Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ελεύθερο ρεπορτάζ

( η τεχνολογια στην υπηρεσια της εκπαιδευσης ) 

Ο υπεύθυνος του προγράμματος, καθηγητής κ. Θεόδωρος Τσιμπούκης.

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Η ατμοσφαιρική πίεση

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ

Η ατμόσφαιρα είναι στρώμα αέρα γύρω από τη Γη.

Νέα δίκτυα τηλεπικοινωνιών του ΑΠΘ

Βρήκα τους ήρωες της Λιλιπούπολης στον Βόλο

Έχει πάχος περίπου 30 km και ασκεί πίεση σε κάθε αντικείμενο το οποίο βρίσκεται μέσα σε αυτή.

Σύγχρονα τηλεπικοινωνιακά συστήματα τίθενται στην υπηρεσία της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως παρουσιάστηκαν χθες από εκπροσώπους του ΑΠΘ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ

Η πίεση αυτή δεν οφείλεται μόνον στην κίνηση των μορίων.

Οι νέες τεχνολογίες στο χώρο τηλεπικοινωνιών, καθώς και η πορεία υλοποίησης του έργου ΕΠΕΑΕΚ "Δίκτυο Τηλεπικοινωνιών ISDN" παρουσιάστηκε χθες, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου.

ΣΥΝΘΕΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΒΟΛΟΥ

Οφείλεται επίσης στο βάρος του αέρα.

Την εκδήλωση χαιρέτησε ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθηγητής Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία των νέων τηλεπικοινωνιακών τεχνολογιών, ως μιας "απάντησης σε προβλήματα πρόσβασης στη γνώση και την πληροφορία, καθώς μπορούν να βοηθήσουν σε προβλήματα ανεργίας".

Η πολυπολιτισμικότητα που αναδεικνύεται από το Φεστιβάλ Μουσικού Θεάτρου είναι μια σύγχρονη ταυτότητα, υπογραμμίζει ο συνθέτης και διευθυντής του Κέντρου Μουσικού Θέατρου Βόλου κ. Δημήτρης Μαραγκόπουλος με αφορμή το Φεστιβάλ Μουσικού Θεάτρου που οργανώθηκε για 7η χρονιά φέτος και ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες.

Την πίεση της ατμόσφαιρας που είναι αποτέλεσμα του βάρους του αέρα την ονομάζουμε ατμοσφαιρική.

Η πορεία του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση) του ΑΠΘ και η στρατηγική του στο χώρο των επικοινωνιών, αναπτύχθηκαν αντίστοιχα από τον καθηγητή κ. Δ. Βλάχο, πρόεδρο της επιτροπής ΕΠΕΑΕΚ/ΑΠΘ και από τον καθηγητή κ. Ι. Σάχαλο, πρόεδρο της επιτροπής τηλεφωνικού δικτύου του ΑΠΘ και του προγράμματος Northstar.

Μουσικό Θέατρο στον Βόλο. Γιατί;

Επειδή η πυκνότητα της ατμόσφαιρας ελαττώνεται με το ύψος, η ατμοσφαιρική πίεση ελαττώνεται όσο αυξάνεται το υψόμετρο.

Η υλοποίηση του δικτύου ISDN στο ΑΠΘ υποστηρίζεται από το Β΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μεγάλη τοπική παράδοση στη μουσική και στο θέατρο, πολύ σοβαρή υποδομή και καλλιτεχνική εκπαίδευση, άρτιοι θεσμοί όπως οι δύο Συμφωνικές Ορχήστρες, Επαγγελματική και Νέων, και η βαθιά πίστη στην ενέργεια που εκλύεται όταν οι τέχνες επικοινωνούν. Το ψηφιακό τηλεπικοινωνιακό σύστημα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου άρχισε να υλοποιείται το 1990 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσής του.

Κομμάτι της παράδοσης ή αφετηρία αναζήτησης το Φεστιβάλ;

Στόχοι της εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος είναι η κάλυψη των πραγματικών τηλεπικοινωνιακών αναγκών του ΑΠΘ, η εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας και η εφαρμογή των τηλεπικοινωνιακών προτύπων που ισχύουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η περιοχή έχει την τύχη να έχει παραδόσεις και μύθους διαχρονικούς.

Η τεχνολογία ISDN (Integrated Services Digital Network - Ψηφιακό Δίκτυο Ενοποιημένων Υπηρεσιών) αποτελεί το σύστημα στο οποίο συγκλίνει διεθνώς η προτυποποίηση των σύγχρονων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.

Άρα και σύγχρονους.

"Πρόκειται για το σύστημα που προσφέρεται για άμεση χρήση, καθώς παρέχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης μετάδοσης δεδομένων, εικόνας και ήχου με ταχύτητες που εξασφαλίζουν ένα επίπεδο ποιότητας ανώτερο του Ίντερνετ", υπογράμμισε μιλώντας στη "Μακεδονία" ο καθηγητής κ. Θ. Τσιμπούκης, κεντρικός ομιλητής και επιστημονικός υπεύθυνος του συστήματος ISDN στο ΑΠΘ.

Η "Αργώ" έχει σχήμα διαστημικό και οι Κένταυροι είναι θέμα προσφιλές στους πίνακες του βαθύτατα μοντέρνου Ντε Κίρικο, που γεννήθηκε στον Βόλο.

Στα πλαίσια του έργου "Δίκτυο Τηλεπικοινωνιών ISDN" έχουν δημιουργηθεί δύο ηλεκτρονικές τάξεις τηλε-εκπαίδευσης (electronic classrooms for distance education) με βάση την τεχνολογία ISDN.

Η σύγχρονη "Αργώ" σήμερα;

"Η μετάδοση εικόνας, φωνής και δεδομένων θα επιτρέψει σε απομακρυσμένα ακροατήρια να παρακολουθήσουν πρότυπα μαθήματα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, διαλέξεις, εργαστηριακές επιδείξεις, χειρουργικές επεμβάσεις κλπ.", ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θ. Τσιμπούκης.

Υπάρχει και είναι έτοιμη να ταξιδέψει αυτή τη φορά, όχι μόνο προς Ανατολάς, αλλά και προς Δυσμάς.

Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί μια αίθουσα βίντεο-συνδιάσκεψης (video-conference) που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες είτε μίας ομάδας δέκα περίπου ατόμων (group video-conference), είτε μεμονωμένων ατόμων (personal video-conference).

Ένα μουσικό ταξίδι μόνο;

Η αίθουσα είναι εξοπλισμένη με τα κατάλληλα οπτικοακουστικά μέσα (οθόνες, κάμερες, ηχεία, μικρόφωνα, H/Y), έτσι ώστε να επιτυγχάνεται, με τον συνδυασμό εικόνας και ήχου, η αποτελεσματικότερη επικοινωνία ομιλητή και ακροατηρίου.

Όχι μόνο.

Ο εξοπλισμός μπορεί να υποστηρίξει ταχύτητες μετάδοσης μέχρι 512 Kbps.

Και αυτή είναι η πρόκληση του Μουσικού Θεάτρου, ότι η μουσική συμπαρασύρει και συμπαρασύρεται από τις άλλες τέχνες, τον λόγο, την κίνηση, την εικόνα.

Την εκδήλωση έκλεισαν με τις εισηγήσεις τους οι δρ. κ. Κ. Κολιαδήμου, Κ. Μπαρμπαγιάννης και Α. Ποντικοπούλου, παρουσιάζοντας την πορεία υλοποίησης του έργου και τον εξοπλισμό και τις δυνατότητες των αιθουσών τηλε-εκπαίδευσης, με μια εντυπωσιακή επίδειξη λειτουργίας του συστήματος.

Και στις μέρες μας, τη νέα τεχνολογία.

ΗΛΙΑΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Εκτός από το Φεστιβάλ;

Το Φεστιβάλ είναι η αιχμή του δόρατος. Δεν αναλώνουμε όλη την ενέργεια και τα χρήματά μας στο Φεστιβάλ. Είμαστε επιπλέον οι μόνοι που κάνουμε χειμερινό Φεστιβάλ και κυρίως συνεχίζουμε τη δράση μας ολόκληρο τον χρόνο.

Δράσεις, όπως…

Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις όλο τον χρόνο και κυρίως εκπαίδευση.

Το Φεστιβάλ, γέφυρα τεχνών και πολιτισμών. Απέκτησε ταυτότητα;

Το πανόραμα τεχνών φέρνει και τους διαφορετικούς πολιτισμούς στην πόλη.

Το Φεστιβάλ αποτελεί κίνητρο ανάπτυξης πολιτιστικού τουρισμού;

Είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματά μας, μαζί με τους Βολιώτες, να φέρουμε κοντά μας τους χιλιάδες ξένους και Έλληνες επισκέπτες της περιοχής.

Η πόλη στηρίζει;

Για μία ακόμη φορά η πόλη αποδεικνύεται δεκτική και κυρίως όταν στο Φεστιβάλ έρχεται ένα φρέσκο κοινό, που συχνά δεν πηγαίνει σε άλλου είδους εκδηλώσεις.

Οι χορηγίες αποτελούν προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Φεστιβάλ;

Ο Δήμος Βόλου, το υπουργείο Πολιτισμού και τα εισιτήρια ήταν μέχρι τώρα οι μόνες πηγές εσόδων μας. Η παρουσία, όμως, τώρα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας επιβεβαιώνει τη σχέση του Φεστιβάλ με την κοινωνία και αποκαλύπτει νέες προοπτικές.

Σημαντικό γεγονός του Φεστιβάλ και οι παραγωγές του Μουσικού Θεάτρου;

Θέλουμε σταθερά να κάνουμε τις δικές μας παραγωγές, που να στέκουν ισότιμα δίπλα στις άλλες.

"Βαρύ πυροβολικό" η Συμφωνική Ορχήστρα;

Θα έλεγα, περισσότερο σκάφος παντός καιρού. Ψυχή της και δάσκαλος, ο δικός μας Συμεών Κόγκαν.

Τόσο δικός μας που να διευθύνει Συμφωνική και ταυτόχρονα να χορεύει συρτάκι στο πόντιουμ;

Αγγίχθηκε βαθιά από τη ρυθμική ενέργεια της ελληνικής μουσικής. Μόνο λόγοι "δεοντολογίας" τον συγκρατούν να μη χορέψει πάνω στο πόντιουμ, όταν διευθύνει Χατζιδάκι ή Θεοδωράκη.

Δεκατέσσερα χρόνια στον Βόλο. Βαρεθήκατε, σας βαρέθηκαν…

Δεν είχα ποτέ την πολυτέλεια να νιώσω έστω και μια στιγμή αυτά τα συναισθήματα. Η σχέση έχει πολύ πάθος και πολλή ένταση.

Σημαντικά αποτελέσματα;

Ακριβώς δεν είναι το πάθος και η ένταση που με κράτησαν, αλλά κυρίως τα αποτελέσματα που σε κάνουν να ξεπερνάς τις μικρές ή μεγάλες δυσκολίες, που αναπόφευκτα δημιουργούνται σε μακροχρόνιες σχέσεις.

Ο μουσικός Βόλος στον νέο αιώνα;

Μια πόλη που υπήρξε τόσο μουσική όλα αυτά τα χρόνια, είναι προφανές ότι λόγω DNA θα συνεχίσει να είναι. Το ερώτημα είναι προς ποια κατεύθυνση.

Εμμονή στο κλασικό;

Εμμονή στο αυθεντικό, στο πολλαπλό πρόσωπο της μουσικής και στη σύνδεσή της με οτιδήποτε την εμπλουτίζει και τη φέρνει πιο κοντά στους ανθρώπους.

Χρόνος και έργο για τον συνθέτη Μαραγκόπουλο υπάρχουν;

Υπάρχουν.

Πού βρίσκεται σήμερα η Λιλιπούπολη;

Όπως λέει και ένα τραγούδι της, "Όλος ο κόσμος είναι μια Λιλιπούπολη". Εγώ, πάντως, πράγματι ξαναβρήκα τους ήρωές της και στον Βόλο. Η Λιλιπούπολη ζητάει επίμονα να αναγεννηθεί. Οσονούπω η απάντηση.

Το Μουσικό Θέατρο πάει κοντά στους Βολιώτες. Αυτοί πλησιάζουν τις τέχνες;

Όταν οι τέχνες έρχονται πιο κοντά η μία στην άλλη, αποδεικνύεται έμπρακτα και με αριθμούς ότι ο κόσμος πάει πιο κοντά στην τέχνη. Έξι με επτά χιλιάδες θεατές σε κάθε φεστιβάλ δεν είναι μικρός αριθμός.