Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( "κατανοητή" η ιερή οργή των μουσουλμάνων :: 12/2/2006 21:28:48) 

"Κατανοητή" η ιερή οργή των μουσουλμάνων Στο 9,9% η ανεργία

2. Η θρησκεία και η θρησκευτική ζωή

Μειώνεται ο όγκος των αντιδυτικών διαδηλώσεων ενάντια στη δημοσίευση των σκίτσων του Μωάμεθ στις αραβικές και μουσουλμανικές χώρες

Δεύτερη στην Ευρώπη η Ελλάδα

Κατά τη μινωική εποχή η κύρια θεότητα ήταν η μητέρα-θεά η οποία λατρευόταν σε κατοικημένους χώρους και στην ύπαιθρο, με ποικίλες προσφορές.

Περισσότεροι από τους μισούς Δανούς δηλώνουν τώρα ότι κατανοούν τους λόγους για τους οποίους η δημοσίευση των περίφημων σκίτσων του Μωάμεθ προκάλεσε τόσες αντιδράσεις στο μουσουλμανικό κόσμο.

ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ

Ο βασιλιάς ήταν επικεφαλής του ιερατείου.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση μίας από τις μεγαλύτερες δανέζικες κυριακάτικες εφημερίδες, της "Berlingske Tidende", το 56% των Δανών -έναντι του 41%- δηλώνουν ότι καταλαβαίνουν την "ιερή οργή" των μουσουλμάνων.

Στο 9,9% έπεσε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα μας στο τέλος του 2002, αλλά η Ελλάδα παραμένει δεύτερη (μετά την Ισπανία) στην ανεργία.

Η μυκηναϊκή θρησκεία είναι σύνθεση στοιχείων μινωικών και ινδοευρωπαϊκών.

Ωστόσο, μόλις το 49% πιστεύει πως τα επίμαχα σκίτσα δεν έπρεπε να πρωτοδημοσιευτούν στη δανέζικη εφημερίδα "Jyllands Posten", ενώ το 43% εκτιμά πως η εφημερίδα είχε κάθε δικαίωμα να δημοσιεύσει ό,τι επιθυμούσε.

Όπως ανακοινώθηκε χθες από την ΕΣΥΕ (Εθνική Στατιστική Υπηρεσία), το μέσο ποσοστό της ανεργίας για το 2002 διαμορφώθηκε στο 9,9% έναντι 10,9% το 2001.

Κοντά στη μητέρα-θεά εμφανίζονται αρσενικές αλλά και θηλυκές θεότητες.

Χθες παρατηρήθηκε μια κάμψη στον όγκο και το πάθος των εκδηλώσεων διαμαρτυρίας, κυρίως στις αραβικές και μουσουλμανικές χώρες, καθώς δεν ήταν περισσότεροι από μερικές δεκάδες εκείνοι που συγκεντρώθηκαν έξω από τις δυτικές πρεσβείες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την ΕΣΥΕ:

Η λατρεία γίνεται στα ανάκτορα και στην ύπαιθρο, ενώ υπάρχει ιερατείο με εξέχουσα κοινωνική θέση.

Οι μεγαλύτερες διαδηλώσεις έγιναν στο Ιράν και το Αφγανιστάν, ενώ στη μεγάλη πλειοψηφία τους ήταν ειρηνικές.

* Το ποσοστό ανεργίας κατά το δ' τρίμηνο του 2002 κινήθηκε στο 9,7%.

Μετά τις μετακινήσεις των ελληνικών φύλων θα διαμορφωθεί το δωδεκάθεο του Ολύμπου, που θα αποτελέσει την επίσημη θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων.

Το Σάββατο, όμως, χιλιάδες ήταν οι μουσουλμάνοι που κατέβηκαν στους δρόμους, κυρίως στην Ευρώπη.

* Το ποσοστό ανεργίας για τους άνδρες μειώθηκε σε 6,4% από 7,5% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2001, ενώ για τις γυναίκες μειώθηκε σε 14,6%, από 16,1% το 2001.

Παράλληλα όμως με την επίσημη, η λαϊκή θρησκεία που έχει ως αντικείμενο λατρείας τις χθόνιες θεότητες του θανάτου και της βλάστησης θα αποτελέσει τον άλλο πόλο της θρησκευτικής ζωής.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση της Ινδονησίας χαρακτήρισε "βεβιασμένη" την απόφαση της Δανίας να αποσύρει τους διπλωμάτες και το προσωπικό της πρεσβείας της στην Τζακάρταμ "για λόγους ασφαλείας", όπως είπε.

* Από τους καταγραφέντες 428 χιλιάδες ανέργους, 163,7 χιλιάδες (38% του συνόλου) επιθυμούν αποκλειστικά πλήρη απασχόληση, ενώ το 54,4% είναι διατεθειμένο να εργαστεί, είτε με πλήρη είτε με μερική απασχόληση.

Σημαντικό ρόλο στη θρησκευτική ζωή έχουν οι οικογενειακές λατρείες της Εστίας και του Έρκειου Δία, καθώς και της Ήρας και του Δία που είναι προστάτες του γάμου.

Ο γενικός γραμματέας του Αραβικού Συνδέσμου Αμρ Μούσα δήλωσε χθες ότι η Δύση και η Ανατολή πρέπει να εργαστούν μαζί για την εκτόνωση της κρίσης.

Επίσης, 73 χιλιάδες άτομα (το 17% των ανέργων) είχαν πρόταση για απασχόληση την οποία απέρριψαν για διάφορους λόγους, από τους οποίους σημαντικότεροι ήταν ότι δεν εξυπηρετούσε ο τόπος εργασίας ή το ωράριο (το 35%), δεν θεώρησαν ικανοποιητικές τις αποδοχές (το 20%), ή δεν θεώρησαν κατάλληλες της προοπτικές σταδιοδρομίας (το 18%).

Ευρύτερες συγγενικές ενώσεις (π.χ. φράτρες) έχουν τη δική τους εορτή.

"Δεν είναι η στιγμή για μια σύγκρουση ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση.

* Ο αριθμός των «νέων ανέργων», δηλαδή όσων δεν είχαν εργαστεί στο παρελθόν και καταγράφονται ως άνεργοι, ανήλθε σε 171,8 χιλιάδες, σημειώνοντας μείωση κατά 33,2 χιλιάδες άτομα (-16%) σε σχέση με το 2001.

Οι θεοί προστατεύουν επίσης την πόλη και είναι φύλακες του άγραφου ηθικού νόμου, που εξασφαλίζει την κοινωνική συνοχή, όταν δεν υπάρχουν ακόμη γραπτοί νόμοι.

Ας βάλουμε τα χέρια μας, εμείς οι μουσουλμάνοι που θέλουμε μια θετική σχέση με τη Δύση, στα χέρια των αδελφών μας στη σκέψη στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, για να σβήσουμε την κακόβουλη φλόγα της υπόθεσης με τις γελοιογραφίες", τόνισε.

Ο αριθμός των μακροχρονίως (πάνω από 12 μήνες) ανέργων ανήλθε σε 225,2 χιλιάδες, σημειώνοντας μείωση κατά 11,4 χιλιάδες (-4,8%) σε σχέση με το 2001.

Μέχρι τα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ. οι δεσμοί που συνδέουν τη θρησκεία με την πολιτεία είναι ισχυροί και οι Έλληνες πιστεύουν ότι η νίκη τους στα Μηδικά οφείλεται στη θεία δικαιοσύνη.

* Τη μεγαλύτερη μείωση στο ποσοστό ανεργίας σε σχέση με το 2001 παρουσιάζουν οι περιφέρειες Ιονίων νήσων και Θεσσαλίας, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση εμφανίζεται στην περιφέρεια του Β. Αιγαίου.

Ο χώρος της λατρείας είναι το ιερόν, στο οποίο χτίζεται ο βωμός που χρησιμοποιείται για την τέλεση των θυσιών.

* Κατά το δ' τρίμηνο 2002 η συνολική απασχόληση παρουσίασε αύξηση 2,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2001, το υψηλότερο ποσοστό από το 1998 που διεξάγεται η έρευνα.

Σε πολλά ιερά ανεγέρθηκαν ναοί στους οποίους τοποθετήθηκαν τα λατρευτικά αγάλματα των λατρευομένων θεοτήτων.

* Το ποσοστό μερικής απασχόλησης παραμένει πολύ χαμηλό, αν και αυξήθηκε οριακά σε 4,5%, από 3,8% το 2001.

Η αρχαία ελληνική θρησκεία δεν έχει δόγμα και ιερατείο. Οι λατρευτικές εκδηλώσεις καθορίζονται εθιμικά και την ευθύνη τους έχουν οι άρχοντες της πόλης. Οι ιερείς εκλέγονται ή κληρώνονται, η θητεία τους είναι ετήσια, μεγαλύτερης διάρκειας ή ισόβια και το αξίωμά τους δεν διαφέρει από τα άλλα δημόσια αξιώματα. Στις επίσημες εορτές οργανώνονται λατρευτικές εκδηλώσεις: η πομπή, η θυσία, οι ύμνοι, το θυσιαστήριο γεύμα και οι αγώνες. Η εορτή συμβάλλει στη συνοχή της κοινότητας και συνδέεται με οικονομικές, πολιτικές, πνευματικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Από τους αγώνες σημαντικότεροι ήταν οι γυμνικοί, από τους οποίους οι Ολυμπιακοί προς τιμήν του Δία απέκτησαν τεράστια ακτινοβολία. Σημαντική είναι η λατρεία των ηρώων που συνήθως ήταν γενάρχες ή ιδρυτές των πόλεων. Η ιστορία της πόλης ταυτίζεται με την ιστορία του ήρωα και η λατρεία του νομιμοποιεί την κατοχή εδαφών που είναι ζωτικά για την πόλη. Οι μυστηριακές λατρείες που σχετίζονται με τις παλαιές χθόνιες λατρείες απέβλεπαν στη βιωματική επαφή με το θείο. Οι σημαντικότερες είναι τα ελευσίνια μυστήρια που συνδέονται με το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης και συνεπώς με τον κύκλο της βλάστησης, και ο Ορφισμός που συνδέεται με το μύθο του Διονύσου-Ζαγρέα. Και οι δύο λατρείες αφήνουν ελπίδες για ευτυχισμένη μεταθανάτια ζωή. Τα μαντεία, από τα οποία το σημαντικότερο είναι το μαντείο των Δελφών, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αρχαία ελληνική κοινωνία. Οι χρησμοί που δίνονταν επηρέασαν, για παράδειγμα, την οργάνωση των πόλεων και την αποικιακή δραστηριότητα. Οι εντολές εξάλλου του μαντείου των Δελφών διαμόρφωσαν μια γενική ηθική. Μετά τα Μηδικά το μαντείο παρακμάζει και χρησμοδοτεί για ιδιωτικά ζητήματα. Η ανάπτυξη του ορθού λόγου και του φιλοσοφικού στοχασμού και η παρακμή των πόλεων-κρατών οδηγεί την επίσημη θρησκεία της πόλης σε κρίση και παρακμή. Κατά την ελληνιστική εποχή, εποχή ατομικισμού, σκεπτικισμού και αμφιβολίας, οι άνθρωποι στρέφονται στη λατρεία της Τύχης και των ηγεμόνων, καθώς και εκστατικές και συγκινησιακές λατρείες της Ανατολής, που τους υπόσχονται μια προσωπική επαφή με το θείο και μεταθανάτια ζωή.