Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Βιογραφίες :: Πορτρέτο

( ανατολι ονοπριενκο ) 

ΑΝΑΤΟΛΙ ΟΝΟΠΡΙΕΝΚΟ

Φαινόμενα

Τα μηχανικά συστήματα

Θεωρείται ο χειρότερος εγκληματίας στην ιστορία της Ουκρανίας.

"Αποκάλυψη τώρα"

(i) Το κλείστρο ή εστιακός φωτοφράχτης. Ο ίδιος αποκαλεί εαυτόν "καλύτερο δολοφόνο στον κόσμο".

Με σπασμούς ενθουσιασμού πλην ομιχλώδες συνεχίζεται το τηλεθέαμα των περί δωροδοκιών και εκβιασμών αποκαλύψεων

Βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το φιλμ. Η δίκη του, που άρχισε τον περασμένο Νοέμβριο, ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες και ήδη ο εισαγγελέας ζήτησε να του επιβληθεί η ποινή του θανάτου για τους 52 στυγερούς φόνους, τους οποίους ομολόγησε ότι διέπραξε από το 1989 ως το 1996. Ο Ανατόλι Ονοπριένκο, 39 ετών, εργένης και πατέρας ενός παιδιού, έχει απασχολήσει τη διεθνή κοινή γνώμη και πολλούς ειδικούς με τη συμπεριφορά και τα εγκλήματά του.

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Αποτελείται από δύο μικρές "κουρτίνες", στερεωμένες σε καρούλια στα άκρα της πύλης πίσω από την οποία υπάρχει το φιλμ.

Στη διάρκεια της δίκης του, ο Ονοπριένκο -για τον οποίο έχουν γραφτεί ακόμη και ποιήματα στον ουκρανικό Τύπο- υποστήριξε ότι τον είχαν "προσλάβει ως δολοφόνο οι μυστικές υπηρεσίες", ότι οι πράξεις του "υπαγορεύονται από μια ανώτερη δύναμη", ότι είναι "ο διάβολος προσωποποιημένος".

Τηλεθεατής απολαμβάνει το νέο θέαμα των αποκαλύψεων περί εκβιασμών και δωροδοκιών

Οι "κουρτίνες" είναι φτιαγμένες από υλικό αδιαπέραστο στο φως.

Είπε επίσης ότι επέλεγε τις τοποθεσίες για τα εγκλήματά του εις τρόπον ώστε να σχηματίζουν ένα σταυρό και ότι σκότωνε για να αποκτήσει δημοσιότητα.

"Αβροφροσύνη", αυτό συγκράτησε τον Μάκη Τριανταφυλόπουλο από το να αποκαλύψει τα περί απόπειρας δωροδοκίας του ακριβώς τη στιγμή που έγινε.

Τυλίγονται και ξετυλίγονται με ελατήρια.

Σε κάποιο στάδιο της διαδικασίας ζήτησε καινούργιο δικηγόρο "κάτω των 50 ετών, Εβραίο, ή κατά το ήμισυ Εβραίο, με διεθνή εμπειρία" και στο τέλος αρνήθηκε να εξεταστεί ως μάρτυρας. Έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται αρχικώς απέναντι από τον Νίκο Χατζηνικολάου, στου οποίου το δελτίο επαναλαμβάνει ολόκληρη την ιστορία για το πώς βρήκε στοιχεία μέσω μιας υπόθεσης διεκδίκησης παιδιού, ότι Αθάνατος του Λιβάνου ευνόησε διά συναλλαγής την ψήφο της Αθήνας και γι' αυτό το ζεύγος Αγγελοπούλου του πρότεινε "δώρο".

Κατά τη διάρκεια της εστίασης η μία "κουρτίνα" σκεπάζει την πύλη, ενώ η άλλη είναι τυλιγμένη ("οπλισμένη" φωτογραφική μηχανή).

Η συμπεριφορά του δεν έπεισε τον εισαγγελέα ότι πρόκειται για σχιζοφρενή. Αβροφροσύνη;

Όταν πατηθεί το κουμπί για λήψη φωτογραφίας, ελευθερώνεται το κλείστρο, η "κουρτίνα" που καλύπτει την πύλη τυλίγεται γρήγορα στο καρούλι της και το φιλμ εκτίθεται στο φως.

"Αυτές οι ιστορίες για φωνές από το υπερπέραν και για μυστικές υπηρεσίες αποτελούν απλώς και μόνο προσποίηση", είπε στην αγόρευσή του ο Γιούρι Ιγκενατένκο. Και πού πήγε αυτή την παρούσα ευαίσθητη στιγμή, που το ζεύγος Αγγελοπούλου καταγγέλλει τα περί εκβιασμών και είναι κρίσιμη ώρα γιατί πρέπει να γίνουν έρευνες σε βάθος και να βρεθεί η άκρη, είναι η εύλογη ερώτηση.

Μετά από προκαθορισμένο χρόνο η δεύτερη "κουρτίνα" ξετυλίγεται, καλύπτοντας την πύλη και διακόπτοντας την έκθεση του φιλμ στο φως.

Το ίδιο διαβεβαιώνει και η επιτροπή ψυχιάτρων, η οποία ανέλαβε να γνωματεύσει σχετικά με την πνευματική υγεία του Ονοπριένκο. Α! ο δημοσιογράφος δεν πρέπει να αποσιωπά τέτοια πράγματα.

Η καθιερωμένη κλίμακα έκθεσης του φιλμ στο φως είναι 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 125, 250, 500, 1000.

Ο πρόεδρος της επιτροπής υποστηρίζει ότι ο κατηγορούμενος επιδιώκει με τη συμπεριφορά του να αποφύγει τη θανατική ποινή. Βεβαίως, αλλά γιατί να μην τα πει στην ώρα τους;

Οι αριθμοί αυτοί είναι παρονομαστές κλασμάτων του δευτερόλεπτου.

Από την άλλη πλευρά, μία ψυχίατρος είχε διαγνώσει το 1994 σχιζοφρένεια στον Ονοπριένκο, ενώ ο δικηγόρος ενός συγκατηγορουμένου του υποστηρίζει ότι κανείς λογικός άνθρωπος δε θα διέπραττε τόσο φοβερά εγκλήματα.

Α, δεν ήταν κατάλληλη ώρα γιατί τότε διεκδικούσαμε τους Ολυμπιακούς, είναι η απάντηση.

Έτσι, όταν τοποθετήσουμε το διακόπτη έκθεσης του φιλμ (αν τον διαθέτει η μηχανή μας) στην ένδειξη 250, τότε ο χρόνος έκθεσης του φιλμ θα είναι ίσος με 1/250s.

Όμως, ο εισαγγελέας Ιγκενατένκο απεφάνθη ότι ένας σχιζοφρενής δε θα μπορούσε να είναι τόσο οργανωμένος και -όπως όλα δείχνουν- το δικαστήριο θα κάνει δεκτή τη δική του άποψη.

Ναι, αλλά τώρα ψάχνουμε κυκλώματα εκβιαστών, επιμένει ο Νίκος Χατζηνικολάου.

Επίσης η μετάβαση από έναν αριθμό (π.χ. 250) στον αμέσως μικρότερο (125) συνεπάγεται και διπλασιασμό του χρόνου έκθεσης του φιλμ στο φως.

Εδώ αρχίζει το "μάθημα του Δημοσιογράφου": δεν πρέπει οι πλούσιοι να δωροδοκούν γιατί κακομαθαίνουν τους δημοσιογράφους και μετά τους πετάνε αυτούς που χρησιμοποιούν με δωροδοκίες.

Όταν το κλείστρο επιτρέπει το μέγιστο φωτισμό του φιλμ, κλείνει ένας διακόπτης με τον οποίο ενεργοποιείται το φλας, που μας επιτρέπει τη φωτογράφιση ακόμη και στο σκοτάδι. (ii) Ο μηχανισμός μετακίνησης του φιλμ είναι χειροκίνητος ή ηλεκτροκίνητος.

Πρέπει να τους πετάνε από την αρχή, όταν τους πλησιάζουν για να πάρουν "δώρα".

Αποτελείται από ένα καρούλι, που βρίσκεται μέσα σε ένα φωτοστεγανό κουτί, και από ένα μοχλό ή ένα μοτέρ.

Κι εσείς γιατί από την αρχή δεν καταγγείλατε, επιμένει ο παρουσιαστής.

Με τη βοήθεια του μοτέρ προωθείται το φιλμ πίσω από την πύλη.

Επαναλαμβάνονται τα ίδια, νέα μαθήματα δημοσιογραφικού ήθους από τον Δημοσιογράφο.

Η προώθηση του φιλμ συνοδεύεται και από την επαναφορά του κλείστρου σε κατάσταση λήψης φωτογραφίας ("οπλισμός").

Μύλος.

Μετά τη λήψη όλων των φωτογραφιών που μας επιτρέπει το φιλμ, το επαναφέρουμε στο φωτοστεγανό κυλινδρικό κουτί του με το μηχανισμό μετακίνησής του.

Απαντήσεις συγκεχυμένες.

Δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές δεν υπάρχει φιλμ και η "πληροφορία - φωτογραφία" καταγράφεται στο μαγνητικό δίσκο της μηχανής, από όπου και "διαβάζεται" με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Το θέαμα πάντως απολαυστικό.

Στη συνέχεια, αφού υποστεί την επεξεργασία που επιθυμούμε, τυπώνεται.

Έχει προηγηθεί και καβγάς με το δίδυμό του κ. Κούγια, τον οποίο είχε φροντίσει να έχει σε τηλεφωνική σύνδεση ο κ. Χατζηνικολάου για να "συζητήσουν επί της ουσίας" οι δυο τους.

4-35 Τομή σύγχρονης φωτογραφικής μηχανής με ανακλαστικό σύστημα και ενσωματωμένο φωτόμετρο. Οι μηχανές με ανακλαστικό σύστημα ονομάζονται τύπου Reflex.

Φυσικά τσακώθηκαν.

Φωτόμετρο Κλείστρο Καρούλι και ηλεκτροκίνητος μηχανισμός 4-36 (α) Ψηφιακή μηχανή 1999 και (β) σύστημα εκτύπωσης.

Κλείνει το τηλέφωνο, ο Κούγιας δεν ξανακούγεται. Ψάχνουμε το ηθικό δίδαγμα; Θα περιμένουμε. Δεν είναι η ώρα τώρα. Τώρα εξελίσσεται μέσα σε σπασμούς ενθουσιασμού του ενημερωτικού τηλεθεάματος το νέο επεισόδιο της εθνικής μιντιακής υπερπαραγωγής "Αποκάλυψη τώρα". Με τηλεπαράθυρα, φυσικά, όπου η περιβόητη υπόθεση των εκβιασμών αποτελεί αφορμή για παλιές γνώριμες κόντρες μεταξύ των μονίμως κοντραριζόμενων, π.χ. Κακαουνάκης - Βούλτεψη (Alter) καθώς η δεύτερη υποστηρίζει πως το θέμα καλύπτει άλλα σοβαρότερα που απασχολούν τον πολίτη και ο πρώτος φυσικά υπερασπίζεται την αποκτηθείσα με καθημερινή παρουσία του σε τηλεπαράθυρα δυνατότητα να είναι ο εκφραστής του ενδιαφέροντος του κοινού.

Και μέσα στις φωτιές και τους καπνούς της μάχης για την Αλήθεια, επανεμφανίζεται μεγαλειώδες και άκρως καταναλωτικό το απόλυτο ελάττωμα, οι σκοτεινές, δύσοσμες καλλιέργειες ανθυγιεινών φρούτων για τη δημοκρατία που αναπτύχθηκαν στο περιθώριο του κανιβαλικού θεάματος. Η έλλειψη κανόνων, η αδιαφορία για τη δεοντολογία, η παθολογία που ανέπτυξε μια ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της μιντιακής εξουσίας διαμόρφωσαν τις συνθήκες για την ισορροπία του τρόμου. "Έχω ένα μυστικό και το κρατώ για την κατάλληλη στιγμή" μοιάζει να είναι το σύνθημα για σκηνοθεσία εντυπωσιακών τηλεοπτικών θρίλερ. Κάμερες, κασέτες, χώροι ημιπαράνομοι που ευνοούν ύποπτες συναλλαγές, τηλεοπτικά πρόσωπα που αναδείχθηκαν σε ρυθμιστές της επικαιρότητας προβάλλοντας εαυτόν ως Ρομπέν των Δασών της ηθικής και της νομιμότητας, εκμεταλλευόμενοι έτσι την επιβλητική μιντιακή εικόνα τους για να επιβληθούν ως διαμορφωτές και πρωταγωνιστές της διφορούμενης πραγματικότητας της δημόσιας ζωής, αποδεικνύονται ότι είναι το σαράκι ενός συστήματος που ήρθε ίσως η ώρα να αντιμετωπίσει τη στρέβλωση.

Δημοσιογραφο-εκδοτο-καναλάρχες, δημοσιογράφοι-Ζορό που βρίσκονται παντού, σε κάθε κρίση, σε κάθε αποκάλυψη πρωταγωνιστές, αυτοί ως οι ηθικοί και τίμιοι προστάτες του δίκαιου, οι άλλοι όλοι, μονίμως συκοφάντες και ύποπτοι;

Μιντιαντάρλινγκ μεγαλοδικηγόροι πανελίστες, επίσης προστάτες του δίκαιου- εξ επαγγέλματος αυτοί-και της ηθικής του έθνους; Ιδιότητες που μπερδεύονται σε ένα χαρμάνι με πολύ δυνατή οσμή για να μπορέσει κανείς να ξεκαθαρίσει τα συστατικά του.