Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΤΕΤΑΡΤΗ

ΖΙΛΚΕ ΜΑΪΕΡ-ΒΙΤ

3.1 ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΥΡΗΝΩΝ

ΑΡΩΜΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ (SCENT OF A WOMAN)

Πρόσωπα

Λίγες ανακαλύψεις έμελλαν να έχουν τόσο σημαντική επίδραση στην ανθρώπινη ιστορία όσο η ανακάλυψη της πυρηνικής ενέργειας.

(STAR, 22.00)

Σε αναζήτηση ιδανικού

Από το 1896 ο Henri Becquerel (Ανρί Μπεκερέλ) είχε διαπιστώσει ότι ένα ορυκτό που περιείχε ουράνιο εξέπεμπε μια αόρατη ακτινοβολία, η οποία διαπερνούσε το μαύρο χαρτί που κάλυπτε το ορυκτό και προσέβαλλε τη φωτογραφική πλάκα.

Μνημειώδης ερμηνεία του Αλ Πατσίνο, ίσως η καλύτερη της καριέρας του, υποδυόμενος έναν απόστρατο αξιωματικό, ο οποίος όντας τυφλός περνάει τη ζωή του απομονωμένος, ριγμένος στο ποτό.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Η μεγάλη ενέργεια αυτής της ακτινοβολίας, που εκπεμπόταν αυθόρμητα, δεν αντιστοιχούσε σε καμιά από τις γνωστές πηγές εκπομπής ακτινοβολιών και, για να εξηγηθεί, άρχισε η μελέτη του εσωτερικού του ατόμου.

Η ζωή του αλλάζει όταν ένας φοιτητής αναλαμβάνει να του κρατάει συντροφιά επί χρήμασι.

Από την ένοπλη δράση της RAF, στην ανθρωπιστική δράση στο Κόσοβο: "Πιστεύω πως οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν", λέει η Ζίλκε Μάιερ-Βιτ.

Στις αρχές του 20ού αιώνα, συγκεκριμένα το 1911, τα πειράματα του Rutherford (Ράδερφορντ) και των μαθητών του Geiger (Γκάιγκερ) και Marsden (Μάρσντεν) έδειξαν ότι ο πυρήνας ενός ατόμου μπορούσε να θεωρηθεί ως μία σχεδόν σημειακή μάζα με θετικό φορτίο και ότι η μάζα όλου του ατόμου είναι κυρίως συγκεντρωμένη στον πυρήνα.

Ριμέικ της ομότιτλης ταινίας του Βιτόριο Γκάσμαν, από τον Μάρτιν Μπρεστ.

Ζίλκε Μάιερ-Βιτ. Συμβάλλει στη συμφιλίωση Αλβανών και Σέρβων στο Κόσοβο

Το γεγονός όμως που τράβηξε την προσοχή όχι μόνο των επιστημόνων αλλά και ολόκληρης της ανθρωπότητας πάνω στον πυρήνα ήταν η ανακάλυψη ότι στην "καρδιά" του ατόμου βρισκόταν ένας ενεργειακός γίγαντας.

Αξιολόγηση: (( Το πρόσωπό της είναι γνωστό σε όσους έζησαν στη Γερμανία τη δεκαετία του 1980.

Όταν ο άνθρωπος βρήκε τρόπους να αποδεσμεύσει την πυρηνική ενέργεια, αναβίωσαν πάνω στη Γη δυνάμεις κοσμικής κλίμακας.

ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΕΣ ΝΥΧΤΕΣ

"Ένοπλοι και επικίνδυνοι!

Πρόκειται για τις ίδιες δυνάμεις που κάποτε, στο αρχέγονο παρελθόν, σχημάτισαν στα διάφορα άστρα την ύλη από την οποία είμαστε και εμείς οι ίδιοι φτιαγμένοι.

(ΕΤ3, 21.00)

Αμοιβή 50.000 μάρκα!", έγραφε η αφίσα με τις δεκαπέντε φωτογραφίες που ήταν τοιχοκολλημένη σε δημόσια κτίρια, ταχυδρομεία, τράπεζες.

Είναι οι ίδιες δυνάμεις που προκαλούν τις πυρηνικές αντιδράσεις στον Ήλιο και στα άλλα άστρα και ελευθερώνουν την τόσο απαραίτητη για τη συνέχιση της ζωής ηλιακή ενέργεια.

Σημαντική ταινία του νέου ελληνικού σινεμά, γεμάτη ποιητική διάθεση, από την πρόωρα χαμένη Τόνια Μαρκετάκη.

Η Ζίλκε ήταν ανάμεσα στους δεκαπέντε, ένα μικρό γρανάζι στον μηχανισμό της οργάνωσης Τμήμα Κόκκινος Στρατός (RAF).

Δυστυχώς όμως η αποδέσμευση της πυρηνικής ενέργειας γέννησε και τον πιο μαζικό τρόπο αφανισμού των ανθρώπων.

Όλα αρχίζουν στην Αθήνα της κατοχής, όπου μια Γερμανίδα παντρεμένη με Έλληνα αξιωματικό ερωτεύεται έναν έφηβο Εβραίο που κουβαλάει πάγο.

Οργάνωνε τα ταξίδια των μελών, νοίκιαζε σπίτια, έκανε έρευνες.

Το 1945 η ενέργεια που αποδεσμεύθηκε μόνο από 1kg ουρανίου ισοπέδωσε μια ολόκληρη πόλη, τη Χιροσίμα.

Οι προσωπικές ιστορίες διασταυρώνονται με την ιστορία και το φιλμ παίρνει μια διάσταση θρίλερ, καθώς η αντιεβραϊκή τρομοκρατία αποκτάει διαστάσεις, οι οποίες αγγίζουν το χώρο της φαντασίας.

Το 1977 πήρε μέρος στην απαγωγή του προέδρου των Γερμανών εργοδοτών Χανς-Μάρτιν Σλέγιερ που στη συνέχεια δολοφονήθηκε.

Σήμερα στον πλανήτη μας "συγκατοικούν" σε μια εύθραυστη ισορροπία η έμβια ύλη, που απαιτεί μικρά και ελέγξιμα ποσά ενέργειας, και ύλη έτοιμη στα οπλοστάσια να υποστεί πυρηνικές διεργασίες και να αποδεσμεύσει τεράστια και ανεξέλεγκτα ποσά ενέργειας, ικανά να εξαφανίσουν όλο τον ανθρώπινο πολιτισμό.

Αξιολόγηση: ((

Δεν συμμετείχε στη συμπλοκή που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων.

Η αναζήτηση τρόπων τιθάσευσης και χρησιμοποίησης της πυρηνικής ενέργειας, ώστε να τεθεί στην υπηρεσία του ανθρώπου και όχι να οδηγήσει στον αφανισμό του, πρέπει να αποτελέσει μέλημα των σύγχρονων κοινωνιών.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗ ΓΗ (THE MAN WHO FELL TO EARTH)

"Ανήκα όμως σε μια οργάνωση που θεωρούσε πως ο φόνος είναι θεμιτός.

(ET1, 23.30)

Και γι' αυτό είμαι ένοχη", λέει σήμερα.

O Nίκολας Ρεγκ υπήρξε ένας από τους πλέον πρωτοπόρους Άγγλους σκηνοθέτες.

Ήταν η εποχή των επαναστατών που χώριζαν τον κόσμο στα καθάρματα και τους άλλους, και η Ζίλκε δεν ήθελε να ανήκει στους πρώτους.

Στο φιλμ αυτό του 1976, ο κεντρικός ήρωας Νιούτον, με τη μορφή του Ντέιβιντ Μπόουι, πέφτει στη γη από έναν πλανήτη που πεθαίνει στην ξηρασία και δημιουργεί μια βιομηχανική αυτοκρατορία.

Από την παρανομία, πέρασε στην Ανατολική Γερμανία όπου ξεκίνησε νέα ζωή με νέα ταυτότητα: "Προσπαθούσα και πάλι να βρω ένα ιδανικό, να πιστέψω στον σοσιαλισμό".

Ταινία του φανταστικού κινηματογράφου, χωρίς εφέ, αλλά με φιλοσοφική διάθεση γύρω από την κουλτούρα του "ξένου", με την οποία είμαστε αναγκασμένοι να ερχόμαστε σ' επαφή.

Όταν κατέρρευσε το Τείχος, το 1989, κατάλαβε πως αργά ή γρήγορα θα ξεσκεπαζόταν.

Αξιολόγηση: (((

Αλλά είχε πια κουραστεί.

ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ (Α WALK IN THE CLOUDS)

"Σκέφτηκα, "εντάξει, θα πάω φυλακή, αλλά τουλάχιστον θα μπορώ να είμαι ο εαυτός μου και να πω στον κόσμο, να τι έκανα, και είμαι έτοιμη να πληρώσω"".

(MEGA, 21.10)

Το 1991 καταδικάσθηκε σε κάθειρξη δέκα ετών.

Ριμέικ της ιταλικής ταινίας "Τέσσερα βήματα στα σύννεφα", σκηνοθετημένη από τον Αλφόνσο Αράου, με τους Κιάνου Ριβς, Τζιαν Κάρλο Τζιανίνι, Άντονι Κουίν.

Στη φυλακή συνέχισε τις σπουδές ψυχολογίας που είχε ξεκινήσει νωρίτερα.

Ένας ήρωας του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, μετά έναν άτυχο γάμο, γνωρίζει την έγκυο κόρη ενός Μεξικάνου μεγαλοαμπελουργού.

Όταν αποφυλακίστηκε, πέντε χρόνια μετά, άρχισε να ψάχνει για δουλειά.

Για να τη βοηθήσει ν' αντιμετωπίσει τον αυταρχικό πατέρα της παριστάνει για μια νύχτα το σύζυγό της.

"Αλλά ήταν πάντα το ίδιο: οι άνθρωποι φοβούνταν τι θα έλεγε ο Τύπος αν με προσλάμβαναν".

Μόνον που στην πορεία παίρνει στα σοβαρά το ρόλο του και γεννιέται μια συμπαθητική αισθηματική κομεντί.

Τότε άκουσε να μιλούν για το Φόρουμ Εργασίας Πολιτών για την Ειρήνη, που έστελνε ειδικούς στο Κόσοβο για να συμφιλιώσουν Αλβανούς και Σέρβους. Ήταν ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτούνταν εν μέρει από το υπουργείο Ανάπτυξης. Αποφάσισε όμως να μην υπολογίσει τι θα της καταμαρτυρούσαν που θα συνεργαζόταν με τον πρώην εχθρό, που θα αμειβόταν από τον κρατικό κορβανά. Και στρατεύθηκε και πάλι, τούτη τη φορά στην ανθρωπιστική δράση. Εδώ και τρία χρόνια, η Ζίλκε ζει στο Πρίζρεν του Κοσόβου και συμβάλλει στην προσέγγιση Αλβανών και Σέρβων. "Εκ των υστέρων, μου φαίνεται τρομερό ότι είχαμε αποδεχθεί όλη αυτή τη βία", λέει για τη συμμετοχή της στη RAF. Τώρα εργάζεται για την ειρήνη, προσπαθεί να θεραπεύσει τραύματα ψυχών, οργανώνει συζητήσεις και ποδοσφαιρικά τουρνουά μεταξύ Αλβανών και Σέρβων. Και τους επαναλαμβάνει κάτι που αφορά και τον εαυτό της: "Πιστεύω πως οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν".