Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( αντιμέτωπος με αγρότες :: 1/2/2006 20:28:28) 

Αντιμέτωπος με αγρότες Η οσμή των δικών μας πτωμάτων

3. Σχεδιασμός έρευνας

Αντιμέτωπος με δεκάδες αγρότες από τη Χαλκιδική, οι οποίοι διαμαρτύρονται για το χαράτσι ύψους 10.000-60.000 ευρώ που τους επέβαλε η ΔΕΗ, ήρθε χθες βράδυ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Ευάγγελος Μπασιάκος, κατά την προσέλευσή του στα εγκαίνια της 21ης Agrotica 2006.

ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Καταστρώνουμε ένα λεπτομερές σχέδιο για την έρευνά μας. Ο εκπρόσωπος των αγροτών Απόστολος Γιατζιτζόγλου εξήγησε στη "Μ" ότι η ΔΕΗ αποφάσισε σε μια νύχτα να αυξήσει τη τιμή του ρεύματος από τις 13 σε 40 δραχμές την κιλοβατώρα και να επιβάλει βαρύτατα πρόστιμα στους αγρότες της Χαλκιδικής, κατηγορώντας τους για υπέρβαση του πλαφόν στη χορήγηση αγροτικού ρεύματος και για τη μεταπώληση σε ξενοδοχειακές μονάδες, επιχειρήσεις κτλ.

Δεν είναι και τόσο μακρινά τα χρόνια εκείνα που οι προκηρύξεις της 17 Νοέμβρη έβρισκαν οπαδούς, ακόμη και ανάμεσα σε όσους ανατρίχιαζαν με τις δολοφονίες της.

Σκοπός μας είναι να ελέγξουμε, αν οι υποθέσεις που κάναμε μπορούν να επαληθευθούν πειραματικά και να αποκτήσουν την ισχύ θεωρίας ή πρέπει να αποδειχθούν.

Οι αγρότες υποστηρίζουν πως δεν γνώριζαν την ύπαρξη του πλαφόν και ότι απειλούνται με οικονομική καταστροφή. Ο «αντιχουντισμός - αντιαμερικανισμός» της αρχής που μεταλλάχθηκε στις «αντιμονοπωλιακές» θέσεις του μέσου πριν καταντήσει στον κακοφορμισμένο «εθνικοσοσιαλισμό» της τελευταίας περιόδου, ήταν οι αιχμές ενός ιδεολογικού πλέγματος που ταυτιζόταν με τις κατά καιρούς διακυμάνσεις και μεταστροφές της λεγόμενης «προοδευτικής κοινής γνώμης».

Συχνά, μία έρευνα περιλαμβάνει την εύρεση της σχέσης που συνδέει δύο φυσικά μεγέθη σε ένα φαινόμενο.

Ο κ. Μπασιάκος υποσχέθηκε να συζητήσει το θέμα με τον υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα.

Ποιος δεν θυμάται την επιτυχία του όρου «λούμπεν μεγαλοαστική τάξη»;

Για την εύρεση της σχέσης αυτής, βρίσκουμε ποια άλλα φυσικά μεγέθη υπεισέρχονται στο φαινόμενο και μπορούν να επηρεάσουν την εξέλιξή του (αυτό λέγεται αναγνώριση των μεταβλητών).

Αντιπροσωπεία των αγροτών θα συναντηθεί τη Δευτέρα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γ. Σαλαγκούδη και τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Αλέξανδρο Κοντό, στους οποίους θα θέσουν τα αιτήματά τους.

Δεν ήταν λίγοι όσοι αναγνώριζαν στον συγγραφέα των προκηρύξεων κάποια παραγνωρισμένη ιδιοφυΐα η οποία, μπορεί μεν να έπεφτε έξω ως προς τα μέσα, δεν έπεφτε όμως και τόσο έξω ως προς τις αναλύσεις της.

Έπειτα, επινοούμε τρόπους και μέσα για να διατηρήσουμε όλα τα φυσικά μεγέθη σταθερά, εκτός από τα δύο που μας ενδιαφέρουν (αυτό λέγεται έλεγχος των μεταβλητών).

Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, καθώς στις 27 Φεβρουαρίου έχει ορισθεί δικάσιμος για τους πρώτους 55 αγρότες, κατά των οποίων έχει κινηθεί η ΔΕΗ. Με τις ευκολίες που παρέχει στους χρήστες του το ξύλινο λεξιλόγιο, απ' όπου κι αν προέρχεται, «αυτός» μπορούσε να δει καθαρά όταν όλοι εμείς, οι υπόλοιποι, τσαλαβουτούσαμε μες στις συναλλαγές και τις γκρίζες αποχρώσεις.

Στην ίδια φάση της επιστημονικής έρευνας, επιλέγουμε τα κατάλληλα όργανα για τη μέτρηση των δύο αυτών φυσικών μεγεθών.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην πρώτη περίοδο των ερευνών, ανάμεσα στα αλλεπάλληλα ρεζιλέματα της αστυνομίας, συγκαταλέγεται κι εκείνη η περίφημη θεωρία ότι πίσω από τις προκηρύξεις κρύβεται κάποιος γνωστός διανοούμενος ή κάποιος συγγραφέας με τα χαρακτηριστικά του κουλτουριάρη.

Μεταβάλλουμε κατόπιν το ένα από αυτά (ανεξάρτητη μεταβλητή) και μετράμε τις τιμές του άλλου (εξαρτημένη μεταβλητή).

Δυστυχώς οι διανοούμενοι που αναβαπτίσθηκαν σε κουλτουριάρηδες, όποτε ήθελαν να ασκήσουν κοινωνική ή πολιτική κριτική τον ίδιο απολιθωμένο προοδευτισμό αναμασούσαν με τα λόγια τους.

Ας μην ξεχνάμε ότι τα τριάντα περίπου χρόνια που πέρασαν από την πτώση της χούντας ώς σήμερα, πνευματικά τουλάχιστον, τα βγάλαμε ανέξοδα: δεν μπήκαμε στον κόπο να αναρωτηθούμε ποιο είναι το «καλό» και το «κακό» της δικής μας ηθικής. Μας το είχε κληροδοτήσει, σαν πτώμα που κουβαλούσαμε στη συνείδησή μας, η Ιστορία. Εμείς ήμασταν απλώς οι εκτελεστές της διαθήκης.

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Σ' αυτό το πλέγμα, που με τον καιρό έχει γίνει αφόρητο σύμπλεγμα, απευθύνονται όσοι επιχειρηματολογούν για την πολιτική φυσιογνωμία της 17 Νοέμβρη. Τότε βέβαια ο συγγραφέας των προκηρύξεων αισθανόταν ασφαλής: είχε όλον τον καιρό να κατεβάζει το αλήστου μνήμης φιλοσοφικό λεξικό του Ρόζενταλ και να επιδίδεται σε κοινωνιολογικές αναλύσεις που θα τις ζήλευαν πρωτοετείς. Τον προστάτευε η ανωνυμία του και η δημοσιότητα που θα του πρόσφερε το επόμενο θύμα του. Τώρα είναι σε θέση αδυναμίας. Τώρα το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να αρθρώσει συνθηματικές κραυγές που ψάχνουν στα τυφλά τους ακροατές τους. Έτσι ακούστηκαν τα ροβεσπιερικά «λουτρά αίματος» του ετέρου εκ των αδελφών Ξηρού και έτσι το λογιότερο «επιτιθέμενη Αριστερά» του συνηγόρου κ. Ραχιώτη.

Οι προθέσεις τους είναι μάλλον σαφείς: «Δεχθείτε, κύριοι αναγνώστες των προκηρύξεών μας, έστω προς στιγμήν το τεκμήριο της αθωότητας, ξεχάστε τα πτώματα κι απλώς πέστε μου, δεν συμφωνείτε επί της αρχής; Δεν συμφωνείτε ότι η Ιστορία για να κινηθεί απαιτεί "λουτρά αίματος"; Δεν συμφωνείτε ότι αυτό που μας χρειάζεται σήμερα είναι μια "επιτιθέμενη Αριστερά"»; Η Αριστερά, που αποποιείται κάθε ευθύνη από την αθλιότητα, επικαλείται τη διαδικασία: «Εμείς τους καταδικάσαμε από την πρώτη κιόλας στιγμή». Και εννοείται, δεν κάνει κουβέντα για τα θέματα αρχής: η απολιθωμένη ιδεολογία που έχει μεταλλαχθεί σε θεολογία δεν αντέχει την πραγματικότητα.

Δεν ενδιαφέρει αν ο ανώνυμος συντάκτης των προκηρύξεων θα αποκαλύψει το πρόσωπό του. Έχει αποδείξει ότι αποδίδει καλύτερα όταν εργάζεται εκ του ασφαλούς.

Εκείνο που ενδιαφέρει είναι ότι η θεολογία δεν σκοτώνει μόνο την ελευθερία της σκέψης. Μπορεί να πάρει και ανθρώπινες ζωές. Η ξύλινη γλώσσα, απ' όπου κι αν προέρχεται, έχει χάσει προ πολλού το τεκμήριο της αθωότητας. Η Αριστερά ήρθε καιρός να συνειδητοποιήσει ότι τα ιστορικά άλλοθι ανήκουν στην Ιστορία και όχι στο παρόν. Αν οι υπόδικοι της 17 Νοέμβρη δεν είχαν την ευχέρεια που τους παρέχει ο απολιθωμένος λόγος του επαναστατικού προοδευτισμού, θα σιωπούσαν όπως οι αλήστου μνήμης χουντικοί στη δίκη τους.

Σε μας ανήκει η «οσμή των δικών μας πτωμάτων», που λέει κι ο ποιητής.