Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( για τo μετρο ενημερωσε ο υπεχωδε, κωστας λαλιωτης ) 

ΓΙΑ ΤO ΜΕΤΡΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ Ο ΥΠΕΧΩΔΕ, ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΛΙΩΤΗΣ

ΚΙΜ ΤΖΟΝΓΚ-ΙΛ

Διαμάντι και γραφίτης: δυο όψεις του άνθρακα

Στην τελική ευθεία το έργο

Πρόσωπα

Για να ερμηνεύσουμε τις ιδιότητες ενός υλικού δεν αρκεί να γνωρίζουμε το είδος των ατόμων από τα οποία αποτελείται:

Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα περιορισθεί στα 10 χλμ., αλλά θα επεκταθεί προς τα δυτικά και προς τα ανατολικά της πόλης, διευκρίνισε ο κ. Λαλιώτης- "Ματαιοπονούν όσοι επιδιώκουν την ακύρωση του έργου", υπογράμμισε ο υπουργός

Ο "Αγαπημένος Ηγέτης"

Τόσο το διαμάντι όσο και ο γραφίτης αποτελούνται από άτομα άνθρακα.

Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα περιορισθεί στα 10 χλμ., αλλά θα επεκταθεί τόσο προς τα δυτικά της πόλης, τη Σίνδο, όσο και προς την ανατολική πλευρά, το αεροδρόμιο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Όμως, έχουν διαφορετικές ιδιότητες.

Μάλιστα, το ΥΠΕΧΩΔΕ θα δρομολογήσει άμεσα την εκπόνηση των σχετικών μελετών, ώστε να είναι έτοιμες έγκαιρα.

Η οικονομία της χώρας καταρρέει και ο λαός λιμοκτονεί. Ωστόσο το καθεστώς του Κιμ Τζονγκ-Ιλ επιβιώνει και απειλεί να οπλίσει τους πυραύλους του με πυρηνικές κεφαλές.

Γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφορές;

Την παραπάνω δέσμευση ανέλαβε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κώστας Λαλιώτης, παρουσιάζοντας τη μέχρι σήμερα πορεία του μετρό και τη σύμβαση παραχώρησής του.

Κιμ Τζονγκ-Ιλ. Τη γέννησή του ανήγγειλε στους ανθρώπους ένα διπλό ουράνιο τόξο κι ένα αστέρι…

Το διαμάντι σχηματίστηκε όταν στο εσωτερικό της Γης επικρατούσε πολύ υψηλή θερμοκρασία και πίεση.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι οι πρόδρομες εργασίες του έργου θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την κύρωσή του από το ελληνικό κοινοβούλιο, σημείωσε δε ότι έχει εξασφαλιστεί το κονδύλι των 6 δισ. δρχ. που απαιτείται για το ξεκίνημα του έργου.

Στο επίσημο βιογραφικό του Κιμ, η προπαγάνδα έχει αντικαταστήσει την ιστορία.

Σε αυτές τις συνθήκες τα άτομα του άνθρακα ενώνονται ισχυρά μεταξύ τους και σχηματίζουν κυβικές κυψελίδες (Εικ. 5.18).

Ξεκαθάρισε, εξάλλου, ότι το μετρό θα είναι πραγματικότητα για την πόλη το 2004.

Οι Βορειοκορεάτες μαθαίνουν ότι ήρθε στον κόσμο στις 16 Φεβρουαρίου του 1942 στο ιερό Όρος Παϊκτού, το υψηλότερο της Κορέας, σ' ένα στρατόπεδο ανταρτών που πολεμούσαν τους Γιαπωνέζους.

Έτσι, δημιουργείται ένας πολύ σκληρός, διαυγής κρύσταλλος ιδιαιτέρως σπάνιος και πολύτιμος.

Αναφερόμενος στη σύμβαση παραχώρησης υπογράμμισε ότι αυτή θα αποδώσει στην πόλη ένα μετρό άρτιο, σύγχρονο και ασφαλές, ένα έργο βιώσιμο και ικανό να χρηματοδοτηθεί τόσο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία όσο και από τους εμπορικούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της χώρας.

Ένα διπλό ουράνιο τόξο κι ένα αστέρι ανήγγειλαν, λέει, στους ανθρώπους την έλευση του "Αγαπημένου Ηγέτη".

Αντιθέτως, στον γραφίτη τα άτομα του άνθρακα σχηματίζουν εξαγωγικές κυψελίδες οι οποίες με τη σειρά τους σχηματίζουν στρώματα (Εικ. 5.20).

Καμία ακύρωση

Στην πραγματικότητα, ο Κιμ γεννήθηκε το 1941 στη Σιβηρία, σε μια φρουρά της 88ης Κορεατικής Ταξιαρχίας στην ΕΣΣΔ, στην οποία υπηρετούσε ο πατέρας του, ο Κιμ Ιλ-Σουνγκ.

Τα στρώματα συνδέονται μεταξύ τους χαλαρά με αποτέλεσμα να αποχωρίζονται εύκολα μεταξύ τους με τριβή.

"Η σύμβαση παραχώρησης διαμορφώθηκε με πίστη στις αρχές της διαφάνειας, της νομιμότητας και του υγιούς ανταγωνισμού, και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον", σημείωσε σχετικά ο κ. Λαλιώτης.

Μπορεί όμως ένας πραγματικός πατριώτης να έχει γεννηθεί στο εξωτερικό;

Χρησιμοποιούμε, λοιπόν, τον γραφίτη για να γράφουμε και να σχεδιάζουμε ή ως λιπαντικό.

Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι το ελληνικό κράτος δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να παραλάβει ένα έργο "κουφάρι".

Και μπορεί ο "Απόλυτος Ηγέτης" Κιμ Ιλ-Σουνγκ να έγινε πατέρας πριν κλείσει τα τριάντα, παραβιάζοντας την κομφουκιανή παράδοση;

Όταν στον άνθρακα υπάρχουν προσμίξεις δημιουργείται άμορφος άνθρακας, όπως είναι ο λιθάνθρακας και ο λιγνίτης.

Μάλιστα, θέλοντας να κλείσει οριστικά το θέμα της διαμάχης για την ανάληψη του μεγαλύτερου έργου στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, διευκρίνισε πως "ματαιοπονούν όσοι κινδυνολογώντας, σκανδαλολογώντας και παραπληροφορώντας, επιδιώκουν να ακυρώσουν την κατασκευή του μετρό".

Ασφαλώς όχι, άρα η χρονολογία και ο τόπος τής γέννησης του Κιμ έπρεπε να αλλάξουν.

Εικόνα 5.17 Ο κρύσταλλος του διαμαντιού

Χαρακτήρισε δε "επιχειρήματα απελπισμένων ανθρώπων" τις όποιες κινήσεις γίνονται προς την κατεύθυνση της ματαίωσης του έργου.

Μετά τον πόλεμο, ο Κιμ Ιλ-Σουνγκ έγινε ο ιδρυτής της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κορέας.

Εικόνα 5.18 Σχηματική απεικόνιση του κρυστάλλου του διαμαντιού.

Οι καθυστερήσεις

Ο γιος του σπούδασε πολιτική οικονομία στο Πανεπιστήμιο της Πιονγιάνγκ και το 1974 ανακηρύχθηκε διάδοχος του πατέρα του.

Εικόνα 5.19 Τα παράλληλα στρώματα του κρυστάλλου αποχωρίζονται εύκολα. Έτσι χρησιμοποιούμε γραφίτη στην κατασκευή μολυβιών.

Ο κ. Λαλιώτης, σχολιάζοντας τη 12-15μηνη καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, σημείωσε ότι αυτή αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις προσφυγές της "Μακεδονικό Μετρό", η οποία μπλόκαρε το μετρό επί 11 μήνες.

Το 1982 εξέδωσε ένα βιβλίο υπέρ της πολιτικής τής αυτάρκειας, την οποία ο πατέρας του είχε αναγάγει σε ιδεολογία του κράτους, και οι Βορειοκορεάτες υποχρεώθηκαν να μάθουν απ' έξω το βιβλίο αυτό για την πολιτική που τους οδήγησε στη λιμοκτονία.

Εικόνα 5.20 Κρυσταλλική δομή του γραφίτη

"Περάσαμε από συμπληγάδες.

Μετά τον θάνατο του πατέρα του, το 1994, ο Κιμ πήρε όλη την εξουσία - όχι όμως και τον τίτλο του προέδρου, αφού ο Κιμ Ιλ-Σουνγκ παραμένει "Αιώνιος Πρόεδρος".

Ευτυχώς τόσο το Συμβούλιο της Επικρατείας όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση δικαίωσαν απόλυτα τις επιλογές του ελληνικού δημοσίου, θέτοντας το θέμα στο αρχείο" τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Κιμ περιγράφεται ως ένας πλεϋμπόυ που λατρεύει το καλό κονιάκ, τα ακριβά αυτοκίνητα, τις ωραίες γυναίκες και τον κινηματογράφο (επιπέδου Ράμπο και Τζέημς Μποντ).

Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο κ. Λαλιώτης επισήμανε ότι το μετρό, σε καμία περίπτωση δεν αποκλείει τα άλλα έργα υποδομής της περιοχής.

Ουδέποτε έχει πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στο εξωτερικό.

Αντίθετα, όπως είπε, σχετίζεται με τη δυτική είσοδο, το βιολογικό καθαρισμό, τη διαχείριση απορριμμάτων, το αεροδρόμιο, την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού.

Το 2000, όταν επισκέφθηκε την Πιονγιάνγκ ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας Κιμ Ντάε-Τζουνγκ και μετά η Μαντλίν Ολμπράιτ, η επίσημη εφημερίδα έγραψε: "Ο Αγαπημένος Ηγέτης δεν έχει ανάγκη να ταξιδεύει, οι Αμερικάνοι, οι Κινέζοι, οι Ρώσοι, οι Γιαπωνέζοι και όλοι οι άλλοι είναι που διαγκωνίζονται για να έρθουν στην Πιονγιάνγκ και να έχουν την τιμή να τον συναντήσουν".

Όσον αφορά δε στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο υπουργός διευκρίνισε ότι το μετρό δεν θα επιφέρει καμία αναδιάρθρωση σε αυτά -για παράδειγμα στον ΟΑΣΘ- αλλά αντίθετα θα διευκολύνει τη λειτουργία τους.

Αλλά όταν πρόκειται για διασκέδαση, ο Κιμ ταξιδεύει - πάντα με τρένο, ποτέ με αεροπλάνο.

Αναφερόμενος στις ευεργετικές για την πόλη συνέπειες από τη χρήση του μετρό, ο υπουργός σημείωσε ότι το έργο θα δημιουργήσει ένα σημαντικό αριθμό νέων θέσεων εργασίας, αφού κατά την κατασκευή του θα απασχοληθούν περί τα 1.000 άτομα, ενώ η λειτουργία του θα δώσει δουλειά σε άλλα 200.

Τον Αύγουστο του 2001 διέσχισε σιδηροδρομικώς τη Ρωσία και ο Ρώσος διπλωμάτης Πουλικόφσκι που τον συνόδευσε έγραψε στη συνέχεια ένα βιβλίο με τίτλο "Όριεντ Εξπρές" στο οποίο περιέγραψε ένα ταξίδι με ωραίες γυναίκες, μεταξωτά σεντόνια και πουπουλένια παπλώματα, γαλλικές σαμπάνιες και αστακούς που έφταναν αεροπορικώς στο Ιρκούτσκ και το Νοβοσιμπίρσκ.

Κλίμα ικανοποίησης

Την ικανοποίησή τους για την επιτυχή κατάληξη όσον αφορά στο μετρό εξέφρασαν χθες τόσο ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Γιάννης Μαγκριώτης, όσο και ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Παπαδόπουλος, αλλά και ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος.

Τη στήριξη της γαλλικής κυβέρνησης στην υλοποίηση του έργου μετέφερε ο Γάλλος πρέσβης, ο οποίος τόνισε ότι η Γαλλία παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον την πορεία όλων των μεγάλων έργων της Ελλάδας.

Το προφίλ του μετρό της Θεσσαλονίκης

Το κόστος του έργου, σύμφωνα με την ήδη υπογραφείσα σύμβαση, ανέρχεται σε 220 δισ. δρχ. Εξ αυτών, η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου ανέρχεται σε 67 δισ., ενώ σε 31 δισ. μεταφράζεται η συμβολή της κοινοπραξίας "Θεσσαλονίκη Μετρό". Η χρηματοδότηση του υπολοίπου θα προκύψει από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, καθώς και άλλων εμπορικών τραπεζών, το οποίο θα εγγυηθεί η ανάδοχος κοινοπραξία.

Η χρόνος περάτωσης του έργου είναι 5 χρόνια, ενώ η κοινοπραξία θα έχει την εκμετάλλευσή του για την επόμενη 20ετία, μετά την πάροδο της οποίας το έργο θα παραχωρηθεί στο ελληνικό δημόσιο.

Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει συνολικό μήκος -συμπεριλαμβανομένου και του αμαξοστασίου- 9.800 μέτρα και θα περιλαμβάνει 12 ενδιάμεσους σταθμούς. Η μέση εμπορική ταχύτητά του θα είναι 30 χλμ/ώρα, ενώ θα διακινεί 18.000 άτομα ανά ώρα αιχμής και ανά κατεύθυνση.

Με τη χρήση του μετρό εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί μείωση των σημερινών χρόνων διαδρομής κατά 35-50%. Παράλληλα, υπολογίζεται ότι θα υπάρχουν οφέλη και σε επίπεδο εξοικονόμησης καυσίμων.

Την αναλυτική παρουσία των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου έκανε, κατά τη χθεσινή εκδήλωση, ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Pierre Buareu.

Αντιδράσεις βουλευτών στην ενημέρωση Λαλιώτη

"Τι κρύβετε κ. Λαλιώτη για το μετρό Θεσσαλονίκης;", είναι το ερώτημα που απευθύνει ο βουλευτής της ΝΔ Σωτήρης Κούβελας στο κείμενο της αίτησής του για την κατάθεση εγγράφων, που κατέθεσε χθες στη Βουλή. Ο βουλευτής ζητά από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να καταθέσει στη Βουλή τη σύμβαση που υπογράφτηκε και κάθε άλλο έγγραφο που επισυνάπτεται σ' αυτήν, ξεκαθαρίζοντας εξαρχής ότι "το μετρό για τη Θεσσαλονίκη είναι έργο πνοής και γι' αυτό θα επιδιώξουμε με όλα τα μέσα να γίνει και να γίνει σωστά".

Ο βουλευτής στο κείμενο που κατέθεσε στη Βουλή επισημαίνει ότι πέρασε μια βδομάδα μετά την ανακοίνωση Λαλιώτη ότι υπεγράφη η σύμβαση και ότι κατατέθηκε στη Βουλή. "Όμως μέχρι σήμερα κατάθεση στη Βουλή δεν έγινε", σημειώνει ο κ. Κούβελας και επικρίνει τον κ. Λαλιώτη ότι έδωσε συνέντευξη στο Ζάππειο και στη Θεσσαλονίκη χωρίς αντίλογο και έχει επιδοθεί σε οργανωμένη εκστρατεία προπαγάνδας.

Και ο βουλευτής συνεχίζει τα αμείλικτα ερωτήματά του προς τον υπουργό:

"Η ΝΔ ζήτησε τη σύμβαση και σεις κωφεύετε. Ερωτηθήκατε για κρίσιμα σημεία και δεν απαντήσατε. Τι έχετε να κρύψετε κ. υπουργέ; Είναι νοητό οι Γάλλοι, οι Άγγλοι, διάφορες τράπεζες και κάθε είδους συνεργάτες τους να γνωρίζουν τη σύμβαση και να την αγνοούν η Βουλή και η Θεσσαλονίκη; ". Καταλήγοντας ο βουλευτής ρωτά τον υπουργό αν αληθεύει η πληροφορία ότι η σύμβαση υπεγράφη υπό αίρεσιν και αν ο εργολάβος δεν βρει χρηματοδότηση, μπορεί μετά από ένα έτος να παρατήσει το έργο χωρίς κυρώσεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας (ΝΔ) Γιώργος Ορφανός, με δήλωση την οποία απέστειλε προς τα μέσα ενημέρωσης. Όπως υπογραμμίζει ο βουλευτής της ΝΔ, "ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επέλεξε για την ενημέρωση των Θεσσαλονικέων τόπο και ώρα κατά την οποία λείπουν οι τοπικοί βουλευτές στο κοινοβούλιο". Παράλληλα, ο κ. Ορφανός καταγγέλλει τη "μικροπολιτική", όπως αναφέρει, τακτική του κ. Λαλιώτη, προειδοποιώντας ότι το κόμμα του θα σταθεί εμπόδιο σε οποιαδήποτε προσπάθεια κατασκευής ενός μετρό, από το οποίο θα λείπει η διαφάνεια και η προστασία του δημοσίου χρήματος.