Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Επιστολή αναγνώστου

( σχόλιο σε επιστολές αναγνωστών ) 

Σχόλιο σε επιστολές αναγνωστών Σε πολιορκία 117 μοναχοί 7η ενότητα Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΘΟΝΗ-ΕΙΚΟΝΑ

Φίλες και φίλοι αναγνώστες,

Θα απελαθούν ως "σχισματικοί" από τη Μονή Εσφιγμένου

Σ' αυτή την ενότητα:

Θα 'ταν ιδανικό ή μάλλον καθοριστικό να μπορεί να γράφει κανείς ή και να εκφράζεται, όπως το απαιτεί η πανάρχαια ελληνική γλώσσα - γλώττα.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

Θα αναγνωρίσουμε σε κείμενα τη σημασία και την κλίση του άρθρου.

Όμως, η αρχαία ελληνική και κατά συνέπεια η νεοελληνική δέχθηκε τόσες "μετακινήσεις", όπου σήμερα, άλλοι δεν αποδέχονται -και με το δίκαιό τους- να γράφουν τη λέξη αυγό - αβγό, και άλλοι πάλι δεν "αναγνωρίζουν" το ταξείδι, που στο μεταξύ, έγινε ταξίδι κτλ.

Αποκλεισμένοι από στεριά και θάλασσα είναι από σήμερα οι 117 μοναχοί της Μονής Εσφιγμένου μετά την απόφαση της Διοίκησης του Αγίου Όρους για απέλαση όλων των μοναχών, που κηρύχθηκαν "σχισματικοί" από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Θα μάθουμε τους τρόπους παραγωγής επιθέτων.

Πάει η γλώσσα του Όμηρου, η γλώσσα του Βυζαντίου, του Παπαδιαμάντη, η γλώσσα του Καβάφη.

Εμείς μπορούμε να μείνουμε μέχρι και δύο χρόνια, δηλώνει ο ηγούμενος Μεθόδιος της Μονής Εσφιγμένου

Θα μελετήσουμε περισσότερο την οργάνωση της περιγραφής χώρου, προσώπου, κατάστασης κ.λπ.

Πάει και η γραμματική και το συντακτικό, μαθήματα που μας απασχολούσαν εκείνη την εποχή στο σχολείο.

Η προθεσμία για την "ειρηνική" απομάκρυνσή τους από το μοναστήρι έληξε χθες και σήμερα αστυνομικοί με έναν εκ των επιστατών της Ιεράς Κοινότητας θα ελέγξουν εάν υλοποιήθηκε η απόφαση ή όχι.

Θα μιλήσουμε και θα γράψουμε για τον κόσμο της οθόνης-της εικόνας (της τηλεόρασης, του διαδικτύου κ.λπ). Τοποθετούσαμε, τότε, πάνω από το "ρ" δασεία, χρησιμοποιούσαμε τόνους και άλλα.

Πέρα από το τυπικό της υπόθεσης, όπως έλεγε χθες στέλεχος της Διοίκησης, ακόμη και στην περίπτωση που οι αστυνομικοί δεν παραμείνουν στην είσοδο της μονής, οι μοναχοί δεν θα μπορούν να βγουν χωρίς να απελαθούν, ούτε να κυκλοφορούν σε άλλους χώρους.

περ. "Οικονομικός Ταχυδρόμος", εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ, 2003

Βέβαια, εδώ πρέπει, να επισημάνουμε, ότι ο Όμηρος δεν έγραφε, παρά διηγιόταν ή και τραγουδούσε.

Επίσης, τα αστυνομικά φυλάκια, αλλά και το Λιμεναρχείο, θα εμποδίζουν όσους μοναχούς βρίσκονται εκτός του Άθω και προσπαθήσουν να επιστρέψουν.

Τότε, η αρχαία ελληνική ήταν γλώσσα μουσικότατη. Εξαιτίας της απόφασης υπάρχει κίνδυνος πολλοί μοναχοί να κηρυχθούν λιποτάκτες, αφού έχουν χάσει τα προνόμια που έχει η μοναστική κοινότητα του Αγίου Όρους.

Έτσι συμβαίνει, όταν είσαι απόγονος μιας παλιάς γλώσσας, αλλά έτσι συμβαίνει και σε λαούς μεταγενέστερους, από εμάς τους Έλληνες, αφού και αυτοί στις μέρες μας κάνουν συνεχώς, πάνω στις γλώσσες τους, μεταρρυθμίσεις.

Ωστόσο χθες και η Ιερά Κοινότητα και το Πατριαρχείο ήταν αντίθετοι σε μια δυναμική παρέμβαση των αστυνομικών.

Λες και θέλουν με το στανιό να χωρίσουν τις γενιές, να προξενήσουν χάσμα και αποπροσανατολισμό.

"Οι ίδιοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, άρα οποιαδήποτε απόφαση είναι υποχρεωμένοι να τη σεβαστούν.

Γράφει ένα Γερμανόπουλο στη γιαγιά του.

Εάν η απόφαση είναι εις βάρος τους και επιμείνουν στις απόψεις τους, τότε ίσως χρειαστεί και η επέμβαση της Αστυνομίας.

Το πουλόβερ που μου έπλεξες είναι Okay.

Σε άλλη περίπτωση δεν πρόκειται να ασκηθεί βία", έλεγε χθες στέλεχος της Κοινότητας.

Thanks.

"Εμείς μπορούμε να μείνουμε μέχρι και δύο χρόνια, δεν ξέρω αν θα αντέξουν για τόσο καιρό να μας φυλάγουν", ήταν η απάντηση που έδωσε ο ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου κ. Μεθόδιος, επιμένοντας μάλιστα ότι "αν χρειαστεί να βγούμε, θα το κάνουμε", θέλοντας έτσι να δείξει ότι είναι αποφασισμένοι να εξαντλήσουν κάθε περιθώριο.

Bye. Από την πλευρά της Ιεράς Κοινότητας πάντως, που με απόφαση χαρακτήρισε τους μοναχούς της Μονής Εσφιγμένου "παράνομη αδελφότητα", τονίστηκε ότι τα μέτρα που θα ληφθούν θα ανακοινωθούν σήμερα. Η γιαγιά η Γερμανίδα, δεν κατάλαβε, βέβαια, τίποτα. "Πιθανόν η Αστυνομία να προβεί στις απαγορεύσεις, εμείς δεν γνωρίζουμε τι θα πράξουν, ας έρθει αυτή η ώρα και θα δούμε", υποστήριξε μιλώντας στα "ΝΕΑ" ο Άγιος Πρώτος της Ιεράς Κοινότητας κ. Καλλίνικος. Άσε, δε, που οι Γερμανοί, ως πρότινος, γράφανε, τις ελληνικές λέξεις, φώτο, ας πούμε, photo, και τώρα γράφουν απλά foto.

Πάντως ό,τι γίνει στη συνέχεια και ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει θα εξαρτηθεί από τη στάση του υποδιοικητή του Αγίου Όρους, του κ. Αρ. Κασμίρογλου, ο οποίος προσπαθεί να μειωθούν οι εντάσεις γιατί, όπως υποστηρίζει, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τρωθεί το κύρος του Άθω. Φίλες και φίλοι αναγνώστες.

Διαμάχη 30 χρόνων

Παραπονείστε γιατί παραλείπουμε το σύμφωνο "νι" ή γιατί γράφουμε λέξεις που παλιά γράφονταν με ωμέγα, με όμικρον.

Εδώ και 30 χρόνια η μοναχοί της Μονής Εσφιγμένου βρίσκονται σε διαμάχη με τα υπόλοιπα μοναστήρια αλλά και το Πατριαρχείο για θέματα, όπως λένε, πνευματικά.

Δηλαδή: Μακαριότατε ή Σεβασμιότατε, αντί όπως ήταν παλιά, Μακαριώτατε ή Σεβασμιώτατε.

Ως βασική αιτία προβάλλουν την προσέγγιση της Ορθόδοξης Εκκλησίας με το Βατικανό.

Ή το Γιώργο λ.χ. αντί τον Γιώργο.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Ιερά Κοινότητα κήρυξε τους μοναχούς "μέλη ιδιαίτερης αδελφότητας απαγορευμένης", το Πατριαρχείο τους χαρακτήρισε σχισματικούς και αποφασίστηκε η διάλυση της μονής και η ανάδειξη νέας διοίκησής της, η οποία και θα συνεχίσει "την πολύχρονη ιστορία της". Όμως, οι μεταρρυθμίσεις δεν έγιναν από μας τους δημοσιογράφους, αλλά από ακαδημαϊκούς, οι οποίοι στη συνέχεια προγραμμάτισαν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Πάντως, σ' εμάς τους δημοσιογράφους και σαφώς και σ' εσάς τις αναγνώστριες και αναγνώστες της εφημερίδας "Μακεδονία", αρέσει πολύ, να διαβάζουμε ή ν' ακούμε:

"Μούσα πολύτροπον", "άφες αυτοίς, ουκ οίδασιν τι ποιούσιν", "Τι γρήγορα που πέρασεν η ώρα", και από την άλλη το Μακρυγιάννη: "Και οι ολίγοι αποφασίζουν να πεθάνουν κι όταν κάνουν αυτήν την απόφασιν, λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν", "Χρωστάμε σε όσους ήρθαν, πέρασαν, θα 'ρθούνε, θα περάσουν. Κριτές θα μας δικάσουν, οι αγέννητοι, οι νεκροί" (Παλαμάς).

Για τη στήλη επιστολών

ΜΑΡΙΑ ΖΟΝΝΕ