Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( τονιζει ο προεδρος της "καπνικης α. μιχαηλιδης α.ε.": "στηρίζουμε τα ελληνικά καπνά" "νόμιμη η παραγωγή καπνών τύπου blend" ) 

ΤΟΝΙΖΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ "ΚΑΠΝΙΚΗΣ Α. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ Α.Ε.": "Στηρίζουμε τα ελληνικά καπνά" "Νόμιμη η παραγωγή καπνών τύπου Blend" Ονομάτων επίσκεψις

Ερμηνεία της ηλέκτρισης με επαφή

Σοβαρότατες καταγγελίες προς τη διοίκηση της Συνεταιριστικής Ένωσης Καπνοπαραγωγών Ελλάδας (ΣΕΚΕ) διατύπωσε ο πρόεδρος της εταιρίας "ΚΑΠΝΙΚΗ Α. Μιχαηλίδης Α.Ε. ", Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, αναφορικά με τη "μεθόδευση", που, όπως είπε, επιχειρείται ώστε να φανεί υπεύθυνη η επιχείρησή του για τη φετινή μείωση της τιμής του καπνού.

Μετά την ερεθιστική "Κοπεγχάγη" του Φρέιν, ιδού ένα έξοχο δείγμα μιας νέας γενναίας δραματουργίας που μας αφορά, μας προβληματίζει και μας βαθαίνει τον νου

Γιατί όταν με ένα ηλεκτρισμένο σώμα αγγίξουμε ένα μη ηλεκτρισμένο, το δεύτερο σώμα ηλεκτρίζεται;

Σύμφωνα με τον κ. Μιχαηλίδη, η ΣΕΚΕ "παραπλανητικά" διαδίδει ότι η μεταποιητική του επιχείρηση, ζήτησε άδεια από τον Ελληνικό Οργανισμό Καπνού (ΕΟΚ) για την παραγωγή καπνού τύπου BLEND για την παρασκευή του οποίου θα κάνει προσμίξεις ελληνικών καπνών με άλλα τρίτων χωρών και κυρίως των Σκοπίων και της Βουλγαρίας.

ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

Και σε τούτη την περίπτωση αρνητικά σωματίδια μετακινούνται από το ένα σώμα στο άλλο.

"Δυστυχώς η ΣΕΚΕ είναι σε τραγική οικονομική θέση με τεράστια στοκ γι' αυτό και ρίχνει ''στάχτη'' σ' αυτούς που είναι σε καλή κατάσταση.

Πρόκειται για το συνταρακτικό έργο του Μπράιαν Φρίελ "Ο ξεριζωμός" ("Tranlations") που ανέβασε έξοχα ο Αντώνης Αντύπας στην Κεντρική Σκηνή του "Απλού Θεάτρου".

Λόγου χάρη, όταν με ένα θετικά ηλεκτρισμένο σώμα αγγίξουμε ένα μη ηλεκτρισμένο, αρνητικά σωματίδια μετακινούνται από το δεύτερο στο πρώτο (Εικ. 4.36).

Βρίσκουν ''αποδιοπομπαίους τράγους'' για να δικαιολογήσουν τη μείωση της τιμής του καπνού και να στρέψουν τους προμηθευτές εναντίον μας", επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρίας και υπογράμμισε πως η συνεταιριστική ένωση έχει προσβάσεις και σε αρκετές ενώσεις συνεταιριστών γι' αυτό και οι απόψεις της υιοθετήθηκαν, από τους τελευταίους.

Προσωπικά χαίρομαι όταν η θεατρική μας αγορά μού προσφέρει τέτοιας υψηλής ποιότητας πνευματικά γεγονότα, ώστε να φιλοξενούνται σ' αυτήν εδώ τη θέση, διεκδικώντας μια κορυφή στην πάλη των ιδεών, πέρα από την τρέχουσα και, πάντα βεβαίως ενδιαφέρουσα, θεατρική πραγματικότητα.

Το δεύτερο σώμα, λοιπόν, ηλεκτρίζεται θετικά.

"Δεν είμαστε οι πρώτοι που ανακαλύψαμε την παραγωγή BLEND.

Έλεγα και πριν από λίγες εβδομάδες εδώ πως, όταν ένα καλλιτεχνικό δημιούργημα προκαλεί συζήτηση, θέτει απορίες και ερωτηματικά, εγγίζει τραυματικές εμπειρίες, ερεθίζει μνήμες, αφυπνίζει συνειδήσεις, τότε ξεπερνάει τον κύκλο και την ακτίνα των εκφραστικών του μέσων και τις αναφορές στο είδος του και γίνεται αφορμή για ανταλλαγή (ακόμα και σύγκρουση) διαφορετικών απόψεων, συντελεί δηλαδή στη δημιουργία πνευματικότητας.

Τέτοιος καπνός παράγεται παντού από μεγάλες επιχειρήσεις.

Λειτουργεί ως μαγιά για να φουσκώνει το ζυμάρι της καλλιέργειας των ιδεών, το καρβέλι του πνεύματος.

Ανάλογη μονάδα υπάρχει και στην Ιταλία, που είναι χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά δεν ειπώθηκε ποτέ τίποτε. Τι είναι αυτός ο "ξεριζωμός"; Μάλιστα, εμείς επεξεργαζόμαστε μόνο 500 τόνους καπνού αυτού του τύπου, όταν στην παγκόσμια αγορά τα BLEND κατέχουν το 65%", υπογράμμισε ο κ. Μιχαηλίδης. Ο σημαντικότατος αυτός Ιρλανδός δραματουργός (που ο Αντύπας ήδη μας έχει προικίσει με τη "Μόλλυ Σουήνυ" του και τον "Θαυματοποιό", παλιότερα ο Καζάκος με τους "Πολίτες Β' Κατηγορίας") γυρίζει πίσω στη ματωμένη ιστορία της πατρίδας του και εστιάζει τον φακό του στο 1833, όταν η καθολική Ιρλανδία, αγροτική στη δομή της την οικονομική και με κυρίαρχη γλώσσα τα πανάρχαια κελτικά, δέχεται την αποικιοκρατική λαίλαπα της αγγλικής επικυριαρχίας.

Αναφορικά με τη διαδικασία που ακολούθησε η επιχείρηση για να πάρει την άδεια, ο κ. Μιχαηλίδης είπε:

Σμικρύνοντας ακόμη πιο πολύ τον οφθαλμό του φακού του εισχωρεί μέσα σ' ένα αγροτικό σχολείο, μια φάρμα, όπου λειτουργεί κι ένα ιδιότυπο ιδιωτικό σχολειό για να συντηρείται η ιρλανδική συνείδηση και η πανάρχαια λαλιά από δασκάλους εμπειρικούς μεν, αλλά με βαθιά επαφή και με τη γλώσσα και με όλες τις μεγάλες γλώσσες (τις λεγόμενες "νεκρές") του ευρωπαϊκού παρελθόντος.

"Η διαδικασία που ακολουθούμε είναι καθ' όλα νόμιμη. Μέσα σ' ένα αχούρι, το 1833, ένας φανατικός δάσκαλος, ο ανάπηρος πιο φανατικός γιος του, σαν σε κιβωτό, διδάσκουν όχι απλώς την αρχαία και ακόμη ζώσα στα χείλη τους κελτική, αλλά τη συνδέουν με τον Όμηρο και τον Βιργίλιο! Ως επιχείρηση ενημερώσαμε τον ΕΟΚ ότι ύστερα από απαίτηση πελάτη μας θα προβούμε σε ειδική κατεργασία BLEND 6. Η εξαγωγή των καπνών μετά την κατεργασία θα γίνει στη Ρωσία". Δεν αναφέρθηκα τυχαία στην Κιβωτό. Και συνέχισε: Ο Χιου, ο γεροδάσκαλος του "Ξεριζωμού" μαζεύει μέσα στο αγροτικό του ενδιαίτημα όλα τα έπεα πτερόεντα της γλώσσας του, τα τιμαλφή της. "Τα εργοστάσια της πρώην Σοβιετικής Ένωσης δεν έχουν ούτε την τεχνολογία ούτε και τις εγκαταστάσεις για να κάνουν την επεξεργασία που κάνουμε εμείς. Πασχίζει να δημιουργήσει συνειδήσεις που να τιμούν τη γη των πατέρων τους, μέσα από τα μνημεία του λόγου, που ακριβώς ως μνημεία είναι θησαυροί μνήμης, αποτυπώσεις τραυμάτων, αιματηρά ή ανθηρά σημεία, όπου χαράσσεται ανεξίτηλα η πορεία, η περιπέτεια του γένους τους από τη μήτρα έως τα έσχατα τέκνα, κάτι σαν τον ομφάλιο λώρο. Αντί λοιπόν να αναλάβει μία ξένη επιχείρηση με ξένα συμφέροντα, αυτή τη δουλειά την αναλάβαμε εμείς".

Πού αλλού αποτυπώνεται εγκαυστικότερα η μνήμη παρά στο τοπίο, δηλαδή στα τοπωνύμια.

Καπνός τύπου BLEND

Η λέξη Σαλαμίνα, Θερμοπύλες, Αλαμάνα, Μεσολόγγι, Εσκί-Σεχίρ, Ρούπελ, Χαϊδάρι, Μακρόνησος δεν είναι για έναν Έλληνα, αν δεν έχει γίνει μουρτάτης, απλώς γεωγραφικά ονόματα, είναι διακεκαυμένες ζώνες της ιστορικής μνήμης.

Όπως εξήγησε ο κ. Μιχαηλίδης, η εταιρία του προσθέτει στα επεξεργασμένα ελληνικά καπνά, άλλα ξενικά -επίσης επεξεργασμένα- και δημιουργεί καπνό τύπου BLEND, που αποτελεί το πρώτο στάδιο της σιγαρετοποίησης.

Και επειδή αυτά πάντα τα γνωρίζουν οι πάσης φύσεως και φυράματος κατακτητές, αυτά προσπαθούν να ξεριζώσουν.

Αυτός ο καπνός συσκευάζεται στη συνέχεια σε χαρτοκιβώτια και εξάγεται.

Ο Φρίελ εκεί εντοπίζει τον πυρήνα της εθνικής του δοκιμασίας.

"Εμείς ως επιχείρηση είμαστε οι μόνοι που χρησιμοποιούμε 75% ελληνικό καπνό και 25% ξενικό για την παραγωγή αυτού του τύπου.

Οι Άγγλοι αποικιοκράτες το 1833, χαρτογραφώντας την κατακτημένη Ιρλανδία, αλλάζουν τα ονόματα των τόπων, των χωριών, των ποταμών.

Αν ήταν κάποια άλλη ξένη επιχείρηση δεν θα χρησιμοποιούσε ούτε ένα φύλλο ελληνικού καπνού.

Δηλαδή, αλλάζουν την Πατρίδα, γιατί η λέξη πατρίς, στην ελληνική τουλάχιστον γλώσσα, είναι επίθετο κατά παράλειψη του ουσιαστικού Γαία, άρα η Γη του Πατέρα, και δεν είναι καθόλου παράλογο όταν λέμε η Μητέρα-Πατρίδα!!

Προσπαθούμε να προασπίσουμε την ελληνική παραγωγή.

(Άντε τώρα να τροφοδοτήσεις έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή μ' αυτό το διώνυμο "Μητέρα-πατρίδα" και να μη σου πετάξει έξω το λήμμα (όπως πιθανόν και το έξοχο "Νύμφη ανύμφευτος").

Παράλληλα, με τις εξαγωγές που κάνουμε προάγουμε τον ελληνικό καπνό και ανεβάζουμε την αξία του, ενώ με την επιπλέον επεξεργασία του παίρνει προστιθέμενη αξία", δήλωσε ο πρόεδρος της επιχείρησης.

Σκοπός μου δεν είναι εδώ να αφηγηθώ τα καθέκαστα του έργου του Φρίελ.

Επίσης, όπως εξήγησε στη "Μ" ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Διονύσης Παπαδόπουλος, καθ' όλη τη διάρκεια της επεξεργασίας γίνονται συνεχείς έλεγχοι της παραγωγής παρουσία ελεγκτή του ΕΟΚ, ενώ σύμφωνα με τον τελωνειακό κώδικα είναι υποχρεωμένοι να εξάγουν τόσο καπνό όσο εισάγουν.

Εξάλλου, η υπόθεση είναι τόσο απλή, τόσο ευθύγραμμη, όπως σ' όλα τα δυνατά έργα, χωρίς λαβυρίνθους και υπόγειες διαδρομές.

Οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών

Οι άνθρωποι αυτού του μικρόκοσμου, με διαφορετικό τρόπο πρόσληψης της πραγματικότητας ο καθένας (πείσμονες, ανυποχώρητοι, διαλλακτικοί, παραδομένοι, ματαιόδοξοι, απελπισμένοι, προδομένοι ή προδότες), αντιμετωπίζουν τον ξεριζωμό των λέξεων, το ξεγύμνωμα του τοπίου από τις επενδύσεις της μνήμης, της συλλογικής ιστορίας αλλά και της προσωπικής εμπειρίας, με διαφορετικά ο καθένας κριτήρια και εργαλεία άμυνας.

Παράλληλα, οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών Μακεδονίας και της Θράκης εμμένουν στις απόψεις τους και κατηγορούν τον υπουργό Γεωργίας, Γιώργο Ανωμερίτη, διότι παρά τις διαβεβαιώσεις του δόθηκε τελικά άδεια στην εταιρία του κ. Μηχαηλίδη για να κάνει προσμίξεις ελληνικών καπνών με άλλα, τρίτων χωρών, για την παραγωγή BLEND.

Να μου επιτρέψετε εδώ να αναφερθώ σ' ένα έξοχο έμμετρο μονόπρακτο (θα 'λεγα νούμερο) του Ραγκαβή που φέρει τον τίτλο "Διός επίσκεψις".

Σύμφωνα με τους συνεταιριστές, ο υπουργός που συναντήθηκε με εκπροσώπους αγροτικών συνεταιρισμών κατά την επίσκεψή του στην AGROTICA, τους διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να δώσει τέτοια άδεια ενώ τους τόνισε πως το υπουργείο Γεωργίας στηρίζει τον ελληνικό καπνό.

Ο Δίας κατεβαίνει, στα 1835 περίπου, εποχή συγγραφής του έργου και χρόνου μεταφοράς της πρωτεύουσας της Ελλάδος από το Ναύπλιο στην Αθήνα, κάπου στην Αττική.

Τις ίδιες δεσμεύσεις φέρεται να επανέλαβε ο κ. Ανωμερίτης και στο νομάρχη Ξάνθης όταν τον συνάντησε κατά την περιοδεία του στους νομούς της Θράκης.

Αλλά δεν αναγνωρίζει το τοπίο.

Μάλιστα, ορισμένες Ενώσεις έστειλαν στον υπουργό επιστολές διαμαρτυρίας, στις οποίες υπογραμμίζουν τις καταστρεπτικές συνέπειες, που θα έχει η απόφαση του ΕΟΚ, στον κλάδο του καπνού.

Δεν ξέρει πού βρίσκεται.

Συγκεκριμένα, στο κείμενο που απέστειλε η ΕΑΣ Δράμας μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι:

Συναντά έναν χωρικό που καβάλα στο γαϊδούρι του ακολουθεί το μονοπάτι.

"Επειδή το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι το ελληνικό κράτος με τα αρμόδια όργανά του λειτουργεί εις βάρος των Ελλήνων καπνοπαραγωγών, αλλά εάν πράγματι η πληροφορία αληθεύει, τότε περιμένουμε από εσάς άμεσα να ανακαλέσετε την έγκριση του ΕΟΚ. Σ' αντίθετη περίπτωση θα πιστέψουμε ότι εσείς ήσασταν ενήμερος του προβλήματος και συμμετείχατε σ' αυτό".

Τον ρωτάει πού βρίσκεται, ποιο είναι αυτό το βουνό, πώς λέμε αυτό το ποταμάκι.

Κινήσεις εκ των υστέρων;

Και παίρνει απαντήσεις από τον Αρβανίτη κάτοικο της Αττικής σε αρβανίτικα τοπωνύμια!!

Ο ΕΟΚ ύστερα από τις αντιδράσεις των συνεταιριστικών οργανώσεων, όπως αναφέρουν συνδικαλιστικά στελέχη του χώρου, ως "κίνηση καλής θέλησης και προκειμένου να καλύψει τα κακώς κείμενα", απέστειλε έγγραφο στις 2-2-99 σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις αλλά και στην επιχείρηση του κ. Μιχαηλίδη και ζητά τη γνώμη τους για το θέμα των προσμίξεων.

Και ο Δίας θα αποχωρούσε, νομίζοντας ότι κατέβηκε σε λάθος τόπο, αν δεν συναντούσε σε λίγο ερχόμενο τον πάντα προσαρμοσμένο (και κατά τον Αριστοφάνη αργυρώνητο και λιγούρη) Ερμή (με στέκα μπιλιάρδου αντί κηρύκειου στα χέρια) να του ταυτίσει αρχαία, αρβανίτικα ονόματα των ίδιων τόπων.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, υπάρχει νομοθετικό κενό για το ζήτημα γι' αυτό και ζητείται η γνώμη των εμπλεκομένων, προκειμένου να "υπάρξει στη συνέχεια εισήγηση στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας για την εθνική πολιτική που θα πρέπει να ακολουθηθεί εφεξής".

Οι ψωνισμένοι με την αρχαία Ελλάδα, λόγω του αρχαιόπληκτου βασιλέα της Βαυαρίας και πατέρα του Όθωνα, Βαυαροί, μετονόμασαν αργότερα τα αρβανίτικα και τούρκικα τοπωνύμια με βυζαντινά και αρχαία.

Παράλληλα, στο ίδιο κείμενο ο ΕΟΚ ζητεί από τις μεταποιητικές επιχειρήσεις του κλάδου "να αποφύγουν να αναλάβουν συμβατικές δεσμεύσεις έναντι πελατών τους για ειδική κατεργασία καπνών σε BLEND αυτό το διάστημα, δηλαδή, μέχρι τη ρύθμιση του θέματος από το υπουργείο Γεωργίας".

Έτσι, χρόνια έψαχνα να βρω πού ήταν το Πατρατζίκι που αναφέρει ο Μακρυγιάννης απ' όπου ξεκίνησε ο Δυοβουνιώτης να ανταμώσει τον Διάκο στην Αλαμάνα και δεν το εύρισκα, ώσπου φωτίστηκα ότι Πατρατζίκι ήταν οι Νέαι Πάτραι (κατ' αναλογίαν των Παλαιών Πατρών - πιθανόν μετοικεσία κυνηγημένων στην Τουρκοκρατία Πατρινών) που είχε μετονομαστεί σε Υπάτη!!

Τέλος, αναφορικά με το προαναφερόμενο έγγραφο ο κ. Μιχαηλίδης μιλώντας στη "Μ" είπε ότι ο ΕΟΚ θα έπρεπε να συμβουλευτεί τη νομική του υπηρεσία αλλά και τους αρμόδιους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι να ζητήσει τη γνώμη των συνεταιριστών.

Το ίδιο δεν συνέβη με τις ηλίθιες μετονομασίες πρόσφατα από τους υπερπατριώτες της χούντας; Τουρκοβούνια, Πασαλιμάνι, Τουρκολίμανο, Κιούρκα, Λιόπεσι, Μενίδι φόρεσαν χιτώνες. Μόνο η Καστέλλα γλίτωσε, όχι ως ευρωπαϊκότερη αλλά διά το κακόηχον αρχαίον Μουνιχία! Δείτε τον "Ξεριζωμό" και γυρίζοντας σπίτι σας σκεφτείτε, αλλάζοντας σταθμούς στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου, και συνειδητοποιήστε σε ποιους "τόπους" σας ταξιδεύουν τα διάφορα "Σκάι" και "Φλας" και "Άλτερ" και πόσο ταπεινωτικό θα ήταν ένας σταθμός να λέγεται "Ουρανός" ή "Κεραία" αντί "Αντένα"!!

Δείτε την παράσταση του Αντύπα, όπου θριαμβεύει το γούστο του Πάτσα, η μουσική ιδιοφυία της Καραΐνδρου και η γλωσσική πανδαισία του Παύλου Μάτεσι. Χαρείτε τον Καταλειφό στον ωριμότερο ρόλο του· ποτέ δεν ήταν ουσιαστικότερος και λιτότερος. Χαρείτε τη Μάνια Παπαδημητρίου και τον πολλά υποσχόμενο Κώστα Βασαρδάνη, τον νέο ταλαντούχο Αντώνη Δημητροκάλλη, τον ήδη δοκιμασμένο επιτυχώς Σαράντο Γεωγλερή, τον έμπειρο Καλογερόπουλο, τον τυπίστα Σταλάκη, τη χαρίεσσα Κωστή, τη στέρεη Ζαχαρή, τον άνετο Λαέρτη Βασιλείου.