Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( αντιδράσεων συνέχεια για το "δόκτωρ φάουστους" :: 1/2/2006 18:35:44) 

Αντιδράσεων συνέχεια για το "Δόκτωρ Φάουστους"

Πολυμερισμός

Για "βάναυση προσβολή της χριστιανικής ή οποιασδήποτε άλλης γνωστής θρησκείας" έκανε λόγο ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της αρχιεπισκοπής Χάρης Κονιδάρης

Μέχρι τώρα η μελέτη των οργανικών ενώσεων είχε περιοριστεί σε μικρά μόρια.

Θέση στο ζήτημα που αφορά την ελληνική διασκευή του έργου του Κρίστοφερ Μάρλοου "Δόκτωρ Φάουστους", σε σκηνοθεσία-διασκευή του Δημήτρη Λιγνάδη, το οποίο παρουσιάζεται στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, πήρε χθες η αρχιεπισκοπή Αθηνών.

Όμως υπάρχουν και πελώρια μόρια, τα οποία περιέχουν εκατοντάδες χιλιάδες άτομα, τα μακρομόρια.

Ερωτηθείς σχετικά ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της αρχιεπισκοπής Χάρης Κονιδάρης ανέφερε πως, "εάν ως ελευθερία της έκφρασης νοείται η βάναυση προσβολή της χριστιανικής ή οποιασδήποτε άλλης γνωστής θρησκείας, ο εξευτελισμός των θρησκευτικών συμβόλων και η διαπόμπευση του προσώπου εκκλησιαστικών ηγετών, όπως ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, τότε αβίαστα προκύπτει ότι ο καθένας μπορεί καταχρηστικά να ασκεί το ως άνω δικαίωμα και το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του με την ευρεία έννοια, χωρίς να σέβεται με τη σειρά του τα δικαιώματα των άλλων, τα χρηστά ήθη και το θεμελιώδη νόμο της πολιτείας".

Τα μακρομόρια τόσο τα φυσικά (π.χ. άμυλο), όσο και τα συνθετικά (π.χ. πολυαιθυλένιο) οφείλουν το μέγεθός τους στον πολυμερισμό, τη συνένωση δηλαδή μικρών μορίων (μονομερή).

Τι υποστηρίζει η καθολική εκκλησία

Η δε διαδικασία της συνένωσης ονομάζεται πολυμερισμός.

Υπενθυμίζεται πως η καθολική εκκλησία της Ελλάδος με σχετική ανακοίνωση είχε εκφράσει την αντίθεσή της στην ελληνική διασκευή του έργου.

Αν συμβολίσουμε με Μ το μονομερές, μπορούμε να γράψουμε:

"Η τέχνη είναι καταρχήν ελεύθερη να αμφισβητεί και να προβάλλει τις θέσεις της", τόνισε και πρόσθεσε:

[pic]

"Όμως δεν μπορεί να προσβάλει τη συνείδηση των ανθρώπων, εν προκειμένω τη θρησκευτική συνείδηση, και μάλιστα κατά τρόπο βάναυσο.

Απεικόνιση πολυαιθυλενίου σε μοριακό μοντέλο.

Το συγκεκριμένο αυτό έργο δυστυχώς μόνο στην ελληνική διασκευή του παρουσιάζει σκηνές βιασμών και παντοίων ερωτικών πράξεων πάνω στην Αγία Τράπεζα, σύμβολο Ιερότατο της Χριστιανοσύνης, που πληγώνουν βαρύτατα κάθε Χριστιανό και προσβάλλουν τη χριστιανική θρησκεία αλλά και τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας.

Όπως τα μικρά οργανικά μόρια παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τις χημικές ιδιότητές τους, έτσι και τα πολυμερή που είναι γιγαντιαία μόρια παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τις φυσικές (μηχανικές) τους ιδιότητες.

Από εκεί και πέρα προσβάλλουν την καθολική εκκλησία και το πρόσωπο του πάπα ως προκαθημένου της".

Τα πολυμερή έχουν επιφέρει επανάσταση τα τελευταία πενήντα χρόνια

"Αυτές οι σκηνές είναι πολύ περισσότερο απαράδεκτες σε έργο που ανέβασε το Εθνικό Θέατρο μιας πολιτείας που υποκριτικά, όπως φαίνεται, επαίρεται ότι στηρίζει την εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα και αντιφατικά επιχορηγεί έργο που προσβάλλει και καταρρακώνει όσια και ιερά και καλλιεργεί μισαλλοδοξίες", επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Τα περισσότερα από τα υφάσματα, χρώματα, γυαλιά που χρησιμοποιούμε σήμερα είναι συνθετικά πολυμερή.

Μάλιστα ζητείται η άμεση επέμβαση του αρμοδίου υπουργείου, όπως συνέβη και με το "ασεβές επίσης έργο της έκθεσης Outlook, ώστε να απαλειφθεί η σκηνή αυτή, που σε τελευταία ανάλυση συνιστά και σκουπίδι αισθητικής".

Ο πολυμερισμός του αιθυλενίου καθώς και πολλών υποκατεστημένων παραγώγων του ακολουθεί ένα αλυσιδωτό μηχανισμό μέσω ριζών, ο οποίος περιλαμβάνει τρία βασικά στάδια: την έναρξη, τη διάδοση και τον τερματισμό του πολυμερισμού.

Δ. ΠΡΑΜΠΡΟΜΗΣ

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αντιδράσεων πολυμερισμού είναι: