Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( απειλή προστίμων στους παράκτιους ψαράδες :: 16/1/2006 20:19:47) 

Απειλή προστίμων στους παράκτιους ψαράδες

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ

Επιλέγω και πραγματοποιώ

Εγκύκλιος επιβάλλει την αντιστοιχία της ιπποδύναμης των αλιευτικών μηχανών με τις άδειες των σκαφών

Μέγας χορηγός του 2004

1. Μαζέψτε από τον ημερήσιο τύπο υλικό για ανθρώπους που διαμαρτύρονται – με λόγια ή πράξεις – για το κακό, την αδικία κ.ά. και καλούν τους ανθρώπους να αλλάξουν.

Το δικαίωμα να μπορούν να έχουν μηχανές με μεγαλύτερη ιπποδύναμη από ότ,ι προβλέπουν οι άδειες των σκαφών ζητούν οι παράκτιοι αλιείς που χτες πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Χορηγία σε είδος, και συγκεκριμένα σε κενές θέσεις, θα κάνει η Ολυμπιακή Αεροπορία στην Οργανωτική Επιτροπή ΑΘΗΝΑ 2004. Φτιάξτε ένα κολλάζ και παρουσιάστε το στην τάξη.

Οι παράκτιοι αλιείς είναι ανάστατοι, εξαιτίας της πρόθεσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να εφαρμόσει μια εγκύκλιο, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η αύξηση της ιπποδύναμης της μηχανής του σκάφους και παράλληλα επιβάλλει την τήρηση της αντιστοιχίας των ιπποδυνάμεων των αλιευτικών μηχανών με εκείνες που προβλέπονται στις σχετικές άδειες των σκαφών.

Για να αναδειχτεί σε Μέγα χορηγό των Ολυμπιακών Αγώνων η Ο.Α. κατέθεσε χορηγία συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ και κέρδισε το δικαίωμα να είναι ο επίσημος αερομεταφορέας του 2004. 2. Στην Ελλάδα η μνήμη του προφήτη Ηλία τιμάται παντού, σε πόλεις και χωριά.

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος εναρμονίζεται με τις αντίστοιχες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ για τους παραβάτες προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα.

Τη σχετική σύμβαση υπέγραψαν χθες ο υπουργός Μεταφορών Χρίστος Βερελής και η πρόεδρος του Αθήνα 2004, Γιάννα Αγγελοπούλου.

Στις κορφές των βουνών και σε απόμακρες περιοχές συναντάμε εκκλησάκια του Αϊ-Λια!

Ωστόσο, οι παράκτιοι αλιείς επισημαίνουν ότι η εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου θα είναι "ταφόπλακα" για τον κλάδο τους κι όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Παράκτιων Αλιέων Κεντρικής Μακεδονίας, Θεόδωρος Παγώνης, "η εφαρμογή της εγκυκλίου θα πλήξει την ελληνική αλιεία, καθώς σε ποσοστό 80%-90% η ισχύς των μηχανών των σκαφών δεν αντιστοιχούν με τις άδειές τους και, αν αύριο ισχύσει, το 80% των αλιέων θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμα".

Ο τομέας των αερομεταφορών θεωρήθηκε, πάντως, από τους δυσκολότερους, εξαιτίας του διεθνούς πλαισίου που διαμορφώθηκε μετά το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου.

Βρείτε στοιχεία για τη γιορτή του.

Ακόμα, εκατοντάδες παράκτιοι αλιείς δεν θα μπορέσουν, όπως είπε ο κ. Παγώνης, να συμμορφωθούν με την εγκύκλιο, γιατί οι υπηρεσίες "ζητούν παραστατικά που να αποδεικνύουν ιπποδύναμη για μηχανές 15 ετών", με αποτέλεσμα πολλοί να μην τα έχουν πια στα χέρια τους μετά από τόσα χρόνια.

Ακόμα και εταιρείες-κολοσσοί, όπως η Λουφτχάνσα, προχώρησαν μέχρι ενός σημείου στη διεκδίκηση της χορηγίας, η οποία, λόγω «ολυμπιακών κύκλων», αποτελούσε «θέμα τιμής» για την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Χρήστος Μποκόρος (20ός αι.)

Θέλουν διαφοροποίηση

Η ιδιωτικοποίηση

Οι παράκτιοι ζητούν να μην εφαρμοστεί η νέα εγκύκλιος, αλλά να ισχύει η παλιά, η οποία παρέχει τη δυνατότητα διαφοροποίησης της ισχύος των μηχανών, υποστηρίζοντας ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες δεν τηρείται η αντιστοιχία πραγματικής και επιτρεπόμενης ιπποδύναμης στις μηχανές των αλιευτικών σκαφών.

Όσον αφορά την πορεία ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ο υπουργός Μεταφορών Χρίστος Βερελής διευκρίνισε ότι η χορηγία «θα δώσει μια άλλη δυναμική πνοή στον κρατικό αερομεταφορέα».

Την ανάγκη εξεύρεσης μίας κοινά αποδεκτής λύσης, μέσω του διαλόγου ανάμεσα στους φορείς και στο αρμόδιο υπουργείο, τόνισε ο αντινομάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Ιωάννης Μπίκος, που παραβρέθηκε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των παράκτιων αλιέων, ενώ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης Λουκάς Ανανίκας, που παρέλαβε το υπόμνημά τους, τους διαβεβαίωσε ότι τα αιτήματά τους θα μεταφερθούν εγγράφως στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Εξαιτίας της δυσχερούς ταμειακής κατάστασης, πάντως, τα 10 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν με «άδειες θέσεις», είτε της ιδίας είτε άλλων συνεργαζόμενων εταιρειών.

Να σημειωθεί ότι η Ομοσπονδία Παράκτιων Αλιέων Κεντρικής Μακεδονίας έχει περίπου 1.700 μέλη, τα οποία θα λάβουν μέρος στην πανελλαδική συγκέντρωση, που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του μήνα στην Αθήνα.

Δηλαδή, θέσεις που θα προσφέρονται για την εξυπηρέτηση της ολυμπιακής οικογένειας, όχι τις πληρωμένες θέσεις των επιβατών αλλά όσες παραμένουν κενές (και μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνταν από το προσωπικό, σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις).

ΦΑΝΗ ΧΑΡΙΣΗ

Νέοι στόχοι

Η κ. Αγγελοπούλου διευκρίνισε ότι με τη χορηγία της Ο.Α. τα έσοδα της Οργανωτικής Επιτροπής ανέρχονται στα 272,8 εκατομμύρια ευρώ. «Ο νέος μεγάλος στόχος είναι τώρα τα 300 εκατομμύρια ευρώ. Έχουμε ξεπεράσει το Σίδνεϊ, με μόνο το 20% του αριθμού των χορηγών που διέθετε το Σίδνεϊ. Έως τώρα, από τα 272,8 εκατομμύρια ευρώ το 57% είναι σε μετρητά, ενώ στο Σίδνεϊ μετρητά ήταν περίπου το 40%», τόνισε η κ. Αγγελοπούλου.