Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( επρεπε να κλείσουν τα σχολεία; :: 24/1/2006 21:04:57) 

Επρεπε να κλείσουν τα σχολεία;

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Κλειστά θα παραμείνουν και σήμερα, όπως και χθες, όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης, ύστερα από απόφαση του νομάρχη Θεσσαλονίκης Παναγιώτη Ψωμιάδη και τη σύμφωνη γνώμη του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργου Καρατάσιου.

I Οργάνωση του project

Η απόφαση κρίθηκε αναγκαία ιδιαίτερα λόγω του παγετού που αναμένεται σήμερα, αλλά και εξαιτίας των προβλημάτων μετακίνησης που πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν μαθητές και εκπαιδευτικοί. - Διατύπωση θέματος

Βέβαια, εκφράστηκαν και διαφορετικές απόψεις, καθότι θεωρήθηκε πως η απόφαση του νομάρχη εκδόθηκε εσπευσμένα και χωρίς πρώτα να εξεταστεί η προσβασιμότητα κάποιων σχολικών κτιρίων, κυρίως αυτών του κέντρου.

«Σταφίδα και μετανάστευση στη Βορειοδυτική Πελοπόννησο».

Σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Γ. Καρατάσιο η απόφαση δεν ελήφθη αβίαστα. - Πηγές αφόρμησης "Φυσικά σκεφτήκαμε και τους γονείς, όμως προέχει η ασφάλεια των παιδιών και αύριο (σήμερα) θα είναι πιο δύσκολη μέρα", τόνισε. Οι αφορμές σύνδεσης της σταφιδικής κρίσης με την αποδημία στο χώρο της Ηλείας είναι πολλές.

Κλειστό ήταν χθες και θα παραμείνει και σήμερα το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

Εκδηλώσεις φαινομενικά διαφορετικής θεματικής, όπως μια Γιορτή Σταφίδας (Κρέστενα) και μια Γιορτή των Ξενιτεμένων (Αϊ-Γιάννης Μακρισίων) παραπέμπουν στη συγκυρία του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ού αι., όταν σταφίδα και μετανάστευση συνδέονται άμεσα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του ιδρύματος, τα μαθήματα που χάθηκαν χθες και σήμερα θα γίνουν τις ίδιες ώρες στις 6 και 7 Φεβρουαρίου.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και μια επίσκεψη στο Κτήμα Μερκούρη, στο Κορακοχώρι της Ηλείας, 12 χλμ. από τον Πύργο, όπου οι παλαιές έγχρωμες αφίσες με θέματα σχετικά με την ωκεανοπλοΐα και τη μετανάστευση αποτελούν καλή αφορμή για τη διατύπωση του προς διερεύνηση θέματος.

Με απόφαση της υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου, οι απουσίες των μαθητών της 24ης Ιανουαρίου δεν θα ληφθούν υπόψη.

- Σκοποί 1. Επιδιώκεται να κατανοήσουν οι μαθητές το ρόλο του αγροτικού τομέα στην τοπική οικονομία κατά το 19ο αι., τις εξαρτήσεις του από τη διεθνή οικονομική συγκυρία, τις συνθήκες εργασίας των σταφιδοπαραγωγών, το ευρύτερο οικονομικό κύκλωμα της σταφίδας.

Επεξεργασία σταφίδας

2. Να συσχετίσουν την οικονομία της περιοχής με το φαινόμενο της μετανάστευσης. 3. Να εξασκηθούν στη συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών σχετικών με την αγροτική οικονομία και τη μετανάστευση των αρχών του 20ού αι., καθώς επίσης και με τη δημιουργία, τη μελέτη και την αξιοποίηση στατιστικών δεδομένων. 4. Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα αρνητικής κοινωνικής συμπεριφοράς (τοκογλυφία, ρατσισμός), καθώς επίσης και στο ζήτημα της αντιμετώπισης των οικονομικών προσφύγων.

- Άξονες 1. Η τοπική παράδοση της σταφιδοκαλλιέργειας. 2. Η αύξηση της ζήτησης και η μονοκαλλιέργεια. 3. Σταφιδική κρίση και μετανάστευση.