Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΥΠ. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΝΩΜΗ

2.6 Οι τέχνες

Πωλήσεις ζώων μέσω Internet

Θα μεγαλώσει το μίσος

Οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες των ελληνιστικών χρόνων άφησαν τα ίχνη τους στα έργα της τέχνης.

Τις αγοραπωλησίες ζώων αναπαραγωγής καθαρής φυλής μέσω Internet, για να προστατευτεί το εγχώριο γενετικό υλικό, προωθεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Είμαι αντίθετος σε μια εισβολή στο Ιράκ - επειδή αισθάνομαι πως το εξτρεμιστικό Ισλάμ μπορεί να το σταματήσει μόνο το μετριοπαθές Ισλάμ και τον εξτρεμιστικό αραβικό εθνικισμό μπορεί να περιορίσει μόνον ο μετριοπαθής αραβικός εθνικισμός. Η πρωτοτυπία και η παραγωγικότητα των καλλιτεχνών της κλασικής περιόδου συνεχίστηκε μέσα από νέες μορφές και με διαφορετικό περιεχόμενο.

Όσοι κτηνοτρόφοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε αυτό το πρόγραμμα (Γενετικής Βελτίωσης Ζώων) πρέπει να γνωστοποιούν στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέσω του αρμόδιου Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων, τον αριθμό των προς πώληση ζώων που διαθέτουν, καθώς και ορισμένα χαρακτηριστικά τους (είδος, φυλή κ.ά.).

Η Αμερική, η Ευρώπη και τα μετριοπαθή αραβικά κράτη πρέπει να βοηθήσουν ώστε να ανατραπεί το καθεστώς του Σαντάμ Χουσεΐν εκ των ένδον. Στόχος των καλλιτεχνών ήταν να προκαλέσουν θαυμασμό και κατάπληξη αφενός και αφετέρου να προβάλουν μέσω της τέχνης τα ανθρώπινα συναισθήματα.

Το υπουργείο θα καταγράφει στην ιστοσελίδα του τα στοιχεία αυτά, στα οποία θα μπορούν να προστρέχουν οι αγοραστές (επενδυτές Γ' ΚΠΣ, αναπτυξιακού νόμου κ.ά.) για αναζήτηση ζώων, για τα οποία μπορούν να εκδοθούν γενεαλογικά πιστοποιητικά ή βεβαίωση ότι είναι εγγεγραμμένα σε βιβλία ισοδύναμα των γενεαλογικών (μητρώα).

Ένας αμερικανικός πόλεμος κατά του Ιράκ, ακόμη και αν τελειώσει με νίκη, θα αυξήσει το αίσθημα της προσβολής, της ταπείνωσης, του μίσους και την επιθυμία για εκδίκηση, που μεγάλο μέρος του κόσμου αισθάνεται έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών.

Τα καλλιτεχνικά κέντρα βρίσκονταν ακόμη στην κυρίως Ελλάδα, απ' όπου προέρχονταν οι τεχνίτες και οι καλλιτέχνες που εργάζονταν στις αυλές των ελληνιστικών βασιλείων.

Επίσης στην ιστοσελίδα του υπουργείου θα είναι καταγεγραμμένα τα στοιχεία (τηλέφωνα, fax κ.ά.) των πέντε Κέντρων Γενετικής Βελτίωσης της χώρας, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να απευθυνθούν στο αρμόδιο για την περιοχή.

Απειλεί να αφυπνίσει ένα κύμα φανατισμού που μπορεί να υπονομεύσει την ίδια την ύπαρξη μετριοπαθών κυβερνήσεων στη Μέση Ανατολή και πέρα από αυτή.

Ως νέα καλλιτεχνικά κέντρα πρέπει να θεωρηθούν η Ρόδος και η Πέργαμος, όπου λειτούργησαν τοπικές καλλιτεχνικές σχολές.

Έτσι θα διευκολυνθεί η επαφή μεταξύ πωλητών και αγοραστών ζώων αναπαραγωγής καθαρής φυλής και θα δοθεί νέα ώθηση στα εφαρμοζόμενα προγράμματα Γενετικής Βελτίωσης Ζώων, τα οποία στοχεύουν μεταξύ των άλλων στη βελτίωση των αποδόσεων των φυλών που εκτρέφονται στη χώρα μας.

Οι διαδηλωτές σφάλλουν: αυτή η πολεμική εκστρατεία δεν αρχίζει από τη δίψα για πετρέλαιο ή από αποικιοκρατικές ορέξεις.

Μεγάλη στοά στην είσοδο της ακρόπολης της Λίνδου (αρχές τον 2ου αι. π.Χ.). Η κατασκευή κοσμικού χαρακτήρα κτηρίων, όπως οι στοές, είναι χαρακτηριστικό της αρχιτεκτονικής των ελληνιστικών χρόνων.

Επίσης θα συνδράμουν στη διάδοση και τη διάσωση του γενετικού ζωικού υλικού της χώρας, το οποίο αποτελεί στοιχείο του εθνικού πλούτου και της πολιτιστικής κληρονομιάς μας.

Αρχίζει από μια απλοϊκή εντιμότητα που φιλοδοξεί να ξεριζώσει το κακό με τη βία. Η αρχιτεκτονική απόκτησε κοσμικό χαρακτήρα και εξυπηρέτησε τις ανάγκες και την πολιτική των ηγεμόνων.

ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Αλλά το κακό τού καθεστώτος του Σαντάμ Χουσεΐν, όπως και το κακό του Οσάμα Μπιν Λάντεν, έχει βαθιές και εκτεταμένες ρίζες στις μεγάλες εκτάσεις της φτώχειας, της απελπισίας και της ταπείνωσης. Οι ναϊκές κατασκευές περιορίστηκαν αντίθετα, οικοδομήθηκαν κτήρια που προέβαλαν το μεγαλείο των βασιλέων και εξυπηρέτησαν πρακτικούς σκοπούς, όπως ανάκτορα, αγορές, γυμνάσια*, στοές, όλα σε μεγάλες διαστάσεις και με πληθωρική διακόσμηση.

Ανάκληση δικύκλων

Ίσως είναι ριζωμένο ακόμη πιο βαθιά, στον τρομερό, λυσσαλέο φθόνο που εδώ και πολλά χρόνια προκαλεί η Αμερική. Την εποχή αυτή το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην κατασκευή μεγάλων και πολυτελών κατοικιών.

Ανακαλούνται από την αγορά ορισμένα δίκυκλα μάρκας Suzuki και μοντέλου ΑΥ50Α Katana.

Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, το Σχέδιο Μάρσαλ ωφέλησε τις ΗΠΑ και την παγκόσμια ειρήνη περισσότερο από ό,τι όλα μαζί τα παλιά και νέα αμερικανικά όπλα.

Οικία της Δήλου. Οι μεγαλύτερες οικίες είχαν εσωτερική αυλή (αίθριο), πολλά δωμάτια και δύο ορόφους.

Τη διαδικασία ανάκλησης έχει αναλάβει η εταιρεία Σφακιανάκης ΑΕΒΕ σε συνεργασία με τη διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου του υπουργείου Ανάπτυξης.

Το ραβδί είναι απαραίτητο, αλλά χρησιμεύει καλύτερα για να αποτρέψεις ή να απωθήσεις μια επίθεση, όχι για να «επιβάλεις το καλό».

4. Η κατοικία Η αρχιτεκτονική των ιδιωτικών κατοικιών γίνεται κάπως πιο τολμηρή από πριν. Μεγαλύτερες ευκαιρίες για ζωγραφική και μωσαϊκή διακόσμηση δίνονται τώρα στους καλλιτέχνες, και οι χώροι είναι μεγαλύτεροι και πολυτελέστεροι. Ωστόσο, το σχέδιο ακολουθεί και πάλι το συνηθισμένο μεσογειακό τύπο κατοικίας, όπου τα δωμάτια είναι συγκεντρωμένα γύρω από μια εσωτερική αυλή και το εξωτερικό δε διακρίνεται ούτε για τον αρχιτεκτονικό του ρυθμό ούτε για τη διακόσμηση της πρόσοψης του. J. Boardman, ό.π., σ. 217.

Σε πενήντα μοτοσικλέτες του συγκεκριμένου μοντέλου, με αριθμό πλαισίου Vitaal 11100 από 100156 έως και 100227, παρατηρήθηκε λανθασμένη τοποθέτηση του σωλήνα υγρών του πίσω φρένου.

Ακόμη και όταν το ραβδί χρησιμοποιείται για να αντιμετωπιστεί μια επίθεση, έχει κρίσιμη σημασία να το κρατάει η διεθνής κοινότητα - ή τουλάχιστον μια ευρεία συμμαχία εθνών.

Η πλαστική με τα έργα της εξωτερίκευσε τον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου εκείνης της εποχής, σε αντίθεση με την ηρεμία και την εξιδανικευμένη απόδοση των αισθημάτων που εξέφραζαν τα κλασικά έργα του 5ου αι. π.Χ.

Αλλιώς, μπορεί να διπλασιάσει το μίσος, την απελπισία και την επιθυμία για εκδίκηση, τα οποία επεδίωκε να αντιμετωπίσει.

Οι καλλιτέχνες, μέσω των έντονων κινήσεων και εκφράσεων που αποτύπωναν στα πρόσωπα των γλυπτών μορφών, προσπάθησαν να απεικονίσουν την αγωνία, τον πόνο και γενικότερα το πάθος του ανθρώπου των ταραγμένων εκείνων χρόνων. Το σύμπλεγμα του Λαοκόοντα, ο «θνήσκων» Γαλάτης, η Νίκη της Σαμοθράκης, το σύμπλεγμα της Αφροδίτης και του Πάνα, τα γλυπτά του βωμού του Διός στην Πέργαμο και πολλά άλλα προβάλλουν τις καλλιτεχνικές τάσεις των ελληνιστικών χρόνων.

Άγαλμα Νίκης από το ιερό των Καβείρων στη Σαμοθράκη (αρχές τον 2ον αι. π.Χ.). Αποτελεί μέρος αφιερώματος που παρουσίαζε τη θεά Νίκη πάνω στην πλώρη ενός πλοίου. Έχει προέλθει από την εργασία ενός μεγάλου καλλιτέχνη που μας είναι άγνωστος. (Παρίσι, Μουσείο Λούβρου)

Λεπτομέρεια από τη ζωφόρο του βωμού του Διός στην Πέργαμο (περ. 160 π.Χ.). Παρουσιάζει τη θεά Αθηνά ενώ αγωνίζεται εναντίον ενός Γίγαντα. Στο κάτω μέρος δεξιά η Γη, μητέρα των Γιγάντων, ικετεύει την Αθηνά για τη σωτηρία του γιου της. (Αρχαιολ. Μουσείο Βερολίνου)

Η ζωγραφική έφτασε σε υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο, κυρίως με την τεχνική του ψηφιδωτού, όπως μπορούμε να συμπεράνουμε από τις ψηφιδωτές συνθέσεις που έχουν βρεθεί σε οικίες της Πέλλας, της Δήλου, της Ρόδου και αλλού. Τα πολύτιμα μέταλλα αποτελούσαν την προτίμηση των νέων ηγεμόνων και της αστικής κοινωνίας. Αργυρά και χρυσά αγγεία, κοσμήματα σε μεγάλη ποικιλία, χρυσά στεφάνια που μιμούνται φύλλωμα δάφνης, μυρτιάς και βελανιδιάς κατασκευάζονται τώρα σε μεγάλο αριθμό και με υπέρμετρη δεξιοτεχνία. Προς το τέλος της ελληνιστικής εποχής διαδόθηκε και η τέχνη της «φυσητής» υαλουργίας. Προηγουμένως χρησιμοποιούνταν το θολό, χρωματιστό γυαλί μόνο στην κατασκευή φιαλιδίων (αρωματοδοχείων) ή ως ένθετο υλικό για τη διακόσμηση άλλων αντικειμένων.

Ψηφιδωτό από οικία της Δήλου (2ος αι. π.Χ.). Παρουσιάζει το θεό Διόνυσο με γυναικεία ρούχα να κρατάει θύρσο και κύμβαλο. 0 θεός είναι στεφανωμένος, όπως και ο πάνθηρας στη ράχη του οποίου κάθεται. Εντυπωσιακή είναι η πολυχρωμία της σύνθεσης. (Αρχαιολογικός χώρος Δήλου)

Λεπτομέρεια από το κεφάλι χρυσής περόνης. Στην κορυφή η θεά Αφροδίτη στη στάση της «Αναδυόμενης»· από κάτω ερωτιδείς. Η σύνθεση αυτή διακοσμεί την άκρη της περόνης, η οποία μιμείται κορινθιακό κιονόκρανο. Στο επάνω μέρος του κιονόκρανου πολύτιμος λίθος συμπληρώνει τη διακόσμηση του εξαίρετου αυτού έργου. (Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη)

Χρυσό διάδημα από τη Δημητριάδα. Κομψοτέχνημα της χρυσοχοΐας των ελληνιστικών χρόνων. (Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)