβασης κτλ. Ίσως, σε αυτή τη φάση, χρειαστεί να συμβουλευτείς πάλι τα στοιχεία που κατέγραψες για το κάθε επάγγελμα στην αρχή της δραστηριότητας.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: θετικά Στοιχεία: Αρνητικά Στοιχεία:

Τέλος, εστίασε στο τι εσύ πραγματικά θέλεις και ποια συναισθήματα σου γεννά το επάγγελμα που επέλεξες. Κάνε το ίδιο για κάθε επάγγελμα. Αφού τελειώσεις με όλα τα φύλλα, καθένα από τα οποία αντιστοιχεί σε κάποιο επάγγελμα, άπλωσέ τα μπροστά σου. Ρίξε τους μια ματιά και διάλεξε το επάγγελμα το οποίο, μετά την παραπάνω διαδικασία, σε έλκει περισσότερο· αυτό του οποίου τα θετικά στοιχεία και οι προοπτικές θα σου δώσουν το κουράγιο -εσένα προσωπικά- να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες που το επάγγελμα αυτό συνεπάγεται. Άλλωστε, το επάγγελμα μας δεν είναι κάποιο 'στεγνό' αποτέλεσμα ενός λογικού υπολογισμού ούτε, όμως, και ο στιγμιαίος ενθουσιασμός μιας 'μαγικής εικόνας'. Είναι, περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο, ένας τρόπος ζωής.

ε) Η επιλογή Αν έχεις κάνει προσεκτικά όλα τα παραπάνω βήματα, τώρα είσαι σε θέση να πάρεις μια καλή απόφαση: Να προχωρήσεις σε μια πρώτη επιλογή επαγγέλματος, που είναι στην ουσία η πρώτη σου "εκπαιδευτική-επαγγελματική επιλογή". Πάνω στην επιλογή σου αυτή θα σκεφτείς πάλι και πάλι. Έχεις όμως κάνει ένα πρώτο, σοβαρό βήμα, ακολουθώντας μια συστηματική διαδικασία.

Απόφαση

Υλοποίηση

Να θυμάσαι ότι: Μια καλή απόφαση προϋποθέτει ότι έχουμε εξετάσει όλες τις εναλλακτικές λύσεις. Στην επαγγελματική σταδιοδρομία χρειάζεται να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε και καταστάσεις που δεν είχαμε προβλέψει. Μια απόφαση έχει μεγαλύτερη αξία, όταν την υλοποιούμε. Μια καλή απόφαση είναι πάντα προσωπική.