Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Σύντομη είδηση

( ερχονται ριάλιτι κόντρες :: 8/1/2006 21:54:36) 

Κωνσταντής Σπυρόπουλος, Ναταλία Γερμανού και Ηλίας Ψινάκης θα… κριτικάρουν τα ανερχόμενα ταλέντα στο «Dream show-The music», που αρχίζει στα τέλη Φεβρουαρίου στον ALPHA.

Δρόμοι

2.1 Τα ελληνιστικά πνευματικά κέντρα

Σύντομα σε ΑΝΤ1 και ALPHA ξεκινούν «Fame story 4» και «Dream show»

ΡΟΥΣΣΟΣ ΒΡΑΝΑΣ

Οι πόλεις που ιδρύθηκαν από τον Αλέξανδρο και τους διαδόχους του στην Ανατολή εξελίχθηκαν γρήγορα σε αστικά κέντρα.

Ερχονται ριάλιτι κόντρες Για το συναίσθημα…

Κάποιες αναπτύχθηκαν σε μεγάλα οικονομικά και πολιτιστικά κέντρα.

Λέξη-κλειδί για το επόμενο πεντάμηνο στον τηλεοπτικό χώρο αναδεικνύεται η λέξη μουσική.

… οι αρχαίοι Έλληνες είχαν τη δική τους λέξη - ή μάλλον, ένα ολόκληρο λεξικό.

Ιδρύθηκαν με οργανωμένο πολεοδομικό σύστημα, περιβάλλονταν με τείχη, διέθεταν ανάκτορα, αγορές, γυμνάσια, παλαίστρες, στάδια, θέατρα, βιβλιοθήκες και ιερούς χώρους εξωραϊσμένους με αρχιτεκτονικά μνημεία, όπως ναούς, στοές και μεγάλους βωμούς.

Αφορμή γι' αυτό φυσικά θα είναι τα μουσικά ριάλιτι που ζεσταίνουν τις μηχανές τους, για να κάνουν λίαν συντόμως την εμφάνισή τους επί της οθόνης.

Στο Λύκειό του με τους μαθητές του, ο Αριστοτέλης επινόησε μια τέτοια λέξη που 2.400 χρόνια αργότερα μάς απασχολεί ακόμη.

Οι σπουδαιότερες μεγαλουπόλεις που εξελίχθηκαν σε πνευματικά κέντρα, ήταν η Αλεξάνδρεια, η Αντιόχεια και η Πέργαμος.

Ένα απ' αυτά είναι το ιδιαιτέρως αγαπητό στο κοινό «Fame story», που επανακάμπτει με τον τέταρτο κύκλο του, ο οποίος αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αρχές Μαρτίου.

Το "πάθος" ήταν μια συνηθισμένη λέξη που σήμαινε πόνο.

Η Αλεξάνδρεια.

Οι αιτήσεις ήδη είναι πολλές και μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να επιλεγούν οι δεκαοκτώ παίκτες που θα διαβούν τις πύλες της μουσικής ακαδημίας του ΑΝΤ1, η οποία σημειωτέον αλλάζει εξολοκλήρου με μια πλήρη ανακαίνιση.

Ο Αριστοτέλης την πήρε στον πληθυντικό της, "πάθη", και χώρεσε μέσα της όχι μόνο τον πόνο μα όλα τα συναισθήματα.

Ιδρύθηκε από τον Αλέξανδρο (331 π.Χ.) και γρήγορα εξελίχθηκε σε οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο.

Αγκάθι στις ετοιμασίες του μουσικού σόου αποτελεί το πρόσωπο που θα επιλεγεί για την παρουσίαση του «Fame story 4».

Τέτοια κάνουν οι συστηματικοί φιλόσοφοι (στους οποίους - το ομολογούμε - δεν τρέφουμε ιδιαίτερη αδυναμία).

Την κατοικούσαν Έλληνες, Αιγύπτιοι και Εβραίοι.

Από τη μια η Τατιάνα Στεφανίδου δηλώνει αρνητική στο ενδεχόμενο να βρεθεί πάλι στο τιμόνι του παιχνιδιού.

Και παίρνουν στον λαιμό τους και άλλους.

Η ανάπτυξη της οφειλόταν κυρίως στο μεγάλο λιμάνι, γνωστό από το νησάκι Φάρο, που βρισκόταν στην είσοδο του και το προστάτευε.

Από την άλλη ο ΑΝΤ1, όπως μαθαίνουμε, φαίνεται ότι έστρεψε το ενδιαφέρον του σε άλλα πρόσωπα, όπως ο Μάκης Πουνέντης, η Καλομοίρα, ακόμη και ο Νίκος Μαστοράκης, οι οποίοι ωστόσο δεν φαίνεται να περνούν τις εξετάσεις.

Ακούμε κάθε τόσο πολιτικούς να λένε, "Πρέπει να πάρουμε αποστάσεις από το συναίσθημα", μολονότι σε αυτό ακριβώς το συναίσθημα ποντάρουν για να κερδίσουν μερικές ψήφους παραπάνω.

Πάνω στο νησάκι κατασκευάστηκε ένα από τα επτά θαύματα, ένας πύργος που είχε στην κορυφή του φανό για να διευκολύνει την είσοδο των πλοίων στο λιμάνι.

Επιπλέον, πρόσφατα έφθασε στα αυτιά μας η είδηση ότι άνθρωποι του καναλιού επιθυμούν για τη θέση του παρουσιαστή του νέου «Fame» τον Γιώργο Λιανό, ο οποίος είχε αναδειχθεί δεύτερος στο «Fame story 3».

Η ιδέα…

Μεταξύ των οικοδομημάτων που τη διακοσμούσαν ξεχώριζε το Μουσείο και η Βιβλιοθήκη.

Σε ό,τι αφορά την κριτική επιτροπή, πλην της Εύης Δρούτσα, άνθρωποι της παραγωγής του παιχνιδιού φαίνεται πως έχουν προσεγγίσει τον Νίκο Καρβέλα και τον Στέφανο Κορκολή, οι οποίοι όμως μέχρι στιγμής δεν ανακοίνωσαν τις προθέσεις τους.

… πως το συναίσθημα μπορεί να μπεί σε ένα "κουτάκι" και να αποχωριστεί από τη σκέψη, πως το συναίσθημα είναι αυστηρώς ιδιωτική υπόθεση και πως πρέπει να μένει απ' έξω από την πολιτική, την επιστήμη και τον πολιτισμό, αμφισβητείται ολοένα και περισσότερο εσχάτως (και ευτυχώς).

Το Μουσείο ήταν ένα οικοδομικό συγκρότημα αφιερωμένο στις Μούσες, όπου συγκεντρώνονταν πνευματικοί άνθρωποι.

Στον ALPHA συνεχίζονται οι οντισιόν, από τις οποίες θα προκύψουν οι παίκτες που θα δούμε στο «Dream show-The music» στα τέλη Φεβρουαρίου, οπότε έχει προγραμματιστεί η πρεμιέρα του παιχνιδιού.

Άλλωστε, στην πρώτη κιόλας αράδα, με ένα συναίσθημα αρχίζει η "Ιλιάδα":

Περιελάμβανε βοτανικό, ζωολογικό κήπο και χώρους για αστρονομικές μελέτες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος το λάιβ πρόγραμμα θα μεταδίδεται κάθε Παρασκευή βράδυ και όχι κάθε Κυριακή, ώστε να αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση τόσο με το «Fame» όσο και με το σόου «Πολύ την Κυριακή».

"Τραγούδησε, θεά, την οργή του Αχιλλέα".

Στη Βιβλιοθήκη εργάζονταν οι γραμματικοί, άνθρωποι με φιλολογική παιδεία, που ασχολήθηκαν με την καταγραφή και το σχολιασμό των κειμένων των αρχαίων συγγραφέων.

Στην κριτική επιτροπή θα μετέχουν ο Ηλίας Ψινάκης, η Ναταλία Γερμανού και ο Κωνσταντής Σπυρόπουλος, ενώ παρουσιαστής θα είναι πάλι ο Ανδρέας Μικρούτσικος.

Βέβαια, στον Αριστοτέλη, όλα ήταν θέμα δοσολογίας: όχι υπερβολική οργή που να απειλεί την κοινωνία, αλλά αρκετή για να είναι αποτελεσματική.

Η εύκολη παροχή γραφικής ύλης, από την επεξεργασία του φυτού πάπυρος, συνέβαλε στη μεγάλη παραγωγή χειρογράφων.

Εννοούσε, φυσικά, τη δική του κοινωνία.

Υπολογισμοί ανεβάζουν τον αριθμό των χειρογράφων της Βιβλιοθήκης σε μισό εκατομμύριο.

Στη δική μας, το τρεμάμενο από οργή χέρι δύσκολα μπορεί να κρατήσει το δοσίμετρο.

1. Η Αλεξάνδρεια και τα βασιλικά ανάκτορα Η πόλη στο σύνολο της διασχίζεται από δρόμους κατάλληλους να κυκλοφορούν έφιπποι και άμαξες και από δυο δρόμους που είναι πολύ φαρδείς και εκτείνονται σε μήκος περισσότερο από ένα πλέθρο· αυτοί διασταυρώνονται δυο φορές και σε ορθή γωνία. Η πόλη περιέχει πολύ όμορφα δημόσια ιερά καθώς και τα βασιλικά ανάκτορα, τα οποία καταλαμβάνουν το ένα τέταρτο ή, ίσως, το ένα τρίτο της έκτασης της. Γιατί ο καθένας από τους βασιλείς, όπως ακριβώς αισθανόταν από έφεση προς τη λαμπρότητα ότι πρέπει να προσφέρει κάποιο διάκοσμο στα δημόσια μνημεία, έτσι αφιερωνόταν με προσωπικά έξοδα στην αναμόρφωση της κατοικίας του προσθέτοντας κάτι στα ήδη υπάρχοντα, κατά τρόπο τέτοιο ώστε - για να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια του ποιητή - να δημιουργούνται άλλα (κτήρια) από άλλα. Όλα τα κτίσματα, εντούτοις, συνδέονται μεταξύ τους αλλά και με το λιμάνι και μ' αυτά που ήταν έξω από το λιμάνι. Το Μουσείο επίσης είναι τμήμα των βασιλικών ανακτόρων έχει ένα δημόσιο περίπατο, μια εξέδρα με καθίσματα και ένα μεγάλο οίκημα στο οποίο βρίσκεται η αίθουσα του κοινού συσσιτίου των ανθρώπων της γνώσης που συμμετέχουν στο Μουσείο. Στράβων, Γεωγραφικά, XVII, 1,8.

Ύστερα ήρθε η ιδέα πως ο πολιτισμός στηρίζεται στην ικανότητα να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας - αυτό που ο Φρόυντ είπε "παραίτηση από την ικανοποίηση των ενστίκτων". Η Αντιόχεια.

Η επιστροφή…

Ιδρύθηκε από το Σέλευκο (300 π.Χ.), το βασιλιά της Συρίας, στον Ορόντη ποταμό.

… των σύγχρονων κοινωνιολόγων και πολιτικών επιστημόνων στα συναισθήματα δεν θα εξέπληττε τον Αριστοτέλη, παρατηρεί ο Σκοτ Μακλέμι στο περιοδικό "Χρονικά της Ανώτατης Εκπαίδευσης".

Ήταν διαιρεμένη σε τέσσερις συνοικισμούς, γι' αυτό ονομαζόταν και Τετράπολις.

Ο Έλληνας συστηματικός ήταν εκείνος που είχε πει πως τα επικίνδυνα συναισθήματα επικάθονται στην κοινωνία, όπως οι τοξίνες μέσα στο σώμα.

Κάθε συνοικισμός περιβαλλόταν από τείχος και όλη επίσης η πόλη κλεινόταν από ενιαίο τείχος.

Η λύση που πρότεινε;

Ήταν εξωραϊσμένη με λαμπρά οικοδομήματα και αγάλματα.

Η κάθαρση.

Οι πρώτοι κάτοικοι της ήταν Μακεδόνες, Αθηναίοι, Κρήτες και Κύπριοι·

Η απελευθέρωση του έντονου συναισθήματος του κοινού σε μια τραγική παράσταση.

στη συνέχεια ήρθαν και άλλοι από ποικίλα ασιατικά έθνη, με αποτέλεσμα να μεταβληθεί βαθμιαία σε πολυπολιτισμικό κέντρο.

Να γιατί δεν μας αρέσουν οι συστηματικοί φιλόσοφοι.

Η Πέργαμος.

Πάνω που μαθαίνουμε να ζούμε με τις "τοξίνες" μας, όλο και κάποιος πρόθυμος θα βρεθεί να μας τις ρουφήξει, τρυπώντας μας με μια "σύρριγγα" το χέρι.

Ήταν η πρωτεύουσα του κράτους των Ατταλιδών στη Μ. Ασία.

(Έτσι είναι οι "γιατροί" του πολιτισμού.)

Εξελίχθηκε σε σπουδαίο κέντρο, όταν ο Φιλέταιρος, θησαυροφύλακας του Λυσίμαχου, βασιλιά της Θράκης, αποστάτησε και ζήτησε τη βοήθεια του Σέλευκου.

Η ευτυχία…

Αργότερα, οι διάδοχοι του και κυρίως ο Άτταλος Α, επέκτειναν την εξουσία τους στη Μ. Ασία και ανεξαρτητοποιήθηκαν από τους Σελευκίδες.

… είναι ένα συναίσθημα που οι ευτυχισμένοι άνθρωποι δεν το σκέφτονται ποτέ.

Η πόλη της Περγάμου ήταν κτισμένη σε οχυρωμένη ακρόπολη και διαρθρωνόταν σε τρεις εξώστες.

Απλώς χαμογελούν και συνεχίζουν να είναι ευτυχισμένοι.

Ήταν φημισμένη για τη Βιβλιοθήκη της, όπου είχαν συγκεντρωθεί διακόσιες χιλιάδες περίπου χειρόγραφα.

"Πόσοι κακόμοιροι σοφοί δεν έχασαν τα λογικά τους παραμελώντας τα εγκόσμια", έγραφε το 1621 ο Ρόμπερτ Μπάρτον στην "Ανατομία της μελαγχολίας" (που σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες είναι μια σύγχρονη μάστιγα).

Η έλλειψη παπύρου οδήγησε τους Περγαμηνούς στην ανακάλυψη νέας γραφικής ύλης, της περγαμηνής, που προέρχεται από την επεξεργασία του εμβρύου της κατσίκας.

"Και αυτό, μόνο και μόνο για να αποκτήσουν γνώση, που ύστερα από τόσο κόπο, θα κάνει τον κόσμο να τους βλέπει σαν καταγέλαστους, ανόητους, κουτούς, κόπανους, απροσάρμοστους, καταδικαστέους, ξεκούτηδες και παλαβούς!".

Στους Περγαμηνούς αποδίδεται η ιδέα της δημιουργίας Μουσείου, οικοδομήματος δηλαδή που είχε την ίδια λειτουργία με τα σύγχρονα μουσεία.

Για να μην κλαις, πρέπει να γελάς.

Η Πέργαμος, ωστόσο, έγινε περισσότερο γνωστή για τον περίφημο βωμό του Διός. Ήταν μεγάλων διαστάσεων αρχιτεκτονικό έργο που οικοδομήθηκε σε ανάμνηση της απόκρουσης των Γαλατών από τους Περγαμηνούς.

Άγαλμα της Τύχης της Αντιόχειας (300 π.Χ.). Είναι αλληγορική απεικόνιση της πόλης. Η γυναικεία μορφή στο κεφάλι φέρει ως στέμμα τα τείχη της πόλης, πατάει σε ένα νέο που συμβολίζει τον Ορόντη ποταμό και κρατάει στάχυα που συμβολίζουν την ευημερία της. (Ρώμη, Μουσείο Βατικανού)

Η Πέργαμος, η πρωτεύουσα του κράτους των Ατταλιδών. Το μικρό ελληνιστικό βασίλειο της Περγάμου ιδρύθηκε (293 π.Χ.) μετά από τα άλλα μεγάλα βασίλεια. Η πόλη ήταν οικοδομημένη σε τρεις εξώστες και διακοσμημένη με λαμπρά μνημεία μεταξύ των οποίων και ο βωμός του Διός.

2. Ο βωμός του Διός της Περγάμου Η Πέργαμος … έδωσε ορισμένα αξιόλογα έργα γλυπτικής και φαίνεται ότι ήταν το κέντρο μιας σημαντικής σχολής. Πάνω στο μεγάλο Βωμό του Δία, ο βασιλιάς Ευμενής ο Β' είχε προσθέσει μια κολοσσιαία κυκλική ζωφόρο που απεικόνιζε τη Μάχη των Θεών και των Γιγάντων. Η δράση «περικυκλώνει» κυριολεκτικά το μνημείο με δραματική ζωντάνια, καθώς οι μορφές φαίνονται σαν να σκαρφαλώνουν ή να σέρνονται πάνω στα σκαλοπάτια που οδηγούν στο θυσιαστήριο. Ο τρόπος με τον οποίο αποδίδονται οι πτυχώσεις των ενδυμάτων βοηθάει στη δημιουργία δραματικού κλίματος. Αυτό όμως που κυριαρχεί, είναι το νευρώδες λάξευμα των μυώνων και των σωμάτων γενικότερα, που διακρίνονται για την ένταση τους και τις συσπάσεις τους. Ωστόσο ο καλλιτέχνης δεν αρκείται σ' αυτά τα στοιχεία για να μεταδώσει τη φρίκη της πάλης. Τα πρόσωπα χαρακτηρίζονται επίσης από μια έκφραση υπέρτατης έντασης και αγωνίας. Το έργο αυτό του 2ου αιώνα π.Χ. είναι αντιπροσωπευτικό της τεχνοτροπίας της Περγάμου στη φάση της μεγαλύτερης ακμής της και αποτελεί το κατεξοχήν μέτρο για τις διαφορές ανάμεσα στους γλύπτες της Ελληνιστικής περιόδου και τους προσδεμένους στους Κλασικούς κανόνες προκατόχους τους του 4ου αιώνα. J. Boardman, Αρχαία ελληνική τέχνη, μετ. Ανδρ. Παππάς, εκδ. Υποδομή, σ. 220-221.