Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Χρήσιμες πληροφορίες

( προκηρυξη προστατευομενες κατηγοριες του ν.2643/98 αρ.3 παρ.1 όπως ισχυει (5%) :: 18/1/2006 20:16:41) 

Φορέας ΑΣΕΠ

ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ του Ν.2643/98 αρ.3 παρ.1 όπως ισχυει (5%)

Το ανοιχτό ως έννοια

Παράδειγμα για την Πορεία της Ενεργού Έρευνας

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΣΕΠ

ΆΝΝΑ ΔΑΜΙΑΝΙΔΗ

Το παράδειγμα που ακολουθεί στηρίζεται σε ερευνητικό πρόγραμμα που αφορούσε μια κριτική προσέγγιση στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.

ΔΕ ΠΕ ΤΕ Σύνολο ΔΕ ΠΕ ΤΕ Σύνολο ΔΕ ΠΕ ΤΕ Σύνολο ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ 3 2 5 0 0 3 2 5 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΑΓ. ΠΑΥΛΟΥ 1 1 2 0 1 1 0 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ 2 2 4 0 0 2 2 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΑΞΙΟΥ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ 2 2 0 0 2 0 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΑΡΕΘΟΥΣΑΣ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ 2 2 0 0 2 0 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ 2 1 3 0 0 2 1 3 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΕΠΑΝΟΜΗΣ 1 1 0 0 1 0 1 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ 3 1 4 0 0 3 1 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΕΧΕΔΩΡΟΥ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ 3 1 4 0 0 3 1 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ 3 1 4 0 0 3 1 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ 4 4 0 0 4 0 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΝΔΟΙΩΝ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΩΝΕΙΑΣ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ 3 1 4 1 1 0 2 1 3 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΛΑΧΑΝΑ 1 1 2 0 1 1 0 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΜΑΔΥΤΟΥ 2 2 0 2 0 0 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ 3 1 4 0 0 3 1 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ 2 2 0 0 2 0 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΜΙΚΡΑΣ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ 1 1 0 0 1 0 1 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ 1 1 2 0 0 1 1 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ 3 1 4 0 3 1 0 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΧΝΗΣ 3 3 0 0 3 0 3 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΠΥΛΑΙΑΣ 2 1 1 4 0 2 1 1 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΡΕΝΤΙΝΑΣ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΣΟΧΟΥ 2 2 0 2 0 0 2 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ 4 4 0 0 4 0 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΣΥΚΕΩΝ 3 1 4 0 0 3 1 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ 3 1 4 0 0 3 1 4 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗ 0 0 0 0 0 0 ΚΕΠ ΔΗΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ 2 2 0 0 2 0 2 ΚΕΠ Ν.Α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 8 8 1 17 1 1 2 7 7 1 15 ΚΕΠ Ν.Α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ) 24 9 5 38 2 1 3 22 8 5 35

Όμορφη ανοιξιάτικη μέρα ξημέρωσε. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν ως συνερευνητές μαθητές, εκπαιδευτικοί και μία εξωτερική συνεργάτις23. Ξεκινήσαμε χαρούμενοι, σαν παιδάκια σε εκδρομή, και πηδήξαμε τον τοίχο που έχει βάλει το ΥΠΕΧΩΔΕ στις εισόδους του Πεδίου του Άρεως. Παρακάτω παρουσιάζονται και σχηματικά τα τέσσερα βήματα που ακολουθούνται στο πλαίσιο ενός ερευνητικού σχεδίου με βάση την Ε.Ε.. Για ασφάλεια τον έχει βάλει, μας είπαν.

ΦΑΣΗ 1η

Εφόσον είμαστε αναγκασμένοι να πηδάμε από πάνω για να μπούμε μέσα, διατηρούμαστε σε φόρμα αναγκαστικά, κι ως γνωστόν η καλή φυσική κατάσταση μας προφυλάσσει από τις αρρώστιες.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Είναι συγκινητική τόση φροντίδα.

Σχεδιάζεται πρόγραμμα ενεργειών για ενεργό συλλογή πληροφοριών από πηγές που προτείνονται στην τάξη.

Το πάρκο ήταν γεμάτο κόσμο που χαιρόταν τη λιακάδα και λίγοι υποπτεύονταν ότι εμείς θα πηγαίναμε να συναντήσουμε την κ. νομάρχη, να μας πει τα σχέδιά της για το ίδιο αυτό πάρκο.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.

Φτάσαμε στην Πλατεία Αιγύπτου κι ανεβήκαμε στο αμφιθέατρο της ΓΣΕΕ όπου γινόταν η παρουσίαση.

Διαπιστώνεται ότι γίνονται πολύ γενικές συζητήσεις και ότι υπάρχει αδυναμία στην κριτική ανάγνωση και στη συνολική θεώρηση των πληροφοριών.

Μία από τις αρχές της πρότασης αναβάθμισης του Πάρκου είναι η έννοια του «ανοιχτού πάρκου», άρχισε να λέει μια πλούσια φωνή από το μεγάφωνο, καθώς μας έδειχναν σλάιτς με εικόνες του κλειστού πάρκου που έχουμε αποκτήσει εσχάτως.

ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Παράξενα πράγματα.

Συνέχιση του αρχικού στόχου, αλλά εξειδίκευση ως προς το πληροφοριακό υλικό που θα συλλεγεί (π.χ. πληροφορίες από αγγελίες σχετικές με τη ζήτηση και προσφορά εργασίας: «ζητείται», «ζητώ»).

Αν ήταν να κάτσουν να χτίσουν τόσες εισόδους μόνο και μόνο για να μας βοηθήσουν να εμπεδώσουμε την έννοια του ανοιχτού πάρκου, ειλικρινά δεν άξιζε τον κόπο.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

Εγώ νόμιζα ότι το έκαναν για να γυμνάζονται οι κάτοικοι της γειτονιάς στο σκαρφάλωμα.

Διαπιστώνεται ότι οι μαθητές δεν έχουν αρκετή εμπιστοσύνη στον εαυτό τους για να «ζητήσουν» επάγγελμα: «υπάρχει φόβος».

Αλλά πάλι έχουν δίκιο: μόνο άμα σου το κλείσουν ξαφνικά μια ωραία πρωία και σου ανέβει το αίμα στο κεφάλι, μόνο τότε καταλαβαίνεις τι ευτυχισμένος ήσουν και δεν το ήξερες τόσο καιρό.

Αποφασίζεται από κοινού να ακολουθήσουν δραστηριότητες που σχετίζονται με το ζήτημα της 'αυτοαντίληψης' και της 'αυτοεκτίμησης'.

Όταν χάσεις τα αγαθά σου τα εκτιμάς περισσότερο.

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ

Θα πηγαίναμε εμείς πρωινιάτικα να δούμε νομαρχιακά σχέδια, αν δεν μας είχαν τοιχίσει το πάρκο;

Παρατηρούν και καταγράφουν για ένα διάστημα (π.χ. μια ή δυο εβδομάδες) τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχολήθηκαν, καθώς και τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων αυτών.

Εμπεδώσαμε την έννοια, φυλάμε σταυρό.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Ανοίξτε!

Οι μαθητές συλλέγουν πληροφορίες και τις οργανώνουν. Στη συνέχεια παρουσιάζουν στην τάξη το έργο τους και εκφράζουν τις διαπιστώσεις τους.

ΦΑΣΗ 2η ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ Οι μαθητές συνεχίζουν τη διερεύνηση του θέματος (π.χ. μέσα από εφημερίδες & περιοδικά), αναλύουν κείμενα, μεταφέρουν τις διαπιστώσεις τους στην τάξη και, μεταξύ άλλων, εντοπίζεται ότι οι αγγελίες με τίτλο «ζητώ επάγγελμα» είναι πολύ λιγότερες από αυτές με το «ζητείται εργαζόμενος». Συζητούνται τα αίτια και προτείνονται δραστηριότητες. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Παρατήρηση και καταγραφή της δραστηριότητας σε ερευνητικό ημερολόγιο (log).

ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ Ε.Λ. Ενιαίο Λύκειο Ε.Ο.ΜΜ.Ε.Χ Ελληνικός Οργανισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και Χειροτεχνίας Ο.Α.Ε.Δ. Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού Τ.Ε.Ε. Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια Ι.Ε.Κ. Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Υπ.Ε.Π.Θ. Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων Ο.Ε.Ε.Κ. Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης A.E.I. Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα T.E.I. Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Ν.Π.Δ.Δ. Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου Ν.Π.Ι.Δ. Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου Φ.Ε.Κ. Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης Γ.Γ.Ι. Γενική Γραμματεία Ισότητας Τ.Α. Τοπική Αυτοδιοίκηση Μ.Μ.Ε.Ε. Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Π.Ι. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Ε.Ι.Ν. Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας Κ.Ε.Κ. Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης Ι.Κ.Υ. Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Γ.Γ.Ν.Γ. Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς ΚΕ.ΣΥ.Π Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. Γραφείο Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ 1. Ως πηγές για το συγκεκριμένο θέμα σε όλη την εργασία χρησιμοποιήθηκαν: α) Κοσμίδου, Χ. (1989). Ενεργός έρευνα: Για μια γνήσια απελευθερωτική παιδεία. Συγχρονη Εκπαίδευση, τ. 48, 22-23, β) Frey, Κ. (1986). Η «Μέθοδος Project». Μια Μορφή Συλλογικής Εργασίας στο Σχολείο ως θεωρία και Πράξη, θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, και γ) Χρυσαφίδης, Κ. (1994). Βιωματική-Επικοινωνιακή Διδασκαλία. Εισαγωγή της «Μεθόδου Project» στο Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg, 2. Βλ. στο Δημητρόπουλος, Ε. (2003). Αναζητώντας Εργασία. Από την Εκπαίδευση στην Επαγγελματική Αποκατάσταση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. 3. Βλ. στα Δημητρόπουλος, α) ο.π. αριθ. 2 και β) Δημητρόπουλος, Ε. (2000). Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ / ΙΔΕΚΕ. 4. Βλ. ενδεικτικά α) Βεργόπουλος, Κ. (1999). Παγκοσμιοποίηση: Η Μεγάλη Χίμαιρα. Αθήνα: Λιβάνης και β) Κοσμίδου-Hardy, Xρ. (1997). Η πρόκληση της μετάβασης και η ανταπόκριση των υπηρεσιών Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού. Στα πρακτικά επιστημονικής ημερίδας με θέμα «Συμβουλευτική-Προσανατολισμός - η συμβολή τους στην ανάπτυξη και προετοιμασία του ατόμου για τη διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας». Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, τ, 42-43, 67-89. 5. Από το Κοσμίδου-Hardy, Χρ. (2002). Global Issues with a Critical Perspective: A SYNTHESI Practical Activity- Σύνθεση - Προωθώντας την Εφ-ευρετική Διδασκαλία. Τρίτη Διεθνής Συνάντηση Εκπαιδευτικών, 21 και 22 Ιουνίου 2002. Αθήνα: Πρίσμα. 6. Ιστοσελίδα του ΚΕ.ΣΥ.Π του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στην οποία δίνονται πληροφορίες για ένα επάγγελμα. Ηλεκτρονική Διεύθυνση: http://www.pi-schoois.gr 7. Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (1998). Οι Ανάπηροι και η Εκπαίδευσή τους (Ζ' έκδ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. 8. Βλ. Ιλίτσεφ, Ι. & Φεντόγιεφ, Π (1985). Φιλοσοφικό Λεξικό. Αθήνα: Καραμπερόπουλος. 9. Βλ. Δροσινού, Μ. (2002). Αντιλήψεις και διαδικασίες ενσωμάτωσης σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Μια προσέγγιση απόψεων από το διεθνές συνέδριο για την Ειδική Αγωγή, Μάντσεστερ 24-28 Ιουλίου 2000. Το Σχολείο και το Σπίτι, τ. 443, 288-299. 10. Βλ. Δροσινού, Μ. (2004). Ειδική αγωγή: Το θεσμικό πλαίσιο και οι πρακτικές εφαρμογές της. Κριτική θεώρηση, τάσεις και εφαρμογές της. Σύναξη, τ. 89, 12-27. 11. Για εκτενή περιγραφή βλ. Δημητρόπουλος, Ε. (2002). Συμβουλευτική-Προσανατολισμός. Τόμος Δεύτερος: Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας - Σχολικός και Επαγγελματικός Προσανατολισμός (θ' Έκδοση). Αθήνα:Γρηγόρη. 12. Βλ. Herman, Η. (1993). Ένα θαύμα Κάθε Αρχή την Κατοικεί. Αθήνα: Σμίλη. 13. Βλ. Φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο: Εγώ Ρατσιστής; - Προς την Ισότητα. CSV Media (UK). 14. Βλ. περισσότερα γι' αυτό το θέμα στο βιβλίο Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, που διδάσκεται στη Γ Γυμνασίου (κεφάλαιο με τίτλο «Κοινωνικοποίηση και Κοινωνικός Έλεγχος»). 15. Εφημ. Καθημερινή της 7-3-2004, αφιέρωμα με τίτλο «Γυναίκες στην Πρώτη Γραμμή». 16. Για περισσότερα πάνω στο θέμα της Πληροφόρησης βλ. α) Δημητρόπουλος, ο.π. αρ. 11, β) Κασσωτάκης, Μ. (2003). Πληροφόρηση για Σπουδές και Επαγγέλματα. Αθήνα: Γρηγόρη. 17. Για αναλυτική μελέτη του θέματος των αποφάσεων βλ. Δημητρόπουλος, Ε. (2003). Αποφάσεις - Λήψη Αποφάσεων. Εισαγωγή στην Μχολογία των Αποφάσεων. Αθήνα: Γρηγόρη. 18. Βλ. επίσης για το θέμα των αποφάσεων: α) Κοσμίδου, Χρ. (1997). Η λήψη απόφασης και οι παράγοντες που σχετίζονται με τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές. Μετά, 14-17, και β) Δημητρόπουλος, Ε. (1999). Οι Εκπαιδευτικές και Επαγγελματικές Επιλογές των Νέων: Υπόθεση Κοινωνικής Τάξης; (Β' Έκδ.). Αθήνα: Γρηγόρη, και γ) Δημητρόπουλος, Ε., ό.π. αριθμ. 17. 19. Για μια αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας λήψης αποφάσεων βλ. στην πηγή υπ' αριθμ. 17. 20. Προσαρμογή από το Κοσμίδου-Hardy, Χρ. (1999). Η συμβολή της αναπτυξιακής συμβουλευτικής για την προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας: Έμφαση στην κριτική αυτογνωσία και κοινωνιογνωσία του εκπαιδευτικού. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, τ. 50-51, 21-57. 21. Προσαρμογή από ανηρτημένη εργασία, στο Β' Ελλαδοκυπριακό Συνέδριο, Σπάρτη, 22-23 Απριλίου 1999, των Ρέππα, Ε. και Σταματοπούλου, Ι. Τίτλος εργασίας: Η Ιδέα του Portfolio στην Εφαρμογή του ΣΕΠ. 22.Προσαρμογή από το Κοσμίδου-Hardy, ό.π. πηγή αριθμ. 1α. 23.Παρουσιάζεται στο Κοσμίδου-Hardy, Χρ. (1996). Ένα κριτικό αναπτυξιακό μοντέλο στον ΣΕΠ: Πολυτέλεια ή αναγκαιότητα; Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, στην Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, τ. 38-39, 25-52 Με απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης τα διδακτικά βιβλία του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου τυπώνονται από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και διανέμονται δωρεάν στα Δημόσια Σχολεία. Τα βιβλία μπορεί να διατίθενται προς πώληση, όταν φέρουν βιβλιόσημο προς απόδειξη της γνησιότητάς τους. Κάθε αντίτυπο που διατίθεται προς πώληση και δε φέρει βιβλιόσημο θεωρείται κλεψίτυπο και ο παραβάτης διώκεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Νόμου 1129 της 15/21 Μαρτίου 1946 (ΦΕΚ 1946, 108, Α'). Απαγορεύεται η αναπαραγωγή οποιουδήποτε τμήματος αυτού του βιβλίου, που καλύπτεται από δικαιώματα (copyright), ή η χρήση του σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς τη γραπτή άδεια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.