Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( κινητοποιήσεις ετοιμάζουν οι εκπαιδευτικοί :: 6/2/2006 18:21:40) 

Οι πανεπιστημιακοί αντιδρούν στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος, το οποίο απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενώ επίσης διεκδικούν αύξηση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, τουλάχιστον κατά 20% (φωτογραφία αρχείου). ΑΠΕ

ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ

• Γαλλία

Με απεργίες ακόμη και μέσα στις πανελλήνιες εξετάσεις απειλούν οι καθηγητές

Νέα πτώση στη Σοφοκλέους

Στη Γαλλία ο απολυταρχισμός φθάνει στο απόγειό του με το Λουδοβίκος ΙΔ' (1638-1715), που θεωρεί τον εαυτό του αντιπρόσωπο του Θεού στο βασίλειό του.

Κινητοποιήσεις ετοιμάζουν οι εκπαιδευτικοί

Πτώση 0,35% κατέγραψε ο Γενικός Δείκτης παρά την αρχική ενίσχυση, με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί τελικά στις 1.564,49 μονάδες, με την αξία των συναλλαγών στα 64,2 εκατ. ευρώ. Με γνώμονα τη βασική αρχή του ένας βασιλιάς, μία πίστη, ένας νόμος ασκεί απόλυτο έλεγχο σε όλους τους τομείς της κρατικής δραστηριότητας και ταυτίζει το κράτος με το βασιλικό αξίωμα.

Της ΦΙΛΟΜΗΛΑΣ ΔΗΜΟΛΑΪΔΟΥ

Κύριος μοχλός πίεσης ήταν για δεύτερη διαδοχική συνεδρίαση η μετοχή του ΟΤΕ, καθώς η ανακοίνωση για την ενεργοποίηση της επαναγοράς μετοχών δεν "έπεισε" το επενδυτικό κοινό.

Ο βασιλιάς, αντιπρόσωπος του Θεού Κάθε εξουσία πηγάζει από το Θεό. Ο βασιλιάς, είπε ο Απόστολος Πέτρος, είναι λειτουργός του Θεού. Επομένως, οι βασιλείς ενεργούν ως λειτουργοί του Θεού και ως αντιπρόσωποί του πάνω στη γη. Μέσω αυτών ο Θεός ασκεί την κυριαρχία του. Γι' αυτό ακριβώς ο βασιλικός θρόνος δεν είναι θρόνος ανθρώπου αλλά ο θρόνος του Θεού. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το πρόσωπο του βασιλιά είναι ιερό και, επομένως, κάθε εναντίον του επιβουλή είναι ιεροσυλία. Πρέπει να υπακούμε στο βασιλιά με θρησκευτική ευλάβεια και συνείδηση. Ι. Μποσυέ (J. Bossuet 1627-1704), Πολιτικές Σκέψεις 1670, στο: EuroDocs Weaver Richard Hacken, European Studies Bibliographer, Harold B. Lee Library, Brigham Young University, Provo, Utah, USA. • Γιατί ο Μποσυέ απορρίπτει οποιαδήποτε αντίδραση κατά του μονάρχη;

Ακόμα και σε επ' αόριστον κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι πανεπιστημιακοί από τις αρχές του Μάη, αν το υπουργείο Παιδείας δεν ανταποκριθεί στα αιτήματά τους.

Προς την ίδια αρνητική κατεύθυνση κινήθηκε και ο τραπεζικός κλάδος (-0,59%), με τη μετοχή της Εμπορικής Τράπεζας να καταγράφει τις μεγαλύτερες απώλειες (-4,2%).

Λαός, ο μόνος κυρίαρχος Όλοι οι άνθρωποι είναι από τη φύση ελεύθεροι και ίσοι […]. Έχουν εμπιστευθεί με συμφωνία στην εκτελεστική εξουσία τη διακυβέρνηση […]. Η εκτελεστική εξουσία παραβιάζει την υποχρέωσή της αυτή, όταν προσπαθεί να επιβάλει αυθαίρετα τη βούλησή της […]. Τότε, ο λαός ως ανώτατη εξουσία, έχει το δικαίωμα να αντιδράσει και να εγκαθιδρύσει ένα νέο πολιτικό σύστημα. Τζον Λοκ (John Locke 1632-1704), Δεύτερη πραγματεία περί κυβερνήσεως, στο Paul Halsal, Modern History Source Book, John Locke, Second Treatise on Government (1690), 1998, 240-243. • Ποια γεγονότα ενέπνευσαν αυτή τη θεωρία; • Γιατί το κείμενο αυτό έχει διαχρονικό και πανανθρώπινο χαρακτήρα;

Με απεργίες μέσα στις πανελλήνιες εξετάσεις απειλούν και οι καθηγητές, οι οποίοι μαζί με τους δασκάλους θα προχωρήσουν σε κύκλους κινητοποιήσεων το ερχόμενο διάστημα. Κατά την περίοδο αυτή ο πολιτικός και κοινωνικός βίος της χώρας γνωρίζει κρίση.

Μία πρώτη γεύση κινητοποιήσεων η πανεπιστημιακή κοινότητα θα πάρει από τις 20 έως 24 Μαρτίου, οπότε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων ΔΕΠ (ΠΟΣΔΕΠ) προκήρυξε πενθήμερη απεργία.

Πολλές από τις δομές του απολυταρχικού καθεστώτος θεωρούνται ότι πλήττουν τα συμφέροντα όχι μόνο της αστικής τάξης αλλά και των αγροτών καθώς και μερίδας της αριστοκρατίας.

Παράλληλα, θα επιδιώξει συνάντηση με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων καθώς και την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η επιδίωξη ριζικών αλλαγών εκφράζεται με το κίνημα του Διαφωτισμού* (1688-1789) και κορυφώνεται προς το τέλος του αιώνα με τη Γαλλική Επανάσταση (1789).

Με χρονικό ορίζοντα μέχρι το Πάσχα, μαζί με τους κατά τόπους συλλόγους μελών ΔΕΠ, η ΠΟΣΔΕΠ θα οργανώσει εκδηλώσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινωνίας "για την κρίση, στην οποία οδηγείται το δημόσιο πανεπιστήμιο".

"Απαιτούμε από την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της προς την ελληνική κοινωνία, να σταματήσει τη θεσμική επίθεση στη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, να αναθεωρήσει την πολιτική της οικονομικής εξαθλίωσης που επιβάλλει στα πανεπιστήμια και να σταματήσει τις αυθαίρετες παρεμβάσεις που πλήττουν την αυτοτέλειά τους", αναφέρει το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας.

Συγκεκριμένα, οι πανεπιστημιακοί αντιδρούν στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος, το οποίο απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, καταγγέλλουν τον "ακραίο πολιτικό παρεμβατισμό" που ασκεί το ΥΠΕΠΘ στις λειτουργίες των πανεπιστημίων και αντιτίθενται στις επιχειρούμενες αλλαγές του νόμου-πλαισίου. Την ίδια ώρα, βέβαια, διεκδικούν αύξηση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, τουλάχιστον κατά 20%.

Ορίζοντας τα μέσα του Μάρτη

Κοινή πορεία θα ακολουθήσουν από τώρα και στο εξής οι συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των δασκάλων και καθηγητών, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, αντίστοιχα. Περίπου στα μέσα Μαρτίου θα διοργανώσουν συλλαλητήρια σε διάφορες πόλεις της χώρας, όπως και ενημερωτικές ημερίδες και εκδηλώσεις, οι οποίες θα απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Στη συνέχεια -δηλαδή μετά τα μέσα Μαρτίου- ΟΛΜΕ και ΔΟΕ θα ξανασυνεδριάσουν, για να αποφασίσουν την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, οι οποίες δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθούν ακόμα και κατά τη διάρκεια των πανελλήνιων εξετάσεων.

Οι δάσκαλοι διεκδικούν, μεταξύ άλλων, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, για να καλυφθούν όλα τα κενά, ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μείωση της αναλογίας των μαθητών -εκπαιδευτικών στο 1 προς 20, κατάργηση της διπλοβάρδιας σε όλα τα σχολεία και πλήρη εξοπλισμό των σχολείων με τα απαραίτητα εποπτικά μέσα.

Από την πλευρά τους, οι καθηγητές, εκτός από αυξήσεις στις αποδοχές τους, ζητούν την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης (ισότιμη ένταξη στη λυκειακή βαθμίδα) και θεσμοθέτηση νέου δημοκρατικού και αξιόπιστου πλαισίου επιλογής στελεχών.