Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Λόγω της αργίας της Καθαρής Δευτέρας, οι εφημερίδες "Μακεδονία" και "Θεσσαλονίκη" δεν είχαν κυκλοφορήσει στις 8 Μαρτίου 1976.

ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ

Βήματα που ακολουθούμε για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός Σχεδίου Εργασίας:

Για τον λόγο αυτό, δημοσιεύουμε το πρωτοσέλιδο της "Μακεδονίας" της 7ης Μαρτίου 1976, στο οποίο διαβάζουμε για την κυβερνητική αντιπαράθεση με τους βιομηχάνους.

Πολιτιστική ημέρα για… άλιεν

1. Συζήτηση - προβληματισμός.

"Δριμύτατη απάντηση της κυβερνήσεως δια του κ. Παπαληγούρα στους βιομηχάνους - Ενώ ούτε φόρους πληρώνουν, εμφανίζονται αδικημένοι - Δεν θα επιτραπεί ασυδοσία σε βάρος του κοινού, εν ονόματι των αρχών της ελευθέρας οικονομίας".

Ε.Τ. ο εξωγήινος. Θα γιορτάζει κάθε δεύτερη Πέμπτη του Φεβρουαρίου

Ένα Σχέδιο Εργασίας αρχίζει με αφορμή μια πρόταση ενός μέλους της ομάδας, ένα γεγονός, ένα επίκαιρο πρόβλημα, κάποιο προβληματισμό για ένα θέμα, κάποιο μάθημα, κάποιο ανάγνωσμα ή άρθρο σε μια εφημερίδα, κάποιο θέμα της τοπικής κοινωνίας κτλ.

Αναλυτικότερα, στο ρεπορτάζ διαβάζουμε:

Νομοσχέδιο κατατέθηκε στο Κογκρέσο με το οποίο ζητείται να καθοριστεί ημέρα προς τιμή των εξωγήινων επισκεπτών του πλανήτη μας.

Ακολουθεί συζήτηση σε όλη την ομάδα·

"Με ασυνήθιστα δριμύ ύφος, η κυβέρνηση, δια του υπουργού συντονισμού κ. Π. Παπαληγούρα, απάντησε στην ανακοίνωση των βιομηχάνων, χαρακτηρίζοντας ανακριβείς, αστήρικτες και προκλητικές τις αιτιάσεις τους κατά της κυβερνητικής πολιτικής, του κυβερνητικού έργου και των εργαζομένων.

Ο Νταν Φόλεϊ - Ρεπουμπλικανός από το Ρόσγουελ του Νέου Μεξικού, όπου εδώ και πενήντα χρόνια έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς φήμες ότι έχουν προσγειωθεί εξωγήινοι - πρότεινε η Πολιτιστική Ημέρα των Εξωγήινων να εορτάζεται τη δεύτερη Πέμπτη του Φεβρουαρίου.

την ομάδα μπορεί να την αποτελεί όλη η τάξη ή ένας μικρότερος αριθμός μαθητών.

Ταυτόχρονα, προειδοποίησε τους βιομηχάνους ότι δεν θα ανεχθεί να παρεμβάλλουν προσκόμματα στην πορεία του ελληνικού λαού προς την οικονομική και κοινωνική πρόοδο οι νοσταλγοί μιας απαρχαιωμένης και ασύδοτης ελεύθερης οικονομίας".

Σύμφωνα με το BBC, ο Φόλεϊ ζήτησε να καθιερωθεί αυτή η εορτή ως αναγνώριση «των πολλών επισκέψεων, των μυστηρίων και της τεχνολογικής προόδου των όντων που προέρχονται από άλλους πλανήτες».

Είναι σημαντικό όλα τα μέλη να συμμετέχουν ενεργά στη συζήτηση και να διαμορφώνουν από κοινού ένα πλαίσιο δράσης, σύμφωνα με το οποίο αποφασίζουν ποιες δραστηριότητες θα γίνουν, πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για κάθε μία, ποιοι θα συμμετέχουν, με ποιους φορείς ή άτομα θα συνεργαστούν, ποιες θα είναι οι πηγές χρηματοδότησης των διαφόρων δραστηριοτήτων (εάν χρειάζεται), πού και με ποιο τρόπο θα παρουσιαστεί το υλικό που θα προκύψει στο τέλος του προγράμματος, πώς θα αξιολογήσουν το όλο εγχείρημα κτλ. Σε καιρικό θέμα από το πρωτοσέλιδο της "Μακεδονίας" διαβάζουμε ότι και πριν από 30 χρόνια ο Μάρτης ήταν το ίδιο… "κακόκεφος" με σήμερα.

Αυτή την ημέρα θα μπορούν να τιμούνται ακόμη και φανταστικοί χαρακτήρες, όπως ο «Εξωγήινος» της ομώνυμης κινηματογραφικής ταινίας του Στίβεν Σπίλμπεργκ. 2. Προγραμματισμός δραστηριοτήτων.

"Μάρτης, γδάρτης - Χιόνια και κρύο συνεχίζονται στη Βόρειο Ελλάδα - Χιόνισε και πάλι στη Θεσσαλονίκη και στη Χαλκιδική και στη Κοζάνη".

Το Ρόσγουελ, στο Νέο Μεξικό, θεωρείται το προσφιλές μέρος των εξωγήινων, όπου οι «οπαδοί» τους πιστεύουν ότι προσγειώθηκε ένα διαστημόπλοιο με εξωγήινους το 1947. Στο στάδιο αυτό προγραμματίζεται τι ακριβώς θα γίνει, ποιος ή ποιοι θα κάνουν τι και πότε, με ποια σειρά, με ποιον τρόπο κτλ. Οι θεωρίες για τους εξωγήινους αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για την τουριστική βιομηχανία της περιοχής. Για παράδειγμα, αν πρόκειται να επισκεφτούμε επαγγελματικούς χώρους, αποφασίζουμε ποιοι θα είναι αυτοί, ποιες πληροφορίες μας ενδιαφέρει να συλλέξουμε και πώς θα τις συλλέξουμε, πότε θα πάμε κτλ.

3. Πραγματοποίηση δραστηριοτήτων. ΦΑΣΗ Α. Αρχικά γίνεται η συλλογή πληροφοριών. Μερικοί τρόποι συλλογής πληροφοριών είναι η έρευνα σε βιβλιοθήκη, οι συνεντεύξεις με εργαζομένους, ειδικούς, πολίτες κ.ά., η προετοιμασία και η συμπλήρωση ερωτηματολογίου, η παρατήρηση και η καταγραφή στοιχείων από τα ΜΜΕ, η έρευνα στο διαδίκτυο κτλ. Επίσης, μπορεί να αξιοποιηθούν σε αυτή τη φάση διάφορες τεχνικές ανάλογα με τη φαντασία και την ευρηματικότητα των μελών της ομάδας, όπως ζωγραφική, κολλάζ, σύνθεση μουσικών κομματιών, λήψη φωτογραφιών, συγγραφή κειμένων ή ποιημάτων, θεατρικό παιχνίδι κτλ. Η φάση αυτή είναι πολύ σημαντική και ίσως απαιτεί περισσότερο χρόνο. Τα μέλη που ασχολούνται με τις επιμέρους δραστηριότητες κάνουν συχνά συναντήσεις, ανταλλάσσουν απόψεις και αποφασίζουν για την πορεία των εργασιών τους. ΦΑΣΗ Β. Σύνθεση και επεξεργασία των πληροφοριών που συνέλεξαν οι διάφορες ομάδες. Αφού ανακοινωθούν οι διάφορες πληροφορίες προς όλους, συζητιούνται, συγκρίνονται, αξιολογούνται. Καταγράφονται τα πιο αξιόλογα και σημαντικά στοιχεία, καταρτίζονται πίνακες, σχεδιαγράμματα, φιλοτεχνούνται αφίσες, συντάσσονται γραπτές εκθέσεις ή ετοιμάζονται προφορικές παρουσιάσεις και ό,τι άλλο προβλέπεται από το σχέδιο δράσης. Το υλικό που προκύπτει μπορεί να παρουσιαστεί στην τάξη, να εκτεθεί σε ένα χώρο του σχολείου ή να παρουσιαστεί σε μια εκδήλωση του σχολείου ανοικτή στο κοινό.

4. Αξιολόγηση. Συζήτηση από όλα τα μέλη που συμμετείχαν για «το τι καταφέραμε, τι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερα, πώς κύλησε η διαδικασία, ποια ήταν τα αποτελέσματα, πώς μας φάνηκε η εμπειρία κτλ». Επίσης, αξιολόγηση μπορούν να κάνουν και οι υπόλοιποι μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς που δεν συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Χρήσιμη, όμως, είναι και η αξιολόγηση που διενεργείται όχι μόνο στο τέλος, αλλά και στα ενδιάμεσα στάδια εφαρμογής του Σχεδίου Εργασίας.