Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΤΣΟΓΚ ΤΣΕ-ΚΟΓΚ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ

A ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Ο 43χρονος Τσογκ Τσε-Κογκ, ο πλέον επικίνδυνος κακοποιός του Χογκ Κογκ, με πλούσια δράση και στη Νότια Κίνα, ο οποίος εικονίζεται εδώ σε φωτογραφία αρχείου, καταδικάσθηκε χθες από δικαστήριο της Καντόνας στην εσχάτη των ποινών.

Θρησκευτική ή πολιτική προσέγγιση;

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η δράση του καλύπτει τα περισσότερα άρθρα του ποινικού κώδικα, καθώς κρίθηκε ένοχος, μεταξύ άλλων, για ανθρωποκτονίες, ληστείες, απαγωγές, εμπόριο όπλων, σύσταση και συμμορία.

Π. Κ. ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ

Κείμενο 1 [Ας γνωρίσουμε τη Σαλαμίνα]

Μάλιστα, δύο απαγωγές βαθύπλουτων επιχειρηματιών πιστεύεται ότι του είχαν αποφέρει λύτρα της τάξης των 63 δισεκατομμυρίων δραχμών!

Ο διαχωρισμός θρησκείας/Εκκλησίας και κράτους συνιστά ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της φιλελεύθερης, δημοκρατικής πολιτείας ευρωπαϊκού τύπου.

Στα νεότερα χρόνια η Σαλαμίνα είναι τόπος παραθερισμού μεγάλου αριθμού κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Μαζί του δικάστηκαν και άλλοι 36 συνεργάτες του, τέσσερις καταδικάσθηκαν επίσης σε θάνατο. Το ευρωπαϊκό κράτος είναι "κοσμικό" κράτος.

Σελήνια, Κακή Βίγλα, Περάνι, Περιστέρια, όλα τοποθετημένα στις ανατολικές ακτές, αποτελούν παραθεριστικούς οικισμούς με μια περίεργη αισθητική.

Όλοι οι καταδικασθέντες έχουν δικαίωμα να ασκήσουν έφεση εντός δέκα ημερών. Η ανάμειξη της θρησκείας/Εκκλησίας στην πολιτική διαδικασία και πολύ περισσότερο στη διαδικασία της εξωτερικής πολιτικής αποτελεί μια από τις πλέον επικίνδυνες καταστάσεις.

Χαμηλοί λόφοι περιβάλλουν με στοργή ένα τοπίο που δέχτηκε την αυτοσχεδιαστική αρχιτεκτονική παρέμβαση των κατοίκων του.

Εκ των συγκατηγορουμένων του, οι 18 είναι από το Χογκ Κογκ. Σοβαρές μελέτες διαπιστώνουν τελευταία ότι η "θρησκεία επιστρέφει" είτε ως μεταφυσικό, κοινωνικό φαινόμενο ή ως τρόπος σκέψης, ανάλυσης και προσέγγισης της πραγματικότητας.

"Χειροποίητα" μικρά σπιτάκια ξεπροβάλλουν άναρχα κτισμένα, εξυπηρετώντας εγωιστικά τις ανάγκες των ενοίκων τους. Ότι ο Τσογκ Τσε-Κογκ, ο επονομαζόμενος και "τζογαδόρος", είναι κακοποιός ολκής, κανείς δε φαίνεται να το αμφισβητεί.

Η "επιστροφή" μπορεί, όπως γράφει ο Ν. Μουζέλης στο "Βήμα" (5.1.2003), να αποτελεί μέρος του προσανατολισμού της νέας γενιάς προς μεταϋλιστικές αξίες και τρόπο ζωής.

Απομακρυσμένα το ένα από το άλλο, λες κι επιθυμούν να τραβήξουν την προσοχή του περαστικού, που αναγκαστικά κοντοστέκεται για να σχολιάσει τη συνύπαρξη -σε αρκετά σπίτια- της ελληνικής σημαίας με τη σημαία του Ολυμπιακού! Όμως, η περίπτωσή του πήρε πολιτικές διαστάσεις και προκάλεσε πολλές συζητήσεις και σοβαρές ανησυχίες στο Χογκ Κογκ. Πολλοί νομικοί, αυτής της μέχρι πέρσι βρετανικής αποικίας, υποστηρίζουν ότι η υπόθεση του "τζογαδόρου" αποδεικνύει την πλήρη υποταγή του τοπικού δικαστικού συστήματος στην Κίνα.

Ωστόσο και ανεξάρτητα από τις ρίζες του φαινομένου, η θρησκευτική προσέγγιση της πραγματικότητας και ιδιαίτερα της παγκόσμιας πραγματικότητας προσλαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις στις ΗΠΑ - στη χώρα που υποτίθεται αντιμάχεται το ισλαμικό (θρησκευτικό) φονταμενταλισμό.

Οι παραλίες, γραφικές, συνομιλούν αδιάκοπα με τις μελαγχολικές σιλουέτες των αγκυροβολημένων καραβιών στο βάθος.

Η συμφωνία Πεκίνου-Λονδίνου για την επιστροφή του Χογκ Κογκ στην Κίνα, προέβλεπε ότι θα διατηρηθούν ανέπαφες η ανεξαρτησία και οι αρμοδιότητες της τοπικής δικαιοσύνης.

Ο ύπατος εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κοινή εξωτερική πολιτική, Ξ. Σολάνα, εξέφρασε πρόσφατα την "απόγνωσή" του για το γεγονός ότι οι ΗΠΑ "βλέπουν" ολοένα και περισσότερο τον κόσμο σε θρησκευτικούς όρους, σε απλοϊκούς μανιχαϊστικούς όρους άσπρο/μαύρο.

Τα καράβια χάνονται απ' το οπτικό πεδίο όσο κατεβαίνουμε νοτιότερα.

Όμως, δεν προβλέφθηκε, λόγω διαφωνιών, καμία πρόνοια για τη δυνατότητα έκδοσης στο Χογκ Κογκ όσων κατοίκων του συλλαμβάνονται στην Κίνα και κατηγορούνται για εγκλήματα που διέπραξαν και στην πατρίδα τους.

Η "θρησκευτική αντίληψη του κόσμου" έχει τόσο βαθιά διεισδύσει στον Λευκό Οίκο που επηρεάζει το σύνολο της εξωτερικής πολιτικής, λέει ο κ. Σολάνα.

Πινακίδες λίγες έως ανύπαρκτες προτρέπουν τον περιηγητή να εμπιστευτεί το ένστικτό του, ακολουθώντας διαδρομές που τον φέρνουν αντιμέτωπο με παλιές γνώριμες κι ωστόσο ξεχασμένες αγγελίες:

Πολλοί κάτοικοι του Χογκ Κογκ θεωρούν τη μη αναγνώριση της ανεξαρτησίας του δικαστικού συστήματός τους από το Πεκίνο ως ένα κακό προηγούμενο που θα μπορούσε σιγά σιγά να επεκταθεί και σε θέματα πολιτικών ελευθεριών και οικονομικής δράσης.

Ο κόσμος χωρίζεται στην "επικράτεια του Θεού" και στην "επικράτεια του Σατανά", στις δυνάμεις του "καλού" και στις δυνάμεις του "κακού".

"Ντομάτα ντόπια, κόβετε μόνοι σας" και πιο κάτω "Πουλάμε κουνέλι ζωντανό, το παίρνετε αμέσως, εδώ".

Ο φόβος αυτός βασίζεται στο γεγονός ότι η τοπική νομοθεσία αποκλίνει σε πολλά σημεία, λόγω βρετανικής παράδοσης, από τα ισχύοντα στην κομμουνιστική Κίνα.

Οι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου εμφανίζονται συχνά-πυκνά με τη Βίβλο σε διάφορες συναντήσεις χάραξης πολιτικής, σύμφωνα με τους "Financial Times" (4-5/1/2003).

Η νότια πλευρά του νησιού ανταμείβει και τον πιο απαιτητικό. Για παράδειγμα, υπογραμμίζεται ότι στο Χογκ Κογκ δεν ισχύει η θανατική ποινή, ενώ στην Κίνα, μόνο μέσα στο 1997 εκτελέσθηκαν 1.800 κατάδικοι.

Απίστευτα πράγματα.

Το τοπίο γίνεται ξαφνικά άγριο με έντονη και πυκνή βλάστηση.

Η επικράτηση των αντιλήψεων αυτών στις ΗΠΑ με τις συνέπειες για την εξωτερική πολιτική τείνει να διευρύνει το "πολιτιστικό χάσμα" μεταξύ Ευρώπης και Ην. Πολιτειών.

Πλούσιος πευκώνας ξεδιπλώνεται δεξιά κι αριστερά του ασφαλτοστρωμένου δρόμου με αναζωογονητικές μυρωδιές, μελίσσια και τιτιβίσματα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση "βλέπει" τον κόσμο ως ένα εξαιρετικά περίπλοκο σύστημα συγκρουόμενων συμφερόντων, απόψεων, κ.λπ., που προκαλούνται από συγκεκριμένες αιτίες (οικονομικές, πολιτικές, πολιτιστικές κ.λπ.).

Ο φιδίσιος δρόμος της καθόδου, που οδηγεί στους νότιους παραλιακούς οικισμούς, Κολώνες, Άγ. Δημήτριος, Σατερλί, Κανάκια, συμμετέχει στο κρυφτό που παίζουν οι αχτίδες του ήλιου με τις φυλλωσιές των δέντρων, αφήνοντας μικρά αναπάντεχα ξέφωτα, αγνάντι στο γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας.

Η διαχείριση των προβλημάτων του κόσμου αυτού απαιτεί κάτι πολύ περισσότερο από μια μανιχαϊστική προσέγγιση.

Οι ήσυχες κυματόβρεχτες ταβερνούλες στις βοτσαλωτές παραλίες προσκαλούν τον κολυμβητή να γευτεί το ψητό χταποδάκι και τα κάθε λογής όστρακα συνοδεία ούζου.

Απαιτεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική πολλαπλών μέσων και όχι μόνο τη χρήση στρατιωτικής δύναμης.

Πολύβουοι, ειδικά το καλοκαίρι, οι παραθεριστικοί οικισμοί, με το σχεδόν αποκλειστικά ελληνικό τουρισμό, με τα παιδιά να παίζουν στους χωματόδρομους και τους μεγαλύτερους να εκκλησιάζονται τα απογεύματα ή να συζητούν σε πηγαδάκια, δημιουργούν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, κράμα νησιού και χωριού.

περ. "Γεωτρόπιο", εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 2003 (διασκευή)

Ερώτηση κατανόησης Παρά την ανθρώπινη παρέμβαση, αυτή η φύση διατηρεί την ομορφιά της. Μπορείτε να επιβεβαιώσετε τη θέση αυτή με στοιχεία από το κείμενο;