Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( ανάπλαση με αντιδράσεις :: 16/1/2006 20:12:22) 

Ανάπλαση με αντιδράσεις Επενδύσεις σε κατοικίες ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΒΔΟΜΗ

Του ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Η αγορά κατοικίας δεν φαίνεται να αποτελεί πλέον το ίδιο ελκυστική επένδυση όπως στο παρελθόν, καθώς εκφράζονται φόβοι ότι οι τιμές των ακινήτων θα υποχωρήσουν.

Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑ

Αντιδράσεις σε επαγγελματίες και κατοίκους της οδού Ολυμπιάδος προκαλούν τα έργα ανάπλασης του δρόμου, που ξεκίνησαν πριν λίγες ημέρες από το δήμο Θεσσαλονίκης.

Έτσι, σήμερα πολλοί επενδυτές διστάζουν να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε ακίνητα, φοβούμενοι ότι στο μέλλον οι αποδόσεις τους θα μειωθούν.

Η Γενιά του Τριάντα δημιούργησε μέσα σε ένα πνευματικό κλίμα που το χαρακτηρίζει από τη μια η ανανέωση της ποίησης και από την άλλη οι αναζητήσεις στο χώρο της πεζογραφίας.

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται, διότι με την ολοκλήρωση των εργασιών αναμένεται να χαθούν τουλάχιστον 500 θέσεις στάθμευσης, ενώ δεν θα υπάρχει δυνατότητα προσωρινής στάθμευσης των αυτοκινήτων επί της οδού.

Εξάλλου, το τελευταίο δωδεκάμηνο επικρατούν σταθεροποιητικές τάσεις στις μεσαίου κόστους περιοχές, ενώ για πρώτη φορά οι τιμές έχουν αρχίσει να υποχωρούν στα ακριβά βόρεια και νότια προάστια.

Τα ρεύματα του υπερρεαλισμού και του μοντερνισμού επηρεάζουν τους λογοτέχνες της περιόδου, ενώ κάποιοι πεζογράφοι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το ρεαλισμό.

Προτίθενται μάλιστα να κατέλθουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, εάν δεν αλλάξει ο σχεδιασμός του δήμου.

Ενδεικτική είναι η μειωμένη ζήτηση που καταγράφεται, όχι μόνο στις ακριβές, αλλά και στις μεσαίου και χαμηλού κόστους περιοχές.

Οι ποιητές υιοθετούν τον ελεύθερο στίχο και οι πεζογράφοι εγκαταλείπουν το διήγημα και καλλιεργούν το μυθιστόρημα.

"Η ανάπλαση προβλέπει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ενώ ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας θα κατασκευαστεί νησίδα και θα χωράει μόνο ένα αυτοκίνητο ανά λωρίδα.

Για παράδειγμα, πέρυσι, μια καινούργια κατοικία στις περιοχές κοντά στο κέντρο της Αθήνας έκανε το πολύ ένα με δύο μήνες μέχρι να πουληθεί, όταν σήμερα μπορεί να περάσουν και πάνω από τρεις. Μεγάλοι ποιητές της περιόδου αναδείχθηκαν ο Γιώργος Σεφέρης, ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Γιάννης Ρίτσος κ.ά., ενώ σπουδαίοι πεζογράφοι ο Μυριβήλης, ο Θεοτοκάς, ο Πολίτης, ο Καραγάτσης, ο Τερζάκης.

Δεν θα μπορούμε να σταθμεύσουμε, ούτε να κάνουν στάση οι διερχόμενοι.

Ακόμη πιο δύσκολη είναι η κατάσταση στα ακριβά βόρεια και νότια προάστια, όπου μπορεί να περάσουν μέχρι και έξι μήνες, για να βρεθεί ιδιοκτήτης για ένα νέο σπίτι.

Ποιητές και πεζογράφοι της γενιάς του '30. Όρθιοι από αριστερά: Πετσάλης, Βενέζης, Ελύτης, Σεφέρης, Καραντώνης, Ξεφλούδας, Θεοτοκάς. Καθήμενοι: Τερζάκης, Δημαράς, Κατσίμπαλης, Πολίτης, Εμπειρίκος. Φωτογραφία που θεωρήθηκε ότι αποδίδει τη Γενιά του Τριάντα (Ανθολογία Σοκόλη)

Οι επαγγελματίες της περιοχής περιμένουν από τους διερχόμενους να κάνουν αγορές.

Αισθητή επίσης αρχίζει να γίνεται η κάμψη της ζήτησης και στα Μεσόγεια, περιοχή όπου γνώρισε αλματώδη αύξηση των τιμών στη διάρκεια της τελευταίας τετραετίας.

Με την ανάπλαση θα πέσει η δουλειά μας κατακόρυφα", αναφέρει στη "Μ" ο κ. Γιώργος Φαναριώτης, επαγγελματίας και κάτοικος της περιοχής.

"Θα πάμε στον περιφερειακό"

"Έχουμε υπολογίσει ότι με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, κατά μήκος της οδού, θα χαθούν τουλάχιστον 500 θέσεις στάθμευσης. Έχει σκεφτεί η δημοτική αρχή πού θα πάνε τα αυτοκίνητα των κατοίκων και των επαγγελματιών της περιοχής; Θα δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα. Το κακό είναι ότι σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς. Μας εξωθούν να πάμε να μείνουμε στον περιφερειακό", προσθέτει ο ίδιος.

"Με τα έργα αυτά είναι σαν να μας διώχνουν από εδώ. Δεν θα μπορούμε να δουλέψουμε. Στην οδό Ολυμπιάδος υπάρχουν μόνο τρία μικρά πάρκιγκ και δεν είναι δυνατόν να σταθμεύσουν σε αυτά όλα τα αυτοκίνητα. Οι ιδιοκτήτες των πάρκιγκ, μόλις ξεκίνησαν οι εργασίες, άρχισαν να ανεβάζουν τις τιμές", τονίζει ο κ. Γιώργος Μπελίτσης, μηχανικός αυτοκινήτων, επαγγελματίας στην οδό Ολυμπιάδος.

Εκπρόσωποι των κατοίκων και επαγγελματιών επισκέφτηκαν χθες το πρωί τον επιβλέποντα των έργων αντιδήμαρχο αρχιτεκτονικού Νίκο Ταχιάο και του εξέθεσαν τις αντιρρήσεις τους για το σχέδιο ανάπλασης της οδού. "Ο δήμος δεν είναι διατεθειμένος να αλλάξει το σχέδιο. Το πιθανότερο είναι να βγούμε στο δρόμο για να διαμαρτυρηθούμε", λέει ο κ. Φαναριώτης.

Δήμος: Νόμιμη στάθμευση

"Δεν θα μπορούν να σταθμεύουν παράνομα τα αυτοκίνητα με την ανάπλαση. Αντιθέτως, νόμιμες θέσεις στάθμευσης θα υπάρχουν. Τα αυτοκίνητα θα σταθμεύουν υπό γωνία και θα αυξηθεί ο αριθμός των θέσεων. Επίσης για να εξυπηρετηθούν οι επαγγελματίες, θα δημιουργηθούν εσοχές στα πεζοδρόμια για την στάθμευση των αυτοκινήτων φορτοεκφορτώσεων", απαντά ο αντιδήμαρχος αρχιτεκτονικού Νίκος Ταχιάος. "Η παράνομη στάθμευση ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά της οδού, που δημιουργούσε προβλήματα. Θα γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για να εξαλειφθεί αυτό το φαινόμενο", προσθέτει ο ίδιος.

Θα πρασινίσει ο δρόμος

Το έργο της ανάπλασης της οδού Ολυμπιάδος, το οποίο χρηματοδοτείται με το ποσό του 1,3 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων την αύξηση του αστικού πρασίνου, την υλοποίηση σειράς κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αλλά και ανακατασκευές των πεζοδρομίων σε μήκος περίπου 1.600 μέτρων από το ύψος της πλατείας Μουσχουντή έως και την οδό Αγίου Δημητρίου.

Κατά μήκος της οδού Ολυμπιάδος θα κατασκευαστεί διαχωριστική νησίδα για τη διευθέτηση της κίνησης. Στη νησίδα θα φυτευτούν 117 νέα δένδρα, ενώ για την περαιτέρω ενίσχυση του πρασίνου προβλέπεται η φύτευση επιπλέον 70 δένδρων επί των πεζοδρομίων. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι.