Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Οικονομική είδηση

( ενεργειακές επενδύσεις 3,5 δισ. ευρώ έως το 2010 :: 9/1/2006 18:57:17) 

Ενεργειακές επενδύσεις 3,5 δισ. ευρώ έως το 2010

ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ

Ο πολιτισμός.

Εγκρίθηκε από τον πρωθυπουργό το νομοσχέδιο για τη συγκρότηση Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής

Το αβέβαιο-βέβαιο μέλλον

Το μέτρο της πολιτιστικής ανάπτυξης των κλασικών χρόνων, εκτός από τα πνευματικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα, προσδιορίζει η καθημερινή ζωή στις ελληνικές πόλεις της μητροπολιτικής Ελλάδας και στις αποικίες.

Περισσότερα από 3,5 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα επενδυθούν στον τομέα της ενέργειας μέχρι το 2010.

Σ. Β. ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ

- Οι αντιλήψεις που είχαν οι Έλληνες για την εργασία, όπως η περιφρονητική αντιμετώπιση της χειρωνακτικής εργασίας και η ενασχόληση των ελευθέρων πολιτών κυρίως με τα κοινά·

Αυτό επισήμανε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης Νίκος Στεφάνου, στο πλαίσιο της παρουσίασης στη Βουλή του νομοσχεδίου για τη συγκρότηση Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής, το οποίο ενέκριναν ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής και η Κυβερνητική Επιτροπή. Εύχομαι, κάποια στιγμή η ανθρωπότητα να χαράξει τον δρόμο της ουσιαστικής ελπίδας και έναν κόσμο ειρηνικό και παθιασμένο για πολιτισμό και ηθική.

20. Η εργασία Είναι φανερό λοιπόν απ' αυτά ότι στην πόλη που έχει την καλύτερη πολιτειακή οργάνωση και έχει πολίτες πολύ δίκαιους, όχι μόνο αναφορικά με τις αρχές του πολιτεύματος, οι πολίτες αυτοί δεν επιτρέπεται να ζουν ζωή χειρωνακτών ή εμπόρων, γιατί μια ζωή τέτοια είναι ταπεινή και ασυμβίβαστη με την αρετή, ούτε επιτρέπεται να είναι γεωργοί όσοι πρόκειται να γίνουν πολίτες - γιατί χρειάζεται ελεύθερος χρόνος και για την απόκτηση της αρετής και για την άσκηση των πολιτικών καθηκόντων. Αριστοτέλης, Πολιτικά, 7, 1328b-1329a.

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής, ως γνωμοδοτικού οργάνου, το οποίο θα αποτελείται από εννέα μέλη (θα μετέχουν από ένας εκπρόσωπος της ΡΑΕ, της ΔΕΗ, των ΕΛΠΕ, της ΔΕΠΑ ή του ΔΕΣΦΑ και του ΚΑΠΕ και τέσσερις εμπειρογνώμονες). Ελπίδα και πολιτισμό με αρχή τον άνθρωπο, δίχως όρους και κούφιες έννοιες.

- ο τρόπος της διασκέδασης τους στα ιδιωτικά συμπόσια ή στις δημόσιες εορτές και πανηγύρια, με αποκορύφωμα τις θεατρικές παραστάσεις·

Μεταξύ άλλων θα υποβάλει προτάσεις για τη χάραξη μακροχρόνιας ενεργειακής στρατηγικής, για εφαρμόσιμες πολιτικές και για το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εθνικών προγραμμάτων ενέργειας.

Να χαραχτεί ο δρόμος που θα τον διαβαίνει ο καθείς.

- ο κοινωνικός χαρακτήρας των τελετών που πλαισίωναν τη γέννηση, το γάμο και το θάνατο ήταν όλα στοιχεία που φανερώνουν το πολιτιστικό επίπεδο της εποχής.

Σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας τόνισε ότι η ενεργειακή πολιτική της κυβέρνησης στοχεύει στην προώθηση μεγάλων διεθνών έργων που καθιστούν τη χώρα μας διεθνή ενεργειακό δίαυλο, στην απελευθέρωση των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου και στον περιορισμό της πετρελαϊκής εξάρτησης, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη στροφή σε πηγές ενέργειας πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Να γινόταν να σταματούσε η ανθρωπότητα, έτσι στα ξαφνικά, να τρέχει για την κατάκτηση του μέλλοντος, καθώς όσο τρέχει να κατακτήσει το μέλλον, στην πραγματικότητα το μακραίνει.

Εικονογράφηση επικού ποιήματος τον Πέρση ποιητή Νιζαμί (17ος αι.). Στη μικρογραφία εικονίζεται στο θρόνο ο Αλέξανδρος. Ο θρύλος τον υιοθετήθηκε από πολλούς λαούς. (Παρίσι, Εθνική Βιβλιοθήκη)

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιώργος Σαλαγκούδης επισήμανε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα εκδηλώνονται συνεχώς μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας και ανέφερε ενδεικτικά τον «ανεκμετάλλευτο ενεργειακό πλούτο, όπως είναι η γεωθερμία, τα βιοκαύσιμα, η γεωθερμική, η ηλιακή ενέργεια και η βιομάζα, που θα μπορούν να δημιουργήσουν νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες στη χώρα μας».

Η τρεχάλα όλων μας το απομακρύνει και στο τέλος το χάνουμε από τα μάτια μας και τότε ανακαλύπτουμε πως βιώσαμε ένα κενό, πως βιώσαμε έναν παρόντα χρόνο απόγυμνο από παρελθόν.

Μεταξύ των ελληνικών πόλεων, η Αθήνα κατείχε τα πρωτεία της πολιτιστικής ανάπτυξης.

Με το ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι μέλη της ΡΑΕ και της Επιτροπής Ανταγωνισμού δεν θα μπορούν για τρία χρόνια μετά τη λήξη της θητείας τους να μετέχουν, να διοικούν ή να απασχολούνται σε επιχειρήσεις, των οποίων οι δραστηριότητες υπάγονται στον έλεγχο των οργάνων που υπηρετούσαν.

Ας αφουγκραστούμε τι ψιθυρίζει από μόνο του το παρελθόν.

Η ευημερία και η ποιότητα της ζωής γίνονταν πόλος έλξης για τους πνευματικούς ανθρώπους και τους καλλιτέχνες άλλων πόλεων.

Το πρόστιμο για τους παραβάτες θα είναι ίσο με το δεκαπλάσιο των αποδοχών που έλαβαν κατά τη διάρκεια της θητείας τους.

Ας σταματήσουμε να τρέχουμε πίσω από τις σκιές του μέλλοντος και ας το ακούσουμε, με όσες ψυχικές δυνάμεις μάς απέμειναν, καθώς ποιος μπορεί να μας πει για ποιο μέλλον τρέχουμε, ποιο μέλλον αναζητούμε.

Ο 5ος αι. π.Χ., ιδιαίτερα για την Αθήνα, έχει ταυτιστεί με τη δράση του Περικλή, την οικοδόμηση σπουδαίων έργων στην Ακρόπολη, την τέλεση λαμπρών πανηγύρεων και πνευματικών εκδηλώσεων, όπως ήταν η γιορτή των Παναθηναίων, των Ελευσίνιων Μυστηρίων και των θεατρικών παραστάσεων στις Διονυσιακές γιορτές.

Στο 1 εκατ. ευρώ το όριο των προστίμων από τον ΕΦΕΤ

Ας μπορούσαμε να κάναμε το αντίστροφο άλμα και να βρισκόμασταν μπροστά στις ανοιχτές πύλες του παρελθόντος και όχι πίσω από την ογκώδη και σκοτεινή ράχη του μέλλοντος.

Τον 5ο και 4ο αι. π.Χ. η ανάπτυξη των γραμμάτων και των τεχνών δημιούργησε έργα απαράμιλλα σε πνευματική και καλλιτεχνική λαμπρότητα, πρότυπα για τους δημιουργούς των μεταγενέστερων εποχών.

Αυξάνεται σε 1 εκατ. ευρώ (από 60.000 ευρώ), το όριο των προστίμων που μπορεί να επιβάλει ο ΕΦΕΤ σε επιχειρήσεις, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων.

Ποια κατάκτηση και ποιο κατακτημένο;

Η φιλοσοφική σκέψη από τα μέσα του 5ου αι. π.Χ. τοποθέτησε στο κέντρο του ενδιαφέροντος τον άνθρωπο και προσπάθησε να ερμηνεύσει τα φαινόμενα με βάση τη λογική (ορθολογισμός).

Συγκροτούνται, παράλληλα, μεικτά κλιμάκια ελέγχου τροφίμων στην κεντρική και τις περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΦΕΤ, από υπαλλήλους του φορέα, του Γενικού Χημείου του Κράτους, των τοπικών αυτοδιοικήσεων πρώτου και δεύτερου βαθμού ή άλλων αρμοδίων δημόσιων αρχών και υπηρεσιών, τα οποία θα μπορούν να κάνουν ελέγχους σε οποιαδήποτε επιχείρηση τροφίμων που υπάγεται στην αρμοδιότητα του ΕΦΕΤ.

Μας χρειάζεται μια δεύτερη Αναγέννηση, άλλης μορφής Αναγέννηση ­ όπου η επιστήμη και η τεχνολογία θα νοιάζονταν για την ουσία του ανθρώπου και το οργανωμένο κράτος να ήλεγχε την άναρχη οικονομία, όχι με νόμους, αλλά εν ονόματι του ήθους και του στοχασμού, πέρα από ιδεολογίες και πολιτικές και σκοπιμότητες κομμάτων.

Στην αρχή οι σοφιστές και ο Σωκράτης και τον 4ο αι. π.Χ. ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης επιζητούσαν με τις φιλοσοφικές θεωρήσεις τους πρακτικές εφαρμογές που θα βελτίωναν τον άνθρωπο και τη ζωή του.

Τα παραπάνω προβλέπονται σε διατάξεις του νομοσχεδίου για τη συγκρότηση Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής.

Κοιτώ τη ράχη μου να ξεμακραίνει μέσα στον ορίζοντα του πανικόβλητου, νευρωτικού ανθρώπου.

Τοιχογραφία από τάφο της Ποσειδωνίας. Σκηνή συμποσίου. Αντιπροσωπευτικό έργο της ελληνικής ζωγραφικής των κλασικών χρόνων. (Μουσείο Paestum)

Είναι επίσης υπό εξέταση η θέσπιση διάταξης για προσωρινή ή οριστική αναστολή λειτουργίας επιχειρήσεων που παραβιάζουν τη νομοθεσία για την ασφάλεια των τροφίμων.

Πλησιάζω τη ράχη μου και λέω στον εαυτό μου να σταματήσει να τρέχει, καθώς το νόημα βρίσκεται στις αξίες εκείνων που, σε κάποια στιγμή στη ζωής τους, σταμάτησαν και ταίριαξαν, όσο μπορούσαν, τις αξίες του παρελθόντος με την εντιμότητα και την ταπεινότητα της καρδιάς τους.

Η ιστοριογραφία εκπροσωπήθηκε από τον Ηρόδοτο αλλά κυρίως από το Θουκυδίδη, ο οποίος με το έργο του έθεσε τα θεμέλια της επιστημονικής ιστορικής συγγραφής.

ΥΓ.: Τελικά, θα φτιάχνουμε παρτέρια και θα φυτεύουμε δενδρύλλια και παράλληλα θα καίμε απαλλοτριώνοντας τα δάση.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε τον 4ο αι. π.Χ. ο ιστορικός Ξενοφών.

Θα επεκταθεί η πόλη και θα στρωθεί με τσιμέντο και κλιματιστικά το αττικό τοπίο, το οξυγόνο δεν να φτάνει στα πνευμόνια μας.

21. Ο Θουκυδίδης εξηγεί τη μέθοδο που χρησιμοποίησε για τη συγγραφή της «Ιστορίας» του Οι αγορεύσεις που εκφωνήθηκαν από διάφορα πρόσωπα είτε στις παραμονές του πολέμου είτε κατά την διάρκεια του, ήταν δύσκολο να αποδοθούν με ακρίβεια, τόσο εκείνες τις οποίες άκουσα ο ίδιος όσο κι εκείνες που άλλοι είχαν ακούσει και μου τις ανακοίνωσαν. Γι' αυτό και τις έγραψα έχοντας υπόψη τι ήταν φυσικό να πουν οι ρήτορες που να αρμόζει καλύτερα στην περίσταση και ακολουθώντας, όσο το δυνατόν, την γενική έννοια των όσων πραγματικά είπαν. Για τα γεγονότα του πολέμου δεν θέλησα ν' αρκεσθώ σε πληροφορίες του πρώτου τυχόντος ούτε στην προσωπική μου αντίληψη και μόνο, αλλά έκανα προσεκτική έρευνα και για τα γεγονότα στα οποία ήμουν παρών και για τα όσα μου ανάφεραν άλλοι. Η εξακρίβωση ήταν δύσκολη, γιατί όσοι ήταν αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων μου έδιναν ο καθένας τη δική του εκδοχή, ανάλογα με τη συμπάθειά του προς τον ένα ή τον άλλο αντίπαλο. Η έλλειψη του μυθώδους από τη διήγηση μου, ίσως την κάνει λιγότερο ευχάριστη. Αλλά θα είμαι ικανοποιημένος αν το έργο μου κριθεί ωφέλιμο από όσους θελήσουν να έχουν ακριβή γνώση των γεγονότων που συνέβησαν και εκείνων που θα συμβούν στο μέλλον, τα οποία, από την πλευρά της ανθρώπινης φύσης, θα είναι όμοια ή παραπλήσια. Έγραψα την ιστορία μου για να μείνει αιώνιο κτήμα των ανθρώπων και όχι σαν έργο επίκαιρου διαγωνισμού για ένα πρόσκαιρο ακροατήριο. Θουκυδίδης, Α, 22 μετ. Αγγ. Βλάχου.

Κλέβουν τους μοναδικούς μας κήπους, τα δάση, τις πηγές μας, τα ρέματα.

Η ποιητική τέχνη κυρίως με το έργο των τριών τραγικών (Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη) εξελίχθηκε σε θεατρικό λόγο υψηλών διανοημάτων («μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας»), ενώ με τις κωμωδίες του Αριστοφάνη σε κριτική της καθημερινής πολιτικής ζωής.

Οι ρημαγμένοι όλα τα ρημάζουν.

Η τραγωδία και η κωμωδία είναι πνευματικές προσφορές ικανές να δικαιολογήσουν τις οφειλές της σύγχρονης πολιτισμένης ανθρωπότητας στο λίκνο της δημιουργίας τους, την Αθήνα της κλασικής εποχής.

Όσοι σέβονται το παρελθόν και δεν είναι οι αμνοί, που έχουν καρδιά ακόμα, αυτοί πρώτα θα πάνε του χαμού, καθώς, ως φαίνεται, δεν έχουν τη δύναμη να αντιμετωπίσουν την αμετροέπεια, την ύβρι και την παγερή αδιαφορία πολιτικών και εγκληματιών κατοίκων.

Το δημοκρατικό πολίτευμα και η οργάνωση της δικαιοσύνης προς το συμφέρον του πολίτη, τον 4ο αι. π.Χ., συνέβαλαν ιδιαίτερα στην καλλιέργεια του ρητορικού λόγου κυρίως με τους μεγάλους ρήτορες Λυσία, Ισοκράτη και Δημοσθένη. Ο ορθολογισμός της φιλοσοφικής σκέψης συνετέλεσε στην ανάπτυξη της επιστήμης. Την εποχή αυτή συστηματοποιήθηκαν οι γνώσεις για τη φύση και τον άνθρωπο. Οι περισσότεροι φιλόσοφοι, από την αρχαϊκή εποχή έως και τον 4ο αι. π.Χ., ήταν και ειδικοί ερευνητές που ασχολήθηκαν με τα μαθηματικά, την αστρονομία, τη φυσική, τη βοτανική και άλλες επιστήμες. Στην αστρονομία και τα μαθηματικά διακρίθηκε ο Αθηναίος Μέτων, στη χωροταξική οργάνωση των πόλεων με προδιαγραμμένο σχέδιο ο Ιππόδαμος από τη Μίλητο και στην ιατρική ο Ιπποκράτης από την Κω. Η πρόοδος που έφερε ο Ιπποκράτης στην ιατρική οφείλεται στη θεωρία του ότι όλες οι ασθένειες, ακόμα και η «ιερά νόσος», δηλαδή η επιληψία, έχουν φυσικά αίτια. Έτσι, αφετηρία πλέον των ιατρικών ερευνών γίνεται η μελέτη του ανθρώπινου σώματος. Το υψηλό επίπεδο έμπνευσης και δημιουργίας είχε τον αντίκτυπο του σε όλες τις μορφές της τέχνης.

Τοπογραφικό σχέδιο του πολεοδομικού -Ιπποδάμειου - συστήματος της Μιλήτου. Ο Ιππόδαμος τον 5ο αι. π.Χ. έγινε εισηγητής ενός νέου τρόπου οργάνωσης και σχεδιασμού των πόλεων. Η πρώτη πόλη που οργανώθηκε με συγκεκριμένο σχέδιο από παράλληλους και κάθετους δρόμους είναι η Μίλητος μετά την καταστροφή της (494 π.Χ.) από τους Πέρσες. Ο σχεδιασμός της νέας πόλης αποδίδεται στον Ιππόδαμο.