Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελεονώρα Μελέτη.

ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΨΗ

5.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση

κους

Η εκπαίδευση σε Ελλάδα και Ε.Ε.

Η οικονομία. Μπορεί σε πολλές από τις συνεντεύξεις που έχει δώσει να απαντά αρνητικά στην ερώτηση αν είναι ερωτευμένη και αν έχει δεσμό, ωστόσο στο χριστουγεννιάτικο σόου που παρουσίασε μαζί με τον Μάκη Πουνέντη η Ελεονώρα Μελέτη αποκαλύφθηκε και μάλιστα χωρίς να το καταλάβει.

Αρχίζει το κεφάλαιο ανασχεδιασμού στα προγράμματα παιδείας

Προτού οργανωθούν σε ισχυρό κράτος οι Χετταίοι ήταν νομάδες και ασχολούνταν κυρίως με την κτηνοτροφία. Θέλοντας να δοκιμάσει τα μαγικά γνωστού εξ Ιταλίας μάγου ακολούθησε τις οδηγίες του περί υπνωτισμού.

ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΛΙΑΣ

Στις πεδιάδες της Μ. Ασίας εξέτρεφαν άλογα, βοοειδή, χοίρους, αιγοειδή και πρόβατα. Αφού ο μάγος βεβαιώθηκε ότι η νεαρή παρουσιάστρια υπνωτίστηκε, την ρώτησε αν είναι ερωτευμένη.

Είναι δυνατόν το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας να είναι χειρότερο από το αντίστοιχο της Κορέας;

Έτσι, όταν απέκτησαν μόνιμες εγκαταστάσεις, με δυσκολία προσαρμόστηκαν στην καλλιέργεια της γης. Εκείνη απάντησε θετικά, ενώ λίγο αργότερα, όταν ο μάγος την ρώτησε τι επιθυμεί να της φέρει το 2006, η Ελεονώρα μάς εξέπληξε αποκαλύπτοντας ότι θέλει ένα μωρό

Μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας να υστερεί του "μέσου όρου" των δεικτών αξιολόγησης;

Είχαν πλούσια παραγωγή δημητριακών, κρασιού και κυρίως μελιού, καθώς ασχολούνταν με τη μελισσοκομία. κους

Και όμως συμβαίνουν αυτά, γιατί ο τρόπος καταγραφής και ανάλυσης των εκπαιδευτικών δομών, που έχει υιοθετήσει ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), είναι προσανατολισμένος προς την "αγγλοσαξονικού τύπου" αντίληψη της εκπαίδευσης.

Η οικονομική τους όμως ανάπτυξη και η ισχυροποίηση του κράτους τους οφείλονται στην οργάνωση της βιοτεχνίας και του εμπορίου. Τα έσοδα των ΜΜΕ για το 2005 παγκοσμίως έφτασαν στο ποσό των 400 δισ. δολαρίων.

Πιο συγκεκριμένα, καταγράφεται εκείνος ο τρόπος μάθησης και γνώσης, ο οποίος ευνοεί την πρακτική δεξιότητα των νέων, την επαγγελματική συνάφεια του σχολείου με την αγορά εργασίας.

Προμηθεύονταν από τους γειτονικούς λαούς μέταλλα και κατασκεύαζαν όπλα και εξαρτήματα ιπποσκευής. Η τηλεόραση πήρε τη μερίδα του λέοντος (148 δισ.), ενώ οι εφημερίδες μοιράστηκαν 118 δισ. δολ.

Έτσι εμφανίζεται η Γαλλία που έχει ένα εκπαιδευτικό σύστημα συνδεδεμένο με διαφωτισμούς, με κοινωνικά κινήματα και με ένα ισχυρό στερέωμα διανόησης να υπολείπεται της "ασιατικής τίγρεως" της Κορέας, της χάρτινης οικονομίας και του ανύπαρκτου κοινωνικού κράτους.

Ήταν ίσως οι πρώτοι που επεξεργάστηκαν το σίδηρο. Τα περιοδικά καρπώθηκαν 52 δισ. και το ραδιόφωνο 37 δισ. δολ.

Βέβαια, με δεδομένο ότι δεν γίνεται μια στοιχειώδης εμβάθυνση για την έρευνα του ΟΟΣΑ, κάποιοι χάρηκαν γιατί η ελληνική εκπαίδευση εμφανίζεται να υστερεί.

Οι πόλεις τους ήταν χτισμένες σε στρατηγικά σημεία απ' όπου περνούσαν οι χερσαίοι εμπορικοί δρόμοι της Ανατολής. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση διαφημιστικών εσόδων που παρουσιάζει το Ίντερνετ, φτάνοντας τη χρονιά που έφυγε τα 18 δισ. με ρυθμό ανάπτυξης 28%

Δεν εξετάσθηκε στοιχειωδώς αν η μαθηματική παιδεία του Λυκείου, για παράδειγμα της Ελλάδας ή της Γαλλίας, έχει υψηλούς μαθησιακούς στόχους με έντονα στοιχεία αφαιρετικής σκέψης, που άλλες χώρες τούς θέτουν στα πανεπιστήμια!

Φημίζονταν για το εμπόριο έργων μεταλλουργίας και αλόγων. κους

Ακόμα και η έννοια της "κριτικής σκέψης" έχει διαφορετικό περιεχόμενο για μια μαθηματική εκπαίδευση πρακτικής δεξιότητας ή για μια μαθηματική εκπαίδευση με διαφορικούς λογισμούς.

1. Η χρήση του σιδήρου από τους Χετταίους Από την άποψη, ωστόσο, των γενικότερων ιστορικών εξελίξεων, όλα αυτά τα επιτεύγματα επισκιάζονται από την τεράστια συνεισφορά των Χετταίων στην εξέλιξη της τεχνολογίας: τη χρήση του σιδήρου. Ο σίδηρος, που σε αντιδιαστολή με τον ορείχαλκο είναι καθαρό μέταλλο και όχι κράμα, χρησιμοποιούνταν στην Ανατολή ήδη από τον 15ο π.Χ. αιώνα. Πολύ λίγοι από τους πολιτισμούς της Εποχής του Ορείχαλκου είχαν αρκετά αποθέματα χαλκού και κασσίτερου ώστε να παράγουν τις απαραίτητες ποσότητες ορείχαλκου. Συνήθως το ένα από τα δύο μέταλλα του κράματος έπρεπε να εισάγεται, και επομένως, καθώς το εξωτερικό εμπόριο αποτελούσε βασιλικό προνόμιο (όπως άλλωστε και η εκμετάλλευση των ορυχείων), η «κυκλοφορία» ορειχάλκινων όπλων και εργαλείων μπορούσε να ελέγχεται. Για να παραγάγει κανείς σίδηρο, αρκούσε η ύπαρξη των σχετικών κοιτασμάτων, ένας απλός φούρνος με ξυλοκάρβουνα, και κάποιες στοιχειώδεις αρχές κατεργασίας του μετάλλου, ώστε να μετατραπεί σε δρεπάνια, άροτρα, λόγχες και ξίφη. Οι στρατοί ήταν πια πολύ πιο εύκολο να εξοπλιστούν, ενώ ορισμένα κράτη έχασαν το συγκριτικό πλεονέκτημα που τους εξασφάλιζαν τα άφθονα ορειχάλκινα όπλα τους. Η. Honour, J. Fleming, Ιστορία της τέχνης, τ. 1, μετ. Ανδ. Παππάς, εκδ. Υποδομή 1991, σ. 68.

Και τώρα που οι γιορτές έλαβαν τέλος, καιρός να μπει ένα φρένο και στα τηλεοπτικά -εικονικά- γλέντια.

Αλλά και στο ζήτημα των γλωσσικών ικανοτήτων τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Η κοινωνία.

Έλεος πια με τα τσιφτετέλια και τα γαρίφαλα

Οι δικοί μας μαθητές μαθαίνουν ελληνικά, με την πολιτισμική και νοηματική προέκταση των αρχαίων, αλλά και ξένες γλώσσες σε εντυπωσιακά ποσοστά σε σχέση με τους μαθητές άλλων χωρών. Την κοινωνική τους διάρθρωση προσδιόρισε μάλλον η επιβολή νέων φύλων πάνω στη μεγάλη μάζα των αυτοχθόνων, οι οποίοι παρέμειναν στην ύπαιθρο και ασχολήθηκαν κυρίως με τη γεωργία.

κους

Αφιερώνουν, δηλαδή, πολύ περισσότερο χρόνο και έχουν μια ευρεία σχέση με τα γλωσσικά μαθήματα απ' ό,τι αλλού. Ο βασιλιάς τους δεν ήταν εξαρχής απόλυτος κυρίαρχος.

Βέβαια τα κανάλια βρήκαν την καλύτερή τους με τον πρόσφατο σεισμό.

Και όμως η όλη καταμέτρηση γίνεται στη λογική μιας πρακτικής επεξεργασίας ενός κειμένου χωρίς να υπάρχουν δείκτες για το εύρος και το βάθος των γλωσσικών ικανοτήτων των μαθητών. Προοδευτικά επιβλήθηκε, περιβλήθηκε με ιδιότητες υπεράνθρωπες και θεωρήθηκε από τους υπηκόους του ως πρόσωπο θεόσταλτο.

Δώσε σεισμούς, λιμούς, λοιμούς και καταποντισμούς στα δελτία ειδήσεων και πάρ' τους την ψυχή.

Το πιο εντυπωσιακό γεγονός είναι ότι δεν λαμβάνεται υπόψη στις μετρήσεις των δεξιοτήτων των μαθητών το ποσοστό συμμετοχής των νέων στην εκπαίδευση. Ήταν αρχιερέας, αρχιστράτηγος, νομοθέτης και υπέρτατος κριτής.

«Μα όχι, κύριε τάδε (σεισμολόγε), πείτε στον ελληνικό λαό που σας ακούει…

Είναι εντελώς διαφορετικές οι αποτιμήσεις, αν στις ηλικίες 15-17 ετών συμμετέχει στο σχολείο το 75%-80% των νέων, απ' ό,τι αν συμμετέχει το 50%! Οι διοικητικοί αξιωματούχοι ήταν μεγάλοι γαιοκτήμονες και αποτελούσαν την ανώτερη κοινωνική τάξη των πολεμιστών.

Πείτε ότι θα μας σκεπάσει τσουνάμι… ότι θα γίνει η συντέλεια του κόσμου, να κάνουμε νουμεράκια…».

Εκτός αν θεωρήσουμε ότι οι νέοι, που είναι εκτός εκπαίδευσης, έχουν τις ίδιες δεξιότητες ή δεν μας ενδιαφέρουν! Οι τεχνίτες που ζούσαν στις πόλεις δεν διαφοροποιούνταν στην κοινωνική ιεραρχία από τον υπόλοιπο λαό, ο οποίος ζούσε σε χωριά και μίσθωνε τη γη από τους ευγενείς γαιοκτήμονες.

Η τρομολαγνεία είναι χούι, έχει πολλές μορφές και δεν κόβεται εύκολα

Η συγκρισιμότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων είναι αναγκαία και βοηθά στην αυτογνωσία και στον σχεδιασμό μιας εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής.

Οι δούλοι πιθανόν αποτελούσαν κινητή περιουσία, την οποία ο ιδιοκτήτης μπορούσε να χρησιμοποιήσει κατά την κρίση του.

κους

Ιδιαίτερα για την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.), που έχει ως βασικό στόχο να γίνει η μεγαλύτερη οικονομική δύναμη την τρέχουσα δεκαετία των κοινωνιών της γνώσης, η συγκριτική ματιά έχει ιδιαίτερη αξία και πρέπει να υπηρετηθεί αυτός ο στόχος με απόλυτη προσήλωση.

Βασιλική Πύλη, Χαττούσα περίπου 1400 π.Χ.

Ήρθε η ώρα της Άννας Δρούζα και της εκπομπής της να περάσουν την πόρτα του ΕΣΡ.

Και ερχόμαστε στην απόφαση της PISA.

Η πολιτική οργάνωση.

Καιρός ήταν

Εδώ προφανώς γίνεται μια σαφής προτίμηση από την Ε.Ε. της αντίληψης που υιοθετεί ο ΟΟΣΑ (και προσφάτως και η Unesco!) για την εκπαίδευση και που θα είναι προσανατολισμένη κυρίως προς την αγορά εργασίας παρά τις αντιρρήσεις της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ελλάδας.

Το κράτος δεν οργανώθηκε κατά τα πρότυπα των απόλυτων μοναρχιών των άλλων κρατών της Εγγύς Ανατολής.

κους

Το ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, είναι απλό:

Η διαφορετική καταγωγή των κατακτητών, που επιβλήθηκαν στους αυτόχθονες και η δημιουργία πόλεων σε μεγάλες αποστάσεις συνέβαλαν στη διαμόρφωση ενός συστήματος φεουδαρχικού χαρακτήρα.

Με ένα τηλεπαιχνίδι γνώσεων θα απαντήσει η ΕΤ1 στο ρεύμα των σαββατιάτικων μουσικών εκπομπών.

θα κάνουμε έναν μερικό ανασχεδιασμό ώστε η δομή της εκπαίδευσης να ανταποκρίνεται προς τους 16 δείκτες αξιολόγησης ή θα συνεχίσουμε την πορεία μας τη σημερινή;

Ο βασιλιάς είχε την έδρα του στη Χαττούσα.

Από το ερχόμενο Σάββατο και κάθε Σάββατο στις 10 το βράδυ συντροφιά θα μας κρατούν οι «Λογομαχίες», διαγωνισμός υποδειγματικών συζητήσεων πάνω σε ενδιαφέροντα, επίκαιρα ή διαχρονικά θέματα, με όρους και κανόνες που διέπουν ένα αγωνιστικό ντιμπέιτ.

Και πρέπει να πάρουν θέση σαφή όλοι και κυρίως εκείνοι που θεοποίησαν τα πορίσματα του ΟΟΣΑ αλλά και αυτοί που τα απορρίπτουν με τάση δαιμονοποίησης.

Στο χετταϊκό κράτος όμως συναντούμε υποτελείς ηγεμόνες βασιλικής καταγωγής, που είχαν την έδρα τους σε άλλες πόλεις και έδιναν όρκο υποτέλειας στον ηγεμόνα της Χαττούσας.

Οικοδέσποινα της εκπομπής η Στέλλα Σιδέρη

Πιστεύω πως η Ελλάδα μια επιλογή έχει ως προς αυτά τα διλήμματα: να συμμετέχει ενεργά ώστε να επηρεάζει τα εκπαιδευτικά πράγματα της Ε.Ε. και βεβαίως να κάνει και εκείνες τις αναπροσαρμογές που έχουν έναν κοινό ευρωπαϊκό βηματισμό. Καμιά λογική "νησίδας" ή "μοναδικότητας" δεν μπορεί να υιοθετηθεί ούτε φυσικά κάποια αντίληψη "ό,τι βγάλει η λογική της αγοράς" θα είναι η πορεία της εθνικής μας εκπαιδευτικής πολιτικής. Το κεφάλαιο του ανασχεδιασμού τού περιεχομένου της εκπαίδευσης στις εποχές των κοινωνιών της γνώσης μόλις τώρα αρχίζει. Και εδώ πρέπει να στραφεί το κύριο ενδιαφέρον μας.