Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

* Να σας πω την αλήθεια, χάρηκα με τη δημιουργία του κόμματος των Τσιγγάνων.

Επιστολή 14 βουλευτών για τα δελτία ειδήσεων ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Διότι επανειλημμένως έπεσαν θύματα διάφορων "ξύπνιων" πολιτικάντηδων ή και δικών τους που έπιασαν μερικά φράγκα παραπάνω ή έκαναν χρυσό δίσκο με σουξεδιάρικα…

Δριμύ κατηγορώ κατά των τηλεοπτικών σταθμών που επέλεξαν να προβάλλουν περισσότερο χρόνο το περασμένο Σάββατο την άφιξη στην Αθήνα του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου αντί της μεγαλειώδους αντιπολεμικής διαδήλωσης εκφράζουν 14 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Το βιβλίο αυτό είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας να δημιουργηθεί ένα στο και παιδαγωγικά κατάλληλο βοήθημα που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στην Α' τάξη του Ενιαίου Λυκείου. * Αφού τους γέμισαν υποσχέσεις για να εξασφαλίσουν το σταυρό τους, μετά τις εκλογές τούς είπαν "άρον το τσαντίρι σου και περιπάτει". Σε επιστολή τους προς τον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας κ. Φοίβο Ιωαννίδη οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ επισημαίνουν ότι ορισμένα ηλεκτρονικά ΜΜΕ "θεώρησαν ότι τα χιλιάδες στόματα που τραγούδησαν για την ειρήνη ήταν ήσσονος σημασίας για τους Έλληνες και την ανθρωπότητα". Κύρια επιδίωξη μας είναι μέσα από τις σελίδες του οι μαθητές να γνωρίσουν την ελληνική ιστορία της αρχαιότητας παράλληλα με την ιστορία των άλλων λαών.

* Και αν κατά λάθος φτάσουν οι Αθίγγανοι να παίξουν και κάποιο ρυθμιστικό ρόλο στα πολιτικά μας πράγματα, τότε είναι που θα γελάσει κάθε πικραμένος.

Κατά την άποψη των 14 βουλευτών, η στάση αυτή των ΜΜΕ "τους γέμισε με πίκρα και ντροπή για το κατάντημα που έχουν οδηγηθεί από την τηλεοπτική δημοκρατία που βιώνουν". Να κατανοήσουν δηλαδή το βαθμό σύνδεσης του Ελληνισμού με τους λαούς της Ανατολής και της Μεσογείου και κατ' επέκταση τις εξελίξεις που έλαβαν χώρα σε παγκόσμιο επίπεδο από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι και την εποχή του Ιουστινιανού.

Εκεί να δείτε τι τσιφτετέλι έχουν να χορέψουν κάποιοι υπουργοί.

Με την επιστολή τους καλούν τον κ. Ιωαννίδη να αναλάβει πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή γενικευμένης συζήτησης στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, για την τακτική των ΜΜΕ και τον χαρακτήρα της ενημέρωσης. Ως προς τη διάρθρωση του περιεχομένου ο συγγραφέας δεν είχε το περιθώριο πολλών επιλογών·

Και οι της αντιπολίτευσης θα βαράνε το ντέφι.

ακολούθησε το πρόγραμμα σπουδών που είχε συντάξει η αρμόδια ομάδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

* Στη Θεσσαλονίκη πάλι, αυτός που χορεύει τους πάντες στο ταψί είναι ο Καρατζαφέρης.

Ωστόσο, η επιλογή του υλικού και η παρουσίαση του είναι έργο για το οποίο εξ ολοκλήρου ευθύνεται ο ίδιος.

* Ο δήμαρχος ελπίζει ότι αν κατέλθει ο αρχηγός του ΛΑΟΣ για δήμαρχος, θα πάρει λιγότερα από τις δημοσκοπήσει, ενώ ο Σαχίνης δηλώνει βέβαιος ότι ο "χέρι - χέρι" δεν θα τολμήσει να κατέβει.

Οι γνώσεις και ο τρόπος παρουσίασης τους, δηλαδή η ανάδειξη ή η αποσιώπηση γεγονότων, η προβολή και ο συσχετισμός ιστορικών φαινομένων, ακόμα η επιλογή των εικόνων, των χαρτών και των παραθεμάτων που υποστηρίζουν το γνωστικό αντικείμενο του βιβλίου, αφορούν το συγγραφέα.

Εμένα γιατί αυτές οι δηλώσεις μού μυρίζουν πανικό;

Ο τίτλος Ιστορία του αρχαίου κόσμου.

* Θα μου πείτε καλά ο Παπαγεωργόπουλος.

Από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού προσδιορίζει χρονικά το περιεχόμενο του βιβλίου, το οποίο διαρθρώνεται σε οκτώ κεφάλαια:

Ο εκλεκτός του ΚΚΕ τι φοβάται;

I. Επισκόπηση της ιστορίας των λαών της Εγγύς Ανατολής (Μεσοποταμίας, Αιγύπτου, Φοινίκων, Εβραίων, Χετταίων, Μήδων και Περσών) και εξέταση της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής και τους οργάνωσης.

Αμ' αυτός είναι που θα χάσει το μεγαλύτερο κομμάτι.

II. Συνοπτική ιστορία των αρχαίων Ελλήνων από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι και το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου (323 π.Χ.).

Αν δεν με πιστεύετε, ρωτήστε και τη Λιάνα Κανέλλη.

III. Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα (οικονομικά, κοινωνικά, πολιτικά) του κόσμου.

* Δεν ανέφερα την παράταξη του ΠΑΣΟΚ, αλλά απ' εκεί δεν περιμένουμε απάντηση.

IV. Την οργάνωση του Ελληνισμού της Δύσης και των άλλων λαών της Δυτικής Μεσογείου, ιδιαίτερα της Ρώμης από την ίδρυση της μέχρι τα τέλη του 2ου αι. π.Χ.

Αυτοί περιμένουν να έρθει ο Γιώργος, για να τους μοιράσει δύο γαϊδουριών άχυρο.

V. Την επέκταση της Ρώμης σ' ολόκληρη τη Μεσόγειο.

* Το ΠΑΣΟΚ εξάλλου έχει άλλο άγχος.

VI. Τα κύρια γνωρίσματα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας από τη δημιουργία της μέχρι την εποχή της παρακμής της (1ος αι. π.Χ. - 3ος αι. μ.Χ.).

Αν υποδείξει κάποιον δευτεροκλασάτο εκ προοιμίου χαμένο υποψήφιο, κινδυνεύει να χάσει και την τιμητική δεύτερη θέση.

VII. Την εξέλιξη της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας από τα τέλη του 3ου αι. μ.Χ. μέχρι την εποχή του Ιουστινιανού.

Κι αν η ομάδα των "5" υπό τον Γιάννη Μπουτάρη πείσει για τις αγαθές προθέσεις της, μπορεί να μείνει και… χωρίς μετάλιο.

VIII. Επισκόπηση της ιστορίας της Ινδίας και της Κίνας κατά την αρχαιότητα, με έμφαση στις σχέσεις που δημιούργησαν με τον ελληνορωμαϊκό κόσμο.

* Οπότε, κάποιος πρέπει να τους πει ότι πρέπει να το ξανασκεφτούν την ατζέντα των προτεραιοτήτων τους, γιατί μετά τις δημοτικές θα… Καλατραβά-νε τα μαλλιά τους.

Οι εικόνες, οι πίνακες, οι χάρτες και τα παραθέματα, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ύλης του βιβλίου, συμβάλλουν στην πληρέστερη κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου. Δείκτες αριθμημένοι κατά ενότητα μέσα στο κείμενο παραπέμπουν στα παραθέματα, που σκοπό έχουν να εμπλουτίσουν το περιεχόμενο και να φωτίσουν πολλαπλά πτυχές της διδακτικής ενότητας. Τα κείμενα των παραθεμάτων έχουν σε μερικές περιπτώσεις προσαρμοστεί στους ορθογραφικούς κανόνες της νέας ελληνικής γλώσσας. Στο κάτω μέρος κάθε παραθέματος υπάρχει βιβλιογραφική παραπομπή. Στην περίπτωση που το κείμενο του παραθέματος μεταφράζεται από το συγγραφέα του βιβλίου, δεν αναφέρεται το όνομα του μεταφραστή. Με τις ερωτήσεις και τις δραστηριότητες που υπάρχουν στο τέλος κάθε ενότητας, παρέχονται αρκετές ευκαιρίες στους μαθητές να προσεγγίσουν κριτικά το περιεχόμενο της ενότητας, να επεξεργαστούν περαιτέρω ορισμένα σημεία και, γενικότερα, να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και να εμβαθύνουν στη της ιστορίας. Για όσους όρους ή λέξεις κρίθηκε σκόπιμο να ερμηνευτούν για των μαθητών, δημιουργήθηκε ένας ερμηνευτικός πίνακας όρων στο τέλος κάθε κεφαλαίου. Στον πίνακα αυτό έχουν καταχωριστεί όροι ή λέξεις του βιβλίου που φέρουν αστερίσκο(*). Επιπλέον, στο τέλος του βιβλίου υπάρχει συγκεντρωτικό ευρετήριο με την καταγραφή των όρων και των σελίδων στις οποίες αυτοί απαντούν. Τέλος, παρατίθεται χρονολογικός πίνακας των κυριότερων ιστορούμενων γεγονότων, καθώς και ενδεικτική βιβλιογραφία προς χρήση των μαθητών.