Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Επιστολή αναγνώστου

( σχόλιο σε επιστολές στην εφημερίδα ) 

Σχόλιο σε επιστολές στην εφημερίδα "Πόλεμος" για τα επαγγελματικά δικαιώματα 9η ενότητα ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗ ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

Φίλες και φίλοι αναγνώστες,

Αναστάτωση στα πανεπιστήμια από διάταγμα - φωτιά για τα ξένα πτυχία

Σ' αυτή την ενότητα:

Τις μέρες του '40 γιορτάζουμε όλοι μας;.. .

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Θα μιλήσουμε για τις σχέσεις των λέξεων μέσα στη φράση-πρόταση, τη δυνατότητα που έχουμε να τις συνδυάζουμε και να τις αντικαθιστούμε με άλλες (συνταγματικός - παραδειγματικός άξονας). Ρωτάει με επιστολή του στην εφημερίδα "Μ" ο Οδυσσέας Σταυράκης, μαθητής Α΄ Λυκείου.

Αναστάτωση στα πανεπιστήμια προκαλεί προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύτηκε την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και βάζει φωτιά στον…"πόλεμο των επαγγελματικών δικαιωμάτων", που εδώ και λίγα χρόνια έχει ξεσπάσει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Θα αντιληφθούμε την ευελιξία και την οικονομία της ελληνικής γλώσσας. Έχεις δίκαιο, το ρωτάς Οδυσσέα και η απάντηση είναι όχι.

Το προεδρικό διάταγμα για την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων από κράτος σε κράτος αναμένεται να οδηγήσει σε αντιδράσεις μετά την αναστάτωση που υπάρχει στα πανεπιστήμια

Θα κατανοήσουμε τη χρήση ειδικού λεξιλογίου σε διαφορετικά είδη κειμένων. Προχθές, 28η Οκτωβρίου, μια μέρα ανεπανάληπτη και θαυμαστή, η οποία σφράγισε τον ηρωισμό του ελληνισμού και στον 20ό αιώνα, οι ειδήσεις ιδιωτικών καναλιών είχαν ως κύρια θέματά τους βιασμούς, σκοτωμούς, κλεψιές κ.ά. Σύμφωνα με πανεπιστημιακούς, το διάταγμα οδηγεί στην αναγνώριση πτυχίων 3ετούς φοίτησης από ξένα πανεπιστήμια και από άλλα, ακόμα και μη πανεπιστημιακά ιδρύματα, ως ισότιμων με τα ελληνικά πτυχία 4ετούς και 5ετούς φοίτησης.

Θα ασκηθούμε στο μετασχηματισμό ενός κειμένου σε διαφορετικό είδος λόγου. Κάπου προς το τέλος, έκαναν και μια μικρή αναφορά στην παρέλαση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Αυτό, καθώς το ΠΔ 385/2002 που δημοσιεύτηκε στις 31 Δεκεμβρίου συμπληρώνοντας παλαιότερο διάταγμα (165/2000) που ενσωμάτωνε οδηγία της Ε.Ε. (89/48) για την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων από κράτος σε κράτος, κάνει για πρώτη φορά λόγο για "νομοθετικά ρυθμιζόμενη εκπαίδευση", εκεί που το παλαιότερο διάταγμα μιλούσε μόνο για "νομοθετικά κατοχυρωμένο επάγγελμα".

Θα μιλήσουμε και θα γράψουμε για τη σχέση μας με το βιβλίο και τον κόσμο της γνώσης. Και σαν να μην έφθανε η απογοήτευση που αισθανθήκαμε και γι' αυτού του είδους την ισοπέδωση βιώσαμε και την απουσία του πρωθυπουργού της χώρας από την παρέλαση της Θεσσαλονίκης.

Αναφέρει ότι τέτοια εκπαίδευση "περιλαμβάνει κύκλο μεταδευτεροβάθμιων σπουδών διάρκειας τουλάχιστον 3 ετών, ή μερική παρακολούθηση ισοδύναμης διάρκειας σε πανεπιστήμιο ή ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ή άλλο ίδρυμα ισότιμου επιπέδου και, ανάλογα με την περίπτωση, την επαγγελματική πρακτική εξάσκηση ή εμπειρία που απαιτούνται προς συμπλήρωση του κύκλου μεταδευτεροβάθμιων σπουδών".

περ. "Οικονομικός Ταχυδρόμος", εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ, 2003

Θυμηθήκαμε τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Καραμανλή, που ποτέ δεν ξεχνούσε την παρέλαση της Θεσσαλονίκης.

Ποιους αφορά

Θυμηθήκαμε, που κάθε φορά στο τέλος της παρέλασης χαιρετούσε φιλικά τους απόγονους των Μακεδονομάχων ή και τους τραυματίες του πολέμου. Έτσι, πάντα όπως υποστηρίζουν πανεπιστημιακοί, κυρίως από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το νεοσύστατο Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας (ΣΑΕΙ) αποκτά τη δυνατότητα να αναγνωρίζει ως επαγγελματικά ισοδύναμα των ελληνικών, ξένα διπλώματα που αποκτήθηκαν ακόμα και από ιδρύματα μη πανεπιστημιακού χαρακτήρα (αντίστοιχα των δικών μας ΙΕΚ λ.χ.) εφόσον ο κάτοχός τους έχει κάνει σπουδές τουλάχιστον 3 ετών.

Κι ύστερα, πήγε ο νους μας στο δάκρυ του και στο συγκινημένο πρόσωπό του, όταν ρωτήθηκε για το "Μακεδονικό".

Το ζήτημα αφορά χιλιάδες Έλληνες και αλλοδαπούς που σπούδασαν σε μια χώρα της Ε.Ε. και θέλουν να εργαστούν στην Ελλάδα, στα επαγγέλματα που για να ασκήσει κανείς πρέπει να εγγραφεί σε συλλόγους (όπως οι γιατροί, οι μηχανικοί και αρχιτέκτονες, οι φαρμακοποιοί, οι οδοντίατροι, οι κτηνίατροι, γεωπόνοι κ.ά.).

Κάθε φορά, τα Χριστούγεννα, λέει, χάριζε τις κλήσεις που είχαν δεχθεί οι οδηγοί από την τροχαία.

Χαρακτηριστικά, ο πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου κ. Αν. Καραμάνος είπε στα "ΝΕΑ" ότι τον ανησυχεί και τον αιφνιδιάζει ο ορισμός περί ρυθμιζόμενης εκπαίδευσης καθώς περιπλέκει το θέμα αναγνώρισης πτυχίων, η οποία θα μπορεί να γίνεται ακόμα και χωρίς προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία σύμφωνα με το αγγλοσαξονικό πρότυπο.

Αναπολήσεις και συνειρμοί σ' έναν ηγέτη, που είχε το δικό του τρόπο να πλησιάζει τον λαό.

Αντίστοιχη είναι και η γνώμη του αντιπρύτανη του Πολυτεχνείου κ. Α. Ανδρεόπουλου.

Ρωτάς στη συνέχεια της επιστολής σου, Οδυσσέα, γιατί απουσιάζει από το επετειακό κλίμα, ο πατέρας της νίκης, ο Ιωάννης Μεταξάς.

Η πρακτική εξάσκηση

Γιατί, διατείνονται αρκετοί, το "ΟΧΙ" το είπε όλος ο ελληνικός λαός. Και μάλιστα, ενώ μέχρι τώρα εφόσον οι σπουδές του εξωτερικού ήταν κατά ένα έτος μικρότερες από τις ελληνικές - και συνεπώς υπήρχε "ουσιώδης διαφορά" με τις εδώ απαιτούμενες για την άσκηση του επαγγέλματος - το ΣΑΕΙ απαιτούσε από τους ενδιαφερόμενους να παρακολουθήσουν πρακτική άσκηση προσαρμογής ή να υποβληθούν σε δοκιμασίες επάρκειας (εξετάσεις), τώρα αυτό δεν είναι απολύτως υποχρεωτικό.

Λες κι ένας λαός μπορεί να παίρνει μεγάλες αποφάσεις, δίχως έναν τολμηρό αρχηγό.

Σύμφωνα με το διάταγμα, "το Συμβούλιο οφείλει να εξακριβώσει πρώτα εάν οι γνώσεις που απέκτησε ο αιτών από την επαγγελματική πείρα του είναι ικανές να καλύψουν πλήρως ή εν μέρει την ουσιώδη διαφορά".

Στο "ΟΧΙ" του Ιωάννη Μεταξά, οφείλουμε και το περίφημο τσιτάτο τουΤσόρτσιλ "Πρώτα λέγαμε ότι οι Έλληνες πολεμούν σαν ήρωες, εφεξής θα λέμε ότι οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες".

Ακόμα, καθίσταται δυνατόν να μην απαιτείται καν πρόσθετη διετής επαγγελματική πείρα όπως μέχρι τώρα, εφόσον "ο τίτλος που κατέχει ο αιτών πιστοποιεί νομοθετικά ρυθμιζόμενη εκπαίδευση".

Το "ΟΧΙ" έφερε τα γεμάτα με καημούς, ελπίδες και υπερηφάνεια, τραγούδια της Σοφίας Βέμπο.

Ανοίγει ο δρόμος για απόφοιτους 3ετούς φοίτησης

Ξεχάστηκε και η Σοφία.

Πριν από το προεδρικό διάταγμα, όταν κάποιος μηχανικός, που είχε σπουδάσει επί 3 χρόνια σε κάποιο αγγλικό πανεπιστήμιο 3ετούς κύκλου σπουδών, ερχόταν στην Ελλάδα, υποχρεωνόταν να συμπληρώσει 2 έτη πρακτικής εξάσκησης είτε να δώσει πρόσθετες εξετάσεις.

Όμως, η λήθη και η ισοπέδωση οδηγούν στην άγνοια και στη μικροψυχία.

Κατόπιν έπαιρνε επαγγελματική ισοτιμία και ζητούσε να εγγραφεί στο ΤΕΕ, ώστε να μπορεί να ασκήσει επάγγελμα.

Και οι μικρόψυχες εποχές διαμορφώνουν μικρόψυχους ανθρώπους.

Όμως το ΤΕΕ, σύμφωνα με την έως τώρα πρακτική του ηρνείτο να τον εγγράψει, θεωρώντας ότι το πτυχίο του δεν είναι ισότιμο με τα ελληνικά του ΕΜΠ που έχουν 5ετή διάρκεια, παρά την ισοτιμία.

Για τη στήλη επιστολών

Ήδη το ΤΕΕ αντιμετωπίζει δικαστικές περιπέτειες γι' αυτή του την άρνηση ­ που δεν έχουν τελεσιδικήσει.

ΜΑΡΙΑ ΖΟΝΝΕ

Τώρα λοιπόν, οι απόφοιτοι 3ετούς φοίτησης αποκτούν ακόμα ένα ισχυρό μέσο πίεσης.

Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ

Επιπλέον, σύμφωνα με ανώτερες πηγές του υπουργείου Παιδείας, το θέμα δεν αφορά καθόλου την ακαδημαϊκή ισοτιμία των πτυχίων για την οποία αρμόδιο παραμένει το ΔΙΚΑΤΣΑ, αλλά την επαγγελματική. Σύμφωνα με τις πηγές αυτό που θα συμβεί είναι ότι κάποιος απόφοιτος 3ετούς φοίτησης, ο οποίος στη Βρετανία ή την Γερμανία λ.χ. έχει επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς να χρειάζεται πρόσθετες εξετάσεις ή δοκιμαστική περίοδο, θα διευκολυνθεί να διεκδικήσει τα ίδια και στη χώρα μας.

Επιπλέον, έλεγαν οι ίδιες πηγές, με το διάταγμα αποκτούν ένα "όπλο" οι απόφοιτοι των ελληνικών ΤΕΙ (ορισμένοι εκ των οποίων επίσης έχουν προσφύγει στο ΣτΕ εναντίον του ΤΕΕ που αρνείται να τους εγγράψει παρά την ανωτατοποίηση), καθώς θα μπορούν να επικαλεστούν το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν κάποιος με 3ετείς σπουδές να έχει επαγγελματικά δικαιώματα περισσότερα από τους ίδιους, που έχουν κάνει 4ετείς σπουδές. Η παράμετρος αυτή ενδυναμώνεται και από την δήλωση στα "ΝΕΑ" του καθηγητή στο ΤΕΙ Πειραιά κ. Κ. Κουλούρη, ότι το νέο στάτους καθιστά ισότιμο τον πτυχιούχο του ΤΕΙ με τον πτυχιούχο ενός ξένου πανεπιστημίου 3ετούς φοίτησης, σε επίπεδο επαγγελματικών δικαιωμάτων.