Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( βαθμολογια 2005-2006 :: 5/2/2006 21:52:17) 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 2005-2006

ΕΚΘΕΣΗ

β. Βασίλειο της Συρίας.

ΣΥΝΟΛΟ - ΕΝΤΟΣ - ΕΚΤΟΣ ΟΜΑΔΑ - ΒΑΘΜΟΙ - Α. - Ν. - Ι. - Η. - ΓΚΟΛ - Α. - Ν. - Ι. - Η. - ΓΚΟΛ - Α. - N. - I. - H. - ΓΚΟΛ 1. Ολυμπιακός - 45 - 17 - 15 - 0 - 2 - 38-11 - 8 - 7 - 0 - 1 - 20-5 - 9 - 8 - 0 - 1 - 18-6 2. ΑΕΚ - 42 - 18 - 13 - 3 - 2 - 25-12 - 8 - 6 - 1 - 1 - 15-7 - 10 - 7 - 2 - 1 - 10-5 3. Παναθηναϊκός - 36 - 18 - 11 - 3 - 4 - 29-15 - 10 - 8 - 1 - 1 - 18-5 - 8 - 3 - 2 - 3 - 11-10 4. ΠΑΟΚ - 30 - 18 - 8 - 6 - 4 - 28-17 - 9 - 7 - 2 - 0 - 19-5 - 9 - 1 - 4 - 4 - 9-12 5. Ηρακλής - 28 - 18 - 8 - 4 - 6 - 21-18 - 9 - 7 - 1 - 1 - 14-3 - 9 - 1 - 3 - 5 - 7-15 6. Ξάνθη - 26 - 18 - 7 - 5 - 6 - 20-17 - 9 - 5 - 4 - 0 - 12-4 - 9 - 2 - 1 - 6 - 8-13 7. Ατρόμητος - 25 - 18 - 7 - 4 - 7 - 20-19 - 9 - 5 - 2 - 2 - 10-3 - 9 - 2 - 2 - 5 - 10-16 8. Αιγάλεω - 25 - 18 - 6 - 7 - 5 - 16-19 - 9 - 4 - 2 - 3 - 8-10 - 9 - 2 - 5 - 2 - 8-9 9. Λάρισα - 23 - 18 - 6 - 5 - 7 - 20-23 - 9 - 6 - 2 - 1 - 13-5 - 9 - 0 - 3 - 6 - 7-18 10. Ιωνικός - 22 - 18 - 5 - 7 - 6 - 22-22 - 10 - 5 - 2 - 3 - 15-8 - 8 - 0 - 5 - 3 - 7-14 11. Καλαμαριά - 22 - 18 - 6 - 4 - 8 - 18-24 - 9 - 4 - 3 - 2 - 13-9 - 9 - 2 - 1 - 6 - 5-15 12. Λεβαδειακός - 17 - 18 - 4 - 5 - 9 - 11-19 - 9 - 4 - 4 - 1 - 10-7 - 9 - 0 - 1 - 8 - 1-12 13. Πανιώνιος - 15 - 18 - 4 - 3 - 11 - 14-28 - 9 - 2 - 3 - 4 - 10-13 - 9 - 2 - 0 - 7 - 4-15 14. OΦΗ - 14 - 18 - 2 - 8 - 8 - 10-21 - 9 - 2 - 3 - 4 - 6-9 - 9 - 0 - 5 - 4 - 4-12 15. Καλλιθέα - 12 - 17 - 2 - 6 - 9 - 13-24 - 9 - 2 - 4 - 3 - 10-13 - 8 - 0 - 2 - 6 - 3-11 16. Ακράτητος - 10 - 18 - 2 - 4 - 12 - 9-25 - 8 - 2 - 3 - 3 - 7-8 - 10 - 0 - 1 - 9 - 2-17

Το ντεκόρ γράφει κοινωνική ιστορία

Ιδρύθηκε από το Σέλευκο, στρατηγό του Μ. Αλεξάνδρου, τον ισχυρότερο από τους νικητές της μάχης στην Ιψό (301 π.Χ.).

* Ολυμπιακός και Καλλιθέα έχουν από έναν αγώνα λιγότερο.

Κουρτίνες, ανθοστήλες, βουκολικά τοπία, συνθέτουν το σκηνικό. Οι πρωταγωνιστές, βουβοί. Ο μύθος ξεδιπλώνεται στο… ντεκόρ των φωτογραφιών

Το βασίλειο των Σελευκιδών εμφανίστηκε ως η συνέχεια της αυτοκρατορίας του Αλέξανδρου, καθώς είχε τα ίδια σύνορα με εκείνη.

ΒΙΚΥ ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΥ

Εξαπλώθηκε στην Ασία και περιλάμβανε ποικίλες εθνότητες.

Οι νεαροί γόνοι της οικογενείας φωτογραφίζονται, το 1870, στο στούντιο Α. Ραφανίδη εν… Βώλω. Για το νεαρόν θήλυ επιστρατεύθηκε το ξύλινο αλογάκι, ενώ το άρρεν μέλος κρατά απόσταση από τις ανθοστήλες και τον υπόλοιπο διάκοσμο Τετράδραχμο Σελεύκου που φέρει ως παράσταση το κεφάλι του βασιλιά. Κόπηκε στην Περσέπολη στις αρχές του 3ου αι. π.Χ. (Λονδίνο, Βρετανικό Μουσείο)

Φωτογραφίες-πορτρέτα από στούντιο της Αθήνας, της τουρκοκρατούμενης πολυπολιτισμικής Θεσσαλονίκης, του Βόλου (ή Βώλου), της Καβάλας και της Κωνσταντινούπολης καταγράφουν, πέραν του ανέκφραστου προσώπου του απαθανατιζομένου, μέσω του διακόσμου, την κοινωνική του προέλευση, το επάγγελμα, την κοινωνική ισχύ, αλλά και την αισθητική και ευρηματικότητα του "σκηνοθέτη-φωτογράφου". Δεν είχε πάντοτε τα ίδια όρια.

"Ναοί της Φωτογραφίας - Ο διάκοσμος των φωτογραφικών στούντιο του 19ου αιώνα" τιτλοφορείται η μεγάλη έκθεση, με υλικό από το Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη και του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου (ΕΛΙΑ), που αναπτύσσεται στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της "Φωτοσυγκυρίας".

Οι εδαφικές αυξομειώσεις του ήταν κάθε φορά ανάλογες με την ισχύ της κεντρικής εξουσίας.

Τα συνολικά 167 φωτογραφικά πορτρέτα εκτίθενται στην πλειονότητά τους (ορισμένα είχαν συμπεριληφθεί στην έκθεση "Φωτογραφικές εμπειρίες 1830-1900", που διοργάνωσε το Μουσείο Μπενάκη στα 1985) για πρώτη φορά στο κοινό και αφορούν τη χρονική περίοδο 1860-1910 του ευρύτερου ελληνικού χώρου.

Το βασίλειο των Σελευκιδών είχε ιδιαίτερα μεγάλη έκταση.

Στα πρώτα χρόνια της ιστορίας του φωτογραφικού πορτρέτου, ο διάκοσμος των στούντιο (ή των "ναών της φωτογραφίας", όπως αποκαλούνται σε κείμενα του 19ου αιώνα) είναι απλός.

Εξαπλωνόταν από τον Ινδό μέχρι τη Μεσόγειο και από τον Καύκασο και την Κασπία θάλασσα μέχρι τον Περσικό κόλπο και την Αραβία.

Ο φωτογράφος αρκείται στη χρήση μιας κουρτίνας ή ενός ζωγραφικού φόντου για να εμπλουτίσει το κάδρο.

Επειδή ο εδαφικός του πυρήνας ήταν η περιοχή της Συρίας, γι' αυτό έγινε γνωστό ως βασίλειο της Συρίας.

Αργότερα, προστίθενται και άλλα αντικείμενα, όπως ο ορθοστάτης (συνήθως κατασκευασμένος από συμπιεσμένο χαρτί), η καρέκλα και το τραπέζι.

Δεν είχε εσωτερική συνοχή και τα εδάφη στις ανατολικές περιοχές και η Μ. Ασία γρήγορα χάθηκαν.

Ακολουθώντας τάσεις της μόδας της εποχής, το ντεκόρ γίνεται συχνά περίτεχνο και ευρηματικό.

Οι Σελευκίδες προσπάθησαν να διατηρήσουν την ακεραιότητα του κράτους είτε με τον ισχυρό στρατό τους είτε με την ίδρυση πόλεων, όπου συγκεντρώνονταν άτομα διαφορετικών εθνοτήτων.

Εμφανίζονται κάγκελα μπαλκονιών, ανθοστήλες, βάρκες, ποδήλατα κ.ά., καθιστώντας το στούντιο θεατρική σκηνή.

Στην αρχή, πρωτεύουσα του κράτους ήταν η Σελεύκεια στον Τίγρη ποταμό.

Πετυχημένη θεωρείται η φωτογραφία εκείνη που αποκτά την αίσθηση της αληθοφάνειας.

Στη συνέχεια όμως το κέντρο βάρους μετατοπίστηκε προς τη Μεσόγειο και πρωτεύουσα έγινε η Αντιόχεια στον Ορόντη ποταμό, η οποία εξελίχθηκε σε μεγάλο οικονομικό και πνευματικό κέντρο.

Περίτεχνα κάγκελα, μπαστούνια και στο φόντο δέντρα, στην κουρτίνα-κάδρο για τους αδελφούς που επέλεξαν το στούντιο Ν. Παπαχριστοδούλου της Καβάλας (περί το 1860)

4. Ίδρυση στρατιωτικών αποικιών από τους Σελευκίδες Οι νέες εγκαταστάσεις διέφεραν πάρα πολύ μεταξύ τους σε μέγεθος και επίπεδο. Κατά πρώτον, υπήρχαν οι στρατιωτικές αποικίες που ιδρύθηκαν από τους Σελευκίδες σε διάφορα μέρη του βασιλείου τους, από τη Μ. Ασία μέχρι (όπως φαίνεται) το σημερινό Κουρδιστάν. Αυτές οι εγκαταστάσεις μπορεί να ήταν μικρές, με λίγες εκατοντάδες ανδρών, είχαν μερική αυτονομία στους θεσμούς και μερική ανεξαρτησία από το βασιλιά. Ο σκοπός τους ήταν να λειτουργήσουν ως εγγύηση εναντίον της τοπικής δυσαρέσκειας και οι κάτοικοι τους ήταν υποχρεωμένοι να υπηρετούν στο στρατό του βασιλιά. Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ό.π., σ. 462.

Η επιλογή των αντικειμένων δεν είναι τυχαία.

Αν και η πολιτική ενότητα του κράτους ήταν πλασματική, εντούτοις τον 3ο αι. π.Χ. το βασίλειο των Σελευκιδών ήταν η μεγαλύτερη δύναμη με πλούσια οικονομία, βασισμένη στη γεωργία και στο χερσαίο εμπόριο.

Η χρήση του γραφείου (πέρα από τους συνειρμούς για την κοινωνική ισχύ του εικονιζομένου) βοηθά στην τοποθέτηση του χεριού ώστε να υποβαστάζει το κεφάλι, σε μια "δημοφιλή" στάση, που αντανακλά τις σημαντικές αποφάσεις που καλείται να πάρει ένας άνθρωπος με ισχύ, ενώ τα αραδιασμένα βιβλία "υπενθυμίζουν" την πνευματική του ανωτερότητα.

Από εκεί περνούσαν όλοι οι εμπορικοί δρόμοι των καραβανιών που ένωναν τις αγορές της Ανατολής με τη Μεσόγειο.

Το ντεκόρ προσαρμόζεται στην κοινωνική προέλευση του μοντέλου: άτομα ανώτερης κοινωνικής τάξης φωτογραφίζονται με "εξεζητημένο" διάκοσμο (ανθοστήλες, γραφεία κ.λπ.), ενώ για τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα ο διάκοσμος είναι αισθητά απέριττος.

Οι Σελευκίδες στη διοίκηση διατήρησαν τη διαίρεση της περσικής αυτοκρατορίας σε σατραπείες.

Ο φωτογράφος-σκηνοθέτης, προκειμένου να φωτογραφήσει μια σειρά από παραδοσιακές φορεσιές, κατασκευάζει το ανάλογο φόντο που παραπέμπει σε βουκολικό τοπίο.

Διοικητές διόρισαν Έλληνες αλλά και γηγενείς αξιωματούχους.

Γιατροί φωτογραφίζονται κρατώντας ένα στηθοσκόπιο, ενώ για τους ζωγράφους είναι αρκετή η παράθεση ενός πινέλου ή καβαλέτου.

Το κράτος, εξαιτίας των αποσχιστικών τάσεων των απομακρυσμένων περιοχών και των συγκρούσεων με τους Πτολεμαίους και τους Ρωμαίους, άρχισε να παρακμάζει από τις αρχές του 2ου αι. π.Χ.

"Μπροστά στην ανέκφραστη στάση των προσώπων και τη χαρακτηριστική ομοιομορφία των ενδυμάτων των εικονιζομένων, η όποια ατομική ιδιαιτερότητα εξαφανίζεται. Οι μικρές μεταβολές του ντεκόρ είναι τα μόνα στοιχεία που κάνουν τις προσωπογραφίες να διαφέρουν μεταξύ τους. Για τους μελετητές της φωτογραφίας του 19ου αιώνα, ο διάκοσμος ενός φωτογραφικού στούντιο είναι ιδιαίτερα σημαντικός, καθώς μια ανυπόγραφη φωτογραφία μπορεί να αποδοθεί σε κάποιον φωτογράφο, ακόμα και να χρονολογηθεί, από την ταύτιση και μόνο των αντικειμένων που την διανθίζουν", υπογραμμίζει η εκ των επιμελητών της έκθεσης - εκπρόσωπος του Φωτογραφικού Αρχείου Μπενάκη, Αλίκη Τσίργιαλου.

Η πλειονότητα των φωτογραφιών είναι πρωτότυπα τυπώματα σε σέπια ή και επιχρωματισμένα (με χημική επεξεργασία). Το μέγεθος είναι το λεγόμενο "μπουντουάρ" (18x24).

Οι 167 φωτογραφίες - πορτρέτα είναι κατανεμημένες για την έκθεση σε 70 κορνίζες, με χρονολογική σειρά που προσδιορίζεται από το… φόντο τους. Μοντέλο με φόντο χαλί, με φόντο χαλί και κουρτίνα, ύστερα καρέκλα, ορθοστάτη, γλάστρα, ανθοστήλη, γραφείο, βιβλία, κάγκελα…

INFO

"Ναοί της Φωτογραφίας", στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης (Βασ. Όλγας 162) από απόψε έως 20 Μαρτίου. Τρίτη - Παρασκευή 09.00-13.00 και 17.00-21.00, Σάββατο 17.00-21.00, Κυριακή 09.00-13.00.