Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ζώδια :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( φαύλος κύκλος καταγγελιών και αλληλοκατηγοριών ) 

ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Η παροιμία δεν φαίνεται να λέει τίποτα στους βουλευτές που διαμαρτύρονται για τη διάταξη περί ασυμβίβαστου

Μπαταρία και ηλεκτρικό ρεύμα

Φαύλος κύκλος καταγγελιών και αλληλοκατηγοριών

ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ

Είδαμε ότι μεταξύ των πόλων της μπαταρίας υπάρχει ηλεκτρικό πεδίο (Εικ. 4.50).

Υπό καθεστώς καταγγελιών και αλληλοκατηγοριών λειτουργεί φέτος το τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ή παπάς-παπάς ή ζευγάς-ζευγάς

Έτσι αν συνδέσουμε τους δυο πόλους με σύρμα, ηλεκτρική δύναμη ασκείται στα ηλεκτρισμένα σωματίδια του σύρματος.

Μέλη ΔΕΠ του τμήματος καταγγέλλουν τον αναπληρωτή πρόεδρο, Ηλία Θερμό, για: παράνομη αλλαγή του προγράμματος σπουδών, ανάθεση διδασκαλίας μαθημάτων σε επιστήμονες, οι οποίοι εργάζονται αμισθί και γενικότερα εφαρμογή συστήματος που δημιουργεί σχέσεις πατρονίας και ενισχύει τη διαφθορά στο πανεπιστήμιο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

Τα αρνητικά σωματίδια κινούνται, επομένως από το αρνητικό προς το θετικό πόλο και στο σύρμα εμφανίζεται ηλεκτρικό ρεύμα.

Για το θέμα μάλιστα έχουν ενημερωθεί και οι πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Εντάξει, είπαμε, να στηρίξουμε την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, αλλά ας κάνουμε και λίγο κράτει.

Τα θετικά σωματίδια δεν έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν από τη μια περιοχή του σύρματος στην άλλη. συνεχίζουν απλώς να ταλαντεύονται γύρω από τις συγκεκριμένες θέσεις τους (βλέπε παράγραφο 4.7)

Από την πλευρά του ο κ. Θερμός, σε επικοινωνία που είχε η "Μακεδονία" μαζί του, αρνήθηκε τις κατηγορίες που του προσάπτουν και επιφυλάχθηκε να απαντήσει με συγκεκριμένα στοιχεία και έγγραφα στα όσα του καταλογίζουν.

Ας σκεφτούμε το πριν και, κυρίως, το μετά, που κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθεί ­ μια και για την Τουρκία μιλάμε.

.

Ο αναπληρωτής πρόεδρος του τμήματος Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών, Ηλίας Θερμός, καταγγέλλεται από μέλη ΔΕΠ, τα οποία αποστέλλουν πολύ συχνά επιστολές τόσο προς την πρυτανεία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας όσο και προς το υπουργείο Παιδείας.

Όταν όλη η Ευρώπη έχει επιφυλάξεις για να ανοίξει τις πόρτες της στην Τουρκία, θεωρώντας ότι δεν έχει θέση στην ευρωπαϊκή οικογένεια, δεν μπορεί ο Κ. Σημίτης να δηλώνει ότι η Τουρκία είναι ευρωπαϊκή δύναμη από τον 16ο αιώνα.

Εικόνα 4.47 (α) Μπαταρία αυτοκινήτου. (β) Μια απλή μπαταρία παρόμοια με αυτή του αυτοκινήτου.

Συγκεκριμένα, ο λέκτορας Νίκος Μαρατζίδης και η επίκουρη καθηγήτρια, Παρούλα Νάσκου-Περράκη, με έγγραφό τους προς τον πρύτανη του πανεπιστημίου στις 4 Νοεμβρίου του 1998, αναφέρουν ότι "τον Ιούνιο του '98 και σύμφωνα με το νόμο 2083\92 ψηφίστηκε ομόφωνα, (πλην μιας ψήφου εκπροσώπου φοιτητικής παράταξης) στη γενική συνέλευση του τμήματος το πρόγραμμα σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 1998 - 99.

Πότε δηλαδή;

Εικόνα 4.48 Το θετικά ηλεκτρισμένο σφαιρίδιο έλκεται από την αρνητικά φορτισμένη πλάκα και απωθείται από τη θετικά ηλεκτρισμένη.

Το μήνα Οκτώβριο ο αναπληρωτής πρόεδρος, καθηγητής Ηλίας Θερμός, πρότεινε νέο πρόγραμμα σπουδών το οποίο εισηγήθηκε η υπό αυτόν συγκροτηθείσα επιτροπή προγράμματος σπουδών και η γενική συνέλευση του τμήματος και με πλειοψηφία οκτώ έναντι έξι προχώρησε στην υιοθέτηση νέου προγράμματος αντίθετα με όσα ορίζει ο νόμος και παρά την αρνητική γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του πανεπιστημίου.

Όταν τα στρατεύματα του σουλτάνου σταματούσαν μπροστά στα τείχη της Βιέννης ή όταν ο Δον Χουάν ο Αυστριακός καταβύθιζε τον οθωμανικό στόλο έξω από τη Ναύπακτο;

Εικόνα 4.49 Μια συνηθισμένη μπαταρία

Σε συνέχεια της ανωτέρω μη σύννομης πράξης η γενική συνέλευση προέβηκε σε ανάθεση εντολών διδασκαλίας σε έξι επιστήμονες αμισθί χωρίς καμιά σχέση εργασίας, καθότι κανένας από τους εν λόγω επιστήμονες δεν είναι μέλος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ή άλλου Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ελληνικού ή ξένου.

Να ξέρουμε τι λέμε, και κυρίως, να είμαστε συγκρατημένοι.

Εικόνα 4.50 Η κίνηση των ηλεκτρισμένων σωματιδίων (α) όταν δεν υπάρχει και (β) όταν υπάρχει ηλεκτρικό πεδίο της μπαταρίας μέσα στο σύρμα.

"Και αυτό χωρίς, για συγκεκριμένα μαθήματα, να ερωτηθούν πρώτα άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας των οποίων τα μέλη ΔΕΠ, λόγω συναφούς αντικειμένου, θα μπορούσαν να αναλάβουν το συγκεκριμένο διδακτικό έργο".

Για να μη μας προκύψει μέρες που είναι (επτά χρόνια ακριβώς μετά τα Ίμια) τίποτε πάλι, και τρέχουμε…

Πώς διαπιστώνουμε την ύπαρξη ηλεκτρικού ρεύματος σε ένα σύρμα;

"Να σημειωθεί", προσθέτουν στο έγγραφό τους προς τον πρύτανη του πανεπιστημίου οι καθηγητές, "ότι η επιλογή έγινε βάσει βιογραφικών τα οποία εμφάνισε ο προεδρεύων της συνέλευσης την ύστατη στιγμή και κατόπιν επίμονων πιέσεων μελών ΔΕΠ να διανείμει αυτά στα μέλη της γενικής συνέλευσης προς διευκόλυνση της λήψης αποφάσεων.

Παπάς και ζευγάς…

Όταν μέσα σε σύρμα δημιουργηθεί ηλεκτρικό ρεύμα η θερμοκρασία του σύρματος αυξάνεται.

Σας γνωρίζουμε ότι αυτή η διαδικασία υπήρξε επίσης μη σύννομη καθότι η γενική συνέλευση του τμήματος στο παρελθόν είχε αποφασίσει να δημοσιεύεται στον ημερήσιο Τύπο πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση των θέσεων με βάση το προεδρικό διάταγμα 407\1980.

Υπάρχει μια λαϊκή παροιμία που λέει "ή παπάς - παπάς ή ζευγάς - ζευγάς".

Αυτό συμβαίνει επειδή κατά την κίνηση τους τα αρνητικά σωματίδια συγκρούονται με τα θετικά.

"Ο τρόπος αυτός λειτουργίας του τμήματος θέτει σε σοβαρή αμφισβήτηση τη νομιμότητα των διαδικασιών".

Και δεν είναι λίγοι εκείνοι που την θυμήθηκαν, ακούγοντας τους ολοφυρμούς των βουλευτών που μένουν χωρίς επάγγελμα λόγω της διάταξης περί του ασυμβίβαστου.

Μετά από κάθε σύγκρουση τα θετικά σωματίδια κινούνται εντονότερα και η θερμοκρασία του σύρματος αυξάνεται (βλέπε κεφάλαιο 2).

Να σημειωθεί ότι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας έχει κατ' αρχήν ως πάγιο αίτημα την πρόσληψη και εκπαιδευτικού ερευνητικού επιστημονικού αλλά και διοικητικού προσωπικού.

Μόνο στους βουλευτές δεν λέει τίποτε αυτή η παροιμία και εξακολουθούν να διαμαρτύρονται.

Όταν το σύρμα είναι πολύ λεπτό, όπως αυτό μιας λάμπας πυρακτώσεως, το σύρμα φωτοβολεί (Εικ 4.51).

Νέα επιστολή καθηγητών στις 5/10/98

Υπάρχουν επ' αυτού μερικά θέματα προς ανάλυση: πρώτον, ποιος τους ανάγκασε να γίνουν βουλευτές.

Με μια τέτοια λάμπα, λοιπόν, μπορούμε να διαπιστώσουμε την ύπαρξη ηλεκτρικού ρεύματος.

Την αλλαγή του προγράμματος σπουδών ενώ το ακαδημαϊκό έτος είχε ήδη ξεκινήσει είχαν καταγγείλει καθηγητές προς τη σύγκλητο του πανεπιστημίου με έγγραφό τους στις 5 Οκτωβρίου του '98. Στο έγγραφο, που υπογράφουν και πάλι η κ. Παρούλα Νάσκου-Περράκη και ο κ. Νίκος Μαραντζίδης, αλλά και η Μαγδαληνή Ψαρρού, ο Δημήτρης Κυρκιλής και ο Θεοδόσης Καρβουναράκης αναφέρεται:

Δεύτερον, ποιος τους εξαναγκάζει να παραμένουν και να μην επιλέγουν την επαγγελματική τους ιδιότητα.

Όταν μια μπαταρία προκαλεί ηλεκτρικό ρεύμα και η ίδια επίσης, θερμαίνεται.

"Στις 5/6/1998 η γενική συνέλευση του τμήματος ΔΕΟΠΣ υιοθέτησε με την ομόφωνη γνώμη όλων των μελών ΔΕΠ και των φοιτητών -πλην μίας ψήφου- το νέο πρόγραμμα σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 1998-99 και προέβη σε ανάθεση διδασκαλίας σε όλα τα μέλη ΔΕΠ.

Τρίτον, ποιος τους πέρασε την ιδέα ότι άνευ της παρουσίας του δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει το πολίτευμα;

Συμπεραίνουμε ότι ηλεκτρισμένα σωματίδια κινούνται και μέσα από την μπαταρία.

Παρ' όλα αυτά μέχρι σήμερα 5/10/1998 δεν έχει αναρτηθεί πρόγραμμα διδασκαλίας και ως εκ τούτου δεν έχει γίνει έναρξη μαθημάτων.

Και, τέταρτον, αρκετά!

Επίσης, στις δύο γενικές συνελεύσεις που πραγματοποιήθηκαν το μήνα Σεπτέμβριο δεν ελήφθη απόφαση για συμπληρωματική ανάθεση διδασκαλίας.

Ας πρόσεχαν (τι ψήφιζαν κατά την αναθεώρηση του Συντάγματος).

Ήδη διανύουμε τη Β΄ εβδομάδα του χειμερινού εξαμήνου και δεν έχει γίνει σαφές πότε θα ξεκινήσουν τα μαθήματα.

Συνεννοηθήκαμε;

Εκφράζουμε στα μέλη της συγκλήτου τη βαθιά μας ανησυχία για τον κίνδυνο απώλειας του εξαμήνου λόγω μη συμπλήρωσης των εβδομάδων διδασκαλίας που ο νόμος απαιτεί και παρακαλούμε για τις ενέργειές σας".

Και αυτοί που… τα δίνουν;

"Λίγο έλειψε να χαθεί ένα εξάμηνο"

Μας έχει συγκινήσει αφάνταστα η προσπάθεια πολλών και διαφόρων να καταστείλουν τη γενικευμένη διαφθορά στον δημόσιο τομέα, που έχει επιπτώσεις επί των αθώων πολιτών.

Στις 21 Δεκεμβρίου 1998, ο λέκτορας του τμήματος, Νίκος Μαραντζίδης, με νέα επιστολή του προς τα μέλη της γενικής συνέλευσης του τμήματος, την οποία κοινοποίησε και προς την πρυτανεία καταγγέλλει, "η αναιτιολόγητη, παράτυπη και όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων εντυπωσιακά πρόχειρη αλλαγή του προγράμματος σπουδών το μήνα Οκτώβριο είχε ως αποτέλεσμα την εμφάνιση δυσλειτουργιών που επηρέασαν ριζικά προς το χειρότερο την ποιότητα των σπουδών στο τμήμα.

Ο Καραμανλής, για παράδειγμα, ζήτησε προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, προκειμένου να καταγγείλει τα φαινόμενα διαφθοράς, και να εγκαλέσει την κυβέρνηση διότι δεν κάνει τίποτε επ' αυτού.

Μεταξύ αυτών των προβλημάτων που και εγώ προσωπικά είχα επισημάνει ήταν η βιαστική επιλογή συνεργατών που βαπτίστηκαν ''επισκέπτες καθηγητές''.

Καλώς πράττει, αυτή είναι η δουλειά του, άλλωστε, ως αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Αυτοί ορίστηκαν να διδάξουν ένα σημαντικό αριθμό μαθημάτων αμισθί χωρίς ουσιαστικά κάποια κριτήρια επιλογής, πέρα από αυτά που σχετίζονται με το ήθος και την ποιότητα αυτών που επιλέγουν.

Σκέφθηκε όμως κανείς ανάποδα;

Είχα τότε επιμείνει στη θέση μου ότι θα προέκυπταν σοβαρά προβλήματα στη διδασκαλία των μαθημάτων και πως εγώ προσωπικά δεν θα δεχόμουν να μετατραπεί ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα σε ινστιτούτο ταχύρυθμης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ότι για κάθε έναν υπάλληλο που "τα πιάνει" για να διεκπεραιώσει μια υπόθεση, υπάρχει ένας τουλάχιστον πολίτης που "τα δίνει";

"Δυστυχώς τα γεγονότα με δικαίωσαν πολύ σύντομα.

Συγγνώμη, αλλά πότε θα ασχοληθούμε σοβαρά ως κοινωνία μ' αυτούς που τα δίνουν;

Σε όλα σχεδόν τα έτη προέκυψαν μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα με αποκορύφωμα όμως τα όσα διαδραματίστηκαν στο 4ο έτος της Πολιτικής Κατεύθυνσης, (7ο εξάμηνο).

Όποιος θέλει σκάβει…

Στο εξάμηνο αυτό δε διδάχτηκαν καθόλου τα μαθήματα, Συγκριτική Εξωτερική Πολιτική (υπεύθυνος καθηγητής κ. Γεωργόπουλος), Διεθνές Σύστημα μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (υπεύθυνος καθηγητής κ. Θερμός).

Σ' αυτή την πόλη που λέγεται Αθήνα, όποιος θέλει σκάβει, όπου θέλει σκάβει, κι ύστερα τα αφήνει όπως είναι και φεύγει γι' άλλες… πολιτείες!

Επίσης, το υποχρεωτικό μάθημα Κυβέρνηση και Πολιτική στη Μέση Ανατολή, που είχε ανατεθεί μετά από εισήγηση του αναπληρωτή προέδρου στον επίκουρο καθηγητή του Παντείου, κ. Πάτελο, διδάχτηκε μόλις δύο τρεις φορές, αριθμός που απέχει πολύ από αυτό που απαιτεί ο νόμος ώστε να κατοχυρωθεί.

Το έχουμε παρακολουθήσει πολλές φορές το φαινόμενο, και κυρίως πολλοί από μας το έχουμε υποστεί.

Να σημειωθεί ακόμη ότι το μάθημα αυτό βρισκόταν στο εαρινό εξάμηνο και μετά από εισήγηση και πάλι του αναπληρωτή προέδρου μεταφέρθηκε στο χειμερινό με το σκεπτικό ότι τότε μπορούσε ο κ. Πάτελος.

Αυτό όμως που συμβαίνει εδώ και μερικές εβδομάδες στο κέντρο δεν έχει προηγούμενο.

Το μάθημα Διεθνείς Σχέσεις και Πολιτική των Βαλκανικών Χωρών, μετά και πάλι από επίμονη προσπάθεια του κ. Θερμού ανατέθηκε στον κ. Τσακίρη, ο οποίος δεν εμφανίστηκε ποτέ και το μάθημα διδάχτηκε χωρίς ποτέ η γενική συνέλευση να λάβει γνώση από άλλον επισκέπτη καθηγητή, ο οποίος στο μεταξύ διδάσκει πάνω από τρία μαθήματα σε αυτό το εξάμηνο αμισθί.

Κάποιος έσκαψε για να περάσει έναν αγωγό από τους περισσότερους κεντρικούς δρόμους.

Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά ότι το μάθημα Θεωρία και Λειτουργία της Δημοκρατίας δεν διδάχτηκε επειδή δεν επιλέχτηκε από τους φοιτητές για τον πολύ απλό λόγο ότι το είχαν ήδη διδαχθεί σε προηγούμενο εξάμηνο, καταλαβαίνει κανείς το μέγεθος των προβλημάτων που προέκυψαν".

Ύστερα έκλεισε το αυλάκι και το άφησε έτσι, με λακκούβες, χωρίς να περάσει άσφαλτο από πάνω.

Καταγγελίες για αμισθί καθηγητές

Το αποτέλεσμα είναι σύννεφα σκόνης να σηκώνονται όταν φυσάει.

Οι καθηγητές του τμήματος ωστόσο καταγγέλλουν τον κ. Θερμό ότι αποβλέποντας ή όχι σε προσωπικά οφέλη ανέθεσε διδασκαλία μαθημάτων σε επιστήμονες, οι οποίοι όμως κατ' αρχήν εργάζονται αμισθί.

Κι όταν βρέχει, λάσπες παντού.

Η επιλογή τους όπως καταγγέλλουν οι καθηγητές έγινε χωρίς κανένα κριτήριο.

Και οι λακκούβες τεράστιες.

Οι επιστήμονες αυτοί ενώ δεν φαίνονται πουθενά, ενώ δεν έχουν καμία εργασιακή σχέση με το τμήμα, εργάζονται σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και περισσότερο από τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος.

Ερώτηση: υπάρχει υπεύθυνος να μας απαντήσει α) ποιος έκανε το έργο, β) γιατί το άφησε σ' αυτή την κατάσταση, γ) πότε θα αποκατασταθούν οι δρόμοι της Αθήνας.

Υπάρχει, όπως λένε οι καταγγέλλοντες, "άμισθος διδάσκοντας" που κάνει περισσότερα από τρία μαθήματα το εξάμηνο, τη στιγμή που για τα μέλη ΔΕΠ ο νόμος ορίζει διδασκαλία δύο μαθημάτων.

Για τις αυταπόδεικτες ευθύνες του Δήμου Αθηναίων και του αρμόδιου υπουργείου, καλύτερα να μη μιλάμε…

Οι καθηγητές καταγγέλλουν ως χαρακτηριστικές περιπτώσεις άμισθων διδασκόντων, τον κ. Νίκα, γαμπρός της καθηγήτριας κ. Δεληβάνη.

Μια… τρυπούλα

Ο κ. Θερμός επιχείρησε να τον εκλέξει στη βαθμίδα του λέκτορα τον περασμένο Φεβρουάριο.

Για την τρύπα της οδού Δουκίσσης Πλακεντίας, δεν θα πούμε τίποτε.

Απορρίφθηκε με ψήφους 9 έναντι 2. Τώρα είναι εκ νέου υποψήφιος σε άλλη βαθμίδα και σε άλλο αντικείμενο.

Λέξη.

Μάλιστα "ασκείται πίεση ώστε να εκλεγεί".

Τα είπαν όλα αρμόδιοι και αναρμόδιοι.

Ο διδάσκων Γιάννης Τσακίρης.

Κι εκείνοι που προσπάθησαν να μας βεβαιώσουν ότι, εντάξει μωρέ, τίποτε δεν ήταν, μια τρυπούλα άνοιξε στο έδαφος, σιγά το πράγμα.

Ορίστηκε να έρθει να διδάξει αλλά δεν εμφανίστηκε ποτέ.

Και οι άλλοι που βρήκαν ευκαιρία να θάψουν στην τρύπα το Μετρό και όλα τα μεγάλα έργα.

Ενδέχεται και ο ίδιος να αγνοεί το ότι έχει επιλεγεί.

Όπως πάντα σ' αυτή τη χώρα, έλειψε το μέτρο.

Το μάθημα το έκανε τελικά άλλος άμισθος, ο κ. Κουσκουβέλης.

Και μαζί έλειψε και η αυτοσυγκράτηση.

Σε μία άλλη περίπτωση ο διδάσκων είναι ετών 68. Πρόκειται για τον κ. Ιωάννης Καμπανά.

Αντίθετα, περίσσεψε η υπερβολή και ο άνευ ουσίας λόγος.

Ο νόμος απαγορεύει τη διδασκαλία σε άτομα άνω των 67 ετών.

Τόσο που η παρέμβαση του "αρμόδιου (για τις τρύπες;!) εισαγγελέα" να φαντάζει ως το κερασάκι στην τούρτα.

Ο κ. Καμπανάς διατηρεί φιλικές σχέσεις με τον κ. Θερμό.

Για την εισαγγελική δε εντολή, εισαγγελέας να εποπτεύει τα έργα του Μετρό, καλύτερα να αποφύγουμε κάθε σχολιασμό, για να έχουμε και το κεφάλι μας ήσυχο!

Ο κ. Νίκος Κοτζιάς ορίστηκε να διδάξει μάθημα αλλά ο ίδιος αρνείται να το κάνει.

Άκου να εποπτεύει.

Ο κ. Πάτελος, φίλος επίσης του κ. Θερμού, είναι επίκουρος καθηγητής στο Πάντειο.

Μα επιτέλους, τι θα (πρωτο)γίνουν οι δικαστές;

Ήρθε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία τρεις φορές μόνο.

Πολιτικοί, γιατροί, αστυνόμοι, ερευνητές ή μηχανικοί;

Το μάθημα πιθανόν να χαθεί γιατί ο νόμος ορίζει ότι πρέπει να διδαχθεί τουλάχιστον εννέα φορές.

Έλεος…

Τα στοιχεία αυτά γνωστοποίησαν ήδη καθηγητές του τμήματος στην πρυτανεία, στη σύγκλητο αλλά και στο υπουργείο Παιδείας.

Γιατί αντιδρούν οι ταξιτζήδες

Οι καθηγητές καταγγέλλουν ότι "η αλλαγή του προγράμματος σπουδών στο τμήμα έγινε ώστε να κληθούν να διδάξουν κάποιοι "κολλητοί" με τους οποίους ο αναπληρωτής πρόεδρος έχει διαφόρων ειδών σχέσεις.

Δίκιο έχουν οι ταξιτζήδες που διαμαρτύρονται κατά της δημιουργίας ανωνύμων εταιρειών ταξί.

Όταν ο κ. Νίκος Μαραντζίδης προσλήφθηκε την πρώτη φορά με σύμβαση ο συγκεκριμένος καθηγητής κ. Θερμός του ζήτησε να παρέμβει στον Οργανισμό Πολιτιστικής Πρωτεύουσας ώστε να του εγκριθεί πρόγραμμα 32 εκατομμυρίων δραχμών.

Διότι αν ενταχθείς σε μια τέτοια εταιρεία, θα είσαι υποχρεωμένος να τηρείς ορισμένους κανόνες που ισχύουν σε όλο τον κόσμο, αλλά όχι εδώ…

Επρόκειτο για μια πρόταση έρευνας - μελέτης με τίτλο "Η φυσιογνωμία και ο ρόλος της Θεσσαλονίκης, παρόν και προοπτικές".

Επιπλέον ­ και εδώ είναι η κύρια αιτία της αντίδρασης ­ θα είναι πολύ εύκολο να σε βρουν αν είσαι από κείνους τους ταξιτζήδες που "πείραξαν" το ταξίμετρο, συμπεριφέρθηκαν άσχημα στον επιβάτη, ή αν όλως τυχαίως "χαθεί" στο ταξί τους καμιά τσάντα, κανένα κινητό, κανένας φάκελος με λεφτά.

Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο ο κ. Θερμός ασκούσε έμμεσο εκβιασμό γιατί εν όψει της επικείμενης εκλογής του η οποιαδήποτε άρνηση θα είχε συνέπειες.

Ενώ τώρα, ποιος σε είδε, ποιος σε βρίσκει.

"Το σύστημα αυτό δημιουργεί σχέσεις πατρονίας και ενισχύει τη διαφθορά στο πανεπιστήμιο", καταγγέλλουν.

Και ποιος σε εγκαλεί….

Η πρώτη αντίδραση του κ. Θερμού

ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Ο αναπληρωτής πρόεδρος του τμήματος ΔΕΟΠΣ, Ηλίας Θερμός, με τον οποίο επικοινώνησε χθες η "Μακεδονία", υπογράμμισε κατ' αρχήν ότι "κυρίαρχος δεν είναι ο πρόεδρος σε ένα τμήμα, είναι η συνέλευση του τμήματος" και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: "ο πρόεδρος δεν διορίζει κανέναν.

Αν ήθελαν πραγματικά να γίνει η δίκη….

Η συνέλευση, ακόμη και για να αναθέσουμε ένα μάθημα σε κάποιον, να διορθώσουμε ένα βαθμό, το κάνει η συνέλευση αυτό.

Όντως, χρειάζεται πολύ μεγάλη προσπάθεια για να αναβάλεις τη δίκη Οτζαλάν επειδή είναι "αγνώστου διαμονής" ο κύριος κατηγορούμενος.

Και οι άλλες πλειοψηφίες στο τμήμα είναι άβουλες;

Προσπάθεια, που δεν την μετριάζει η εκ του ασφαλούς δήλωση του κ. Σημίτη ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου, ότι πρέπει η δίκη αυτή να πραγματοποιηθεί.

Δηλαδή όταν κάποιος διαφωνεί με τη γενική συνέλευση του τμήματος, φταίει ο πρόεδρος;

Αν ήθελαν πραγματικά να γίνει η δίκη, φανταζόμαστε θα είχαν διασφαλίσει το απλούστερο: να έχουν τηρηθεί όλες οι διαδικασίες.

". Παράλληλα τόνισε ότι όλους, όσοι σήμερα τον καταγγέλλουν, κάποτε τους στήριξε, με αξιοκρατικούς όρους.

Και η αλήθεια είναι ότι οι διαδικασίες αυτές δεν τηρήθηκαν.

"Πάντα αξιοκρατικά εκλέχθηκαν οι καλύτεροι", επεσήμανε ο κ. Θερμός και ανέφερε πως όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν το αβάσιμο των καταγγελιών θα τα παρουσιάσει το συντομότερο δυνατόν.

Και όχι μόνο δεν τηρήθηκαν, αλλά και κανείς δεν ασχολήθηκε με το αν τηρούνται. Λέμε συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις ότι η ευθύνη ανήκει στους υπουργούς. Αλλά φταίει μόνο ο Φίλιππος Πετσάλνικος; Η Αστυνομία που πήγε να επιδώσει κλητήριο θέσπισμα στο σπίτι όπου είχε κρυφτεί για μερικές ώρες ο Οτζαλάν δεν έχει ευθύνες; Και η Εισαγγελία; Όσοι, τέλος πάντων, γνωρίζουν - γιατί γνωρίζουν, δεν μπορεί - ότι ο Οτζαλάν κρατείται στις φυλακές της Τουρκίας, άρα και να ήθελε να παραστεί στη δίκη δεν θα μπορούσε…