Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Αθλητική είδηση

( ο αρης ηττηθηκε στη σοφια απο την ακαντεμικ 66-65 :: 17/1/2006 22:15:59) 

Ο Κόρεϊ Μπρούερ ήταν ο μοιραίος παίκτης του Άρη, καθώς αστόχησε στην τελευταία βολή. Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες αυτοβιογραφείται

Α. Ανάγνωση κατανόηση του κειμένου

Ο ΑΡΗΣ ΗΤΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΣΟΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΑΝΤΕΜΙΚ 66-65

"Ένιωσα έναν ηδονικό τρόμο…"

Με στοιχεία από το ποίημα να απαντήσεις στις ερωτήσεις

Ηττα στον πόντο

ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ, Ο ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ ΓΚΑΡΣΙΑ ΜΑΡΚΕΣ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΜΕ ΓΕΝΝΑΙΟΔΩΡΙΑ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ, ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΟΛΟΜΒΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΟΨΙΑΣΤΕΙ

1. Πώς προσδιορίζεται ο χρόνος στο ποίημα;

Ο Άρης δεν μπόρεσε να παραμείνει αήττητος μέσα στο 2006.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΙΜΠΛΗΣ

2. Ποια είναι τα συναισθήματα της Σαπφώς και από τι προέρχονται;

Γνώρισε την ήττα από την Ακαντέμικ με σκορ 66-65 στη Σόφια, στην αυλαία της πρώτης φάσης του ULEB Cup και πλέον περιμένει να μάθει τον αντίπαλό του στην κλήρωση της φάσης των "16", που θα γίνει την Παρασκευή στη Βαρκελόνη.

Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ολοκλήρωσε το πρώτο μέρος της αυτοβιογραφίας του, αυτό που καλύπτει τα πρώτα είκοσι οκτώ χρόνια της ζωής του, την ημέρα και σχεδόν την ώρα που πέθανε η μητέρα του:

Οι "κίτρινοι" (αγωνίστηκαν χωρίς τον τραυματία Γιώργο Σιγάλα) έχασαν γιατί ήταν πολύ κακοί στο διάστημα 17-27, κατά το οποίο επέτρεψαν στους Βούλγαρους να πάρουν μια διαφορά 13 πόντων (45-32 στο 22' και 51-38 στο 24').

"Είχε περάσει ασταθή παιδικά χρόνια με τεταρταίους πυρετούς, αλλά όταν θεραπεύτηκε και από τον τελευταίο απέκτησε μια σιδερένια υγεία, που της επέτρεψε να γιορτάσει τα ενενήντα εφτά της χρόνια με έντεκα παιδιά δικά της και τέσσερα ακόμα του συζύγου της, με εξήντα έξι εγγόνια, εβδομήντα τρία δισέγγονα και πέντε τρισέγγονα.

Η Ακαντέμικ έχτισε πάνω εκεί τη νίκη της γιατί όταν αργότερα ο Άρης βρήκε τον τρόπο να μειώσει τη διαφορά, οι παίκτες του Ματζόν ήταν κουρασμένοι.

Χωρίς να λογαριάζουμε αυτά που ποτέ δεν γνωρίσαμε.

Οι "κίτρινοι" ήταν αδιάφοροι βαθμολογικά, αγωνιστικά όμως έπαιξαν για τη νίκη και στα συν του χθεσινού αγώνα είναι ότι η ομάδα κατάφερε να "γυρίσει" το παιχνίδι.

Πέθανε από φυσικό θάνατο στις 9 Ιουνίου του 2002, στις οχτώ και μισή το βράδυ, την ίδια μέρα και σχεδόν την ίδια ώρα που μπήκε τελεία και παύλα σ' αυτά τα απομνημονεύματα".

Το τρίτο 10λεπτο έκλεισε με την Ακαντέμικ μπροστά με 52-47, όμως η βουλγάρικη ομάδα προηγήθηκε με 64-53 στο 36'.

Αυτά τα "απομνημονεύματα" είναι το "Ζω για να τη διηγούμαι", ένα βιβλίο 568 σελίδων, γεμάτο από τα στοιχεία που κάνουν τα μυθιστορήματά του μαγικά.

Κάπου εκεί ο Άρης έκανε την αντεπίθεσή του.

Γραμμένο σαν μυθιστόρημα, αρχίζει με τον ίδιο τον Γκαμπριέλ φοιτητή, σε ένα ταξίδι επιστροφής στις ρίζες.

Ο ΜΑΤΖΟΝ ΕΒΑΛΕ στο παιχνίδι τον Κουλ και τον Στακ, ο Άρης έκλεισε τους διαδρόμους στην άμυνα, έκανε σερί 11-0 και ισοφάρισε σε 64-64 με βολές του (εορτάζοντα και πολύ καλού χθες) Ασημακόπουλου στα 16''.

Πηγαίνουν με τη μητέρα του να πουλήσουν το σπίτι των παππούδων στην Αρακατάκα.

Ο Στόικοφ ήταν και αυτός εύστοχος από τη γραμμή του φάουλ και έγραψε το 66-64 (15''), όμως ο Μπρούερ με 1/2 βολές (8'' πριν το φινάλε) δεν μπόρεσε να στείλει το παιχνίδι στην παράταση.

Οι μνήμες ξυπνούν, τα ποτάμια, οι βάλτοι, οι φυτείες μπανάνας της United Fruit Company.

Στον χρόνο που απέμενε οι "κίτρινοι" δεν μπόρεσαν να κάνουν φάουλ(!) και μοιραία έχασαν.

Τα ξύλινα σπίτια σε στυλ γουέστερν που έφτιαξε η αμερικανική εταιρεία που μονοπωλούσε το εμπόριο μπανάνας.

Τα δεκάλεπτα: 19-16, 41-32, 52-47, 66-65.

Η προσωρινή ευμάρεια ενός χωριού που έγινε τόπος συγκέντρωσης τυχοδιωκτών.

ΑΚΑΝΤΕΜΙΚ: Στεφάνοφ 3 (1), Τζόουνς 13 (7ρ., 5ασ.), Ναϊντένοφ 5 (1), Στόικοφ 19 (7ρ., 5ασ., 3κλ.), Τσεκόφσκι 7 (9ρ.), Μλαντένοφ, Σμιθ 7 (6κλ., 4ασ.), Σίμον 12 (9ρ., 3κοψ.), Γουίκς.

Ο παππούς, πρώην συνταγματάρχης που σκότωσε κάποιον σε μονομαχία τιμής και εγκαταστάθηκε στην Αρακατάκα για να ξεχάσει και να αλλάξει ζωή.

ΑΡΗΣ: Στακ 14 (2/2β., 3/8δπ., 2/4τρ., 6ρ.), Μπρούερ 16 (3/4β., 5/6δπ., 1/3τρ.), Ασημακόπουλος 10 (2/2β., 1/2δπ., 2/4τρ.), Κασλ 2, Πέτροβιτς 3 (6ρ., 2ασ.), Ουίλκινσον 6 (10ρ., 3κοψ.), Ορφανός, Κουλ 3, Καμπερίδης, Πάντιους 7 (2), Χαριτόπουλος 4.

Η μάνα του τον πήγε εκεί υπομένοντας ένα πολύ δύσκολο ταξίδι με θορυβώδες ποταμόπλοιο και τρένο με σπασμένα τζάμια. Πιο πολύ την ενδιέφερε να μιλήσει με τον γιο της, το καμάρι της οικογένειας με τις εξαιρετικές επιδόσεις στο σχολείο, που τώρα ήθελε να παρατήσει τις σπουδές Νομικής για να γίνει συγγραφέας. Η μητέρα πείστηκε εντέλει από τον παλιό γιατρό του χωριού, που ήταν τώρα "πιο γέρος από όλους τους γέρους και όλα τα γέρικα ζώα της γης και της θάλασσας". Ήταν ο ίδιος του οποίου ο μικρός Γκαμπριέλ κάποτε έτρεμε το βλέμμα.

Με αφετηρία αυτό το ταξίδι στη μνήμη ξεδιπλώνεται όλη η παιδική ηλικία του μικρού Γκαμπριέλ. Οι περίπατοι με τον παππού, το σχολείο. Η πρώτη γνωριμία με τη σεξουαλική ζωή έρχεται σε ένα πορνείο όπου τον έστειλε ο πατέρας του να εισπράξει χρήματα για ιατρικές υπηρεσίες. Μια κοπέλα νόμισε ότι τον έστειλε για άλλο λόγο: "Μ' έπιασε απ' το μπράτσο με το δεξί της χέρι και γλίστρησε το αριστερό της μέσα στο μπροστινό άνοιγμα του παντελονιού. Ένιωσα έναν ηδονικό τρόμο. (…) Μετά με σήκωσε στον αέρα από τις μασχάλες και με έβαλε πάνω της στην κλασική στάση των ιεραποστόλων. Τα υπόλοιπα τα έκανε όλα μόνη της, μέχρι που ξεψύχησα πάνω της τσαλαβουτώντας στην κρεμμυδόσουπα ανάμεσα στα φοραδίσια μπούτια της".

Μετά έρχεται το τέλος της εφηβείας σε σχολείο της Μπογκοτά, κατόπιν η δημοσιογραφία στην Καρταχένα των Ινδιών. Δημοσιεύονται τα πρώτα του διηγήματα σε καλά λογοτεχνικά περιοδικά, κάθεται σε καφενεία δίπλα σε γνωστούς συγγραφείς για να ακούει τι λένε, διαβάζει ακατάπαυστα. Η "Μεταμόρφωση" του Κάφκα είναι το βιβλίο που "άλλαξε τη ζωή" του, για την "Οδύσσεια" του Τζόις νιώθει ότι υπήρξε επιπόλαιος που την άφησε τότε στη μέση. Χρόνια αργότερα τη διάβασε σοβαρά: "Συνετέλεσε στην ανακάλυψη ενός δικού μου κόσμου, που ποτέ δεν είχα υποψιαστεί", ενώ υπήρξε και "ανυπολόγιστης αξίας τεχνική βοήθεια για την απελευθέρωση της γλώσσας, τον χειρισμό του χρόνου και τη δομή των βιβλίων μου".

Το βιβλίο μάς γνωρίζει μια Κολομβία που δεν έχουμε υποψιαστεί. Κυρίως όμως προσφέρει αναπάντεχα στον αναγνώστη, πέραν ενός απολαυστικού μυθιστορηματικού αναγνώσματος, την αποκάλυψη πλήθους στοιχείων και τεχνικών που συνθέτουν τον συγγραφικό κόσμο του νομπελίστα Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες.