Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΚΙΝΑ

επιχειρήσεις

Η χρυσή εποχή.

104 δισ. δολ. το εμπορικό πλεόνασμα το 2005

Σωτηρία "α λα Swissair" για την Ολυμπιακή Αεροπορία

Από τα μέσα του 4ου αι. μ.Χ. μέχρι και τον 6ο αι. μ.Χ., η Ινδία περνάει σε μια νέα περίοδο πολιτικής ενότητας κάτω από την εξουσία γηγενών πληθυσμών, που σταδιακά κατόρθωσαν να επιβληθούν (δυναστεία των Γκούπτα).

Εμπορικό πλεόνασμα ρεκόρ, ύψους 13 δισ. δολ., εμφάνισε το Δεκέμβριο η Κίνα, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών για 10,3 δισ. δολ. και διαμορφώνοντας το σχετικό μέγεθος του 2005 σε 104 δισ. δολ.

Σχέδιο "α λα Swissair" προωθεί η κυβέρνηση για την Ολυμπιακή Αεροπορία, η οποία - έπειτα και από την πρόσφατη αποτυχημένη κατάληξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή της - εισέρχεται πλέον σε καθεστώς "εκκαθάρισης εν λειτουργία"

Η περίοδος αυτή θεωρείται ως η χρυσή εποχή του ινδικού πολιτισμού.

Πέραν της ανακοίνωσης για το ρεκόρ του εμπορικού πλεονάσματος, η Κίνα αναθεώρησε χθες επί τα βελτίω τα οικονομικά μεγέθη της τελευταίας δεκαετίας, επιβεβαιώνοντας τις υποψίες των αναλυτών ότι η οικονομική ανάπτυξη της χώρας έτρεχε ακόμη ταχύτερα από ό,τι ανακοινωνόταν όλο τον τελευταίο καιρό.

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Ο ινδικός πολιτισμός μαζί με το Βουδισμό διαδόθηκαν μέχρι την Άπω Ανατολή.

Έτσι το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν του 2004 ήταν 10,1%, αντί του 9,5% που είχε αρχικά καταγραφεί, ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω για όλα τα έτη από το 1993 εκτός από το 1998.

Στη Νέα Ο.Α. θα ενταχθεί το πτητικό έργο της σημερινής Ολυμπιακής Αεροπορίας, της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας και των Μακεδονικών Γραμμών. Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι κανένας από τους εργαζομένους στη σημερινή Ο.Α. δεν θα χάσει τη δουλειά του

Την ειρηνική αυτή εποχή οι Ινδοί λόγιοι διαμόρφωσαν το δεκαδικό μετρικό σύστημα και μια απλουστευμένη μέθοδο γραφής των αριθμών, που ονομάστηκε αραβική, επειδή έγινε γνωστή στην Ευρώπη από Άραβες εμπόρους και μελετητές, ενώ ήταν ινδική εφεύρεση.

ΑΓΟΡΕΣ

Η πρόσφατη διακοπή των διαπραγματεύσεων με την κοινοπραξία Golden Aviation, του εφοπλιστή Σταμάτη Ρέστη, αναγκάζει τα συναρμόδια υπουργεία να θέσουν σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που μέχρι τώρα κρατούσαν στα "συρτάρια" τους, αναμένοντας το αποτέλεσμα των προσπαθειών για την πώλησή της.

Η χρυσή εποχή τελειώνει με την άφιξη νέων νομαδικών λαών στη Β. Ινδία.

Σε ύψη 25ετίας η τιμή του χρυσού

Πρόκειται για "αντιγραφή" και υλοποίηση του σχεδίου που εφαρμόστηκε πριν από περίπου ένα χρόνο και στην περίπτωση της ελβετικής αεροπορικής εταιρείας Swissair.

Τη μεγαλύτερη απειλή αποτελούν οι Λευκοί Ούνοι, συγγενείς με τους Μαύρους Ούνους που εισέβαλαν στα μέσα του 5ου αι. μ.Χ. στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία.

Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 25 ετών, στα 544 δολάρια την ουγκιά, σκαρφάλωσε χθες η τιμή του χρυσού, καθώς οι διαχειριστές κεφαλαίων προτίμησαν ως επενδυτικό καταφύγιο το πολύτιμο μέταλλο εν μέσω ανησυχιών για τον πληθωρισμό και την αδυναμία του δολαρίου έναντι του γεν.

Η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να διασφαλίσει τη συνέχιση των πτήσεων στο εσωτερικό της χώρας αλλά και προς τον υπόλοιπο κόσμο, προχωρεί στη δημιουργία της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας, εν μέσω μιας καινούργιας παγκόσμιας κρίσης στον χώρο των αερομεταφορών, που φέρνουν οι εξελίξεις στο Ιράκ.

Αυτοί μετέβαλαν σε ερείπια όλη τη Β. Ινδία και κατέστρεψαν τα σημαντικότερα βουδιστικά ιερά, γεγονός που θα συμβάλει στη βαθμιαία εξαφάνιση του Βουδισμού από τον ινδικό χώρο.

Η φήμη που κυκλοφόρησε στην αγορά, ότι κάποιες κεντρικές τράπεζες ενδέχεται να αγοράσουν χρυσό για να αυξήσουν το μερίδιο του πολύτιμου μετάλλου στα αποθέματά τους έναντι του ξένου συναλλάγματος, ενίσχυσε την τιμή.

Στη Νέα Ο.Α. - που θα λειτουργήσει αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες - θα ενταχθεί το πτητικό έργο της σημερινής Ολυμπιακής Αεροπορίας, της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας και των Μακεδονικών Γραμμών.

Κεφάλι τον Βούδα από την Γκαντάρα (3ος αι. μ.Χ.). Στην περιοχή της Γκαντάρα άνθησε μια καλλιτεχνική ελληνοβουδιστική έκφραση. Η τέχνη της Γκαντάρα χαρακτηρίζεται από τη χρήση ελληνιστικών στοιχείων στην απόδοση ινδικών και βουδιστικών θεμάτων.

Ο χρυσός υποχώρησε στη συνέχεια, λόγω ρευστοποιήσεων των κερδών.

Ο νέος αερομεταφορέας, σύμφωνα με το σχέδιο, θα δουλεύει με όρους που θα του εξασφαλίζουν την κάλυψη του λειτουργικού κόστους του, ενώ η σημερινή Ολυμπιακή Αεροπορία θα εκκαθαριστεί.

Ανάγλυφο της Γκαντάρα (τέλη 2ου αι. μ.Χ.- αρχές 3ου αι. μ.Χ.). Εικονίζεται η σκηνή τον θάνατον τον Βούδα. (Ουάσιγκτον, Πινακοθήκη Freer, Smithsonian Institution)

ΕΥΡΩΖΩΝΗ

Ήδη η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι κανένας από τους εργαζομένους στη σημερινή Ο.Α. δεν πρόκειται να χάσει τη δουλειά του.

Ασκήσεις – Δραστηριότητες

Αλμα διετίας για τις λιανικές πωλήσεις

Κάποιοι θα πάνε στην καινούργια εταιρεία (περίπου 2.000), ορισμένοι θα μείνουν στην υπό εκκαθάριση Ο.Α., ενώ όσοι πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις θα συνταξιοδοτηθούν ή θα μεταταγούν σε άλλους οργανισμούς του Δημοσίου.

1. Ποια είναι τα συμπεράσματα σας από τη μελέτη του παραθέματος 2 και την παρατήρηση των εικόνων της σ. 272 σχετικά με τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στον Ινδό ποταμό;

Τη μεγαλύτερη αύξηση των δύο τελευταίων ετών σημείωσαν το Δεκέμβριο του 2005 οι λιανικές πωλήσεις στην ευρωζώνη.

Στη Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία θα απασχοληθεί σημαντικό μέρος του ιπτάμενου προσωπικού που εργάζεται σήμερα στον όμιλο τής Ο.Α., αλλά με όρους αντίστοιχους των άλλων διεθνών ανταγωνιστικών εταιρειών, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της καινούργιας επιχείρησης.

2. Να αξιολογήσετε την πολιτιστική προσφορά των Ελλήνων στην ευρύτερη περιοχή της Ινδίας αναφέροντας αποδεικτικά στοιχεία.

Όπως προέκυψε από έρευνα που πραγματοποίησε για λογαριασμό του πρακτορείου Μπλούμπεργκ η NTC Research, ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης λιανικών πωλήσεων στις δώδεκα χώρες της ευρωζώνης σκαρφάλωσε στις 52,2 μονάδες από τις 50,7 του Νοεμβρίου, ήτοι στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2004.

Επίσης, η Νέα Ο.Α. θα αγοράσει ή θα νοικιάσει με όρους ελεύθερης αγοράς τα αεροπλάνα της παλαιάς Ο.Α. και των θυγατρικών της.

3. Ποιες πληροφορίες έχουμε για τις επαφές του ρωμαϊκού κόσμου με την Ινδία και σε ποιο επίπεδο εντοπίζονται οι επαφές αυτές;

Σε ετήσια βάση οι πωλήσεις μειώθηκαν για εικοστό συνεχή μήνα.

Θυγατρικές και συμμετοχές

4. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της τέχνης -σε ό,τι αφορά τα θέματα και τον τρόπο απόδοσης τους- που προβάλλονται στις εικόνες των σ. 269 και 277;

Οι μειώσεις τιμών βοήθησαν τις πωλήσεις λιανικής να καταγράψουν ταυτόχρονη άνοδο στις τρεις μεγαλύτερες οικονομίες της ευρωζώνης, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του 2004.

Παράλληλα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την πώληση των θυγατρικών εταιρειών τής Ο.Α., όπως ο Γαλιλαίος, για τον οποίο γίνονται ήδη διαπραγματεύσεις με δύο από τις κοινοπραξίες που έχουν επιλεγεί με διαγωνισμό. Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ώς τα τέλη του μήνα. Ακόμη θα προχωρήσει η πώληση των συμμετοχών της Ολυμπιακής Αεροπορίας σε εταιρείες που έχουν αντικείμενο τα αεροπορικά καύσιμα.

Επίσης σχεδιάζεται η απόσχιση του κλάδου της τεχνικής βάσης και η δημιουργία μιας νέας ανώνυμης εταιρείας, μαζί με το αντίστοιχο τμήμα συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών της ΕΑΒ, ενώ θα κληθούν να μπουν στην εταιρεία και ιδιώτες επενδυτές. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και στον τομέα της εξυπηρέτησης εδάφους (χάντλιγκ) της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Καθ' όλο το διάστημα που θα γίνονται οι αλλαγές, η παλιά Ολυμπιακή και οι θυγατρικές της θα παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές στη νέα εταιρεία, που θα εκτελεί τις πτήσεις.

Αν όλα εξελιχθούν ομαλά - και αφού θα έχει συσταθεί και θα λειτουργεί η Νέα Ο.Α. - υπολογίζεται ότι μέσα στη θερινή σεζόν η κυβέρνηση θα απευθυνθεί εκ νέου σε τραπεζικά και ιδιωτικά κεφάλαια, προκειμένου να αποκτήσουν την πλειοψηφία της νέας εταιρείας. Πάντως, δεν αποκλείεται κάποιες τράπεζες να μπουν στη διαδικασία αυτή από την αρχή, προκειμένου να προσφέρουν τα κεφάλαια κίνησης της νέας εταιρείας, ενώ υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) εκδήλωσε ενδιαφέρον να συμμετάσχει με ποσοστό 5%-7% σε μια υγιή κοινοπραξία που θα εξαγόραζε τον εθνικό αερομεταφορέα.

Το παράδειγμα της Swissair

Το νέο σχέδιο διάσωσης της Ο.Α. παρουσιάζει μεγάλες ομοιότητες με τη μετάλλαξη τής χρεοκοπημένης ελβετικής αεροπορικής εταιρείας Swissair σε Swiss, με "όχημα" τη θυγατρική της εταιρεία Crossair.

Η περίπτωση της Swissair μοιάζει με αυτή της Ολυμπιακής Αεροπορίας σε αρκετά σημεία. Στην ελβετική εταιρεία, προτού χρεοκοπήσει, μέτοχος ήταν το κράτος, είχε περίπου 7.500 εργαζομένους, 67 αεροσκάφη και πλήθος θυγατρικών εταιρειών. Ωστόσο, μέχρι το 1999 παρουσίαζε κερδοφορία, ενώ στα σχέδια της διοίκησής της ήταν η επέκταση της εταιρείας.

Μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου τα σχέδιά της για εξαγορές και επεκτάσεις ναυάγησαν και οδηγήθηκε στη χρεοκοπία υπό το βάρος των μεγάλων ελλειμμάτων.

Πάντως, οι Ελβετοί μέσα σε δύο μήνες κατάφεραν να δημιουργήσουν μια νέα αεροπορική εταιρεία με την ονομασία Swiss, που λειτουργεί σήμερα με ιδιωτικά και τραπεζικά κεφάλαια και μικρή συμμετοχή του κράτους. Για τη δημιουργία του νέου αερομεταφορέα χρησιμοποιήθηκε ως "όχημα" η πρώην θυγατρική της Swissair, η Crossair. Τα δύο τρίτα των αεροσκαφών της χρεοκοπημένης εταιρείας μεταφέρθηκαν στην καινούργια, καθώς και ορισμένα τμήματα, ενώ απολύθηκαν περίπου 2.500 εργαζόμενοι.

Στη νέα εταιρεία εκλήθησαν να μετάσχουν τράπεζες και ιδιώτες, οι οποίοι τελικά απέκτησαν και την πλειοψηφία των μετοχών της. Πολλές από τις θυγατρικές εταιρείες της Swissair πωλήθηκαν με ταχύτατες διαδικασίες, όπως και άλλα περιουσιακά στοιχεία, προκειμένου να πληρωθούν οι τρέχουσες υποχρεώσεις του νέου αερομεταφορέα.