Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( διώκεται δίχρονη στο δίκτυο ) 

Διώκεται δίχρονη στο Δίκτυο Φωτιά στις τιμές βάζει το πετρέλαιο

Διαβάζω και γράφω

Η εκδοτική εταιρία της σειράς κινουμένων σχεδίων "Άρτσι" απειλεί ότι θα διώξει ποινικά τον πατέρα της Βερόνικα Ντέιβιντ, καθώς έχει αποκτήσει σελίδα στο διαδίκτυο με κωδικό το όνομα της κόρης του, το οποίο όμως είναι το ίδιο με σελίδα που διαθέτει η εταιρία "Άρτσι" και ανταποκρίνεται στη βασική ηρωίδα της σειράς.

Ανατιμήσεις σε αεροπορικά - ακτοπλοϊκά εισιτήρια και πλαστικά

1. Συμπληρώστε τα κενά με τα ρήματα που βρίσκονται στην παρένθεση: Η σελίδα της μικρής Βερόνικας περιέχει αυτήν την περίοδο μια φωτογραφία της μικρούλας και από κάτω υπάρχει η ερώτηση "Πώς μια εταιρία μπορεί να διεκδικεί το όνομά μου.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

α. Αν πάτε βράδυ καλοκαιριού θερινό σινεμαδάκι και σας αρέσει, μετά… κάθε βράδυ. (πηγαίνω) Είναι ένα συνηθισμένο κοριτσίστικο όνομα".

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΝΤΙΚΑΚΗΣ

β. Όταν αρχίσει η παράσταση, εγώ… στη θέση μου. (κάθομαι) Επίσης, ζητά υποστήριξη μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Προ των πυλών βρίσκονται ανατιμήσεις σε εισιτήρια αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών και σε μια σειρά βιομηχανικών προϊόντων, σε περίπτωση που διατηρηθεί η τιμή του πετρελαίου πάνω από το επίπεδο των 30 δολαρίων το βαρέλι.

2. Σε ποιους χρόνους βάλατε τα ρήματα στην προηγούμενη άσκηση;

Βέβαια, δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις όπου ιδιώτες αναρτούν ιστοσελίδες στο Ίντερνετ, με το όνομα μιας εταιρίας, για παράδειγμα, ώστε αργότερα να ζητήσουν χρηματική αποζημίωση για την ανταλλαγή του website.

Η διεθνής τιμή του πετρελαίου βρίσκεται πάνω από το επίπεδο των 30 δολαρίων ανά βαρέλι εδώ και περίπου έναν μήνα, έναντι 18 δολαρίων έναν χρόνο πριν.

- Γιατί επιλέξατε τους χρόνους αυτούς;

Κάποιοι μάλιστα έχουν κερδίσει μεγάλα χρηματικά ποσά με τον τρόπο αυτό.

Η άνοδος έχει, ήδη, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος των επιχειρήσεων σε βασικούς κλάδους της οικονομίας, με αποτέλεσμα εκπρόσωποί τους να επισημαίνουν ότι σε περίπτωση που η τιμή του δολαρίου παραμείνει πάνω από τα 30 δολάρια το βαρέλι, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρξουν ανατιμήσεις στο επόμενο διάστημα.

- Τι θέλατε να δείξετε κάθε φορά;

Μεταφορές - μεταποίηση

3. (α) Στέκομαι, στεκόμουν, θα στέκομαι (β) μίλησα, θα μιλήσω (γ) έχω φωνάξει, είχα φωνάξει, θα έχω φωνάξει

Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση στο κόστος δέχονται οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη το πετρέλαιο, όπως για παράδειγμα οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μεταφορών (αερομεταφορές, ακτοπλοϊκές κ.λπ.) και οι εταιρείες των πετροχημικών (π.χ. πλαστικά).

Σε ποιους χρόνους βρίσκονται τα παραπάνω ρήματα;

Η κ. Ρούλα Σαλούτσι, στέλεχος της Aegean Airlines, μιλώντας στα "ΝΕΑ", δήλωσε ότι "η διατήρηση των τιμών του πετρελαίου για παρατεταμένο χρονικό διάστημα έχει, ήδη, τεράστια επίδραση στο κόστος μας.

- Τι κοινό παρατηρείτε ότι έχουν τα ρήματα της ομάδας (α), της (β) και της (γ) μεταξύ τους;

Ως εταιρεία κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μην υπάρξουν ανατιμήσεις στα εισιτήρια.

4. Συμβουλευτείτε το σχήμα που ακολουθεί και βγάλτε τα συμπεράσματά σας για το τι εκφράζουν οι μελλοντικοί χρόνοι.

Δεν μπορώ να προβλέψω τις επιπτώσεις σε περίπτωση διατήρησης των τιμών του πετρελαίου σε υψηλά επίπεδα".

Συμπεραίνω ότι χρησιμοποιούμε: - τον εξακολουθητικό μέλλοντα για να …………………………………….. - το συνοπτικό μέλλοντα για να ………………………………………….. - το συντελεσμένο μέλλοντα για να ………………………………………..

Ακτοπλοΐα: άνοδος κόστους

ΧΡΟΝΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ - ΠΑΡΟΝ - ΜΕΛΛΟΝ - ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ παρατατικός - ενεστώτας - εξακολουθητικός μέλλοντας- μη συνοπτικό αόριστος - - συνοπτικός μέλλοντας - συνοπτικό υπερσυντέλικος - - συντελεσμένος μέλλοντας - συντελεσμένο παρακείμενος

Πιο κατηγορηματικοί για το ενδεχόμενο ανατιμήσεων είναι οι ακτοπλόοι.

Ακούω και μιλώ

Ήδη, η Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας ετοιμάζεται να ζητήσει από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αυξήσεις τουλάχιστον 7% για τη νέα θερινή περίοδο.

1. Με ποιους χρόνους εκφράζεται το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον στα παραπάνω σκίτσα;

Από την πλευρά του, ο κ. Γεράσιμος Στρίντζης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Blue Star Ferries - Στρίντζης, επισημαίνει ότι "ήδη οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πληρώνουν ακριβό τίμημα από την ανοδική πορεία του πετρελαίου τους τελευταίους μήνες.

2. "Περίπου στα 1930… τότε γεννιέται" (κείμ. 4):

Συγκεκριμένα, το λειτουργικό κόστος των εταιρειών του κλάδου έχει αυξηθεί μόνο λόγω πετρελαίου κατά 10%.

Τι παρατηρείτε σχετικά με τη χρήση του ενεστώτα;

Διευκρινίζεται ότι το 50% του λειτουργικού κόστους μιας ακτοπλοϊκής εταιρείας εξαρτάται από τις τιμές των καυσίμων".

- Τι εκφράζει ο ενεστώτας στο απόσπασμα αυτό;

Επιβάρυνση καταναλωτή

3. Συζητήστε τι συμπεράσματα βγάζετε για τη χρήση και τη σημασία των χρόνων.

Σοβαρές είναι οι επιπτώσεις της ανόδου του "μαύρου χρυσού" στη βιομηχανία και ιδιαίτερα στα προϊόντα που έχουν ως πρώτη ύλη το πετρελαίου. Όπως δηλώνει στα "ΝΕΑ" ο κ. Γιώργος Πετζετάκις, διευθύνων σύμβουλος της Α.Γ. Πετζετάκις, "η αγορά περιμένει άνοδο έως 10% στις τιμές των πρώτων υλών για την παραγωγή πλαστικών που είναι παράγωγα του πετρελαίου. Αν γίνει αυτό, τότε είναι φυσικό επακόλουθο να μετακυληθεί ένα ποσοστό της ανόδου στις τιμές των προϊόντων. Εκτιμούμε, όμως, ότι η τελική επιβάρυνση προς τον καταναλωτή θα είναι αρκετά μικρότερη (π.χ. 3% με 5%) από την αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες".

Οι ανατιμήσεις αυτές σε συνδυασμό με τις επερχόμενες, σε περίπτωση διατήρησης των τιμών του πετρελαίου σε επίπεδα άνω των 30 δολαρίων το βαρέλι, θα έχουν επιπτώσεις στον πληθωρισμό και στο πορτοφόλι του καταναλωτή. Πάντως, οι επιπτώσεις στην οικονομία και στην τσέπη του καταναλωτή από την άνοδο της τιμής του πετρελαίου θα ήταν μεγαλύτερες, εάν δεν υπήρχε η ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Επίδραση στις εξαγωγές

Παράλληλα, η ανατίμηση του ευρώ κάνει πιο ακριβά τα ευρωπαϊκά προϊόντα και, κατά συνέπεια, τα ελληνικά που εξάγονται σε τρίτες χώρες (εκτός Ευρώπης).

Έτσι, η ανατίμηση του ευρώ επιδρά αρνητικά στις εξαγωγές, επιδεινώνοντας τους ρυθμούς ανάπτυξης και διευρύνοντας τα ελλείμματα.

Ήδη, τα πρώτα προβλήματα στις εξαγωγές έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Μιλώντας στα "ΝΕΑ" ο κ. Τάκης Κανελλόπουλος, διευθυντής Επενδυτικών Σχέσεων του Ομίλου Τιτάν, δήλωσε ότι: "Για την ποσότητα τσιμέντου που εξάγουμε σε χώρες εκτός Ευρώπης (περίπου 750 χιλ. τόνοι, έναντι 11 εκατ. τόνων παγκοσμίως), ήδη, έχουν προκύψει τα πρώτα προβλήματα από την άνοδο του ευρώ".