Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( συλλαλητήριο με κόντρες :: 9/3/2006 19:15:20) 

Ενοχλημένοι εμφανίστηκαν πολλοί εκπαιδευτικοί, καθώς είδαν τα αιτήματά τους να επισκιάζονται από τη διαμάχη για τη σχολική στέγη

5.3.1. Το βάρος, το έργο και η … συντήρηση

Με μπροστάρηδες τους λιγοστούς τελικά μαθητές ξεκίνησε η πορεία των εκπαιδευτικών, των γονέων και των… δημάρχων, οι οποίοι δεν είχαν την ανάλογη με την αρχική εκδήλωση συμμετοχής εκπροσώπηση. Εικόνα 5.5: Το βάρος παράγει και καταναλώνει έργο.

Μικρότερη από το αναμενόμενο η συμμετοχή στην κινητοποίηση για τα προβλήματα της παιδείας

Στην εικόνα 5.5 βλέπουμε κινήσεις σωμάτων κατά τις οποίες ο ρόλος του βάρους είναι καθοριστικός.

Συλλαλητήριο με κόντρες

Το γκελάρισμα της σφαίρας Σ στα σκαλοπάτια και η πλάγια βολή στον αέρα επηρεάζονται σχεδόν αποκλειστικά από το βάρος.

Με συμμετοχή μικρότερη από την αναμενόμενη πραγματοποιήθηκε το χθεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη.

Το "σχεδόν" αναφέρεται στην παράλειψη της αντίστασης του αέρα, την οποία θεωρούμε αμελητέα.

Η… προεκλογική τροπή που πήρε το συλλαλητήριο ενόχλησε πολλούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είδαν τα δικά τους αιτήματα να επισκιάζονται από τις κόντρες για τη σχολική στέγη.

Στις κινήσεις της εικ. 5.5, λοιπόν, το έργο προέρχεται μόνο από το βάρος .

Με μπροστάρηδες τους λιγοστούς τελικά μαθητές ξεκίνησε η πορεία των εκπαιδευτικών, των γονέων και των… δημάρχων, οι οποίοι δεν είχαν την ανάλογη με την αρχική εκδήλωση συμμετοχής εκπροσώπηση.

Όταν το σώμα κινείται κατακόρυφα προς τα πάνω ή προς τα κάτω, το έργο του βάρους υπολογίζεται εύκολα.

"Δεν πάει άλλο με τον κυβερνητικό εμπαιγμό.

Αν μετατοπίζεται το σώμα κατακόρυφα κατά h, βρίσκουμε:

Θα μπορούσαμε να σιωπήσουμε, όμως προτιμάμε τον τραχύ δρόμο του αγώνα", τόνισε ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης, καλώντας όλους να συμμετάσχουν στο τελευταίο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (μέχρι στιγμής έχουν γίνει έντεκα) στην Αθήνα.

Άνοδος: [pic]

Αιχμή του δόρατος υπήρξε για ακόμη μία φορά το πρόβλημα της σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη.

Κάθοδος: [pic]

Παρά την απροθυμία ορισμένων διοργανωτών να προσκαλέσουν στην κινητοποίηση τον νομάρχη Θεσσαλονίκης, ο κ. Π. Ψωμιάδης παραβρέθηκε, λέγοντας πως το χθεσινό συλλαλητήριο τον δικαιώνει.

Ας αναρωτηθούμε: Στο σερβίς του βόλεϊ ο παίκτης ρίχνει κατακόρυφα προς τα πάνω τη μπάλα. Το έργο του βάρους, μέχρι να ξαναγυρίσει η μπάλα στο ύψος του παίκτη, είναι: W=-Bh+Bh=0 . Γιατί, τότε, γίνεται η κίνηση αυτή; Ο άλλος παίκτης, που ρίχνει τη μπάλα απ' την αρχή προς τα αντίπαλα καρέ, τι διαφορετικό κάνει; Έτσι κι αλλιώς και οι δυο παίκτες στο δίποντο στοχεύουν…

"Θα φτάσω μέχρι και τη διαγραφή μου, προκειμένου να φτιάξω σχολεία για τα παιδιά και όχι τα παλάτια της Αθήνας.

Όταν η κίνηση του σώματος δεν είναι κατακόρυφη αλλά πλάγια, όπως στην εικόνα 5.5 β, το έργο του βάρους υπολογίζεται με υπομονή.

Όσα έγιναν τα τελευταία τρία χρόνια στη νομαρχία δεν έγιναν τα προηγούμενα δέκα", τόνισε.

Προσεγγίζουμε την τροχιά με μια σειρά οριζόντιων και κατακόρυφων μετατοπίσεων.

Μετά και τις καταγγελίες ότι δεν προχωρούν τα έργα που έχει αναλάβει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων, η διοίκηση του ΟΣΚ εξέδωσε ανακοίνωση, σημειώνοντας ότι η απορρόφηση πιστώσεων στη Θεσσαλονίκη αυξήθηκε τη διετία 2004-05 κατά 40% ως προς τη διετία 2002-03 (35.000.000 ευρώ έναντι 25.000.000 ευρώ).

Είναι φανερό ότι για την κίνηση από το Ο στο Ο', που απέχουν υψομετρικά κατά h, το έργο βάρους είναι: W=-Bh.

Σύμφωνα με τον ΟΣΚ, την προσεχή διετία οι προβλεπόμενες απορροφήσεις θα είναι κατά 150% αυξημένες έναντι του 2002-03 (65.000.000 ευρώ).

Το ίδιο αποτέλεσμα προκύπτει και για τη μετατόπιση του σώματος πάνω σε κεκλιμένο επίπεδο, ώστε να βρεθεί κατά h ψηλότερα (εικόνα 5.6).

Ήδη για το 2006 προγραμματίζεται απορρόφηση 29.000.000 ευρώ έναντι 21.000.000 ευρώ του 2005.

Εικόνα 5.6: Έργο του βάρους σε κεκλιμένο επίπεδο

Η πορεία των περίπου 1.000 ατόμων κατέληξε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, όπου εκπρόσωποι των διαδηλωτών συναντήθηκαν με τον γενικό γραμματέα του ΥΜΑΘ Λουκά Ανανίκα.

Η μεταφορά του σώματος από το σημείο Δ του εδάφους στο Ε του τραπεζίου μπορεί να γίνει με δυο τρόπους: α) Μέσω της διαδρομής ΔΖΕ: Το έργο του βάρους ισούται με: [pic] β) Μέσω της διαδρομής ΔΕ (με τη βοήθεια πλάγιας σανίδας): [pic] (αφού [pic] στο τρίγωνο ΔΕΖ και [pic]). Το έργο του βάρους, επομένως, αποδεικνύεται ανεξάρτητο από τη διαδρομή που επιλέγουμε. Επίσης, στην κλειστή διαδρομή ΔΖΕΔ το έργο του βάρους είναι: [pic].

Ο τελευταίος ζήτησε από τους εκπαιδευτικούς φορείς να ιεραρχήσουν τα αιτήματά τους, ώστε να μπορέσουν να προωθηθούν από τον ίδιο πιο εύκολα.

Η ιδιότητα του έργου βάρους μεταξύ δυο σταθερών σημείων να είναι το ίδιο, ανεξάρτητα από τη διαδρομή που επιλέγουμε ανάμεσα στα σημεία, κατατάσσει το βάρος σε μια σημαντική κατηγορία δυνάμεων, στις συντηρητικές η διατηρητικές.

Νωρίτερα, ομάδα εκπαιδευτικών που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ έκανε δική της πορεία διαμαρτυρίας προς το ΥΜΑΘ.

Συντηρητικές η διατηρητικές δυνάμεις είναι εκείνες των οποίων το έργο είναι ανεξάρτητο από τη διαδρομή και εξαρτάται μόνο από τη θέση του αρχικού και του τελικού σημείου. Με άλλα λόγια, το έργο αυτών των δυνάμεων σε κλειστή διαδρομή είναι ίσο με μηδέν.

Αιτήματα προς το υπουργείο

Το βάρος πρωταγωνιστεί σε πολλά από τα συστήματα που αποκαλούμε μηχανές.

Υπόμνημα στο υπουργείο Παιδείας έστειλαν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς του 3ου, του 12ου και του 14ου Δημοτικού Σχολείου Αμπελοκήπων.

Μηχανή, γενικά, θεωρούμε κάθε διάταξη με την οποία επιδιώκουμε κέρδος σε κάποιο φυσικό μέγεθος.

Οι παραπάνω διαμαρτύρονται για την προτεινόμενη κατάργηση του 14ου Δημοτικού Σχολείου Αμπελοκήπων, η οποία, όπως αναφέρουν, θα δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα σχολικής στέγης στην περιοχή.

Δείτε, π.χ., την περίπτωση της εικ. 5.6.

Ζητούν, παράλληλα, να επισπευσθούν οι διαδικασίες κατασκευής του νέου σχολικού συγκροτήματος στο οικόπεδο Φιλίππου.

Με τη "μηχανή" που λέγεται κεκλιμένο επίπεδο κερδίζουμε σε δύναμη, αφού απαιτείται ελάχιστη τιμή της (για μετακίνηση χωρίς τριβή με πολύ μικρή και σταθερή ταχύτητα) ίση με F=Βημφ. Η αντίστοιχη δύναμη F' στην ανύψωση κατά h χωρίς τη μηχανή είναι: F'=B. Το κέρδος, λοιπόν, είναι: k= F/F’ =ημφ. Στη μετατόπιση η ζημιά είναι ακριβώς ίδια, αφού αντί για τη διαδρομή ΖΕ = h η μηχανή προτιμά την [pic].

Η ιδιότητα αυτή του βάρους αποδείχτηκε θεμελιακή στη λειτουργία απλών μηχανών και οδήγησε στο χρυσό κανόνα της Μηχανικής:

Σε κάθε απλή μηχανή όσο κερδίζουμε σε δύναμη, τόσο χάνουμε σε διαδρομή. Έτσι, το έργο: W= Fs μένει σταθερό.