Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( "πράσινο φως" στα μεταλλαγμένα :: 10/1/2006 20:14:51) 

"Πράσινο φως" στα μεταλλαγμένα Δρόμοι

Β. Προσέγγιση της γλώσσας του κειμένου

Γκρινπίς και ΓΕΣΑΣΕ ζητούν ελληνική προσφυγή στο ευρωπαϊκό δικαστήριο

ΡΟΥΣΣΟΣ ΒΡΑΝΑΣ

1. Ποιες ανθρώπινες ιδιότητες περιέχονται στα επίθετα του κειμένου τα οποία προσδιορίζουν τις «λέξεις».

Προσφυγή στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, προκειμένου να αποτραπεί η υλοποίηση χθεσινής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία δίνει το πράσινο φως στη χώρα μας για την καλλιέργεια, χωρίς περιορισμούς, δεκαεπτά ποικιλιών μεταλλαγμένου καλαμποκιού της εταιρείας Μonsanto (ΜΟΝ 810) ζητά από την κυβέρνηση η Γενική Συνομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Ελλάδας (ΓΕΣΑΣΕ).

Ο Δάντης…

Να συμπληρώσεις έναν πίνακα καταγράφοντας στην πρώτη στήλη τα επίθετα και στη δεύτερη συνώνυμες λέξεις.

Το μεταλλαγμένο καλαμπόκι ΜΟΝ810 έχει πάρει έγκριση για κυκλοφορία στην Ε.Ε. από το 1998. … στην "Κόλασή" του βασάνιζε μοιχούς, ομοφυλόφιλους και άλλους παραβάτες των ηθών της εποχής του.

2. Στην πρώτη νοηματική ενότητα οι ρηματικοί χρόνοι των φράσεων «Κι έγινε να ψάχνω για λέξεις»; «έψαχνα για…» είναι στο παρελθόν.

«Σε κάθε περίπτωση», επισημαίνει η ΓΕΣΑΣΕ σε επιστολή της προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευάγγελο Μπασιάκο, τον υφυπουργό Αλέξανδρο Κοντό, τον γενικό γραμματέα Χρήστο Αυγουλά και τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Σταύρο Καλογιάννη, «οι Έλληνες αγρότες θα αγωνισθούν με όλες τους τις δυνάμεις, ώστε να αποτραπεί μια απόφαση που δυσφημίζει και κλονίζει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή απέναντι στην Ελληνική παραγωγή, ζημιώνει τους αγρότες και πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής γεωργίας».

Διέφυγαν την προσοχή του, όπως είχαν διαφύγει την προσοχή όλων των διανοητών από την εποχή της αρχαιότητας, εκείνοι που υπέπιπταν σε σαρκικό αμάρτημα με τον εαυτό τους.

Στη δεύτερη νοηματική ενότητα εμφανίζεται μια ρηματική φράση σε χρόνο ενεστώτα που αφορά το ουσιαστικό «λέξη»: «[η λέξη] πηδάει στο κενό».

Ανάλογη έκκληση απευθύνει στην ελληνική κυβέρνηση και η περιβαλλοντική οργάνωση Γκρινπίς.

Οι Ρωμαίοι την θεωρούσαν άθλια συνήθεια, δεδομένου ότι οι νέοι τους είχαν καλύτερες επιλογές: σκλάβους, πόρνες, γυναίκες κατώτερης τάξης.

Να τοποθετήσετε τα γεγονότα σε χρονική σειρά.

«Ήρθε η ώρα για την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να αποδείξει στην πράξη τη θέση της ενάντια στην καλλιέργεια των μεταλλαγμένων στη χώρα μας», αναφέρει σχετική ανακοίνωση της οργάνωσης.

Στην Αγγλία του 17ου αιώνα, ο ποιητής Τζον Ντράιντεν αστειευόταν με έναν νεαρό ευγενή που ενέδιδε "σε ένα συνήθειο που μόνος του το βρίσκει, και μυστικό θαρρεί πως το 'χει απ' τους ανθρώπους".

«Η ουσιαστική προστασία του εισοδήματος των αγροτών, του φυσικού περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας απαιτεί την απαγόρευση της απελευθέρωσης μεταλλαγμένων οργανισμών στο περιβάλλον.

Με την "Αυνανία"…

Αυτό είναι και το αυτονόητο βήμα για την υλοποίηση του στόχου μιας γεωργίας που βασίζεται στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, ονομασίας προέλευσης και βιολογικών, όπως άλλωστε υποστηρίζεται από την πολιτική ηγεσία», δήλωσε η Μυρτώ Πισπίνη του ελληνικού γραφείου της Γκρινπίς. … ο συγγραφέας της Τζον Μαρτέν ήρθε το 1712 να υποστηρίξει πως ο Αυνάν, που "εξέχεεν επί την γην" ("Γένεσις", λη', 9) δεν ήταν ένοχος διακοπτόμενης συνουσίας, αλλά "λαγνείας διά ψηλαφήσεως των αποκρύφων του", αμάρτημα για το οποίο ο Κύριος δεν τον τύφλωσε ούτε έκανε να φυτρώσουν τρίχες στην παλάμη του, αλλά τον άφησε στον τόπο. Όλα αυτά τα μαθαίνουμε από ένα άλλο βιβλίο, το "Μοναχικό σεξ" του σύγχρονού μας Τόμας Λακέρ, που είχε την καλοσύνη να γράψει γι' αυτό ο Πίτερ Μόναγκαν στα "Χρονικά της Ανώτατης Εκπαίδευσης".

Οι γκουρού…

… του Διαφωτισμού είχαν πολλά να πουν για τη "μοναχική συνήθεια". Ο Βολταίρος την καταδίκαζε ως ροπή προς την αγαμία. Ο Ρουσσώ έβρισκε αυτή την "εσωτερικότητα" καθαρά αντικοινωνική. Το 1793, μια από τις κατηγορίες που οδήγησαν τη Μαρία Αντουανέτα στον αποκεφαλισμό της ήταν και πως είχε διδάξει την "τεχνική" αυτής της εσωτερικότητας σε έναν εννιάχρονο δελφίνο. Αργότερα, στη βικτωριανή Αγγλία, η λογοτεχνία της εποχής ενέδωσε μαζικά σε αυτή τη "συνήθεια", με μια πληθώρα βιβλίων που διαβάζονταν με το ένα χέρι. Στη δική μας εποχή, ο Μισέλ Φουκώ ανέλαβε την υπεράσπισή της, εφιστώντας την προσοχή μας στους επαγγελματίες που επιχειρούν να ελέγξουν τα απόκρυφα της εσωτερικής μας ζωής.

Στην εποχή…

… της παγκοσμιοποίησης, με τον "Παράδεισο" των μοναχικών "σχέσεων" που άνοιξε μπροστά μας η νέα τεχνολογία, μπορούμε επιτέλους να πάρουμε την εκδίκησή μας από τον Δάντη, που μας αγνόησε επιδεικτικά και δεν μας βρήκε αντάξιους ούτε καν για την "Κόλαση". Μα και πάλι διαπιστώνουμε με πικρία πως αυτός ο παραδεισένιος κόσμος δεν ανήκει σε όλους. Πρέπει κανείς να τον κατέχει καλά για να τον ανοίξει με το κλειδί του. Πρέπει να τον παίζει στα δάχτυλά του. Μα, από την άλλη μεριά, βλέποντας πώς κυβερνάται αυτός ο κόσμος από τους σύγχρονους ηγέτες, μας κυριεύει μια, έστω συγκρατημένη, αισιοδοξία. Γιατί είναι φως φανάρι πως αυτοί ήδη τον παίζουν. Δεν μπορεί, σίγουρα αυτός ο "Παράδεισος" δεν είναι μακριά ούτε για μας.