Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Επιστολή αναγνώστου

( ψηφοδέλτιο με αθλητές ποδοσφαίρου και μπάσκετ ) 

Ψηφοδέλτιο με αθλητές ποδοσφαίρου και μπάσκετ Το πνεύμα του τόνου

Διαπιστώνω για τη στίξη στην παρατακτική σύνδεση

Αγαπητή "Μακεδονία",

Τρελά πράγματα

- Πριν από τους συνδέσμους και, ή / είτε δε βάζουμε κόμμα.

Με τιμή

ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

- Συνήθως δε βάζουμε κόμμα πριν από το όμως, ενώ βάζουμε κόμμα πριν από το αλλά.

ΔΗΜ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Από καιρό ήδη, επιτέλους, έχουμε πανεπιστημιακές σχολές που καλύπτουν τη θεωρητική πλευρά κάποιων, θεμελιωδών για τον πολιτισμό, τεχνών.

- Βάζουμε πάντα κόμμα πριν από το αλλά και (π.χ. όχι μόνο νίκησαν, αλλά και θριάμβευσαν).

Κι όμως, λείπουν σχολές για τον χορό και τον κινηματογράφο.

- Συνήθως με το ωστόσο αρχίζει νέα περίοδος και έτσι πριν από αυτό υπάρχει τελεία.

Πρόσφατα έγραψα για την υπεσχημένη σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου για τον κινηματογράφο, ανταλλάσσοντας μάλιστα απόψεις με τον φίλτατο Φώτο Λαμπρινό. Β3. Ασύνδετο σχήμα Μαθαίνω τώρα πως στο νεότευκτο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου προβλέπεται σχολή - τμήμα, αν θέλετε - Μουσικής και Χορού. Ακούω και μιλώ Κάποιοι αντιδρούν, παρ' όλο που η έδρα Καλαμάτα, η οποία επιλέγεται, είναι και εύστοχη και τίμια λύση, αφού στην Καλαμάτα γίνεται το εξόχως ενδιαφέρον ετήσιο φεστιβάλ χορού. 1. Χωρίστε τα παρακάτω αποσπάσματα σε προτάσεις: Αν οι αντιδράσεις προέρχονται από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, θυμίζω πως αυτή παράγει χορευτές και χορογράφους, ενώ το πανεπιστημιακό τμήμα θα ασχολείται με την εκπαίδευση ιστορικών του χορού, κριτικών, παιδαγωγών κ.λπ. α. "Εκείνη τη στιγμή ο γυμναστής πυροβόλησε στον αέρα, ο κόσμος αλάλαζε, οι αθλητές ξεχύθηκαν μπροστά" (κείμ. 1) Σε μια χώρα με 500 δημοτικούς χορούς, λαϊκούς χορούς και την παράδοση των χορογραφιών για το αρχαίο δράμα (πάνω από 1.000 χορογραφικές εκδοχές για τα 40 αρχαία δράματα!), είναι αδιανόητο να μην υπάρχει θεωρητική σπουδή υψηλού επιπέδου. β. "Ο Πέτρος έκοψε θριαμβευτικά την κορδέλα, την τράβηξε μαζί του με το ένα χέρι, την έσυρε πίσω του" (κείμ. 1) Αν μάλιστα αληθεύει η πληροφορία πως στο νέο Πανεπιστήμιο αντί του Τμήματος Χορού αντιπροτείνεται άλλο ένα (το τέταρτο!) Τμήμα Θεάτρου για παραγωγή άνεργων θεατρολόγων, μιλάμε για τρελοκομείο. γ. "Οι αθλητές δεν πληρώνονται, αγωνίζονται για το στεφάνι" (κείμ. 3) Μια πρόταση: δεν προβλέπονται τουλάχιστον θέσεις για τον χορό στα ήδη υπάρχοντα Τμήματα Θεάτρου ή Μουσικολογίας; Τι είδους είναι οι προτάσεις αυτές, κύριες ή δευτερεύουσες; - Χρησιμοποιείται κάποιος σύνδεσμος για να συνδέσει τις προτάσεις κάθε περιόδου; - Ποιο σημείο στίξης παρεμβάλλεται και χωρίζει τις προτάσεις σε καθεμιά από τις παραπάνω περιόδους; 2. "Εκεί μπροστά, στην εξέδρα … του χορού τους" (κείμ. 1): Πόσες προτάσεις υπάρχουν στο απόσπασμα; - Τι είδους είναι, κύριες ή δευτερεύουσες; - Συνδέονται οι προτάσεις αυτές μεταξύ τους; - Ποιο σημείο στίξης παρεμβάλλεται και χωρίζει τις προτάσεις στο απόσπασμα;