Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Επιστολή αναγνώστου

( μήπως πλησιάζει η φθορά της τηλεόρασης; ) 

Μήπως πλησιάζει η φθορά της τηλεόρασης; Διαγωνισμός κατά της προκατάληψης

Διαβάζω και γράφω

Κύριε διευθυντά,

Διαγωνισμό ανάμεσα σε μαθητές οργανώνει ο Στίβεν Σπίλμπεργκ για τη δημιουργία και παρουσίαση έργων που προωθούν την ανεκτικότητα ανάμεσα στις διαφορετικές θρησκείες και τους πολιτισμούς

1. "αιχμηρά, γευστικό, πολιτικές, ημερήσιο, τροχαίο, εγχώριο" (κείμ. 6):

Με την τηλεόραση δεν είχα ποτέ καλές σχέσεις.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΙΜΠΛΗΣ

Από ποιες λέξεις παράγονται τα επίθετα αυτά;

Όμως, η παρέα μου, οι γείτονές μου, οι συνάνθρωποί μου (φανατικοί της τηλεόρασης) ήξεραν τα "πάντα".

Το Ίδρυμα Οπτικής Ιστορίας του Ολοκαυτώματος, που ίδρυσε το 1994 ο Σπίλμπεργκ, βιντεοσκόπησε τις μαρτυρίες 50.000 ανθρώπων που γλίτωσαν από τη μαζική εξολόθρευση

2. Αφού μελετήσετε προσεκτικά τα εισαγωγικά κείμενα (1, 2, 3), εντοπίστε τα επίθετα που παράγονται από ρήματα ή ουσιαστικά και δίπλα σημειώστε τις καταλήξεις (επιθήματα) που λαμβάνουν τα παράγωγα επίθετα.

Αλλά κι εγώ από τις εφημερίδες που διάβαζα ήμουν αρκετά ενημερωμένη.

"Είμαστε στο κατώφλι πολλών παγκόσμιων κρίσεων, των μεγαλύτερων από την εποχή του Ολοκαυτώματος", λέει ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, για να προσθέσει ότι, ωστόσο, "η ανάγκη για παιδεία της ανεκτικότητας υπήρχε πάντα".

Επίθετο - Κατάληξη-επίθημα - Παράγεται από ουσιαστικό - Παράγεται από ρήμα: αποδεκτός (κείμ. 3) - -τος - - αποδέχομαι φωτεινός (κείμ. 3) - -εινος - φως -

Εκείνοι ήξεραν τα "πάντα", εγώ διάβαζα πολλά, οπότε υπήρχε μια διαταραχή, ας πούμε, στην επικοινωνία μας ή στις διάφορες συζητήσεις. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης ανήγγειλε την έναρξη ενός διαγωνισμού που έχει στόχο να προωθήσει την ανεκτικότητα ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικών πολιτισμών. 3. Αφού διαβάσετε το κείμενο 6, βρείτε ένα ρήμα και τρία ουσιαστικά και παραγάγετε επίθετα προσθέτοντας τα κατάλληλα επιθήματα (καταλήξεις).

Αυτή η διαταραχή και η έλλειψη επικοινωνίας που επιτελούταν ανάμεσα σε μένα και στους φίλους μου - γνωστούς μου, μ' έκανε να αισθάνομαι σχεδόν περιθωριακή.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται στη Γερμανία - έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν μαθητές από όλη τη χώρα - και καλεί όσους επιθυμούν να πάρουν μέρος να κάνουν χρήση ποικίλων μέσων - βιντεοσκοπημένης εικόνας, ήχου, γραπτού κειμένου, Ίντερνετ ή φωτογραφίας - ταυτοχρόνως, προκειμένου να προωθήσουν την κατανόηση ανάμεσα σε χώρες, κουλτούρες και θρησκείες.

Στη συνέχεια, συνέβη ό,τι συνέβη τον τελευταίο καιρό στην τηλεόραση και συμβαίνει βέβαια ακόμη, όμως ξαφνικά οι περισσότεροι από τη μεγάλη παρέα μου άρχισαν να αποστασιοποιούνται.

Ο Σπίλμπεργκ ίδρυσε το 1994 το Ίδρυμα Οπτικής Ιστορίας του Ολοκαυτώματος, με αφορμή την ενασχόλησή του με το θέμα για τις ανάγκες της ταινίας του "Η Λίστα του Σίντλερ".

Α! μου είπαν, "η τηλεόραση είναι για τους αργόσχολους, για τους συνταξιούχους, για μαζοχιστές".

Το ίδρυμα βιντεοσκόπησε τις μαρτυρίες 50.000 ανθρώπων που επιβίωσαν από το Ολοκαύτωμα, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί το υλικό στη μάχη κατά της προκατάληψης.

Απάντησα, "ότι η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και ο Τύπος υπάρχουν, για να μπορείς να επιλέγεις".

Ο διαγωνισμός, θεωρεί ο Σπίλμπεργκ, είναι απολύτως επίκαιρος μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου αλλά και την ολοένα αυξανόμενη ένταση στον Περσικό Κόλπο.

Κι εκεί που πήγα να υποστηρίζω πράγματα που δεν αγαπούσα, δηλαδή την τηλεόραση, ακούω λίγες μέρες μετά τη φωνή μιας γειτόνισσας από το διπλανό σπίτι.

Ο υπουργός Παιδείας της Γερμανίας, Έντελγκαρντ Μπούλμαν, έπλεξε το εγκώμιο του Στίβεν Σπίλμπεργκ τόσο για την πρωτοβουλία του σχετικά με τον διαγωνισμό όσο και για τις δραστηριότητες του ιδρύματος που δημιούργησε.

"Αμάν πια", μονολογούσε.

"Είναι κοινή μας ευθύνη να εξασφαλίσουμε ότι οι νέες γενιές θα έχουν την εμπειρία διαφορετικών πολιτισμών", είπε ο Μπούλμαν και κατέληξε:

"Τι έχεις;" τη ρώτησα.

"Θα ήταν η σημαντικότερη συνεισφορά μας προς το μέλλον".

"Μα αυτό δεν είναι τηλεόραση, είναι πλύση εγκεφάλου".

Οι συμμετοχές στον διαγωνισμό θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι το τέλος Ιουλίου του 2003.

"Ε!

Το πρώτο βραβείο θα συνοδευτεί από το χρηματικό ποσό των 3.000 ευρώ, το δεύτερο από το ποσό των 2.000 και το τρίτο από το ποσό των 1.000 ευρώ.

Και γιατί δεν ακούς ραδιόφωνο, δεν διαβάζεις ένα βιβλίο, ή μια εφημερίδα;

Εβραίοι και Άραβες μαζί

"Γιατί ντε, βλέπεις ότι η τηλεόραση μπήκε για τα καλά στη ζωή μας.

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που διεξάγεται ο διαγωνισμός.

Και να σκεφθείς παλιά ήμουν φανατική αναγνώστρια εφημερίδων".

Το 2001, το βραβείο κέρδισαν Γερμανοί μαθητές από το Αννόβερο οι οποίοι εργάστηκαν με Εβραίους και Άραβες μαθητές από το Ισραήλ, παρουσιάζοντας το θεατρικό έργο του Γκότχολντ Λέσινγκ "Ναθαναήλ ο Σοφός", σε τρεις γλώσσες.

Κάπως έτσι, επέρχεται η φθορά, ο κορεσμός, και κάπως έτσι η ανάγκη για "αποτοξίνωση".

Το έργο του Σάξονα θεατρικού συγγραφέα του 18ου αιώνα αναφέρεται στην ιστορία του Ναθαναήλ, Εβραίου εμπόρου, ο οποίος, κατά την επιστροφή του από τη Βαβυλώνα μαθαίνει ότι ένας ναΐτης Ιππότης έσωσε την κόρη του από τις φλόγες.

Πράγμα, που σημαίνει ότι το ραδιόφωνο και η εφημερίδα έχουν μέλλον, κόντρα στις στατιστικές που υποστήριζαν το αντίθετο.

Ο Ιππότης οφείλει τη ζωή του στον Σουλτάνο Σαλαντίν.

ΦΑΝΗ ΚΑΛΠΕΝΙΔΟΥ

Ο Λέσινγκ συμπλέκει, την εποχή της τρίτης Σταυροφορίας, τις τρεις μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες, μέσω εξεχόντων αντιπροσώπων τους.