Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( δεν ελειψαν οι εκπληξεις απο το κυπελλο γαλλιας :: 8/1/2006 19:23:45) 

Ο Ζουνίνιο της Λιόν μονομαχεί με τον Κερμοργκράν της Γκρενόμπλ στην εύκολη πρόκριση των πρωταθλητών Γαλλίας για το κύπελλο.

Ο Αγαμέμνων και οι τρομοκράτες Ι. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

ΔΕΝ ΕΛΕΙΨΑΝ ΟΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ΓΑΛΛΙΑΣ

Με το έργο "Όταν τα φεγγάρια είναι κόκκινα - Ο Αγαμέμνων και η Τυνδάρεω Κόρη" του Γιαν Λούκα Πόποβιτς, ο Βασίλης Λάγγος παρουσιάζει με τους συνεργάτες του, την ομάδα "Ακτορίονες", μια παράσταση - χάπενινγκ στο θέατρο "Τέχνης Ασκητήριον"

1. Οι λαοί της Μεσοποταμίας

Τα έξι πρώτα θύματα

ΕΛΕΝΑ Δ. ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ

Στις ακτές της ανατολικής λεκάνης της Μεσογείου και στον ευρύτερο χώρο της Εγγύς Ανατολής εμφανίστηκαν και εξελίχθηκαν οι πρώτοι μεγάλοι πολιτισμοί.

Έξι ομάδες της "Ligue 1" αποκλείστηκαν ήδη από τη φάση των 64 στο κύπελλο Γαλλίας.

Σκηνή από το έργο "Όταν τα φεγγάρια είναι κόκκινα - Ο Αγαμέμνων και η Τυνδάρεω Κόρη". Μια αυστηρά λιτή παράσταση - χάπενινγκ, όπου κυριαρχεί ο ηθοποιός με τη γλώσσα και κίνηση

Η περιοχή των ποταμών Τίγρη και Ευφράτη αποτέλεσε την κοιτίδα λαών - Σουμερίων, Ακκαδίων, Βαβυλωνίων, Ασσυρίων κ.ά. - που οργανώθηκαν στην αρχή σε πόλεις και στη συνέχεια σε μεγάλα γεωργικά κράτη.

Οι Σεντ Ετιέν, Νανσί, Λε Μαν… δικαιολογούνται, αφού αντιμετώπιζαν αντιπάλους της ίδιας κατηγορίας, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για τις Τουλούζ, Νις, Τρουά, που την έπαθαν από ταπεινότερους! Η δουλειά του Βασίλη Λάγγου με τους "Ακτορίονες" είναι ένα ειδικό εργαστήρι τεχνικής και τέχνης, με εμμονή στην τραγωδία.

Η τυφλή υποταγή στον ηγεμόνα και ο φόβος που χαρακτήριζε τη σχέση τους με τους θεούς καθόρισε την ιστορική πορεία αυτών των λαών.

Η πρωταθλήτρια Λιόν έπαιξε με εφεδρείες, αλλά κι έτσι ακόμη δεν ταλαιπωρήθηκε από την Γκρενόμπλ (0-4), ενώ ακόμη πιο… παραγωγικές ήταν οι "ρεζέρβες" της Μονακό (0-6) με την άσημη Ρον Βαλέ.

Αν και άγνωστο στο ευρύ κοινό, χαίρει εκτιμήσεως στη διεθνή ευρωπαϊκή κοινότητα, στα φεστιβάλ που φιλοξενούν και προωθούν τέτοιες προσπάθειες σε ανάλογα θεατρικά σχήματα και σε σκηνοθέτες που ερευνούν και καλλιεργούν νέες μεθόδους θεατρικής έκφρασης, έχοντας ως βάση αρχαίες πηγές.

Τα μεγάλα τους επιτεύγματα, που ήταν αποτέλεσμα σκληρής εργασίας, σκοπό είχαν να προβάλουν το μεγαλείο των βασιλέων και των ποικίλων θεοτήτων.

Στο πιο "δυνατό" ζευγάρι από τα 32, η Λιλ σκόραρε στο τελευταίο λεπτό της παράτασης για να επικρατήσει της Σεντ Ετιέν (0-1), η Λανς πέρασε επίσης δύσκολα από τη Λε Μαν (0-1), ενώ το Στρασβούργο, ουραγός στη "Ligue 1", διέλυσε 4-0 τη Νανσί!

Για τους γνωρίζοντες, αυτή είναι η εξέλιξη μιας μακράς πορείας και επίμονης έρευνας που κάνει ο σκηνοθέτης, ηθοποιός, δάσκαλος και περφόρμερ πάνω στη "γλώσσα" του θεάτρου και στον τραγωδιακό λόγο.

Η ανακάλυψη της γραφής και η ανάπτυξη των επιστημών βασίστηκαν σε πρακτικές γνώσεις που κατακτήθηκαν μέσα από την καθημερινή τους εργασία.

Οι ομάδες της "Ligue 1" στον 3ο γύρο: Νουασί - Οσέρ 0-1 (21' Κάλενμπεργκ), Ρον Βαλέ - Μονακό 0-6 (9', 34', 40', 50' Ζιγκλιοτί, 21', 43' Γκακπέ), Γκρενόμπλ - Λιόν 0-4 (23', 30' Μπενζεμά, 51' Ντιάρα, 77' Μπεν Αρφά), Στρασβούργο - Νανσί 4-0 (55', 84' Γκαμεϊρό, 71', 88' Φάρνερουντ), Σεντ Ετιέν - Λιλ 0-1 (120' Μουσιλού), Λε Μαν - Λανς 0-1 (77' Τομέρ), Ουασέλ - Σοσό 1-2 (89' Χιτοτό- 41' Ιζαμπέ, 118'), Μπρεστ - Νις 3-0 (21', 88' Μαλμ, 31' Ντε Καρβάλιο), Βασκεάλ - Μπορντό 1-3 (87' Μπενόν - 43' Πέρεα, 75' Σμίτσερ, 90' Πλανούς), Ναντ - Βαλανσιέν 2-1 (2' Τσέτο, 90' Καπουέ - 21' Ντοσεβί), Κορτ - Ρεν 2-3 (10', 55' Φονσέκα - 52' Μπουριγιόν, 83', 85' Σοβ), Ντρανσί - Μετς 0-4 (22' Ν' Ντιαγιέ, 32' πέν. Προμέν, 43' Μπορμπικονί, 74' Γκουέ), Λιόν Λα Ντουσέρ - Τουλούζ 2-1 (19' Σερίφ, 89' Λεμουσιά - 7' πέν. Ταϊντέ), Βερμέλ - Παρί Σεν Ζερμέν 0-4 (9' Παουλέτα, 51' Αρμάν, 81' Μπουένο, 85' Ροντρίγκεζ), Σεν Λο - Αζαξιό 0-2 (43' Αντόνιο Κάρλος, 90' πέν. Λορεντί), Καλαί - Τρουά 3-2 (40' Ογκέ, 65' Μπαρόν, 94' Ντουτίτρ - 25' Μπόσκοβιτς, 55' Νταλέ).

Πρόκειται για μία ιδιαίτερη θεατρική έκφραση, που διαμορφώνεται και εξελίσσεται διαρκώς.

Χωρίς αμφιβολία οι λαοί αυτοί συνέβαλαν με την πολιτιστική τους εξέλιξη στην πρόοδο της ανθρωπότητας.

Η πρώτη εκδοχή του έργου "Ο Αγαμέμνων και η Τυνδάρεω Κόρη" παρουσιάστηκε στη Μόσχα στην Τρίτη Θεατρική Ολυμπιάδα (2001) και στη συνέχεια στο Θέατρο του Ανατόλι Βασίλιεφ.

ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΛΑΩΝ

Ακολούθησε η παρουσίαση του έργου "Όταν τα φεγγάρια είναι κόκκινα" στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου, στο Ταλίν, στην Εσθονία.

Φτερωτός ταύρος με ανθρώπινο κεφάλι, ασσυριακής τέχνης. Χαρακτηριστικός φρουρός της πύλης των ανακτόρων της Μεσοποταμίας. (Παρίσι, Μουσείο Λούβρου)

Με βάση τους σχετικούς με τους Ατρείδες μύθους, αναδύονται τα πρόσωπα της Κλυταιμνήστρας και του Αγαμέμνονα.

1. Η περιοχή της Μεσοποταμίας Στην Ασσυρία βρέχει λίγο κι αυτό το νερό τρέφει τη ρίζα του σιταριού. Ποτίζεται όμως με το νερό του ποταμού που δυναμώνει τα σπαρτά κι έτσι ωριμάζει το σιτάρι, όχι όπως στην Αίγυπτο, όπου ο Νείλος ανεβαίνει και τα χωράφια, αλλά με νερό που βγάζουν με το χέρι ή με γεράνια. Ολόκληρη η Βαβυλωνία, καθώς και η Αίγυπτος, είναι γεμάτη διώρυγες. Η είναι μεγαλύτερη είναι πλωτή, με κατεύθυνση το σημείο όπου ανατέλλει ο ήλιος τον χειμώνα· πηγαίνει από τον Ευφράτη στον Τίγρη, στις όχθες του οποίου ήταν χτισμένη η Νινευί. Από τις χώρες που ξέρω είναι η ευφορότερη, τουλάχιστον για τα δημητριακά, γιατί τα άλλα δέντρα, συκιά, αμπέλι ή ελιά, ούτε δοκιμάζουν να τα καλλιεργήσουν. Αλλά για τα δημητριακά είναι τόσο πολύ καλή η γη, ώστε δίνει το ένα διακόσια και αν η σοδειά είναι εξαιρετική, το ένα τριακόσια. γερανός: ανυψωτικό Ηρόδοτος, Α, 193 μετ. Αγγ. εκδ. Δ. Παπαδήμα.

Οι ήρωες, φερέφωνα καταστάσεων, ζουν και κινούνται στο χθες και το σήμερα της βίας, της τρομοκρατίας, της φαυλότητας.

Το έργο ιστορεί την καταστροφή του έρωτα, την ανάδειξη της εξουσίας μέσω του τρόμου και τη βία ως λύση της αντιδικίας. Ωστόσο, υπάρχει και η αγνότητα. Στον μύθο την προσωποποιεί η Ιφιγένεια.

Μέσα από την αιματηρή θυσία καταφέρνει τη μετουσίωση και την αθανασία. Διαμεσολαβητής των μυθολογικών προσώπων είναι ένας σημερινός άνθρωπος: ο Ποιητής. Η συνάντησή του με τη σκιά της Κλυταιμνήστρας είναι αφορμή να εξηγήσει τις πράξεις της.

Μία εγκατάσταση (installation) με βάση τον χαλκό, έργο του Κοσμά Λιλικάκη, λειτουργεί ως σκηνικό, αλλά παρεμβάλλεται και στη σκηνική δράση. Τα κοστούμια σχεδίασε η ζωγράφος και γλύπτρια Μαρία Πεσματζόγλου, οι φωτισμοί είναι του Σάκη Μπιρμπίλη και παίζουν ο ίδιος και οι ηθοποιοί Αγγέλα Λύρα, Θόδωρος Πεντίδης, Τατιάνα Μπρε, Παύλος Ιγνατίδης.

INFO

"Όταν τα φεγγάρια είναι κόκκινα - Ο Αγαμέμνων και η Τυνδάρεω Κόρη", Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στην αίθουσα "Τέχνης Ασκητήριον" (Βασιλίσσης Σοφίας 33, τηλ 210-7223.985).