Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΝΕΤ, 01.15 Έως 220 παιδιά στο… πεζοδρόμιο της Αθήνας

Δημήτρης Παπαδίτσας

Στα άκρα

Μεγάλωσαν σε βρώμικα σοκάκια, ντύθηκαν με νάιλον σακούλες και κοιμήθηκαν αμέτρητες νύχτες σε υπονόμους. Ο Δημήτρης Π. Παπαδίτσας (1922-1987) στις πρώτες του συλλογές (Το φρέαρ με τις φόρμιγγες, 1943, Εντός παρενθέσεως, 1945, Εντός παρενθέσεως ΙΙ, 1949) καταφεύγει στον υπερρεαλισμό για να εξεγερθεί εναντίον κάθε κοινωνικής καταπίεσης που περιορίζει την ανθρώπινη ελευθερία.

Ο συνταγματολόγος Δημήτρης Τσάτσος έρχεται "Στα άκρα" με τη Βίκυ Φλέσσα και μιλά για τις υποκλοπές, την αναθεώρηση του συντάγματος, την πολιτική, τον ανασχηματισμό και την μιντιοκρατία, σχολιάζοντας από το Α ως το Ω.

Πολύ πριν τα βρει ο σωματέμπορος και τα εξάγει από τη χώρα τους για την Ελλάδα ή κάποια άλλη "φίλη" χώρα με σκοπό τη σεξουαλική τους "ενοικίαση", τα παιδιά από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τη Μολδαβία ή την Αλβανία είχαν γνωρίσει και υποστεί τα πάντα - κάθε είδους σωματική και ψυχική εκμετάλλευση, κάθε είδους βιασμό και εξευτελισμό. Βαθμιαία όμως και από συλλογή σε συλλογή ο ποιητής οδηγείται στη συμφιλίωση με τον κόσμο και ανακαλύπτει την ισορροπία που προσφέρει η θρησκευτική πίστη μέσα στις αντιφάσεις του σύγχρονου πολιτισμού (Το παράθυρο, 1955, Νυχτερινά, 1956, Ουσίες Α', 1959 και Ουσίες Β', 1961 κλπ.).

ALPHA, 13.00

Από το Διαδίκτυο

Ο Παπαδίτσας, στου οποίου το έργο αναμειγνύονται στοιχεία συμβολισμού και υπερρεαλισμού (νεοϋπερρεαλιστής), μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες.

Πέρα από τον ορίζοντα

Επίσημα, δεν υπάρχει αυτό το "εμπόρευμα" - δεν είναι καταγεγραμμένο, ούτε δηλωμένο:

Το έργο του Επαμεινώνδα Χ. Γόνατα (1924) περιγράφει παράδοξες και αναπάντεχες σκηνές και καταστάσεις που φανερώνουν τις υπερρεαλιστικές του καταβολές (αυτόματη γραφή, συνειρμός κλπ.).

Ο πρόεδρος του Ισραήλ Μοσέ Κατσάβ, σε μία πλούσια συνέντευξή του στον Πέτρο Γκάτζια και την Ντέμη Καραγιάννη, αναλύει την ισραηλινή πολιτική για τη νέα παλαιστινιακή κυβέρνηση της Χαμάς, κάνει λόγο για διπλωματικό αδιέξοδο στην υπόθεση του Ιράν και δηλώνει ικανοποιημένος από τις επαφές του στην Ελλάδα.

"Τα παιδιά αυτά προωθούνται στην "αγορά" μέσα από δίκτυα και κυκλώματα άρτια οργανωμένα και την τελευταία πενταετία κυρίως μέσα από το Διαδίκτυο", εξηγεί στα "ΝΕΑ" ο κοινωνιολόγος Γρηγόρης Λάζος, επιστημονικός υπεύθυνος στην Ομάδα Καταπολέμησης Εμπορίας Ανθρώπων στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

Στις σελίδες του η ελλειπτικότητα συνδυάζεται με τη διαύγεια των εικόνων και ο αναγνώστης έχει μερικές φορές την εντύπωση πως διαβάζει πεζογραφήματα και όχι ποιήματα.

ΝΕΤ, 22.00

Στατιστικές δεν υπάρχουν, μονάχα επιμέρους προσεγγίσεις.

Η Ελένη Βακαλό (1921), που ασχολήθηκε με την κριτική των εικαστικών τεχνών, χρησιμοποιεί στο έργο της ασυνήθιστη θεματική και εξίσου ασυνήθιστα εκφραστικά μέσα.

Στην υγειά μας

Σύμφωνα με δεκάχρονη έρευνα του κ. Λάζου και των συνεργατών του με θέμα "Πορνεία και διεθνική σωματεμπορία στη σύγχρονη Ελλάδα" για τη δεκαετία 1990-2000, από τα τέλη του 1994 "ομάδες Αλβανών διεθνοσωματεμπόρων ανέπτυξαν συνεργασία με Έλληνες για τη συστηματική σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών.

Με την ποίησή της πλάθει έναν κόσμο παραμυθιού που την οδηγεί στην αναζήτηση της μυστικής και αθέατης πλευράς των πραγμάτων.

Στις μουσικές και τα τραγούδια της Μεσογείου θα μας ταξιδέψει η εκπομπή, με καπετάνιο τον Γιώργο Νταλάρα και συνοδούς τη μαγευτική Dulce Pontes από την Πορτογαλία και τον Στέφανο Κορκολή.

Οι τελευταίοι είχαν και τον ηγετικό ρόλο, λόγω της γνώσης τους σε ζητήματα επικοινωνίας και προώθησης των παιδιών…".

Μαζί τους σ' αυτό το μελωδικό οδοιπορικό -που παραπέμπει στην ήδη δισκογραφημένη συνεργασία τους από τη συναυλία τους στο Ηρώδειο με τίτλο "30ός - 40ός παράλληλος" και παντρεύει το μπουζούκι με τα fados και τους ναπολιτάνικους ρυθμούς με το ρεμπέτικο- η Έλλη Πασπαλά και η Ευανθία Ρεμπούτσικα, ο Χαλίλ και ο Μεχμέτ Μουσταφά, η Ανδριάνα Μπάμπαλη, ο Μιχάλης Τζουγανάκης και η Ελεωνόρα Ζουγανέλη.

"Μόνιμη σύγχυση"

ALPHA, 21.00

Μέσα σε 25 μήνες, οι ερευνητές εντόπισαν να εκδίδονται στην Αθήνα 390 παιδιά - 226 κορίτσια και 164 αγόρια.

Κοίτα τι έκανες

Από αυτά 109 ήταν ηλικίας έως 10 ετών (!), 114 είχαν ηλικία 11 και 12 χρόνων και 120 παιδιά είχαν ηλικία 13 και 14 χρόνων.

Τον Πέτρο Φιλιππίδη θα υποδεχθεί η Σεμίνα Διγενή στο τηλεοπτικό πλατό της εκπομπής.

Στην πλειονότητά τους οι παιδοπροαγωγοί δεν γνώριζαν με ακρίβεια την ηλικία των παιδιών που εκμεταλλεύονταν αλλά ούτε και τα ίδια τα παιδιά, που βίωναν μια κατάσταση μόνιμης σύγχυσης και απέδιδαν την ηλικία τους με απόκλιση ενός έτους.

Μαζί τους στην παρέα θα είναι και ο θίασος του θεατρικού έργου "Ψέμα στο ψέμα".

Στην ηλικία κάτω των 12 ετών, τα αγόρια ήταν περισσότερα από τα κορίτσια…

Μεταξύ αυτών και οι Σάκης Μπουλάς, Παύλος Χαϊκάλης, Άβα Γαλανοπούλου και πολλοί ακόμη ηθοποιοί.

Η προέλευση των παιδιών αυτής της ηλικίας ήταν από Ελλάδα (τσιγγάνικης κυρίως προέλευσης), από Αλβανία (μεγάλη ομάδα), από Μ. Ανατολή και Δ. Ασία.

Το μουσικό μέρος του "Κοίτα τι έκανες" θα ντύσει με παλιές και νέες επιτυχίες του ο Σταμάτης Γονίδης.

Εντοπίστηκαν παιδιά από τη Μολδαβία, τη Γεωργία, την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, το Καζαχστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Ιράκ και το Πακιστάν.

Οι τιμές

Τα "πορνικά" μισθώματα κυμαίνονται από 150 έως 880 ευρώ και διπλασιάζονται όταν ο "πελάτης" κρατήσει το παιδί όλο το απόγευμα ή το βράδυ. Η παράδοση του παιδιού για ένα ή δύο 24ωρα από τον προαγωγό στον πελάτη συμφωνείται με αντίτιμο τα 600 και πολλές φορές ξεπερνά και τα 6.000 ευρώ! Η σωματική και ψυχική κατάσταση στην οποία θα επιστραφεί το παιδί-εμπόρευμα διαφοροποιεί και την τιμή! Αν επιστραφεί με κακώσεις ή προϋπάρχει στη "συμφωνία" η κάκωση, ανεβαίνει και η τιμή, που ξεκινά από τα 1.500 ευρώ και αυτό όχι για λόγους ανθρωπιάς του σωματεμπόρου αλλά γιατί δεν θα το χρησιμοποιήσει για κάποιες μέρες ή γιατί μειώνεται η μελλοντική του απόδοση…".

Σύμφωνα με μέτριους υπολογισμούς, ανάλογα με την εποχή και τη ζήτηση, στην Αθήνα εκπορνεύονται από 40 έως 220 παιδιά κάτω των 13 ετών! Τα παιδιά ηλικίας από 13 και άνω αποτελούν το 7% του συνόλου των εκδιδομένων γυναικών και ανδρών και υπολογίζονται σε αρκετές εκατοντάδες…