Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( τα σημαντικοτερα εργα που προωθει ο δημος καλαμαριας για το ε.π.τ.α. ) 

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Π.Τ.Α. Το "γιοφύρι" της… Ομόνοιας!

Διδακτικοί στόχοι

Διοικητικό κέντρο και αλιευτικό καταφύγιο

Από το 1997 έχουν ξεκινήσει τα έργα ανάπλασης της πλατείας

Στόχοι του κεφαλαίου αυτού είναι οι μαθητές: - να διατυπώνουν για το ίδιο πρόβλημα εναλλακτικές προγραμματιστικές λύσεις, να τις συγκρίνουν και να τις αξιολογούν με βάση προκαθορισμένα κριτήρια. - να προσδιορίζουν τα όρια χρήσης κάθε προγράμματος που δημιουργούν. - να αναζητούν και να διερευνούν τις δυνατότητες επέκτασης των προ γραμμάτων που δημιουργούν (νέες πρόσθετες λειτουργίες, κ.λπ.). - να αξιολογούν τα προγράμματα που δημιουργούν. - να διακρίνουν ποιες είναι οι αναγκαίες σημειώσεις για την τεκμηρίωση του προγράμματος. - να συντάσσουν το φάκελο τεκμηρίωσης της εφαρμογής. - να διακρίνουν τα στάδια του κύκλου ζωής ενός προγράμματος

Ο προϋπολογισμός των έργων που θα καταθέσει ο δήμος Καλαμαριάς βάσει του Ειδικού Προγράμματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα φτάσει, σύμφωνα με τον Χριστόδουλο Οικονομίδη, τα 8.217.000.000 δρχ.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

Προερωτήσεις

Την υλοποίηση σαράντα ενός έργων, ο προϋπολογισμός των οποίων φτάνει τα 8 δισεκατομμύρια 217 εκατομμύρια δραχμές, θα ζητήσει ο δήμος Καλαμαριάς από το υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, βάσει του νέου Ειδικού Προγράμματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ε.Π.Τ.Α.), το οποίο προωθεί το υπουργείο.

Ακόμη ενάμιση μήνα θα πρέπει να περιμένουμε για να περπατήσουμε στην αναμορφωμένη Ομόνοια. Η ιστορία της ανάπλασης της πιο γνωστής πλατείας της Αθήνας άρχισε το 1997 όταν μετατράπηκε σε ένα από τα δεκάδες εργοτάξια του Μετρό. Η παράδοσή της, ωστόσο, αναβάλλεται συνεχώς.

- Πιστεύεις ότι το τέλος της δημιουργίας ενός προγράμματος, είναι το να το θέσεις σε παραγωγή;

Μεταξύ άλλων ο δήμος Καλαμαριάς ζητάει πρώτα απ' όλα την κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου, καθώς είναι πολλές οι οικογένειες που ζουν από την αλιεία.

Το εργοτάξιο. Εξακολουθεί να παραμένει εργοτάξιο η Πλατεία Ομονοίας. Τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί

- Νομίζεις ότι η λύση του προβλήματος που διατύπωσες είναι μοναδική;

Επιπλέον προτείνει τη δημιουργία του διοικητικού κέντρου, όπου θα στεγάζονται όλες οι δημόσιες υπηρεσίες της περιοχής, ενώ μέσα στις διεκδικήσεις του δήμου είναι οι αναπλάσεις δρόμων και περιοχών, όπου χρειάζεται άμεση επέμβαση. Οι αρμόδιοι (Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων, ΥΠΕΧΩΔΕ, υπουργείο Πολιτισμού) είχαν υποσχεθεί ότι οι κάτοικοι της Αθήνας θα έκαναν Πρωτοχρονιά φέτος με μια καινούργια Ομόνοια.

- Γνωρίζεις τι είναι πακέτο λογισμικού και ποια η διαφορά του με το πρόγραμμα;

"Το ποσό που ζητάμε ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς είμαστε ένας εξελισσόμενος δήμος", δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χθες το μεσημέρι ο δήμαρχος της Καλαμαριάς, Χριστόδουλος Οικονομίδης.

Ότι εντός του Δεκεμβρίου του 2002 η πλατεία θα διέθετε καινούργια πλακόστρωση, ξύλινο "μονοπάτι", κερκίδες προσανατολισμένες στην Ακρόπολη, το γλυπτό του Ζογγολόπουλου και δυο λιμνούλες…

- Έχεις ακούσει για τον φάκελο τεκμηρίωσης προγράμματος;

Τόνισε μάλιστα πως πρέπει να δοθεί στην Καλαμαριά η εικόνα που ταιριάζει στην πόλη των 200.000 κατοίκων.

Η πραγματικότητα τούς διέψευσε.

"Τα έργα δε θα γίνονται στο εξής ανάλογα με τις φιλίες και τις γνωριμίες των δημάρχων στα υπουργεία", δήλωσε ο κ. Οικονομίδης.

Η πλατεία εξακολουθεί να είναι περιφραγμένη και τα έργα συνεχίζονται.

Ο δήμαρχος πάντως διευκρίνισε πως όλα τα προτεινόμενα έργα δεν είναι έργα εντυπωσιασμού, αλλά μια σοβαρή δουλειά της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου.

Το νέο ραντεβού είναι τώρα στα τέλη Φεβρουαρίου.

Το πρόγραμμα Ε.Π.Τ.Α.

Η αιτία της νέας αναβολής για την παράδοση της πλατείας είναι αυτή τη φορά ένα κουβούκλιο εξαερισμού του Μετρό. "Είναι ένα μικρό κτίσμα ύψους ενάμισι μέτρου.

Το Ε.Π.Τ.Α. έχει πενταετή διάρκεια (1998-2002) και μπορεί να παραταθεί σε επτά χρόνια με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Η παρουσία του εμποδίζει την ολοκλήρωση των έργων" εξήγησε χθες στα "ΝΕΑ" ο υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρείας Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων κ. Φώτης Γιαννόπουλος. "Έχουμε ζητήσει να απομακρυνθεί εδώ και αρκετούς μήνες".

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιέχει πέντε υποπρογράμματα, εκ των οποίων το "5" αφορά στους ΟΤΑ της Αττικής και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Η εταιρεία Αττικό Μετρό, από τη δική της πλευρά, υποστηρίζει ότι αποτελεί δύσκολη υπόθεση η απομάκρυνση του συγκεκριμένου κτίσματος και την τοποθετεί, κατηγορηματικά, μέσα στο καλοκαίρι.

Το υποπρόγραμμα "5" χωρίζεται σε δέκα εννιά μέτρα, τα οποία κατηγοριοποιούν τα έργα, τις μελέτες και τις ενέργειες των δήμων που μπορούν να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν από το Ε.Π.Τ.Α.

Μήπως αυτό σημαίνει ότι θα περιμένουμε έως τότε για να δούμε τη νέα Ομόνοια;

Σκοπός του προγράμματος είναι η ορθολογική αξιοποίηση των χρηματοδοτήσεων, που κατευθύνονται στους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ, έτσι ώστε να βελτιώνεται η αποδοτικότητά τους και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ΟΤΑ.

"Η ανάπλαση της πλατείας έχει αποδεσμευτεί χρονικά από οποιαδήποτε τροποποίηση της απόληξης του φρέατος εξαερισμού" ανέφερε χθες στα "ΝΕΑ" η διοίκηση της εταιρείας.

Ελένη Ζέρβα

"Η τροποποίηση του εξαερισμού θα γίνει εντός των θερινών μηνών".

Κυκλική για 73 χρόνια

Εκατόν εβδομήντα χρόνια χρειάστηκαν για να καταργηθεί ο κύκλος της Πλατείας Ομονοίας. Το 1833 οι αρχιτέκτονες Κλεάνθης και Σάουμπερτ την είχαν σχεδιάσει ως ορθογώνια και η επίσημη ονομασία της ήταν Πλατεία Ανακτόρων. Το σχέδιο αυτό δεν εφαρμόστηκε ποτέ, αφού το 1834 ανετέθη στον αρχιτέκτονα Λέο φον Κλέντσε η αναθεώρησή του. Το νέο σχέδιο προέβλεπε τη δημιουργία μιας μικρής κυκλικής πλατείας η οποία είχε πάρει το όνομα του βασιλέα Όθωνα ως Πλατεία Όθωνος. Και αυτό δεν εφαρμόστηκε. Το 1849 με βασιλικό διάταγμα η πλατεία παίρνει σχήμα ορθογώνιο.

Το 1863 γίνεται σύμβολο ενότητας των αντιμαχόμενων πολιτικών πλευρών και μετονομάζεται σε Πλατεία Ομονοίας.

Στο τέλος του 19ου αιώνα δενδροφυτεύεται συστηματικά και από το 1877 φωτίζεται με λάμπες φωταερίου. Το 1880 γίνεται αφετηρία του ιπποσιδηροδρόμου. Το 1895 δημιουργείται ο σταθμός του τρένου Αθηνών - Πειραιώς. Το 1930 γίνεται κυκλική.