Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( αλλαζουν οι διαδικασιες για την εναρξη ή διακοπη επαγγελματος ) 

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ Ή ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

ΘΕΑΤΡΟ

Μικρό εργαστήριο

Βήματα μπροστά από το δημόσιο

Απ' την αρχή αλλιώς

Ένας ισχυρός ήλεκτρο μαγνήτης

Το υπουργείο Οικονομικών, έστω και με αργά "βήματα", καταργεί ορισμένες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά συνεχίζει να ασκεί δραστηριότητα "διεκπεραιωτή" άλλων υπουργείων- Όλα τα νέα δικαιολογητικά που χρειάζονται για την έναρξη επαγγέλματος ή την διακοπή του- Ολόκληρη η απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Δρυ, στο σημερινό "Επιχειρείν"

Τα έργα του Τσέχωφ δεν είναι μόνο αριστουργήματα γραφής, θεατρικής τεχνικής και ιδεολογίας. Είναι και πειραματικά δοκιμαστήρια υποκριτικής τέχνης

Κατασκευάστε έναν ηλεκτρομαγνήτη τυλίγοντας δύο ή τρία μέτρα μονωμένο σύρμα γύρω από ένα μεγάλο καρφί.

ΑΘΗΝΑ.-

ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

Συνδέστε τα άκρα του σύρματος με τους πόλους μιας μπαταρίας.

Προσπάθεια εξάλειψης πολλών "γραφειοκρατικών" φαινομένων τα οποία λειτουργούν ανασταλτικά στην άσκηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων φαίνεται να κάνει το υπουργείο Οικονομικών αλλά πρόκειται για βήματα τα οποία κάθε άλλο παρά αποτελεσματικά θεωρούνται.

Ο Παναγιώτης Παναγόπουλος, η Σοφία Σεϊρλή και η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου στην παράσταση "Ο Γλάρος" που παρουσιάζεται στην Α' Σκηνή του Θεάτρου "Οδού Κεφαλληνίας"

Πλησιάστε τη μύτη του καρφιού σε καρφίτσες.

Το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο αυτή της προσπάθειας αποφάσισε να αλλάξει μερικώς τις διαδικασίες χορήγησης δηλώσεων έναρξης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων όπως επίσης αποφάσισε να αλλάξει μερικώς και το σύστημα που επικρατεί σήμερα για τη μεταβολή αλλά και για τη διακοπή εργασιών.

Όσο κι αν μερικοί νομίζουν πως ο Στανισλάβσκι καθόρισε τον τρόπο προσέγγισης των τσεχωφικών χαρακτήρων, θα έλεγα πως και ο Τσέχωφ από τη μεριά του, με τις δραματουργικές του τεχνικές και κυρίως με τον νέο πρωτότυπο ρυθμό της καθημερινότητας, έδωσε στον Στανισλάβσκι τους θεμελιώδεις κανόνες μιας νέας υποκριτικής.

Μετρήστε πόσες καρφίτσες έλκει ο ηλεκτρομαγνήτης.

Το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να "απεγκλωβίζεται" σιγά σιγά από τη διεκπεραίωση υποθέσεων άλλων υπουργείων καθώς διαπίστωσε ότι μένουν πίσω δικές τους υποθέσεις, ενώ ασχολείται, με θέματα άλλων υπουργείων.

Όπως και να έχει το πράγμα, εκεί στη Ρωσία, στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές τους 20ού, ένας μεγάλος συγγραφέας φτάνει στην τελειότητα το αίτημα του νατουραλισμού που είχε εισαγάγει στη γαλλική δραματουργία ο Ζολά και οι περί αυτόν.

Αυξήστε τον αριθμό των σπειρών και επαναλάβατε το πείραμα.

Είναι χαρακτηριστική η επισήμανση στελέχους του υπουργείου το οποίο ανέφερε ότι για να δοθεί σε κάποιον άδεια άσκησης επαγγέλματος από το υπουργείο Οικονομικών πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου να ελέγξουν ακόμη και την ασφαλιστική κάλυψη του υπόχρεου που δεν είναι δική τους αρμοδιότητα αλλά είναι άλλου υπουργείου, να ελέγξουν αν πληρώθηκε κάποιο τέλος στο ταμείο νομικών και αν ο υποψήφιος επιχειρηματίας γράφτηκε στο επιμελητήριο της περιοχής του κτλ.

Και ο Στανισλάβσκι φτάνει στην τελειότητα το νατουραλιστικό υποκριτικό σύστημα που εισήγαγε στη Γερμανία ο Γεώργιος του Μαϊνίνγκεν, ο πρώτος σκηνοθέτης με όραμα στην ιστορία του θεάτρου.

Μεταβλήθηκε ο αριθμός των καρφιτσών που μπορεί να συγκρατήσει ο ηλεκτρομαγνήτης;

Πρόκειται για διαδικασίες οι οποίες είναι άκρως χρονοβόρες και για τις οποίες σε τελική ανάλυση δεν έχει την ευθύνη διεκπεραίωσής τους το υπουργείο Οικονομικών αλλά αντιθέτως την ευθύνη την έχει αρμόδιο υπουργείο.

Έκτοτε, τα έργα του Τσέχωφ, όχι μόνο στη Ρωσία αλλά ως κτήματα πλέον της ανθρωπότητας, είναι φορτισμένα και με τις πρώτες σκηνοθετικές λύσεις που τα καθιέρωσαν, παρόλο που συχνά οι μελετητές του Τσέχωφ αλλά και η ίδια η μαρτυρία του δραματουργού, είτε στα γράμματά του είτε μέσω της ηθοποιού του "Θεάτρου Τέχνης", γυναίκας του Όλγας Κνίπερ, διαπίστωναν πως ο συγγραφέας και ο σκηνοθέτης βρέθηκαν συχνά-πυκνά σε κάθετη διαφωνία σχετικά με το υποκριτικό ύφος και ήθος της τσεχωφικής γραφής και του τρόπου της σκηνικής της αποτύπωσης.

Τι συμπεραίνετε;

Δηλαδή αν κάποιος σήμερα επιθυμεί να κάνει έναρξη επαγγέλματος πρέπει να προσκομίσει στην αρμόδια εφορία και πιστοποιητικό ασφαλιστικής ενημερότητας από υπηρεσία που ανήκει σε άλλο υπουργείο.

Ο Τσέχωφ εμφανίζεται να διαμαρτύρεται για το βαρύ, ζοφερό, αργόσυρτο ύφος που καταγράφει την επαρχιακή ρωσική πλήξη που προτιμούσε ο Στανισλάβσκι, ενώ ο ίδιος ο δραματουργός επιθυμούσε να προβάλλεται η ειρωνεία του, να σώζονται τα περιγράμματα μιας δραματουργικής τεχνικής που ρέπει προς την καρικατούρα.

Με την απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Δρυ, που δημοσιεύει σήμερα αυτούσια το "Επιχειρείν" γίνεται, έστω και με αργά βήματα, βελτίωση στις διαδικασίες έναρξης μεταβολής ή και διακοπής επαγγέλματος μετά τις διαμαρτυρίες που είχαν εκδηλωθεί κατά το παρελθόν.

Παρ' όλα αυτά, για χρόνια η τεχνική και η αισθητική του Στανισλάβσκι κυριάρχησαν διεθνώς.

Πριν λίγους μήνες, το "Επιχειρείν" είχε αναφερθεί με σχόλιό του στις παρενέργειες που δημιουργούνται στην άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας από τα παραστατικά και το πλήθος των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την έναρξη επαγγέλματος, τα οποία πολλές φορές λειτουργούν ανασταλτικά ακόμη και για τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.

Σε μας εδώ προπολεμικά ο Τσέχωφ παίχτηκε από την Κυβέλη, την Κοτοπούλη, τον Μινωτή, τον Βεάκη, σύμφωνα με τους κανόνες και τους κώδικες τους συνήθεις στο τρέχον θέατρο, του γαλλικού μπουλβάρ.

Το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου του υπουργείου Οικονομικών έχει ως εξής:

Ο Κουν μεταπολεμικά, μεταφέροντας τον τρόπο του Στανισλάβσκι, καθιέρωσε ένα τσεχωφικό ύφος ερμηνείας, αργόσυρτο, σκοτεινό, ψυχολογικού φόρτου και τρέχουσας μίμησης της καθημερινής συμπεριφοράς.

Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της αριθ. 1068526/2620/ΔΜ/9-6-1998 (ΦΕΚ 634/Β/24-6-1998) απόφασης του υπουργού Οικονομικών με τίτλο "Καθορισμός διαδικασιών και δικαιολογητικών κατά την υποβολή δηλώσεων έναρξης, μεταβολής και διακοπής εργασιών".

Πρώτος έσπασε αυτήν την ένδοξη, χωρίς άλλο, υποκριτική παράδοση ο Μίνως Βολανάκης στον "Βυσσινόκηπο" που ανέβασε με τη Λαμπέτη και τον Παπαμιχαήλ.

Σε συνέχεια της ΠΟΛ.

Πρόσφατα, ο πολύς και μεταμοντέρνος Γιούρι Λιουμπίμοφ και με τον "Γλάρο" και με τον "Βυσσινόκηπο", με τη Δανδουλάκη και άλλους άξιους (πάντα και κυρίως μαθητές του Κουν, τον Φυσσούν, τον Φέρτη) ηθοποιούς, τόνισε και την ειρωνεία και το κωμικό υποκείμενο στοιχείο των τσεχωφικών έργων.

1169/1998, με την οποία κοινοποιήθηκε η με αριθ. 1068526/2620/ΔΜ/9-6-1998 (ΦΕΚ 634/Β) απόφαση του υπουργού Οικονομικών, σχετικά με τον καθορισμό των διαδικασιών και των δικαιολογητικών που απαιτούνται κατά την υποβολή των δηλώσεων έναρξης, μεταβολής και διακοπής εργασιών, παρέχουμε τις κατωτέρω διευκρινίσεις για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή της εν λόγω απόφασης.

Μια μεσάζουσα πρόταση έκανε ο Ντασσέν με έναν νεανικό "Γλάρο" που ανέβασε στο "Εθνικό", όπου συνδύασε τον συμπεριφορικό κώδικα του στανισλαβσκικού "συστήματος", όπως το πολιτογράφησε αμερικανικά το Άκτορς Στούντιο, αλλά με μια λοξή ματιά στους χαρακτήρες, που τονίστηκε στην παράσταση μέσω των φωτισμών που λειτουργούσαν σαν κάμερες του σινεμά και δομούσαν το έργο σε κάδρα και πλάνα.

Όπως είναι γνωστό, με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1642/1986, όπως ισχύει, ορίζονται οι υποχρεώσεις, των υποκείμενων στο ΦΠΑ προσώπων, καθώς και των λοιπών προσώπων που αναφέρονται σ' αυτές, ανεξάρτητα αν είναι υποκείμενα ή μη στο φόρο.

Φέτος στην Ελλάδα παίζονται τέσσερις "Γλάροι".

Μεταξύ των υποχρεώσεων αυτών περιλαμβάνεται και η υποχρέωση υποβολής δήλωσης έναρξης, μεταβολής και διακοπής εργασιών.

Αν σκεφτεί κανείς πως το έργο αυτό θεωρείται βίβλος γενέσεως του συγχρόνου "μοντέρνου" θεάτρου, και ως γραφή και ως υποκριτική, η καταφυγή σ' αυτό σε μιαν εποχή εκατό χρόνια μετά τον μοντερνισμό και σε μια περίοδο που μας παιδεύει χωρίς να μας εκπαιδεύει ο μετα-μοντερνισμός σημαίνει πως οι άνθρωποι του θεάτρου επανεξετάζουν την όλη πορεία του θεάτρου μπουχτισμένοι από την αισθητική σαβούρα και τη θολούρα των μεταμοντέρνων συγγραφικών και σκηνοθετικών τεράτων.

Με την ανωτέρω ΑΥΟ που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση των διατάξεων του άρθρου 31 του ν. 2515/1997, δεν επέρχονται ουσιαστικές μεταβολές στις διαδικασίες έναρξης, μεταβολής και διακοπής εργασιών, αλλά προσαρμόζονται οι εν λόγω διαδικασίες στις καινούργιες απαιτήσεις που δημιουργούνται με την εφαρμογή στις Δ.Ο.Υ. του ΟΠΦΣ (ΤΑΧΙS) και γίνεται παράλληλα προσπάθεια περιστολής της φοροδιαφυγής.

Παίρνουν πλέον αμπάριζα και "βγαίνουν" από τον γεννήτορα του θεατρικού μοντερνισμού.

Για τους ανωτέρω λόγους και δεδομένου ότι στην εν λόγω απόφαση καταγράφονται αναλυτικά οι διαδικασίες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, με την παρούσα εγκύκλιο επισημαίνονται μόνο τα σημεία εκείνα που κρίνεται ότι χρήζουν περαιτέρω διευκρινίσεων.

Προς το παρόν, είδα τον "Γλάρο" του θεάτρου "Πράξη", στο θέατρο της "Οδού Κεφαλληνίας".

Α. ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Πρόκειται για μια σημαντικότατη μετα-στανισλαβσκική σκηνοθετική πρόταση του Νίκου Μαστοράκη.

Η δήλωση έναρξης εργασιών υποβάλλεται, πριν από την έναρξη εργασιών και ειδικότερα πριν από την πραγματοποίηση οποιασδήποτε συναλλαγής στα πλαίσια της επαγγελματικής δραστηριότητας της επιχείρησης.

Ο νέος αυτός σκηνοθέτης, που κολύμπησε αρκετές φορές και υπέκυψε στη γοητεία του μεταμοντέρνου, ευτυχώς κατέληξε πως η πρυτανεύουσα σ' αυτήν την πρακτική ειρωνεία δεν είναι σκοπός αλλά μέσον και, βέβαια, δεν είναι νέο εργαλείο ερμηνευτικό.

Ως συναλλαγή θεωρείται όχι μόνο η παράδοση αγαθών και η παροχή υπηρεσιών αλλά και η αγορά αγαθών και η λήψη υπηρεσιών στα πλαίσια της δραστηριότητας.

Ο ίδιος ο Τσέχωφ, κι αυτό δεν φαίνεται να το πρόσεξε ούτε ο Στανισλάβσκι και οι οπαδοί του, στα μονόπρακτά του και στα έξοχα διηγήματά του χρησιμοποίησε ως μέσον και την ειρωνεία και τη χλεύη και την καρικατούρα και την ανατροπή.

Εννοείται ότι η πράξη μίσθωσης ακινήτου για επαγγελματική στέγη δεν θεωρείται, σε καμία περίπτωση, συναλλαγή.

Ο Μαστοράκης κράτησε από το μεταμοντερνικό "σύστημα" την ειρωνεία και τη "θεατρικότητα".

Ειδικά για τα νομικά πρόσωπα η δήλωση έναρξης εργασιών μπορεί να υποβληθεί, χωρίς την επιβολή κυρώσεων εκπρόθεσμης υποβολής, μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από τη νόμιμη σύστασή τους.

Για να αντιληφθεί κανείς τη σημασία του τελευταίου αυτού "μέσου" θα πρέπει να πω ότι και ο Γεώργιος του Μαϊνίνγκεν και ο Στανισλάβσκι ήσαν θαυμαστές του Ότο Μπραμ, ο οποίος στο απόγειο της νατουραλιστικής περιόδου έβαζε ως αίτημα την "αποθεατροποίηση του θεάτρου", εντοπίζοντας στη σκηνή τη Ζολαδική θεωρία για μια τέχνη = φέτα ζωής.

Ειδικότερα χρόνος νόμιμης σύστασης:

Ο Λιουμπίμοφ στις "Τρεις Αδελφές" του χρησιμοποίησε το θέατρο εν θεάτρω, χωρίς όμως εσωτερικό έρεισμα στο κείμενο του Τσέχωφ.

Β) Προκειμένου για ΕΠΕ η ημερομηνία δημοσίευσης στο φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης τεύχος ΑΕ & ΕΠΕ της ανακοίνωσης για την καταχώρηση στο μητρώο ΕΠΕ του καταστατικού τους.

Ο Μαστοράκης, εκκινώντας από το πρόχειρο πάλκο της πρώτης πράξης του "Γλάρου", καθιστά τη θεατρική σκηνή μεγεθυντικό φακό για την προσέγγιση των χαρακτήρων, τη μελέτη τους και την έκθεσή τους στους άλλες χαρακτήρες και εν τέλει στο κοινό.

Τονίζεται ότι η επωνυμία των επιχειρήσεων πρέπει να αναγράφεται στο έντυπο της δήλωσης έναρξης, όπως ακριβώς αυτή αναγράφεται στο καταστατικό τους.

Στην παράσταση του Μαστοράκη κάποιοι ηθοποιοί παίζουν κάποιους χαρακτήρες που παίζουν θέατρο, με θεατές κάποιους άλλους ηθοποιούς που παίζουν χαρακτήρες ενώπιον κοινού.

Επίσης παρέχεται η ευχέρεια αναγραφής της επωνυμίας και με ξενόγλωσσους χαρακτήρες.

Λύσεις ιδιοφυείς που αξιοποίησαν στο έπακρο το τσεχωφικό κείμενο, το ανέλυσαν, το εξέθεσαν χωρίς, όπως κάνει ο μεταμοντερνισμός, να το διαλύσουν και να το καταστρέψουν.

Όσον αφορά τη διαδικασία χορήγησης έναρξης εργασιών σε αλλοδαπά φυσικά πρόσωπα εκτός των όσων αναφέρονται στην παρούσα απόφαση υπενθυμίζεται η αριθ. 10451/1691/ΠΟΛ.1104/3-4-1998 διαταγή με την οποία σας έχουν παρασχεθεί ειδικότερες οδηγίες πάνω στο θέμα αυτό.

Ο Μαστοράκης είχε στη διάθεσή του την ξαναδουλεμένη μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου, θεατρικότατη, που διασώζει και τους χυμούς των χαρακτήρων και τη ρητορική τους.

Με την υποβολή της δήλωσης έναρξης εργασιών συνυποβάλλονται και οι δηλώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 2 της απόφασης, συμπληρωμένες σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες.

Είχε τα σκηνικά και τα κοστούμια της Λελούδα, που βρέθηκε στην καλύτερη ώρα της, είχε τους σοφούς φωτισμούς του Αλέκου Βασιλείου, είχε την κινησιολογική πείρα της Μαρίας Αλβανού και είχε μια θαυμάσια ομάδα ηθοποιών.

Οι δηλώσεις αυτές συνυποβάλλονται μόνο στις Δ.Ο.Υ. που εντάσσονται στο ΟΠΣΦ (ΤΑΧΙS).

Οι ηθοποιοί

Επίσης συνυποβάλλονται, υποχρεωτικά, κατά περίπτωση, τα δικαιολογητικά που περιγράφονται στο άρθρο 3 αυτής καθώς και τα πρόσθετα δικαιολογητικά των νομικών προσώπων και των Ενώσεων Προσώπων που αναφέρονται στο άρθρο 4 της απόφασης.

Η Αγγελική Παπαθεμελή προχωρεί με μεγάλους διασκελισμούς προς την κορυφή.

Διευκρινίζεται ότι το προβλεπόμενο από το τέταρτο εδάφιο της παρ.

Έχει προσωπικό υποκριτικό αναγνωρίσιμο στίγμα και σκηνικό ήθος.

1 του άρθρου 4 της απόφασης έγγραφο το οποίο αναφέρεται στη σύνθεση του δ.σ. της ΑΕ καθώς και στο είδος της εργασιακής σχέσης των μελών του, υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. μετά τη χορήγηση της βεβαίωσης έναρξης εργασιών και αποτελεί μία γνωστοποίηση της τελικής σύνθεσης του δ.σ. της ΑΕ, προκειμένου η Δ.Ο.Υ. να έχει πληρέστερη εικόνα της εταιρίας.

Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος είναι ένας ηθοποιός με βάθος και έγνοια, που βασανίζει τον ρόλο του και βγάζει ζουμί.

Σημειώνεται ότι για την άσκηση ορισμένων επαγγελμάτων μπορεί να απαιτείται η χορήγηση άδειας λειτουργίας από άλλη αρχή (δημόσια, δημοτική, αστυνομική κτλ.).

Η Σοφία Σεϊρλή καταθέτει χυμούς και χιούμορ με καημό ψυχής.

Με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 8 του ν. 1882/1990, προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις που από τις κείμενες διατάξεις απαιτείται για την άσκηση οποιουδήποτε επαγγέλματος άδεια αστυνομικής ή άλλης δημόσιας αρχής, η άδεια αυτή δεν θα χορηγείται αν δεν υποβάλλεται στην αρχή αυτή αντίγραφο της άδειας άρνησης επιτηδεύματος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.

Η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου (Μάσα) φτιάχνει έναν υποκριτικό αδάμαντα με άπειρες έδρες.

Κατά συνέπεια προηγείται στις περιπτώσεις αυτές η χορήγηση άδειας έναρξης εργασιών από τη Δ.Ο.Υ., η οποία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, υποχρεούται να ζητά την προσκόμιση άδειας λειτουργίας άλλου φορέα, προκειμένου να προβεί στη χορήγηση της βεβαίωσης έναρξης εργασιών, μόνο στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο ορίζεται από θετική διάταξη νόμου.

Ο Γιωτόπουλος, μάστορας ύφους, παίζει στα δάχτυλα τη θεατρικότητα του Σόριν.

Για το λόγο αυτό στα δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται υποχρεωτικά, σύμφωνα με το άρθρο 3, δεν περιλαμβάνεται η προσκόμιση άδειας λειτουργίας επαγγέλματος που χορηγείται από άλλες αρχές.

Ο Παναγιωτίδης είναι ο σωστός και μετρημένος κυνικός ραισονέρ του θεάτρου ιδεών, ο Χαραλαμπίδης ωραία φιγούρα πρόπλασμα του Λοπάχιν.

Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι, προκειμένου να χορηγηθεί άδεια έναρξης εργασιών σε λογιστή φοροτεχνικό, απαιτείται (παρ. 10 άρθρου 4 π.δ. 340/1998) να υποβληθεί, προηγούμενα, στη Δ.Ο.Υ. επικυρωμένο αντίγραφο άδειας άσκησης επαγγέλματος το οποίο εκδίδεται από το Ο.Ε.Ε.

Η Μπέττυ Αρβανίτη ξεπερνάει κάθε φορά τα όριά της, που είναι πλέον αναπάντεχα.

Επειδή η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά και μέχρι της έκδοσης των σχετικών κανονιστικών πράξεων, παρέχεται η δυνατότητα υποβολής από τους παραπάνω βεβαίωσης του Ο.Ε.Ε. ότι κατατέθηκαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ότι ο αιτών δικαιούται σχετικής άδειας.

Ζυγιασμένα τα πάντα και τα έγκατα διάφανα.

Στις περιπτώσεις που χρησιμοποιείται ως επαγγελματική στέγη η κατοικία του φορολογουμένου, περιπτώσεις άσκησης επαγγελμάτων παροχής υπηρεσιών (ασφαλιστής, μεσίτης, λογιστής, γιατρός κτλ.), θα χορηγείται βεβαίωση έναρξης εργασιών και αν ακόμα από το περιεχόμενο του προσκομιζόμενου μισθωτηρίου δεν παρέχεται δυνατότητα χρησιμοποίησης του μισθίου ως επαγγελματικού χώρου και τούτο γιατί δεν απαγορεύεται από τις φορολογικές διατάξεις η χρησιμοποίηση της κατοικίας ως επαγγελματικής εγκατάστασης του φορολογουμένου.

Ο Μάινας, ωριμότερος από κάθε άλλη φορά, ένας βαριεστημένος επαγγελματίας κυνηγός γλάρων για βαλσάμωμα.

Στις περιπτώσεις που κρίνεται ότι χρήζουν περαιτέρω έρευνας, εκείνο που θα ερευνάται δεν είναι οι ενοχικές σχέσεις των συμβαλλομένων (εκμισθωτή - μισθωτή) αλλά η εξακρίβωση της ύπαρξης της συγκεκριμένης επαγγελματικής δραστηριότητας και η δυνατότητα άσκησής της στο συγκεκριμένο χώρο.

INFO

Επισημαίνεται ότι όταν στον ίδιο χώρο παρέχουν υπηρεσίες περισσότεροι του ενός δικηγόροι και στο σχετικό μισθωτήριο συμφωνητικό δεν εμφανίζονται όλοι ως μισθωτές, γίνεται δεκτή υπεύθυνη δήλωση άρθρου 8 ν. 1599/1986, για δωρεάν παραχώρηση του χώρου ως απόδειξη ύπαρξης της επαγγελματικής τους εγκατάστασης.

Θέατρο "Οδού Κεφαλληνίας", Κεφαλληνίας 18, Κυψέλη, τηλ. 210-88.38.727.

Β. ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Η Δήλωση Μεταβολής Εργασιών υποβάλλεται, στη Δ.Ο.Υ., σε περίπτωση μεταβολής οποιουδήποτε από τα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο 5 της απόφασης και σε χρονικό διάστημα δέκα (10) ημερών από την πραγματοποίηση της μεταβολής, με την προϋπόθεση, πάντα, της μη πραγματοποίησης οποιασδήποτε συναλλαγής. Θα πρέπει πάντοτε να ερευνάται, αν ταυτόχρονα με την υποβολή της δήλωσης μεταβολής, προκύπτει υποχρέωση υποβολής των δηλώσεων του άρθρου 2 και των δικαιολογητικών των άρθρων 3 και 4 της απόφασης.

Με την υποβολή δήλωσης μεταβολής εργασιών δύναται να τεθεί φυσικό, νομικό πρόσωπο ή ένωση προσώπων σε αδράνεια, για το σύνολο των δραστηριοτήτων τους ή μέρους αυτών. Για την επαναδραστηριοποίησή τους υποβάλλεται, επίσης, δήλωση μεταβολής εργασιών. Επιχείρηση που βρίσκεται σε αδράνεια πέραν του έτους και δεν έχει δηλωθεί η επαναλειτουργία της με την υποβολή σχετικής δήλωσης μεταβολής εργασιών, έχει σαν αποτέλεσμα την ακύρωση των στοιχείων του Κ.Β.Σ.

Σημειώνεται ότι η υποβολή αυτής της δήλωσης προηγείται πάντα της θέσης της επιχείρησης σε αδράνεια και έχει τη 10ήμερη προθεσμία. Εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης επιχείρησης σε αδράνεια γίνεται δεκτή μόνο εφόσον υπάρχουν πραγματικά περιστατικά τα οποία δικαιολογούν τη μη υποβολή (μακροχρόνια ασθένεια, φυλάκιση, καιρικά φαινόμενα) και με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι ο υπόχρεος που πωλεί αγαθά δεν έχει πραγματοποιήσει αγορές ή πωλήσεις.

Σημειώνεται ότι δήλωση μεταβολών υποβάλλεται και στις περιπτώσεις που γίνεται διακοπή μιας από τις δραστηριότητες της επιχείρησης.

Στη δήλωση αυτή αναδιατυπώνονται οι δραστηριότητες της επιχείρησης που εναπομένουν.

Επίσης, δήλωση μεταβολών υποβάλλεται και στις περιπτώσεις πτώχευσης, θέσης νομικού προσώπου υπό εκκαθάριση η θέσης φυσικού προσώπου υπό δικαστική απαγόρευση.

Γ. ΔΗΛΩΣΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Η δήλωση διακοπής εργασιών υποβάλλεται με την οριστική παύση των εργασιών του φυσικού προσώπου, ένωσης προσώπων ή νομικού προσώπου, κατά περίπτωση.

Ως οριστική παύση εργασιών θεωρείται, προκειμένου για φυσικά πρόσωπα και ενώσεις προσώπων ο χρόνος πραγματικής παύσης (διακοπής) της δραστηριότητάς τους, η πώληση ή συγχώνευσή τους κτλ. Προκειμένου για νομικά πρόσωπα ως οριστική παύση εργασιών τους θεωρείται η δημοσίευση της πράξης λύσης του στο οικείο πρωτοδικείο ή στο ειδικό ΦΕΚ κτλ., ανάλογα με τη νομική τους μορφή.

Η δήλωση διακοπής εργασιών υποβάλλεται προκειμένου για φυσικά πρόσωπα μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την οριστική παύση των εργασιών τους, προκειμένου δε για νομικά πρόσωπα μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την οριστική παύση των εργασιών τους.

Σημειώνεται ότι τα νέα έντυπα των δηλώσεων έναρξης, μεταβολής, διακοπής εργασιών, καθώς και τα έντυπα που υποχρεωτικά συνυποβάλλονται με αυτές χρησιμοποιούνται από τις Δ.Ο.Υ. που εντάσσονται, κάθε φορά στο ΟΠΣΦ (ΤΑΧIS).

Eξυπακούεται ότι από τις λοιπές Δ.Ο.Υ. θα χρησιμοποιούνται τα παλαιά έντυπα των δηλώσεων που χρησιμοποιούνται και σήμερα.

Δ. ΑΥΤΟΨΙΑ

Με το άρθρο 7 της απόφασης προβλέπεται, η υποχρέωση του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. για τη διενέργεια αυτοψίας, προκειμένου να διαπιστωθεί η ύπαρξη της δηλούμενης επαγγελματικής εγκατάστασης του επιτηδευματία καθώς και η πλήρωση ή μη των προϋποθέσεων για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας.

Η αυτοψία πρέπει να διενεργείται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών, από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής δήλωσης, με τη συμπλήρωση, απαραίτητα, σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που αναγράφονται σ' αυτό, του εντύπου "Ειδική Έκθεση Αυτοψίας", υπόδειγμα του οποίου σας έχει κοινοποιηθεί.

Η αυτοψία μπορεί, να μη διενεργείται, μετά από αιτιολογημένη απόφαση του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. στις περιπτώσεις που λόγοι αντικειμενικά δυσχερείς συνηγορούν προς αυτό, καθώς και στις περιπτώσεις που κρίνεται ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν χρήζει περαιτέρω έρευνας.

Η υποχρεωτική, κατά κάποιο τρόπο, διενέργεια αυτοψίας υπαγορεύτηκε για λόγους περιορισμού της δυνατότητας καταστρατήγησης των συμφερόντων του δημοσίου, δεδομένου ότι το φαινόμενο της έκδοσης πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων δεν έχει περιοριστεί. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στη δήλωση έναρξης εργασιών καθώς και στον αριθμό των στοιχείων του Κ.Β.Σ. που προσκομίζονται για θεώρηση (να θεωρείται μικρός αριθμός στοιχείων) στις περιπτώσεις δημιουργίας έστω και ελάχιστων αμφιβολιών για την παράνομη χρήση τους.

Κρίνεται σκόπιμο να τονιστεί η σημασία της ορθής παραλαβής των δηλώσεων έναρξης, μεταβολής και διακοπής εργασιών, γιατί ο ελλιπής έλεγχός τους, αποτελεί, τις περισσότερες φορές, την αφετηρία για τη δημιουργία πρόσφορων συνθηκών για περαιτέρω διάπραξη φοροδιαφυγής.

Ειδικότερα:

Β) Κατά την υποβολή των δηλώσεων μεταβολής ή διακοπής εργασιών θα πρέπει να λαβαίνουν, πάντα, γνώση οι προϊστάμενοι των τμημάτων ή γραφείων ελέγχου, εισοδήματος, Κ.Β.Σ. και Έμμεσων και Ειδικών Φόρων για τη μεταβολή ή διακοπή και να δηλώνουν ότι δεν συντρέχει λόγος μη χορήγησης της σχετικής βεβαίωσης.

Επίσης, με την υποβολή της δήλωσης διακοπής πρέπει να υποβάλλεται, υποχρεωτικά, και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία θα δηλώνεται η μη ύπαρξη αποθεμάτων της επιχείρησης πάγιων ή εμπορεύσιμων.

Γ) Στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων μεταβολής ή διακοπής εργασιών πέραν του ενός (1) έτους θα πρέπει, κατά προτεραιότητα, να προβαίνετε σε σχετικό έλεγχο, προκειμένου να διαπιστώνεται σε κάθε περίπτωση, η εκπλήρωση ή μη των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις σχετικές φορολογικές διατάξεις.

Τέλος, σημειώνεται ότι σε όσες περιπτώσεις κρίνεται απαραίτητο ειδικά για επαγγέλματα υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής, θα πρέπει να διενεργείται σε σύντομο χρονικό διάστημα από τη χορήγηση της βεβαίωσης έναρξης εργασιών και δεύτερος έλεγχος αυτοψίας στην επαγγελματική εγκατάσταση για τη διαπίστωση της συνέχισης λειτουργίας της επιχείρησης, με όποιο πρόσφορο τρόπο (π.χ. τηλεφωνικά).