Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αντιδρούν οι αλιείς στο ενδεχόμενο να επιβαρυνθούν οι ίδιοι το κόστος της τοποθέτησης νέων μηχανών με μειωμένη ιπποδύναμη με βάση την υπό έκδοση πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

γκάλοπ 2003

3.2 Η καλλιτεχνική ανάπτυξη

Επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση περιμένουν οι αλιείς, προκειμένου να αλλάξουν τις μηχανές στα σκάφη τους, ενώ τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ετοιμάζουν πυρετωδώς σχετική πρόταση-σχέδιο την οποία αναμένεται να καταθέσουν στα αρμόδια όργανα στους τρεις πρώτους μήνες του έτους.

Περισσότερη ακρίβεια έφερε το ευρώ

Οι πρώτοι χριστιανοί αποστρέφονταν ό,τι είχε σχέση με την ειδωλολατρία και ιδιαίτερα την ελληνική τέχνη, που εξυπηρετούσε πολύ περισσότερο απ' οποιαδήποτε άλλη πνευματική εκδήλωση τις ιδεολογικές και πρακτικές ανάγκες της λατρείας του αρχαίου ελληνορωμαϊκού κόσμου.

Η σκέψη των αρμοδίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να μειωθεί στις νέες μηχανές η ιπποδύναμη, προκειμένου να ελεγχθεί έτσι η αλιευτική δραστηριότητα.

90% των κατοίκων Αθήνας και Θεσσαλονίκης απαντούν ότι θα μειώσουν τις δαπάνες τους και θα αρχίσουν να βάζουν περισσότερα χρήματα στην άκρη. 56% δηλώνει ότι στους επόμενους 12 μήνες θα μειώσουν τα έξοδά τους και μόλις 11 στους 100 θα αυξήσουν τις δαπάνες τους. 63% πιστεύει ότι στη διευκόλυνση των συναλλαγών θα βοηθούσε η κυκλοφορία τού ενός και των δύο ευρώ σε χαρτονόμισμα.

Ήταν φυσικό, λοιπόν, οι πρώτοι χριστιανοί να έρθουν αντιμέτωποι με τους καλλιτεχνικούς τρόπους έκφρασης των Εθνικών.

Όμως το σημείο αυτό, αν τελικά ψηφιστεί, αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις ειδικά στους Έλληνες αλιείς, που θεωρούν πως και στην προηγούμενη επιδότηση για τις μηχανές των σκαφών αδικήθηκαν σχετικά με την ιπποδύναμη. Ανασφάλεια για το μέλλον.

Ωστόσο, η συνεχής επαφή με την ελληνική παιδεία θα τους εξοικειώσει και με την ελληνική τέχνη από την οποία δανείστηκαν αρκετά εξωτερικά στοιχεία.

Επισημαίνουν ότι η αλιευτική δραστηριότητα μπορεί να ελεγχθεί μέσω των εργαλείων που φέρουν τα σκάφη και θεωρούν ότι η αυξημένη ιπποδύναμη των μηχανών αποτελεί δικλείδα ασφαλείας για τα ταξίδια τους.

Αυτό νιώθουν οι περισσότεροι Έλληνες όσον αφορά την οικονομική τους κατάσταση.

Στην αρχή λόγοι περισσότερο πρακτικοί που είχαν σχέση με τις λατρευτικές ανάγκες της νέας θρησκείας συνέβαλαν στην αποδοχή της ελληνικής τέχνης.

«Περιμένουμε να δούμε τι θα προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το θέμα, αν και ξέρουμε ότι από τις πρώτες συζητήσεις που έχουν γίνει θα προταθεί μια μείωση της ιπποδύναμης κατά 15%.

Η πλειονότητα δηλώνει ότι θα σφίξει τον επόμενο χρόνο το ζωνάρι, μειώνοντας τα έξοδα και αυξάνοντας την αποταμίευση.

Η χριστιανική τέχνη των πρώτων αιώνων διακρίνεται σε δύο φάσεις: - την πρωτοχριστιανική τέχνη, δηλαδή την τέχνη των τριών πρώτων αιώνων, μέχρι την αναγνώριση του Χριστιανισμού ως νόμιμης θρησκείας (313 μ.Χ.), και - την παλαιοχριστιανική τέχνη, δηλαδή την τέχνη που δημιουργήθηκε τους πρώτους αιώνες της ελεύθερης ιστορικής πορείας του Χριστιανισμού (4ος-6ος αιώνας).

Αυτό το θεωρούμε παράλογο γιατί, δυστυχώς, αυτοί που κάθονται σε αυτές τις ευρωπαϊκές θέσεις δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει η ιπποδύναμη για την ασφάλεια όλων αυτών που ζουν και εργάζονται πάνω σε ένα σκάφος», τόνισε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών μηχανοτρατών Μηχανιώνας Δημήτρης Ταουλτζής.

Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλοι πιστεύουν πως η ζωή, μετά την κυκλοφορία των χαρτονομισμάτων και των κερμάτων του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος, έγινε πιο ακριβή.

Επισήμανε ότι «είναι πολύ εύκολο να ελεγχθεί η αλιευτική δραστηριότητα», καθώς μπορούν να ελεγχθούν τα εργαλεία που φέρει πάνω του ένα σκάφος.

Στην ερώτηση "Μέσα στους επόμενους 12 μήνες τι σκοπεύετε να κάνετε", περίπου εννέα στους δέκα απαντούν ότι θα αυξήσουν τις οικονομίες τους και θα μειώσουν ή θα αναβάλουν σημαντικές δαπάνες.

Μπορούν απο τις διαστάσεις των εργαλείων που έχει πάνω ένα αλιευτικό σκάφος να βγάλουν τα συμπεράσματα και ανάλογα να επιβάλλουν τους όρους.

Μόλις 11 στους 100 απαντούν ότι θα αυξήσουν τις δαπάνες τους.

Όμως η ιπποδύναμη που θέλουν να μειώσουν είναι μεγάλο λάθος κι εμείς θα αντιδράσουμε σε κάτι τέτοιο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ταουλτζής.

Η ανησυχία είναι κοινό χαρακτηριστικό όλων των ηλικιών, με τις μικρότερες ηλικίες ωστόσο να δηλώνουν ότι θα αυξήσουν περισσότερο την αποταμίευση και τις μεγαλύτερες ότι θα μειώσουν τα έξοδά τους.

Σήμερα οι μηχανές που έχουν οι μηχανότρατες έχουν από 250 ως 500 ίππους και είχαν χρηματοδοτηθεί στις αρχές της δεκαετίας του '90.

Με βάση το μορφωτικό επίπεδο αυτών που ρωτήθηκαν, οι επτά στους δέκα από αυτούς που έχουν κατώτερη εκπαίδευση δηλώνουν ότι θα μειώσουν τους επόμενους δώδεκα μήνες τα έξοδά τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό αυτών που έχουν μέση και ανώτερη εκπαίδευση είναι 53% και 56% αντίστοιχα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι η αλλαγή των μηχανών θα βοηθήσει σημαντικά τους αλιείς, καθώς, όπως επισημαίνεται, «λόγω της νέας τεχνολογίας θα είναι πιο οικονομικές» και έτσι θα εξοικονομούν καύσιμα, οι τιμές των οποίων έχουν εκτιναχθεί τα τελευταία δύο χρόνια.

Παράλληλα δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των κατοίκων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Οι κάτοικοι και των δυο μεγαλουπόλεων είναι εξίσου ανήσυχοι για το μέλλον, αφού οι εννέα στους δέκα απαντούν ότι θα μειώσουν τις δαπάνες τους και θα αρχίσουν να βάζουν περισσότερα χρήματα στην άκρη.

Πεπαλαιωμένο το 70% του αλιευτικού στόλου

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η στάση όσων ρωτήθηκαν έναντι του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα χέρια της, στην Ελλάδα το 70% του ελληνικού αλιευτικού στόλου είναι πεπαλαιωμένο, καθώς υπολογίζεται ότι τα σκάφη είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών.

Οι 93 στους 100, δηλαδή σχεδόν όλοι, πιστεύουν ότι στους δεκατέσσερις μήνες κυκλοφορίας του ευρώ η ζωή ακρίβυνε.

Οι μηχανές που χρησιμοποιούν υπολογίζεται ότι κοστίζουν μέχρι και 350.000 ευρώ, οπότε η οικονομική ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα EPAL) θα βοηθήσει σημαντικά τους Έλληνες αλιείς να αντικαταστήσουν τις μηχανές τους με καινούργιες.

Επιπλέον, οι 37 στους 100 θεωρούν ότι οι συναλλαγές με το ευρώ έγιναν πιο δύσκολες και μόνο οι 14 στους 100 θεωρούν ότι οι συναλλαγές με τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα του ευρώ έγιναν πιο εύκολες.

«Και το 1990, οπότε είχαμε αλλάξει τις μηχανές, το κάναμε με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επίσης, ένας στους δύο δηλώνει ότι οι συναλλαγές του μετά την κυκλοφορία του ευρώ δεν είναι ούτε πιο εύκολες αλλά ούτε και πιο δύσκολες.

Τα ποσά είναι τεράστια και οπωσδήποτε κανείς μας δεν μπορεί να βρει ένα τόσο μεγάλο ποσό», κατέληξε ο κ. Ταουλτζής.

Πάντως, στη διευκόλυνση των συναλλαγών θα βοηθούσε η κυκλοφορία τού ενός και των δύο ευρώ σε χαρτονόμισμα. Αυτό πιστεύει το 63% αυτών που ρωτήθηκαν. Αντίθετη άποψη έχει το 34% των ερωτηθέντων.

Διστακτικοί σε αγορές Ι.Χ. και ακινήτων

Ιδιαίτερα διστακτικοί είναι σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές κατοικιών και αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι 6 στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι στη διάρκεια των επόμενων 12 μηνών θα παραμείνει στάσιμη η δυνατότητά τους για αγορές κατοικιών και καινούργιων αυτοκινήτων. Μόλις 13 στους 100 θεωρούν ότι η δυνατότητα αυτή θα βελτιωθεί, ενώ 25 στους 100 πιστεύουν ότι θα υποβαθμιστεί.

Η ίδια διστακτικότητα των καταναλωτών διαφαίνεται και όσον αφορά τις αγορές για τον εξοπλισμό του σπιτιού τους. Μόλις 16 στους 100 πιστεύουν ότι στη διάρκεια των επόμενων 12 μηνών θα βελτιωθεί η δυνατότητά τους να κάνουν αγορές προκειμένου να εξοπλίσουν το σπίτι τους. Αντίθετα, 64 στους 100 εκτιμούν ότι θα παραμείνει στάσιμη, ενώ 19 στους 100 απαντούν ότι θα υποβαθμιστεί. Δεν είναι τυχαίο ότι από πέρυσι οι πωλήσεις ειδών οικιακών εξοπλισμού καταγράφουν κάμψη, καθώς οι κατηγορίες αυτές είναι από τις πρώτες στις οποίες ο καταναλωτής περιορίζει τις δαπάνες του.

Μειώνουμε συνεχώς τις δαπάνες μας

55% των κατοίκων της Αθήνας σκοπεύει να μειώσει ή να αναβάλλει τις δαπάνες του και μόλις10% να τις αυξήσει.

Τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα νιώθουν περισσότερο την ανάγκη να μειώσουν ή να αναβάλλουν σημαντικές δαπάνες τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 69% των πολιτών της κατηγορίας αυτής δήλωσε ότι στους επόμενους 12 μήνες είναι υποχρεωμένο να μειώσει ή να αναβάλλει σημαντικές δαπάνες, το 24% να αυξήσει τις οικονομίες και μόλις το 5% δείχνει διατεθειμένο να αυξήσει τις δαπάνες του.

Ωστόσο και οι άλλες εισοδηματικές τάξεις δεν φαίνεται να μένουν ανεπηρέαστες από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Το 56% της ανώτερης εισοδηματικής τάξης και το 53% της μεσαίας δηλώνει ότι θα περιορίσει ή ακόμη και θα αναβάλει σημαντικές οικονομικές δαπάνες, ενώ το 14% και 11% αντίστοιχα δηλώνει ότι σκοπεύει να αυξήσει τις δαπάνες του.

Από την έρευνα προκύπτει ακόμη ότι το 33% της μέσης εισοδηματικής κατηγορίας δηλώνει πως θα αυξήσει τις οικονομίες του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την ανώτερη εισοδηματική κατηγορία είναι 25%.

Για την περιοχή της Αθήνας προκύπτει ότι το 55% των ερωτηθέντων σκοπεύει να μειώσει ή να αναβάλλει τις δαπάνες του, το 10% να τις αυξήσει και το 32% να αυξήσει τις αποταμιεύσεις τους.

Τα αντίστοιχα ποσοστά για την περιοχή της Θεσσαλονίκης είναι 59%, 11% και 27%.