Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΚΟΛΠΟ ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΑ

Φαινόμενα Από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού

Πλαστές άδειες αιμοδοσίας

Ψυχο-μαγγανείες

ΑΝΤΩΝΗ Ν. ΜΑΣΤΡΑΠΑ

Συνοριακός φύλακας στα Ιωάννινα λάμβανε τετραήμερες άδειες με πλαστές βεβαιώσεις αιμοδοσίας που προσκόμιζε στην υπηρεσία του.

Επαγγελματίες ψυχολόγοι χρησιμοποιούν την τηλεοπτική τους γοητεία σε συνδυασμό με τις γνώσεις τους για να διαφημίσουν από τις εκπομπές τους "μαγικές λύσεις" υψηλού οικονομικού κόστους

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Ο συνοριακός φύλακας προσκόμισε στην υπηρεσία του την τελευταία πλαστή βεβαίωση αιμοδοσίας από το νοσοκομείο «Χατζηκώστα» στις 31 Δεκεμβρίου, αλλά από την υποδιεύθυνση Ασφαλείας εντοπίστηκε η πλαστότητα και αποκαλύφθηκε το κόλπο του συνοριακού.

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Εναντίον του σχηματίσθηκε δικογραφία και στάλθηκε στον εισαγγελέα.

Οι τηλε-ψυχολόγοι συμβουλεύουν: σκάστε το χρήμα, τσιτωθείτε, και θα βρείτε τη σωτηρία της ψυχής

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Έχετε πρόβλημα φαλάκρας, πρόβλημα ρυτίδων και δεν σας αρέσει ο εαυτός σας; Από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή τον Ιουστινιανού

Στο μικροσκόπιο τα "κινητά" παιχνίδια

Αποενοχοποιηθείτε και τρέξτε στους ειδικούς.

Με απόφαση της ελληνικής κυβερνήσεως τα διδακτικά βιβλία του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου τυπώνονται από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και διανέμονται δωρεάν.

Από το μικροσκόπιο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ΕΕΤΤ θα περνούν στο εξής τα παιχνίδια που διενεργούν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, τα οποία εντάσσονται στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας ή αυξημένης χρέωσης.

Τι θα κοστίσει στην τσέπη σας;

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΘΗΝΑ

Η ανεξάρτητη αρχή ζήτησε στοιχεία από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, για να διαπιστωθεί αν είναι σύννομα και να διερευνήσει ενδεχόμενη ανάγκη παρέμβασής της, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, με στόχο την προστασία των χρηστών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Ε, δεν έχει σημασία όταν πρόκειται για τη σωτηρία της ψυχής.

Συγγραφέας:

Πρόκειται για ηλεκτρονικά παιχνίδια που διενεργούν οι παραπάνω εταιρείες, καλώντας τους συνδρομητές τους να αποστείλουν σε σύντομο κωδικό γραπτό μήνυμα (SMS), το οποίο χρεώνεται σε τιμή πολλαπλάσια της κανονικής, προκειμένου να συμμετάσχουν σε κλήρωση με συγκεκριμένο έπαθλο για τον εκάστοτε τυχερό.

Γιατί οι "ειδικοί" των ψυχών λένε, πως η εικόνα που έχει ο κάθε άνθρωπος για τον εαυτό του εξαρτάται από το πρώτο βλέμμα που του έριξε η μητέρα του τη στιγμή που γεννήθηκε.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΣΤΡΑΠΑΣ, δ.φ., εκπαιδευτικός Δ.Ε.

Δ. ΛΙΝΟΣ

Αν ήταν θετικό τότε έχει καλή εικόνα, αν όχι βασανίζεται.

ΜΙΚΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝ., καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Καταχρηστικός όρος συμβολαίων πυρός

Και αν βασανίζεται, ε, πάει και σε πλαστικό χειρουργό να διορθώσει το βάσανο.

ΜΑΝΔΑΛΑΚΗ ΑΙΚΑΤ., δ.φ., εκπαιδευτικός Δ.Ε.

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Δ. Λινός εισηγήθηκε στην ολομέλεια του Αρείου Πάγου να κριθεί καταχρηστικός ο όρος που θέτει ασφαλιστική εταιρεία στα συμβόλαια πυρός και προβλέπει ότι ο τόκος υπερημερίας της αποζημίωσης αρχίζει να υπολογίζεται ένα μήνα μετά την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης που δικαιώνει τους πελάτες της και την υποχρεώνει να καταβάλλει την αποζημίωση.

Καμιά διαφήμιση κέντρου διορθωτικών επεμβάσεων δεν θα μπορούσε να πετύχει τόσα, όσα η κυρία Ακου-σέ-με-Τένια του Mega, η ψυχολόγος που προσκαλεί τους πονεμένους και προβληματισμένους να της διηγηθούν τα αδιέξοδά τους και να τους βοηθήσει να - βρουν - τον - εαυτό - τους.

ΠΕΡΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝ., μ.δ., εκπαιδευτικός Δ.Ε.

Ο κ. Λινός, επικαλούμενος την ευρωπαϊκή οδηγία 93/13/ΕΟΚ, η οποία κυρώθηκε από τη χώρα μας με τους νόμους 2251/1994 και 2741/1999, επισήμανε ότι ένας όρος ασφαλιστικού συμβολαίου θεωρείται καταχρηστικός όταν «παρά την απαίτηση της καλής πίστης, δημιουργεί σε βάρος του καταναλωτή σημαντική ανισορροπία ανάμεσα στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των δύο μερών που απορρέουν από τη σύμβαση».

Στην προχθεσινή της εκπομπή, είπε πάντως σε όσους φέρουν βαρέως την εμφάνισή τους, ότι δεν χάλασε ο κόσμος, ας πάνε να την διορθώσουν.

Υπεύθυνος για το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο:

Πρότεινε μάλιστα και συγκεκριμένο κέντρο επιδιόρθωσης μια και είχε καλεσμένο τον γιατρό ιδιοκτήτη και ορισμένους πελάτες του, πάρα πολύ ευχαριστημένους από τις υπηρεσίες που τους προσέφερε.

ΙΩΣΗΦ ΠΕΡΑΚΗΣ, δ.φ., Πάρεδρος του Π.Ι.

Τι θα γίνει με αυτούς τους ειδικούς της ανθρώπινης ψυχής, που έχουν καταλάβει μια θέση στο τηλεοπτικό πολυκατάστημα και από εκεί, χρησιμοποιώντας την υποτιθέμενη εγκυρότητα των πτυχίων τους σε συνδυασμό με μια αίσθηση αυθεντίας, που προσδίδει στον λόγο και τις απόψεις τους η τηλεοπτική τους παρουσία, διαφημίζουν με την άνεσή τους τις βιομηχανίες του ονείρου και τη δουλειά τους βέβαια;

Φιλολογική επιμέλεια:

Όσο για τις πραγματικές αγωνίες της ανθρώπινης ψυχής, για τις πολυπλοκότητες, τη μοναδικότητα της κάθε περίπτωσης, αυτά ουδόλως απασχολούν τους "ειδήμονες", που βασιλεύουν στα τηλεοπτικά πλατό με τα ανάλογα οικονομικά οφέλη.

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΑΚΚΑ, μ. ιστορίας, εκπαιδευτικός Δ.Ε.

Έχει εξελιχθεί σε μάστιγα αυτό το τηλεοπτικό εμπόριο των ερμηνειών της ψυχής, όχι μόνο γιατί γίνονται εκ του προχείρου διαγνώσεις και γιατί η ανάγκη των ανθρώπων να μιλήσουν σε κάποιον, που μάλιστα τον αισθάνονται "ειδικό", γίνεται καταναλωτικό θέαμα, αλλά γιατί χρησιμοποιούνται αυτές οι μαρτυρίες για να κατευθυνθεί η σκέψη, όσων είναι ευάλωτοι, σε ανεξέλεγκτα μονοπάτια.

Ηλεκτρονική σελιδοποίηση - Φιλμ - Μοντάζ: Π. ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗΣ

Αναδεικνύονται έτσι οι τηλε-"ψυ" σε ένα είδος "ευαγγελιστών" του εαυτού, μιλώντας για τα βάθη της ψυχής σαν να πρόκειται για θρησκεία με τελετουργικό.

Εικόνα εξωφύλλου:

"Γιατί Μαίρη ήθελες να διορθώσεις την εμφάνισή σου;" ρωτούσε την ηθοποιό Μαίρη Βιδάλη η κυρία Τένια - έχει πάντα μία διασημότητα στα πάνελ της για να διευρύνει την γοητεία της εκπομπής της και, γιατί όχι, την εγκυρότητα, γνωρίζοντας άλλωστε πολύ καλά την ψυχολογία του κοινού, το οποίο εμπιστεύεται τα πρόσωπα τα οποία αναγνωρίζει.

Άγαλμα του Ραμσή Β' και ανδριάντας του Αυγούστου (αριστερά).

Ήθελε να πολεμήσει τον χρόνο η Μαίρη, γιατί είναι ηθοποιός και παίζει ρόλο στη δουλειά της η εμφάνιση.

Αναθηματικό ανάγλυφο αυτοστεφανούμενού εφήβου από το ιερό της Αθηνάς στο Σούνιο (κέντρο).

Όπως και ο κύριος που έχανε τα μαλλιά του και τα ξαναβρήκε στην κλινική που διαφημιζόταν από την εκπομπή.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Και η εκπομπή έληξε με ένα ωραίο λογύδριο της κυρίας Τένιας, που εξηγούσε ότι βεβαίως δεν έχει σημασία η εμφάνιση για μια καλή ζωή και πρέπει να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας, αλλά αν πάλι δεν τον αποδεχόμαστε η επιστήμη κάνει θαύματα.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ………………………..7

Να, τι ωραία που διαφημίζεται ο καταναλωτισμός του φαίνεσθαι, πόσο γλυκά και "ψυχολογικά" καθοδηγούνται οι ευάλωτοι, που υφίστανται τον βομβαρδισμό της βιομηχανίας της ομορφιάς να υποταχθούν στη λύση των επεμβάσεων που έχουν φυσικά και μεγάλο οικονομικό κόστος.

I. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

Ποιος έδωσε την άδεια στις κυρίες ψυχολόγους να διαφημίζουν τις πλασματικές λύσεις και τις μαγγανείες του καταναλωτισμού σε ανθρώπους που ουδείς γνωρίζει ποιους κώδικες ερμηνείας έχουν και πώς θα "χωνέψουν" αυτό που ακούν και εν τέλει πού θα οδηγηθούν.

1. Οι λαοί της Μεσοποταμίας

Ίσως τόσο στην κλινική που διαφημιζόταν, όσο και στο γραφείο της κυρίας Τένιας.

1.1 Η χώρα……………………….10 1.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση …………………….11 1.3 Η ιστορία……………………..13 1.4 Ο πολιτισμός…………………..17 Ασκήσεις - Δραστηριότητες……………19 2. Η Αίγυπτος 2.1 Η χώρα……………………….20 2.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση …………………….21 2.3 Η ιστορία……………………..23 2.4 Ο πολιτισμός…………………..27 Ασκήσεις - Δραστηριότητες……………30 3. Οι Φοίνικες 3.1 Η χώρα……………………….31 3.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση …………………….31 3.3 Η ιστορία……………………..33 3.4 Ο πολιτισμός…………………..35 Ασκήσεις - Δραστηριότητες……………36 4. Οι Εβραίοι 4.1 Η χώρα……………………….37 4.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση …………………….37 4.3 Η ιστορία……………………..38 4.4 Ο πολιτισμός…………………..40 Ασκήσεις - Δραστηριότητες……………41 5. Οι Χετταίοι ή Χεττίτες 5.1 Η χώρα……………………….42 5.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση …………………….43 5.3 Η ιστορία……………………..44 5.4 Ο πολιτισμός…………………..45 Ασκήσεις - Δραστηριότητες……………46 6. Οι Μήδοι και οι Πέρσες 6.1 Η χώρα……………………….47 6.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση …………………….48 6.3 Η ιστορία……………………..50 6.4 Ο πολιτισμός…………………..51 Ασκήσεις - Δραστηριότητες……………52 7. Οι Ανατολικοί λαοί και οι Έλληνες

II. ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ Από τους προϊστορικούς χρόνους έως και το Μ. Αλέξανδρο 1. Ελληνική προϊστορία 1.1 Οι Αιγαιακοί πολιτισμοί………….56 1.2 Ο Μυκηναϊκός πολιτισμός………..65 Ασκήσεις - Δραστηριότητες……………75 2. Η αρχαία Ελλάδα (Από το 1100 ως το 323 π.Χ.) 2.1 Ομηρική εποχή…………………76 2.2 Αρχαϊκή εποχή…………………84 2.3 Κλασική εποχή…………………98 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..120

III. ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ 1. Ο ελληνιστικός κόσμος 1.1 Η διάσπαση του κράτους του Μ. Αλεξάνδρου…………….124 1.2 Τα χαρακτηριστικά του ελληνιστικού κόσμου………………………127 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..139 2. Ο ελληνιστικός πολιτισμός 2.1 Τα ελληνιστικά κέντρα ………….140 2.2 Η γλώσσα ……………………142 2.3 Η θρησκεία…………………..143 2.4 Τα γράμματα………………….144 2.5 Οι επιστήμες………………….146 2.6 Οι τέχνες …………………….148 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..151

IV. Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ Δ. ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΡΩΜΗ 1. Ο Ελληνισμός της Δύσης 1.1 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση των αποίκων …………154 1.2 Οι Συρακούσες………………..156 1.3 Οι Έλληνες και οι λαοί της Δυτικής Μεσογείου……………………158 1.4 Ο πολιτισμός των Ελλήνων της Δύσης ……………………161 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..164 2. Η Καρχηδόνα 2.1 Οικονομική, κοινωνική: οργάνωση ……………………165 2.2 Η εξάπλωση των Καρχηδονίων……166 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..167 3. Οι λαοί της ιταλικής χερσονήσου και ο σχηματισμός τον ρωμαϊκού κράτους 3.1 Η χώρα………………………168 3.2 Οι Ετρούσκοι…………………169 3.3 Η ίδρυση της Ρώμης και η οργάνωση της ……………………….170 3.4 Η συγκρότηση της ρωμαϊκής πολιτείας - Res publica………….172 3.5 Η ρωμαϊκή εξάπλωση …………..175 3.6 Ο ρωμαϊκός πολιτισμός………….178 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..182

V. ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ 1. Η ολοκλήρωση της ρωμαϊκής επέκτασης (200-31 π.Χ.) 1.1 Η επέκταση στην Ανατολή……….184 1.2 Οι κατακτήσεις στη Δύση………..187 1.3 Η διοίκηση των κατακτημένων περιοχών …………………….188 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..189 2. Οι συνέπειες των κατακτήσεων 2.1 Οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές αλλαγές…………………..190 2.2 Μεταρρυθμιστικές προσπάθειες…..194 2.3 Ενοποίηση της Ιταλίας ………….196 2.4 Εμφύλιοι πόλεμοι………………197 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..203

VI. Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ (1ος αι. π.Χ.-3ος αι. μ.Χ.) 1. Η περίοδος της ακμής (27 π.Χ.-193 μ.Χ.) 1.1 Η εποχή του Αυγούστου (30 π.Χ.-14 μ.Χ.)……………….206 1.2 Οι διάδοχοι του Αυγούστου (14-193 μ.Χ.) ………………….211 1.3 Ο Ελληνισμός και η Ρώμη………..217 1.4 Ρωμαϊκή τέχνη ………………..220 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..225 2. Η κρίση της αυτοκρατορίας τον 3ο αι. μ.Χ. 2.1 Κρίση του αυτοκρατορικού θεσμού……226 2.2 Οικονομική κρίση………………227 2.3 Κοινωνική κρίση……………….228 2.4 Βαρβαρικές επιδρομές ………….229 2.5 Η παρακμή του αρχαίου κόσμου…..230 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..231

VII. Η ΥΣΤΕΡΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ (4ος-6ος αι. μ.Χ.) 1. Η μετεξέλιξη του Ρωμαϊκού κράτους (4ος-5ος αι. μ.Χ.) 1.1 Ο Διοκλητιανός και η αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας…………..234 1.2 Μ. Κωνσταντίνος: Εκχριστιανισμός και ισχυροποίηση της ρωμαϊκής Ανατολής…………………….236 1.3 Οι θρησκευτικές εξελίξεις………..239 1.4 Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού κράτους……………..245 1.5 Η μεγάλη μετανάστευση των λαών. Το τέλος του Δυτικού Ρωμαϊκού κράτους……………………..247 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..252 2. Η εποχή του Ιουστινιανού 2.1 Ανασύσταση της ρωμαϊκής οικουμένης …………………..253 2.2 Η ελληνοχριστιανική οικουμένη …..256 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..258 3. Τα γράμματα και οι τέχνες 3.1 Η πνευματική ανάπτυξη…………259 3.2 Η καλλιτεχνική ανάπτυξη ……….261 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..268

VIII. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ 1. Η Ινδία 1.1 Η χώρα………………………270 1.2 Η οικονομία και η κοινωνία………271 1.3 Η ιστορία και ο πολιτισμός……….273 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..278 2. Η Κίνα 2.1 Η χώρα και οι κάτοικοι………….279 2.2 Η ιστορία και ο πολιτισμός……….281 Ασκήσεις - Δραστηριότητες…………..284

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ………..285 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ…………………..289