Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Αθλητική είδηση

( 2ος ομιλος (26η αγωνιστική) :: 12/3/2006 18:29:04) 

2ος ΟΜΙΛΟΣ (26η αγωνιστική)

Το τρίτο μυθιστόρημα του Θανάση Χειμωνά

β) Πρώτη φροντίδα των Ιουδαίων: η ανοικοδόμηση του Ναού τους

Εθνικός Αξιούπολης - ΠΑΟ Κουφαλίων 2-1

Αυτή η Αθήνα δεν είναι αθώα…

Μόλις έφτασαν στην ερημωμένη Ιερουσαλήμ, το πρώτο που έκαναν ήταν να θεμελιώσουν το Ναό πάνω στα ερείπια του Ναού του Σολομώντα. Ορφέας Σουρωτής - Αναγέννηση Γιαννιτσών 1-3

ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΧΕΙΜΩΝΑ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ Ο ΚΥΝΙΣΜΟΣ. ΦΤΩΧΟΙ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΞΕΠΟΥΛΙΟΥΝΤΑΙ, ΜΕΓΑΛΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΚΕΠΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΙ ΤΡΕΛΑΙΝΟΝΤΑΙ Ή ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ

Όταν οι χτίστες έβαλαν τα θεμέλια του Ναού του Κυρίου, ήρθαν οι ιερείς με τις στολές τους και τις σάλπιγγες και οι λευίτες* … με τα κύμβαλα, για να υμνήσουν τον Κύριο… Παύλος Μελάς - Μακεδονικός 1-0

ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΙΜΠΛΗΣ

Έψαλαν … ευχαριστώντας τον Κύριο… Αριστοτέλης Νέας Γωνιάς - ΠΑΟΝΕ 0-1

Από τα «Σπασμένα ελληνικά» στις σπασμένες ψυχές.

Πολλοί απ' αυτούς που ήταν αρκετά ηλικιωμένοι και είχαν προλάβει τον πρώτο Ναό, έκλαιγαν δυνατά τώρα που έβλεπαν τον καινούριο Ναό να θεμελιώνεται. Αλμωπός Αριδαίας - Ομόνοια Σίνδου 1-0

Στο νέο βιβλίο τού Θανάση Χειμωνά τις δύο όχθες, των φτωχών και των πλουσίων της Αθήνας, δεν τις χωρίζει ο γυάλινος τοίχος του Ανδρέα Μικρούτσικου.

Οι άλλοι πανηγύριζαν με αλαλαγμούς. Αναγέννηση Επανομής - Καλλικράτεια 2-0

Τις χωρίζει ένα είδος βαράθρου που, από τις διαβρώσεις των συνεχών βροχών, γίνεται ο κοινός τους λάκκος. Όμως το έργο αργούσε να ολοκληρωθεί.

Νίκη Πολύγυρου - Αετός Σκύδρας 3-1

Στην «Ανεξιχνίαστη ψυχή», που μόλις εκδόθηκε από τον «Πατάκη» - ο συγγραφέας έφυγε από τον «Κέδρο» όπου κυκλοφόρησαν τα δύο πρώτα βιβλία του -, ηρωίδα είναι κάποια Μαρία.

Οι δυσκολίες ήταν πολλές.

Απόλλων Κρ. Βρύσης - ΑΕ Κρήνης 2-1

Μία φτωχή πλην όμορφη Μαρία - εκκρεμές που κάνει την ταλάντωση Πέραμα - Φιλοθέη και ισορροπεί εν τέλει κάπου ενδιάμεσα χωρίς την αρχική της ορμή, στην ανωνυμία μιας σαββοπουλικής Άννας, που χάνεται για πάντα στη βουή του κόσμου.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι Ιουδαίοι βρήκαν τη γη κατεστραμμένη και τα σπίτια τους γκρεμισμένα.

Ρεπό: Τρίγλια.

Στο τρίτο του βιβλίο, ο 32χρονος συγγραφέας μπαίνει στην καρδιά του αθηναϊκού προβλήματος.

Επιπλέον είχαν να αντιμετωπίσουν και τις επιδρομές των γειτονικών λαών, αλλά και να πληρώνουν δυσβάστακτους φόρους στους Πέρσες. ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ B ΓΚΟΛ 1. ΠΑΟΝΕ 55 45-16 ----------------------------------------------- 2. Ομόνοια Σίνδου 44 39-25 3. Νίκη Πολυγύρου 44 33-17 4. Mακεδονικός 43 37-27 5. Αναγέννηση Επανομής 43 30-19 6. Τρίγλια 38 26-21 7. Αετός Σκύδρας 36 35-26 8. Αναγέννηση Γιαννιτσών 36 27-21 9. Αλμωπός Αριδαίας 35 24-31 10. Εθνικός Αξιούπολης 31 23-25 11. Απόλλων Κρ. Βρύσης 29 25-27 12. ΠΑΟ Κουφαλίων 28 18-22 --------------------------------------------------- 13. Αριστοτέλης Ν. Γωνιάς 26 26-29 14. Παύλος Μελάς 25 25-33 15. ΑΕ Κρήνης 20 25-43 16. Ορφέας Σουρωτής 13 17-46 17. Ν. Καλλικράτεια 8 12-42

Στους μη έχοντες της δυτικής όχθης και στους κατέχοντες του τριγώνου Φιλοθέη - Παλαιό - Νέο Ψυχικό.

Σ' αυτές τις δυσκολίες προστέθηκε και το πρόβλημα με τους Σαμαρείτες.

Ανάμεσά τους βασιλεύει ο κυνισμός.

Σαμαρείτες λέγονταν οι κάτοικοι του πρώην Βορείου Βασιλείου, οι οποίοι είχαν στο μεταξύ αναμιχθεί με ειδωλολατρικούς πληθυσμούς.

Κανείς δεν είναι αθώος.

Αυτό έκανε τους Ιουδαίους να τους θεωρούν «ακάθαρτους».

Φτωχοί που θέλουν να γίνουν πλούσιοι με κάθε τρόπο, ακόμη και αν πρέπει να εκβιάσουν ή να σκοτώσουν.

Όταν, λοιπόν, οι Σαμαρείτες θέλησαν να βοηθήσουν στο κτίσιμο του Ναού, εκείνοι αρνήθηκαν τη βοήθειά τους.

Πλούσιοι που θέλουν να διατηρήσουν τον πλούτο τους, επίσης με κάθε τρόπο.

Τότε οι Σαμαρείτες τους συκοφάντησαν στους Πέρσες ότι δήθεν με τα οικοδομικά τους έργα οχύρωναν την Ιερουσαλήμ.

Χρησιμοποιώντας τα πάντα και τους πάντες στο παιχνίδι της κοινωνικής ανόδου·

Έτσι, με απόφαση του πέρση μονάρχη η ανοικοδόμηση του Ναού σταμάτησε.

κυβερνώμενοι από ερωτικά πάθη που δεν είναι παρά η κρυμμένη έκφραση της αδυναμίας τους·

Αργότερα, με την καθοδήγηση του Ζοροβάβελ το κτίσιμο ξανάρχισε.

σκεπάζοντας εγκληματικά ιατρικά λάθη με λεφτά, για να μη διαταραχθεί η καριέρα τους.

Τελικά το 515 π.Χ. έγιναν τα εγκαίνια του Ναού.

Η Μαρία γεννήθηκε στη φτώχεια, σε μια καλύβα στο Πέραμα, αλλά είχε ταυτόχρονα την τύχη να γεννηθεί και πολύ όμορφη.

Το μεγάλο όνειρο είχε πια πραγματοποιηθεί!

Παρακολουθούμε ένα κλασικό σχήμα: η μάνα, μια φτωχή Γαλλίδα που έμεινε χήρα νωρίς και ξέμεινε στην Ελλάδα με το παιδί της, την ωθεί να χρησιμοποιήσει τα κάλλη της για να αλλάξει μοίρα.

Ιουδαίοι της διασποράς Δεν επέστρεψαν όλοι οι Ιουδαίοι μετά το διάταγμα του Κύρου. Πολλοί εξακολουθούσαν να ζουν σε διάφορα μέρη της περσικής επικράτειας, στην Αίγυπτο, αλλά και σ' όλη τη λεκάνη της Μεσογείου. Εκεί, οργανωμένοι σε κοινότητες διατήρησαν την ιουδαϊκή τους ταυτότητα. Παρέμεναν πιστοί στη θρησκεία των πατέρων τους και μελετούσαν με ζήλο την παράδοσή τους. Οι Ιουδαίοι αυτών των κοινοτήτων ονομάζονται Ιουδαίοι της Διασποράς.

Ο θάνατος της μάνας τη μυθοποιεί στα μάτια της κόρης, η οποία νομίζει ότι το να ακολουθήσει τις συμβουλές της είναι μια πράξη ελευθερίας. Φεύγει λοιπόν από το Πέραμα και δουλεύει ως νοσοκόμα, με στόχο έναν πλούσιο γιατρό. Δεν αργεί να τον βρει. Έχει υιοθετήσει ένα ακατάδεκτο ύφος, έναν αέρα που παραπλανά και υπόσχεται ότι μπορεί να τα βγάλει πέρα σε όλους τους χώρους. Δεν δίνει τον εαυτό της αν δεν αποσπάσει υπόσχεση γάμου - «δεν με ενδιαφέρουν λεφτά που δεν είναι δικά μου», λέει.

Η ζωή όμως στη Φιλοθέη, σε μεγάλο σπίτι με κήπο και Φιλιππινέζες οικιακές βοηθούς, δεν ήταν αυτό που έψαχνε. Ρέπει προς τον αλκοολισμό, πέφτει θύμα ενός ανόητου εκβιασμού, επιτρέπει, χωρίς καλά καλά να καταλαβαίνει τι κάνει, τη δολοφονία του καθυστερημένου θετού αδελφού της. Προσπαθεί να σαγηνεύσει τον μόνο άνδρα που δεν ενδιαφερόταν σεξουαλικά γι' αυτήν, τον πρώην σύντροφο της μητέρας της. Αλλά αυτός είναι στη φυλακή και του δίνουν ψυχοφάρμακα - εδώ ο Χειμωνάς κάνει ένα σαφές σχόλιο σε μια άλλη κοινωνική πληγή, την αλόγιστη χορήγηση αντικαταθλιπτικών από τους γιατρούς και τους απρόοπτους θανάτους ως απόρροια της χρήσης τους.

Ο κόσμος του Θανάση Χειμωνά είναι ο σημερινός μας κόσμος. Της αναλγησίας, του κυνισμού, της φιλοχρηματίας, της παντελούς έλλειψης κοινωνικής ευθύνης. Ένας κόσμος που μοιάζει να μην έχει τιμόνι. Τα πρόσωπά του είναι ενδιαφέροντα: ο μικρός που έχει - άτυπα - υιοθετήσει η μητέρα της Μαρίας και που είναι λιγάκι καθυστερημένος, ανίκανος για το σχολείο, αλλά αποτελεσματικός ως ζητιάνος. Η φθονερή γειτόνισσα στο Πέραμα που γεννήθηκε φτωχή και άσχημη. Ο αδίστακτος φίλος της. Ο εραστής τής μητέρας της Μαρίας, ένας αυθεντικός τύπος που δεν κατατάσσεται, καταλήγει όμως στη φυλακή. Η «κολλητή» τού άνδρα τής Μαρίας - κάποτε είχαν δεσμό - που προσπαθεί να εντάξει ομαλά τη Μαρία στις απαιτήσεις της υψηλής κοινωνίας.

Ο Χειμωνάς μπαίνει στη θέση όλων. Μόνο που στα βασικά πρόσωπα, επιφυλάσσει ειδική μεταχείριση. Εκεί που φαίνεται ότι υπερασπίζεται το όποιο δίκιο τους, βάζει στο στόμα τους κρίσιμες φράσεις που τα υπονομεύουν, τα απομυθοποιούν. Λέει η δικηγόρος της Μαρίας: «Θέλω να σε βοηθήσω - μπορεί γιατί με τραβάει αυτό το μυστήριό σου…». Η Μαρία απαντά: «Δεν υπάρχει μυστήριο, είναι αυτό που είδες».